×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تبلت و موبایل

نحوه دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل

دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل

گاهی اوقات به دلایل مختلفی مانند مسافرت رفتن، داشتن مشغله زیاد و .. توانایی پاسخگویی به تمام تماس‌ها برای فرد وجود ندارد. در این حالت فرد تلفن همراه خود را بر روی یک خط تلفن ثابت دایورت می‌کند یا تماس‌های تلفن ثابت را بر روی موبایل دایورت می‌کند. به این صورت هیچ تماس دریافتی از دست نمی‌رود. در گذشته این کار تنها توسط مخابرات قابل انجام بود، اما امروزه کاربران نیز می‌توانند به راحتی این کار را انجام دهند. در این مقاله آچارباز به معرفی روش دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل و نکات مهمی در این زمینه می‌پردازیم. اگر نیاز به مشاوره در خصوص راه اندازی این قابلیت دارید می‌توانید به بخش تعمیر موبایل یا تعمیر تلفن ثابت آچارباز مراجعه کنید.

دایورت چیست؟

دایورت به انتقال تماس‌های دریافتی از تلفن همراه یا تلفن ثابت به تلفن همراه یا تلفن ثابت دیگری گفته می‌شود. این ویژگی‌ می‌تواند مزایای زیادی به همراه داشته و مهم‌ترین آن از دست ندادن تماس‌‌های دریافتی به دلایل مختلف است. گاهی اوقات شما با تلفن ثابت یا گوشی همراه خود در حال مکالمه هستید، موقعیت مناسب برای پاسخ دادن به تماس‌ها را ندارید و یا گوشی شما در دسترس نیست. به این صورت تماس‌های دریافتی برای تلفن ثابت یا گوشی همراه دیگری ارسال شده تا از جانب فرد دیگری پاسخ داده شود. به این صورت هیچ تماس دریافتی را از
دست نمی‌دهید.

آموزش دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل

برای دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل شرکت مخابرات سرویس‌های ویژه‌ای را ارائه داده است و کاربران با استفاده از کدهای درنظر گرفته شده می‌تواند دایورت تلفن ثابت را انجام دهند. در اولین مرحله باید ابتدا به نزدیک‌ترین مرکز مخابرات مراجعه کنید و درخواست فعال سازی دایورت را برای تلفن ثابت ارائه دهید. پس از تأیید درخواست، مراحل زیر را دنبال کنید.

گوشی تلفن ثابت خود را بردارید و دکمه ستاره را فشار دهید. عدد 21 را شماره گیری و سپس ستاره را وارد کنید. پس از آن شماره‌ تلفن همراهی که قصد دارید تلفن ثابت بر روی آن دایورت شود را وارد کنید. در نهایت کلید مربع را فشار دهید. در این حالت صدای تلفن کمی تغییر می‌کند که نشان دهنده دایورت شدن تلفن است.

برای تعمیر موبایل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه دایورت تلفن ثابت بر روی تلفن ثابت

می‌توانید تلفن ثابت را بر روی هر تلفن دیگری دایورت کنید. برای این کار گوشی را برداشته و کلید ستاره را فشار دهید. عدد 60 را شماره گیری و مجددا ستاره را فشار دهید. شماره تلفن ثابتی که قصد دارید تلفن را بر روی آن دایورت کنید وارد کرده و در نهایت مربع را فشار دهید. به همین سادگی می‌توانید تماس‌های خود را انتقال داده تا درصورت اشغال بودن خط یا پاسخ ندادن، تماس‌های دریافتی خود را از دست ندهید.

نحوه دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل
برای از دست نرفتن تماس‌های خود می‌توانید با کد‌های خاص تماس‌های تلفن ثابت خود را روی موبایل دایورت کنید.

آموزش دایورت موبایل روی تلفن ثابت

در مقابل می‌توانید تلفن همراه خود را بر روی تلفن ثابت دایورت کنید تا تمام تماس‌های شما از طریق تلفن نیز قابل پاسخگویی باشند. به این منظور تنظیماتی در تلفن همراه شما تعبیه شده است.

  • ابتدا به بخش تنظیمات یا settings وارد شوید.
  • گزینه‌ای به نام call وجود دارد آن را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه call forwarding را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه چند حالت برای انتخاب وجود دارد. حالت اول always forward است که در صورت انتخاب تمام تماس‌های تلفن در هر حالت دایورت می‌شوند. با انتخاب این گزینه از شما یک شماره تماس درخواست می‌شود که می‌توانید شماره موردنظر را وارد کنید.

حالت بعدی گزینه forward if است که به معنای دایورت در حالت‌های خاص است. این قسمت سه گزینه دارد. گزینه اول Busy برای حالتی است که در صورت مشغول بودن، تماس دریافتی دایورت می‌شود. در حالت دوم یعنی unanswered یعنی در صورتی که پاسخ تماس را ندهید، تماس دایورت می‌شود و در حالت unreachable یعنی در حالتی که تلفن همراه شما در دسترس نباشد، تماس منتقل می‌شود. با انتخاب هر کدام از حالت‌های گفته شده، از شما شماره تماسی برای دایورت دریافت می‌شود.

نحوه لغو دایورت کردن تلفن ثابت

پس از آموزش نحوه دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل باید به نحوه لغو کردن آن بپردازیم. اگر تلفن ثابت خود را بر روی شماره دیگری دایورت کرده و قصد داشته باشید دایورت را لغو کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • گوشی تلفن ثابت را برداشته و کلید مربع را فشار دهید.
  • عدد 21 را شماره گیری و دوباره مربع را فشار دهید.
  • به همین سادگی دایورت تلفن ثابت شما لغو شده است.
آموزش دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل
دایورت به انتقال تماس‌های دریافتی از تلفن همراه یا تلفن ثابت به تلفن همراه یا تلفن ثابت دیگری گفته می‌شود.

محاسبه هزینه دایورت کردن

اگر تماس‌های خط یک به خط دو دایورت شده باشند، هزینه برای خط یک محاسبه می‌شود. گاهی اوقات افراد تلفن ثابت خود به شماره‌ای در خارج از کشور دایورت می‌کنند. در این حالت هزینه برقراری تماس برای کدام طرف در نظر گرفته می‌شود؟

در این حالت فردی که با این شماره تماس می‌گیرد هیچ هزینه اضافه‌ای را متقبل نشده و تمام هزینه برقراری تماس بین المللی برای تلفنی که دایورت کردن از طریق آن فعال شده محاسبه می‌شود.

دایورت کردن تلفن ثابت روی موبایل یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی است که به شما کمک می‌کند در هر شرایطی تماس‌های دریافتی خود را از دست ندهید. با این ویژگی‌ می‌توانید تماس‌های دریافتی را در شرایط مختلف به گوشی همراه یا تلفن ثابت دیگری انتقال دهید. در این مقاله به طور کامل با روش‌های دایورت تلفن ثابت بر روی تلفن ثابت و گوشی همراه، دایورت گوشی همراه بر روی تلفن ثابت و نحوه لغو کردن دایورت آشنا شدیم. اگر هنوز ابهامی برای فعال سازی این قابلیت دارید می‌توانید از طریق بخش‌های تعمیر تلفن ثابت و یا تعمیر تلفن همراه با ما در ارتباط باشید.

برای تعمیر تلفن ثابت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا