×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

گرمایش و سرمایش

آموزش نحوه استفاده از پنکه به زبان ساده

نحوه استفاده از پنکه به روش ساده

نحوه استفاده از پنکه به شکل اصولی و درست، یکی از دغدغه‌های اصلی کسانی است که به تازگی پنکه مورد نیاز خود را تهیه کرده‌اند. زیرا در صورتی‌که از این وسیله به درستی نشود، ممکن است پس از مدت زمان کوتاهی دچار اختلال شود و نیاز به تعمیر پنکه باشد؛ پس بهتر است، پس از نصب پنکه به درستی از آن استفاده شود.
جهت آموزش نحوه استفاده از پنکه به روش استاندارد، می‌توانید از دفترچه راهنما استفاده کنید یا این مطلب را به طور کامل مطالعه کرده و نکات آن را اجرایی کنید.

قدم به قدم نحوه استفاده از پنکه

جهت استفاده و راه اندازی پنکه، می‌توانید به روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم عمل کنید:

  1. ابتدا قبل از انجام هر کاری باید پنکه در محل مناسب خود قرار گیرد. پنکه سقفی روی سقف به درستی نصب شود، پنکه رو میزی روی سطحی تراز باشد.
  2. سپس باید دو شاخه پنکه را به پریز برق متصل کنید.
  3. حالا جهت روشن کردن پنکه باید دکمه‌ای که بالای آن ON/OFF نوشته شده است، را فشار دهید و منتظر بمانید تا پنکه به کار بیافتد.
  4. اگر پنکه شما دکمه دارد، می‌توانید به کمک آنها سرعت باد، زمان روشن بودن و حتی جهت چرخش را مشخص کنید تا بیشترین کارایی را برای شما داشته باشد.
پیشنهاد مطالعه
پنکه‌های تایمر دار
گذاشتن تایمر برای پنکه بیشتر برای زمان‌هایی کاربرد دارد که می‌خواهید استراحت کنید اما برای خاموش کردن دستگاه نمی‌خواهید از خواب بلند شوید.

راهنمای استفاده از ریموت پنکه

پنکه‌های جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند، دارای قابلیت‌های بیشتری نسبت به پنکه‌های قدیمی هستند. یکی از این قابلیت‌ها که بسیار طرفدار داشته است، داشتن ریموت برای پنکه هاست. اگر برای شما هم این ویژگی اهمیت دارد، بهتر است از پنکه‌ای را بخرید که ریموت داشته باشد یا بتوانید آن را با گوشی موبایل خود کنترل کنید.

به کمک ریموت کنترل پنکه می‌توانید اقدامات مختلفی را انجام دهید که در ادامه آنها را بیان می‌کنیم:
سرعت پنکه را کنترل کنید
یکی از مهم‌ترین اقداماتی که می‌توانید با ریموت کنترل پنکه‌ها انجام دهید، سرعت پنکه است. با زدن دکمه speed می‌توانید سرعت چرخش پره‌ها و تولید هوای خنک را تغییر دهید. کنترل پنکه‌های سقفی اغلب روی دیوارها نصب شده است. شما با زدن دکمه‌های آن می‌توانید سرعت حرکت پره‌ها را تنظیم کنید.

کنترل از راه دور دستی پنکه
کنترل از راه دور، حداکثر راحتی است؛ زیرا دیگر نیاز نیست برای کنترل کردن پنکه، خود را به دستگاه برسانید. همچنین می‌توانید از داخل تخت خواب، آشپزخانه، پشت میز کار و … فرمان دلخواه خود را به پنکه برسانید.
کنترل پنکه از طریق بلوتوث
برخی از مدل‌های را می‌توانید به گوشی موبایل خود از طریق بلوتوث وصل کنید. در اینصورت می‌توانید بدون نیاز به کنترل، آن هم به کمک گوشی موبایل پنکه خود را کنترل کنید. از مزیت‌های این روش می‌توان به امکان کنترل آسان سرعت، روشن یا خاموش کردن دستگاه و تنظیم و … اشاره کرد.

کنترل از طریق وای فای
برخی از پنکه‌های موجود در بازار امکان اتصال به وای فای را دارند. در نتیجه می‌توانید با اپلیکیشن‌های سازگار آنها از طریق موبایل به پنکه وصل شوید و دستور خود را بابت خاموش و روشن شدن، تنظیم سرعت دستگاه، تایمر و … ارسال کنید.

حتی برخی از پنکه‌های وای فای دار، امکان دریافت پیام صوتی را دارند و می‌توانید از طریق فرمان صوتی هم با آنها کار کنید.

نکات ایمنی استفاده از پنکه

حال که با نحوه استفاده از پنکه آشنا شدید باید نکات ایمنی که در زمان کار با دستگاه باید رعایت کنید را بدانید تا به کمک آنها بتوانید عمر دستگاه را بالا ببرید.

  • در منازلی که کودک نو پا وجود دارد، هیچگاه پنکه زمینی استفاده نکنید؛ زیرا ممکن است کنجکاوی کودک شما منجر به آسیب جسمی او شود.
  • در صورت خرابی پنکه، اگر دست به آچار نیستید، اقدام به تعمیر آن نکنید، چراکه ممکن است، آسیب بیشتری به دستگاه وارد کنید.
  • زمانیکه قصد دارید پنکه را تمیز کنید، حتما برق آن را قطع کنید.
  • پنکه را در مقابل سیستم‌های گرمایشی، مثل: اجاق گاز، بخار آتش و … قرار ندهید.
  • پنکه را در مکانی قرار ندهید، که اشیا به آن گیر کنند.
  • زیر نور مستقیم خورشید، پنکه را نگذارید.
  • از آویزان کردن هر شی‌ای به پنکه خودداری کنید.
  • اگر سیم پنکه در محل آویزان است، آن را جمع کنید، چرا که با گیر کردن پای افراد موجود در آن محیط، برق آن قطع شده یا موجب برق گرفتگی خواهد شد و همچنین احتمال شکسته شدن پنکه زیاد می‌شود.
  • قبل از جابجایی پنکه، باید آن را از پریز برق خارج کنید.
  • در صورت خرابی سیم پنکه، باید آن را تعویض کنید، تا خطر اتصالی و برق گرفتگی وجود نداشته باشد.
  • محل قرار گیری پنکه تراز باشد.
  • در حین کارکردن پنکه، هیچ شی‌ء داخل پره‌های آن نکنید.
  • در صورتی‌که متوجه بروز اختلال در پنکه خود شدید، بهتر است به سرعت دستگاه را خاموش کرده و برق آن را قطع کنید، سپس به یک مرکز تخصصی تعمیر پنکه مراجعه کنید.
تعمیر پنکه توسط تعمیرکار
در آچارباز مدل‌های مختلف پنکه توسط تعمیرکاران، تعمیر می‌شوند.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که باید درباره نحوه استفاده از پنکه بدانید را به زبان ساده کنیم. در صورتی‌که هر مشکلی برای پنکه شما به وجود آمده و امکان رفع آن را ندارید؛ می‌توانید از کارشناسان آچارباز برای رفع مشکل و تعمیر پنکه کمک بگیرید. کافیست در این صفحه یا اپلیکیشن آچارباز درخواست‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا پس از ثبت سفارش دستگاه شما تعمیر شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا