×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

راهنمای نصب دودکش پکیج

راهنمای نصب دودکش پکیج

نصب دودکش پکیج یکی از اصلی‌ترین ملزومات و نیازمندی‌های نصب پکیج است. نصب دودکش باید به دقت انجام گیرد تا تمامی محصولات احتراق و گازهای خطرناک تولید شده به محیط بیرونی هدایت شود. در غیر اینصورت، دستگاه به درستی کار نخواهد کرد و موجبات بروز خرابی و نیاز به تعمیر پکیج را فراهم می‌آورد. با ما در ادامه این مطلب همراه باشید تا به بررسی نحوه نصب دودکش برای انواع پکیج بپردازیم.

آنچه در این مقاله مطالعه می‌کنید:

طریقه نصب دودکش برای انواع پکیج 

انواع پکیج دیواری، در دو نوع فن دار و بدون فن تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای نصب دودکش برای این پکیج‌ها باید لوله دودکش را به فضای آزاد و خارج از محل نصب پکیج هدایت کنید. با اینکار دودکش می‌تواند دود حاصل از احتراق را به بیرون هدایت کند. همچنین از فضای بیرون هوای تازه نیز دریافت کند. در ادامه روش نصب دودکش برای انواع پکیج را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نصب دودکش پکیج فن دار

طراحی پکیج فن دار، به گونه‌ای است که به دودکش ساختمان نیازی ندارد. پکیج فن دار می‌تواند هوای مورد نیاز خود برای احتراق را از هوای آزاد به داخل دستگاه، هدایت کند. بنابراین در محل‌هایی که دودکش مناسب وجود ندارد یا دودکش ساختمان کشش لازم برای تخلیه دود و تامین هوای تازه را نداشته باشد، باید از این نوع پکیج استفاده شود. این پکیج‌ها دارای دودکش دوجداره با قطر داخلی 6 و قطر خارجی 10 سانتی‌متر هستند. لوله 6 سانتی‌متری داخلی، برای تخلیه دود و تامین هوای مورد نیاز برای احتراق به کار می‌رود.

نصب دودکش پکیج فن دار
پکیج‌های فن دار، به دودکش نیازی ندارند و می‌توان آنها را در محیط بسته نصب کرد.

نکاتی که باید در هنگام نصب دودکش برای پکیج فن دار، رعایت شوند.

  • هیچ گاه جداره بیرونی دودکش در پکیج‌های فن دار را جدا نکنید.
  • لوله دودکش را به هوای آزاد خارجی (بیرون از محل نصب پکیج) هدایت کنید تا محصولات احتراق به داخل محیط راه نیابد. همچنین هوای تازه نیز از هوای آزاد بیرون محیط تامین شود.
  • اگر فاصله بین پکیج تا دیوار یا پنجره‌ای که لوله دودکش را از آن خارج می‌کنید، بیش از طول لوله دودکش باشد، باید از لوله یا زانوی دوجداره و مخصوص پکیج دیواری فن دار استفاده کنید. حداکثر طول لوله دودکش در پکیج‌های فن دار 4 متر است. به ازای استفاده از زانو، باید 1 متر از طول آن کم شود.
  • قدرت مکش فن در پکیج‌های فن دار، متناسب با طول لوله 4 متری است. بنابراین اگر طول لوله کاهش یابد، قدرت فن هوای زیادی وارد محفظه احتراق شده و اجازه نمی‌دهد که پکیج به راحتی روشن شود. در این حالت، می‌توانید از حلقه‌های فلزی داخل کارتن دستگاه برای کم کردن شدت جریان هوای ورودی به محفظه احتراق، استفاده کنید. حلقه اول 80 میلی‌متری بوده و برای طول لوله دودکش کمتر از 1 متر به کار می‌رود. حلقه دوم، 75 میلی‌متری بوده و برای طول لوله دودکش بین 1 تا 1.5 متر استفاده می‌شود.
  • هیچ گاه دودکش دوجداره پکیج فن دار را به دودکش ساختمان متصل نکنید.
  • دودکش پکیج را دستکاری نکنید و از نصب دودکش‌های خارج از استاندارد خودداری کنید.
  • ارتفاع دودکش در طبقه آخر ساختمان‌ها، کوتاه‌تر از بقیه طبقات است و باید ارتفاع دودکش را حداقل 2 متر افزایش دهید.
  • برای هدایت دودکش دوجداره به داخل دیوار، باید از دودکش دوجداره استفاده کنید. اگر دودکش داخل دیوار دوجداره نیست، روی دیوار یک سوراخ ایجاد کرده و دودکش را به خارج از دیوار هدایت کنید.
  • برای جلوگیری از ورود آب باران، سر دودکش را به اندازه 5 درجه به سمت پایین خم کنید.

پیشنهاد مطالعه

نحوه نصب نصب دودکش پکیج بدون فن

اگر قصد دارید تا برای پکیج بدون فن، دودکش نصب کنید، باید قطر دودکش را حداقل 15 سانتی متر در نظر بگیرید. همچنین در هنگام نصب دودکش نیز از تبدیل افزایش قطر استفاده کنید و آن را بعد از پکیج و قبل از دودکش، قرار دهید. با این کار قطر دودکش، از قطر خروجی دود، بیشتر خواهد شد.

نکاتی که باید در هنگام وصل کردن دودکش برای پکیج بدون فن، رعایت شوند.

  • طول بخش افقی لوله دودکش، قبل از ورود آن به دیوار باید کمتر از نیمی از طول لوله قائم آن باشد.
  • ارتفاع دودکش پکیج حداقل باید 30 سانتی‌متر باشد.
  • هیچ گاه برای نصب پکیج بدون فن، از دودکش مشترک استفاده نکنید.
  • اگر دودکش پکیج شما در تراس منزل قرار دارد، آن را با فویل یا پوشش مناسب، عایق بندی کنید.
  • از کلاهک دودکش محکم و مستحکم استفاده کنید.
  • دودکش پکیج باید در مقابل باد، بخار آب و … مقاومت کافی داشته و کلاهک آن در جای خود، محکم قرار گرفته باشد.
  • هرگز پکیج دیواری را به شیرگاز یا دودکش مشترک وصل نکنید.
  • ارتفاع دودکش بعد از خروج از پشت بام، باید بیش از 1 متر باشد.
  • کلاهک دودکش پکیج باید حداقل 3 متر با کولرهای آبی و هر یک از دریچه‌های تامین هوای ساختمان فاصله داشته باشد.
  • اگر در مجاورت دودکش، داکت وجود دارد، باید از بالا به هوای آزاد دسترسی داشته باشد و این داکت نیز به فضای داخلی ساختمان، راه نداشته باشد.

از لوله‌های انعطاف پذیر یا آکاردئونی به عنوان دودکش استفاده نکنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

نکات ایمنی و قوانین نصب دودکش پکیج

  • حداقل قطر دودکش دوجداره 10 سانتی‌متر است. اما قطر واقعی بیشتر باید به تناسب با نوع وسیله گازسوز، انتخاب شود.
  • اگر امکان نصب دودکش برای پکیج وجود ندارد، شیر مصرفی را در محل دیگری که امکان نصب دودکش دارد، نصب کنید.
  • حداکثر طول لوله رابط برای هر 1 اینچ قطر لوله، 45 متر است. اگر قطر لوله بیش از 1 اینچ باشد، باید طول لوله را متناسب با آن و با توجه به ارتفاع کل دودکش تنظیم کرد. بنابراین برای دودکشی با قطر جداره 10 سانتی‌متری (در حدود 4 اینچ)، طول لوله باید حداکثر 8.1 متر باشد.
  • طول قسمت افقی لوله رابط باید حداکثر 75 درصد طول قسمت قائم آن باشد. طبیعی است که اگر دودکش را عایق کنید، طول قسمت افقی می‌تواند با لوله قائم یکی شود. اما نباید طول آن از 4.5 متر بیشتر شود.
  • قطر لوله‌ای رابط باید با دهانه خروجی کلاهک تعدیل یکسان باشد.
  • در مناطق مرتفع، برای انتخاب قطر دودکش باید به ظرفیت حرارتی در سطح دریا توجه کرد.
  • همواره از کلاهک دودکش H شکل برای نصب پکیج استفاده کنید.
اهمیت وجود کلاهک H روی دودکش پکیج
همواره روی دودکش پکیج، کلاهک ایمنی را قرار دهید.

نکاتی که در هنگام نصب پکیج بوتان باید به آنها توجه کنید

  • برخی افراد برای صرفه جویی در هزینه‌ها، از دودکش‌های گالوانیزه برای نصب دودکش پکیج استفاده می‌کنند. اما لوله‌های گالوانیزه درزدار بوده که ممکن است به مروور زمان دچار شکاف شوند، عمر کوتاهی دارند و در صورت سرد شدن هوا، بخار حاصل از احتراق ماهیت اسیدی پیدا کرده و آن را دچار خوردگی می‌کند. از طرفی وجود درز در این لوله‌ها، امکان لق شدگی یا جدا شدن لوله‌ها از یکدیگر را فراهم آورده و همین امر نیز ممکن است امنیت دودکش را به خطر بیندازد.
  • در مقابل، لوله‌های استیل با استفاده از پیچ به یکدیگر متصل شده و این خطرات برای آنها وجود ندارد. به همین دلیل نیز اتحادیه اروپا، استانداردی برای جنس لوله دودکش برای پکیج‌های فن دار یا پکیج‌هایی که در محیط بسته نصب می‌شوند، تنظیم کرده که جنس این لوله‌ها باید استیل باشد تا از بروز خطرات و حوادث جبران ناپذیر برای مصرف کننده و پکیج، جلوگیری شود.
  • برای جلوگیری از برگشت آب باران در صورت عدم وجود کلاهک H یا قطرات کندانس به داخل پکیج، بهتر است لوله دودکش را با شیب منفی دو درجه‌ای نسبت به سیستم پکیج نصب کرد. به عبارت بهتر، باید به ازای هر متر طول دودکش، آن را 2 میلی‌متر به سمت پایین کج کرد تا این میزان شیب رعایت شود.
  • اگر می‌خواهید برای پکیج بدون فن خود دودکش نصب کنید، بهتر است به ازای هر یک متر لوله افقی با قطر 15، حداقل 3 متر به طول لوله در پشت بام اضافه کنید. در صورت استفاده از لوله با قطر 10، به ازای هر متر لوله افقس، باید 6 متر طول لوله عمودی را افزایش دهید.
نصب پکیج بوتان
در هنگام نصب دودکش برای پکیج بوتان باید از اتصالات مناسب و دودکش استیل استفاده کنید.

آموزش نصب دودکش پکیج در پکیج‌های ایران رادیاتور

  • حداکثر طول لوله رابط برای نصب دودکش باید 8 متر باشد. اما می‌توان به نسبت قطر لوله و ارتفاع آن، این مقدار را تغییر داد.
  • اگر قصد دارید دودکش پکیج را در موتورخانه قرار دهید، طول لوله افقی را حداکثر 1 متر در نظر بگیرید.
  • برای نصب دودکش فلزی، دودکشی را انتخاب کنید که جنس بدنه آن از ورقه فولادی سیاه باشد.
  • از لوله‌های انعطاف پذیر یا آکاردئونی به عنوان دودکش استفاده نکنید.
آموزش نصب دودکش پکیج در پکیج‌های ایران رادیاتور
برای نصب دودکش پکیج ایران رادیاتور در فضای باز، باید لوله دودکش را به خوبی عایق بندی کنید.
  • اگر پکیج خود را در فضای آزاد نصب می‌کنید، دودکش آن را به طور صحیح و اصولی عایق بندی کنید. زیرا اگر بدنه دودکش در مجاورت سرمای هوا قرار گیرد، دودی که در آن جریان دارد نیز سرد شده و جریان آن کاهش می‌یابد. بنابراین تخلیه دود به کندی صورت گرفته، سنسور دود پکیج روشن می‌شود و دستگاه را خاموش می‌کند.

در این مقاله سعی کردیم نحوه نصب دودکش پکیج را به زبان ساده به شما آموزش دهیم. در صورتی که برای نصب دودکش یا تعمیر پکیج خود مشکل دارید، می‌توانید از تعمیرکاران پکیج ما کمک بگیرید. برای اینکار کافیست درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. در مرحله طراحي و ساخت يك ساختمان صنعتي هستيم يك پكيج زميني انتخاب شده است دودكش بايد دوجداره باشد تا تامين هوا از بيرون باشد دودكش از داخل ساختمان به پشت بام در زمان ساخت ساختمان چگونه بايد ساخته شود؟ آيا دودكش دوجداره داخل ديوار اجرا مي شود؟

  2. سلام و عرض ادب
    پكيج بوتان پرلا 28000تازه نصب كردم تو اشپزخونه هيچ error نميده ولي تو حالت زمستانه مرتب خاموش و روشن ميشه شرايط نصب همه چيز استاندارد هست فقط دود كش بصورت عمودي و بطول حدود 2/5 متر هست الان دريچه ورود هوا را هم باز كردم تا پكيج نصف ونيمه كار كنه
    ممنون ميشم اگه راهنمايي بفرماييد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا