×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

آموزش نصب و راه اندازی ps4 (راه اندازی اولیه)

آموزش نصب و راه اندازی PS4

اگر به‌تازگی یک کنسول بازی PS4 خریده باشید، راه‌اندازی اولیه آن نخستین کاری است که باید انجام دهید. نصب و راه‌اندازی صحیح کنسول بازی PS4 برای کاربران بسیار مهم است؛ زیرا اگر به‌درستی انجام نشود، در ادامه با مشکلات زیادی در اجرای بازی‌ها مواجه خواهد شد.

در این مقاله آچارباز، مراحل نصب و راه اندازی ps4 را به صورت گام‌به‌گام و کامل آموزش می‌دهیم. مواردی که در آموزش نصب و راه اندازی پلی استیشن 4 یاد خواهید گرفت عبارتند از:

  • نحوه اتصال PS4 به تلویزیون
  • نصب و راه‌اندازی کنترلر
  • تنظیمات اولیه و به‌روزرسانی
  • ساخت اکانت پس از نصب و راه اندازی PS4
  • نصب بازی

همچنین پس از آموزش نصب و راه اندازی ps4 شما را با مشکلات رایج هنگام نصب و راه اندازی PS4 و نحوه رفع آن‌ها آشنا خواهیم کرد تا در نهایت یک راه‌اندازی موفقیت آمیز داشته باشید. اگر PS4 به‌درستی نصب نشود، ممکن است کنسول با مشکلاتی روبه‌رو شود. همچنین با قدیمی شدن دستگاه، خرابی قطعات آن نیز اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم برای تعميرات ps4 خود از کارشناسان ما در آچارباز با شماره 02156591616 کمک بگیرید.

آموزش نصب و راه‌ اندازی PS4 (راه‌اندازی اولیه)

در اولین قدم از آموزش نصب و راه ‌اندازی پلی استیشن 4، به موارد زیر توجه کنید:

  1. انتخاب مکان مناسب: سعی کنید مکانی را انتخاب کنید که از نظر تهویه هوا و دسترسی به پورت‌ها مناسب باشد. همچنین پلی استیشن خود را در محلی قرار دهید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید یا حرارت بالا نباشد.
  2. نیازمندی‌های اولیه: هدست مناسب (با توجه به اولویت خود، یک هدست بلوتوثی یا سیمی)، کابل HDMI برای اتصال به تلویزیون یا مانیتور، کابل برق برای تامین برق مورد نیاز و کنترلر دستی تهیه کنید.
  3. نصب صحیح پایه‌ها و فن‌های خنک‌کننده: منظور از پایه‌، قرار دادن کنسول روی یک سطح مناسب و مقاوم است. همچنین در صورت احساس نیاز، می‌توانید از فن‌های خنک‌کننده برای حفظ دمای مناسب دستگاه استفاده کنید.
آموزش نصب و راه اندازی PS4
نصب و راه اندازی PS4 مراحل خاصی دارد که پیچیده نیستند اما باید به‌درستی انجام شوند.

اتصال PS4 به تلویزیون یا صفحه نمایش

پس از انجام موارد اولیه برای نصب، نوبت به اتصالPS4 به تلویزیون می‌رسد که بسیار آسان است. برای اتصالPS4 به تلویزیون مراحل زیر را طی کنید. اما برای اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید مقاله «چگونه پلی استیشن را به تلویزیون وصل کنیم؟» را مطالعه کنید.

  1. اتصال PS4 به تلویزیون با استفاده از کابل HDMI: در این روش کافیست یک سر کابل HDMI را به پورت HDMI در پشت PS4 و سر دیگر را به پورت HDMI تلویزیون وصل کنید.
  2. تنظیمات تلویزیون: پس از اتصال، تلویزیون را روشن و منبع ورودی HDMI متصل به PS4 را انتخاب کنید. سپس صفحه ‌نمایش PS4 روی تلویزیون ظاهر می‌شود.

مشکلات مرتبط با اتصال و راه حل‌های آن‌‌ها

در برخی مواقع پس از اتصال PS4 به تلویزیون، ممکن است با مشکلاتی نظیر عدم نمایش کامل یا عدم اتصال به وای‌فای مواجه شوید. در صورت مشاهده این موارد، راه‌حل زیر را امتحان کنید.

  • مشکل در نمایش تصویر یا صدا: در صورتی که تصویر یا صدا به درستی نمایش داده نمی‌شود، ابتدا از صحت اتصال کابل HDMI اطمینان حاصل کنید. همچنین می‌توانید تنظیمات رزولوشن تلویزیون را بررسی و تغییر دهید.
  • مشکل در اتصال بی‌سیم: در صورت استفاده از اتصال بی‌سیم برای وصل شدن به اینترنت برای PS4، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما به یک شبکه Wi-Fi مناسب و قوی متصل باشد.

نصب و راه‌اندازی کنترلر

پس از آنکه اتصال پلی استیشن 4 به تلویزیون یا نمایشگر موردنظرتان به‌درستی انجام شد، می‌توانید به سراغ نصب و راه‌اندازی کنترلر PS4 بروید. برای راه‌اندازی کنترلر باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. اتصال کابل USB: ابتدا با استفاده از کابل USB، کنترلر PS4 را به یکی از پورت‌های USB داخلی PS4 وصل کنید. این کابل به همراه کنترلر عرضه می‌شود.
  2. روشن کردن PS4 و کنترلر: PS4 را با فشار دادن دکمه on در جلوی دستگاه، روشن کنید. سپس دکمه PS روی کنترلر را به مدت چند ثانیه نگه دارید تا روشن شود.
  3. پیرینگ (Pairing) کنترلر با PS4: در این مرحله، کنترلر با PS4 جفت می‌شود. در صفحه‌نمایش PS4، به قسمت تنظیمات بروید و روی «دستگاه‌های جفت شده» کلیک کنید. سپس گزینه «اضافه کردن کنترلر» را انتخاب و دستورات را دنبال کنید تا کنترلر با موفقیت با دستگاه هماهنگ شود.
  4. تنظیمات Wi-Fi برای کنترلر: برای اتصال کنترلر به شبکه بی‌سیم، در تنظیمات PS4 به بخش «تنظیمات شبکه» بروید و «اتصال به اینترنت» را انتخاب کنید. سپس با دنبال کردن دستورات شبکه بی‌سیم خود را انتخاب و رمز عبور مناسب را وارد کنید.

تنظیمات اولیه و به‌روزرسانی

در این مرحله از آموزش نصب و راه اندازی PS4، می‌توانید تنظیمات اولیه و آپدیت‌های مورد نیاز را برای کار با دستگاه اعمال کنید.

  1. انتخاب زبان و منطقه: هنگام راه‌اندازی اولیه PS4، شما می‌توانید زبان و منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. دستگاه به طور پیش‌فرض، زبان و منطقه استاندارد را پیشنهاد می‌دهد اما شما با استفاده از کنترلر، انتخاب خود را انجام دهید.
  2. تنظیمات شبکه: برای اتصال به اینترنت و به‌روزرسانی نرم‌افزار، در تنظیمات PS4 به قسمت «تنظیمات شبکه» بروید. در این بخش می‌توانید از طریق Wi-Fi یا کابل شبکه، اتصال به اینترنت را برقرار کنید. اگر برای این کار نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور دارید، آن‌ها را وارد کنید.
  3. به‌روزرسانی نرم‌افزار: با اتصال به اینترنت، PS4 به‌روزرسانی‌های مورد نیاز خود را جستجو و اعمال خواهد کرد. برای این کار، در تنظیمات PS4 به قسمت «به‌روزرسانی نرم‌افزار» بروید و انتخاب «جستجوی به‌روزرسانی» را بزنید. سپس دستورات را دنبال کنید تا نرم‌افزار به‌روزرسانی شود.
نصب و راه اندازی پلی استیشن 4
نصب و راه‌اندازی صحیح کنسول بازی پلی استیشن 4 برای کاربران آن بسیار مهم است.

ساخت اکانت پس از نصب و راه اندازی PS4

با ایجاد اکانت PSN، می‌توانید به فروشگاه آنلاین PSN دسترسی داشته باشید، با دیگران آنلاین بازی کنید و از سرویس‌های دیگری که توسط PSN ارائه می‌شود بهره‌مند شوید. برای ساخت اکانت PSN مراحل زیر را دنبال کنید. اگر نیاز به جزئیات بیشتر در این زمینه دارید می‌توانید مقاله «ساخت اکانت ps4» را مطالعه کنید.

  1. رفتن به صفحه ثبت‌نام: به صفحه رسمی PSN یا فروشگاه PlayStation بروید و روی «ثبت‌نام» یا «ساخت یک حساب کاربری» کلیک کنید.
  2. افزودن اطلاعات شخصی: در فرم ثبت‌نام، اطلاعات شخصی خود، از قبیل نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و آدرس ایمیل را وارد و حتما رمز عبور مناسبی انتخاب کنید.
  3. انتخاب نام کاربری: نام کاربری منحصر به فردی برای حساب خود انتخاب کنید. توصیه می‌شود یک نام کاربری ساده و آسان (برای کسانی که مایل به اضافه کردن شما به فهرست دوستان خود هستند) انتخاب کنید.
  4. تایید ایمیل: بعد از انتخاب نام کاربری، یک لینک تایید به ایمیلی که در مرحله قبل وارد کرده‌اید، ارسال خواهد شد. روی لینک ارسالی کلیک کنید تا حساب کاربریتان فعال شود.

نصب بازی پلی استیشن 4

دو روش برای نصب بازی روی ps4 وجود دارد. روش اول خرید CD بازی و روش دوم خرید اکانت دیجیتالی بازی ps4 است که می‌توانید با رفتن به فروشگاه Playstation Store بازی‌های مورد نظر را خریداری یا به صورت رایگان دانلود کنید. پیشنهاد ما به شما روش دوم است که می‌توانید طبق مراحل زیر بازی را نصب کنید.

  1. دسترسی به Playstation Store: در صفحه اصلی PS4 خود، به فروشگاه Playstation Store بروید.
  2. جستجو و انتخاب بازی: در Playstation Store، با استفاده از قسمت جستجو، بازی موردنظر خود را پیدا و روی آن کلیک کرده تا صفحه بازی، اطلاعات، تصاویر و دیگر جزئیات را مشاهده کنید.
  3. نصب بازی: روی گزینه «خرید» یا «دانلود» کلیک کنید و منتظر باشید تا فرایند دانلود و نصب بازی آغاز شود. اطلاعات فضای موردنیاز برای نصب نمایش داده خواهد شد و شما باید فضای کافی در حافظه PS4 خود داشته باشید.
  4. صبر تا پایان نصب: صبور باشید تا بازی به طور کامل نصب شود. این فرایند ممکن است زمان‌بر باشد و به فضای مورد نیاز و سرعت اینترنت شما بستگی دارد.

نکات مهم در نصب بازی

هنگام نصب بازی ps4 رعایت برخی نکات از هدر رفت هزینه و وقت شما جلوگیری می‌کند. توصیه می‌کنیم هنگام نصب بازی روی ps4 موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • پیش از نصب بازی، اطمینان حاصل کنید که بازی با نسخه دستگاه PS4 شما سازگار است.
  • حافظه دستگاه را مدیریت کنید و برنامه‌ها یا بازی‌هایی را که دیگر نیاز ندارید، حذف کنید تا فضای کافی برای نصب جدیدترین بازی‌ها و برنامه‌ها داشته باشید.
  • همواره سیستم خود را آپدیت کنید.
  • در صورت نصب بازی‌های چند نفره آنلاین، حتما اینترنت با سرعت بالا داشته باشید.

مشکلات رایج در نصب و راه اندازی PS4

هنگام نصب و راه اندازی ps4 ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید که اغلب به سادگی قابل حل هستند. در ادامه رایج‌ترین مشکلات در نصب و راه‌اندازی PS4 را معرفی و نحوه رفع آن‌ها را آموزش می‌دهیم.

  1. مشکل عدم اتصال به اینترنت.
  2. راه حل: مطمئن شوید که دستگاهتان به شبکه Wi-Fi یا Ethernet متصل و رمز عبور صحیح وارد شده باشد.
  3. مشکل خطای نصب یا به‌روزرسانی.
  4. راه حل: دستگاه خود را آپدیت، فضا و حافظه دستگاه و اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. شاید نیاز به پاک کردن حافظه دستگاه داشته باشید‌.
  5. مشکل خاموش نشدن کنترلر یا عدم اتصال آن.
  6. راه حل: باتری کنترلر یا اتصال کابل USB را بررسی کنید. همچنین دستگاه PS4 خود را دوباره راه‌اندازی کنید.
  7. مشکل: عملکرد نامناسب دکمه‌ها.
  8. راه حل: کنترلر را دوباره به دستگاه متصل یا تنظیمات کالیبراسیون را بررسی کنید.

آنچه که در آموزش نصب و راه اندازی ps4 ارائه شد

نصب و راه اندازی ps4 کار چندان سختی نیست. کافی است مطابق با آنچه که در ابتدای مطلب گفته شد، پیش‌نیازهای نصب را فراهم و سپس مراحل راه‌اندازی را مطابق با مقاله طی کنید. ما در این مقاله در پنج مرحله نحوه نصب و راه اندازی پلی استیشن 4 را تا اجرای بازی‌های آنلاین آموزش دادیم. این مراحل عبارتند از:

  • نحوه اتصال PS4 به تلویزیون
  • نصب و راه‌اندازی کنترلر
  • تنظیمات اولیه و به‌روزرسانی
  • ساخت اکانت پس از نصب و راه اندازی PS4
  • نصب بازی

با دنبال کردن مراحل آسان این راهنما، می‌توانید دستگاه PS4 خود را به صورت صحیح و بهینه نصب و راه‌اندازی کنید. اما اگر پس از نصب دستگاه شاهد مشکلاتی در پخش و اجرای بازی‌ها بودید، توصیه می‌کنیم برای تعميرات ps4 خود از کارشناسان ما در آچارباز با شماره 02156591616 کمک بگیرید.

تعميرات ps5 با آچارباز
تعميرات ps5 در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعميرات ps4

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا