×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

آشنایی با نصب پکیج بوتان و سایر برندها به زبان ساده

اصول نصب پکیج بوتان

یکی از مشکلاتی که هر سال در فصل زمستان ممکن است با آن روبرو شویم؛ مشکل در عملکرد پکیج و سیستم گرمایشی است. یکی از دلایل خرابی و مشکل پکیج، نصب غیراصولی پکیج است. به همین دلیل است که اغلب شرکت‌های تولیدکننده پکیج مانند بوتان، توصیه می‌کنند نصب پکیج بوتان تنها توسط کارشناسان فنی و متخصص بوتان انجام شود.

در این مقاله تصمیم داریم نحوه نصب پکیج بوتان و سایر برندها را بررسی کنیم و قدم‌به‌قدم تمام مراحل و نکات مهم را بیان می‌کنیم. ممکن است تصور کنید کمک گرفتن از یک کارشناس برای نصب پکیج، ضرروتی ندارد و اتلاف هزینه است؛ اما باید گفت هزینه تعمیرات خرابی ناشی از نصب نادرست پکیج، بیشتر از هزینه نصب پکیج است.

کارشناسان فنی تعمیر و نصب پکیج در آچارباز، آماده‌ی ارائه‌ی انواع خدمات نصب و تعمیر پکیج در سراسر تهران و کرج هستند.

مراحل راه اندازی و نصب پکیج بوتان

نصب پکیج بوتان یا هر نوع پکیج دیگری، کاری دقیق و تخصصی است. یک فرد متخصص و با تجربه، جزئیات و کارکرد هر قسمت پکیج را می‌داند؛ بنابراین می‌تواند پکیج را در حالتی نصب و تنظیم کند که بهترین بازده را داشته باشد.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

نحوه نصب پکیج بوتان

پکیج‌ها با توجه به نوع و مدلی که دارند یعنی زمینی یا دیواری، به روش‌های متفاوتی نصب و راه‌اندازی می‌شوند. روش نصب پکیج دیواری یا زمینی، کاری تخصصی است که صرفا با دانلود دفترچه راهنمای نصب پکیج دیواری بوتان یا تماشای فیلم راه اندازی پکیج بوتان و بدون تجربه، به سختی ممکن خواهد شد.

شرایط نصب پکیج دیواری با پکیج زمینی متفاوت است، در این قسمت در مورد نحوه نصب اتصالات پکیج بوتان و دیگر برندها صحبت خواهیم کرد.

محل مناسب برای نصب پکیج بوتان چه شرایطی دارد؟

کارشناس نصب پکیج اغلب به نصب پکیج در بالکن یا نصب پکیج در آشپزخانه توصیه می‌کنند. در هر صورت باید یکسری نکات ایمنی نصب پکیج را در نظر گرفت. به عنوان مثال محل نصب، حداکثر ارتفاع نصب پکیج، نحوه اتصال شیرهای آب و گاز، نصب دودکش پکیج و… همه از مواردی است که باید به آن توجه کرد.

پیشنهاد مطالعه

نکاتی که برای پکیج بوتان شرح دادیم برای راه اندازی پکیج لورچ، راه اندازی پکیج ایساتیس، گلدیران و سایر برندها هم اهمیت دارد. توجه کنید که پیش از نصب پکیج، باید به محل نصب پکیج توجه و آن را آماده کنید:

  • پیش از انتخاب و خرید پکیج، توجه کنید که پکیج با متراژ خانه متناسب باشد.
  • از نصب پکیج در مکان‌های مرطوب مانند حمام و دستشویی خودداری کنید.
  • بهتر است دیوار پشت پکیج را عایق حرارتی کنید، به ویژه اگر دیوار نازک یا حساس است.
  • فاصله بین لبه پکیج تا دیواره‌های کناری باید حداقل 15 سانتی‌متر باشد.
  • محل نصب پکیج باید تهویه خوبی داشته باشد؛ تهویه خوب هم به بهتر کار کردن پکیج کمک می‌کند و هم از نظر ایمنی مناسب‌تر است.
محل مناسب نصب پکیج دیواری
فاصله پکیج تا دیواره‌های مجاور باید حداقل 15 سانتی‌متر باشد.

مراحل نصب پکیج دیواری بوتان

برای نصب درست پکیج می‌توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. پایه نگهدارنده‌ی پکیج که در داخل جعبه است، را با پیچ به دیوار وصل کنید. در زمان نصب پایه از تراز استفاده کنید تا پکیج در یک راستا و صحیح نصب شود.
  2. حالا زمان قرار دادن پکیج روی نگهدارنده است. در این مرحله توجه کنید که پکیج به درستی قرار گیرد تا بعد از راه‌اندازی پکیج، آب‌گیری و افزایش وزن، پکیج از محل خود جدا نشود.
  3. برای نصب پکیج لورچ، بوتان و … بعد از نصب باید اتصالات آب و گاز را به دقت بررسی کنید تا نشتی یا مشکلی وجود نداشته باشد. بهتر است از بست‌های فلزی استفاده کنید.
  4. در مرحله نصب دودکش پکیج دقت بفرمایید که دودکش بدون هیچ منفذی و به درستی نصب شده باشد. استفاده از دودکش با قطر استاندارد، بدون پیچ‌و‌خم و با طول متوسط توصیه می‌شود. همچنین بر روی دودکش از کلاهک استاندارد H استفاده کنید.
  5. در زمان اتصال پکیج به برق، پریز را بررسی کنید. توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب به قطعات الکترونیکی پکیج، از یک دستگاه محافظ برق استفاده کنید.
  6. حالا که نصب اولیه پکیج انجام شد، زمان آب‌گیری پکیج است. شیر آب ورودی را باز کنید تا درجه فشارسنج روی عدد 1.5 تا 2 برسد.
  7. اگر پمپ و پکیج بدون مشکل آب‌گیری کردند، پکیج را روی حالت زمستانی قرار دهید تا آب به داخل شوفاژ برود.
  8. بعد از ورود آب به درون شوفاژها، تمام شوفاژها را هواگیری کنید. در هواگیری پکیج هم باید فشار آب داخل شوفاژها بین 1.5 تا 2 باشد.
  9. بعد از تست کارکرد قطعات پکیج و مطمئن شدن از عملکرد صحیح، کار نصب پکیج به پایان رسیده است.

محل نصب پکیج باید تهویه خوبی داشته باشد؛ تهویه خوب هم به بهتر کار کردن پکیج کمک می‌کند و هم از نظر ایمنی مناسب‌تر است.

هزینه نصب پکیج بوتان

هزینه‌ی نصب پکیج بوتان به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. میزان شلنگ استیل موردنیاز، نحوه لوله‌کشی آب‌گرم و سرد و گاز در میزان زمان لازم برای نصب پکیج بوتان تاثیر دارند. به همین دلیل قیمت نصب پکیج بوتان متفاوت است. اما با ثبت درخواست نصب پکیج بوتان در آچارباز، خیال شما از تخصص نصاب پکیج و هزینه پرداختی آسوده خواهد بود. چون تمام مراحل تحت نظر پشتیبانان آچارباز انجام می‌شود و در صورت بروز مشکل، نارضایتی شما قابل پیگیری خواهد بود.

تنظیم حالت تابستانه و زمستانه پکیج بوتان
با استفاده از کلیدهای روی صفحه پکیج، وضعیت تابستانه یا زمستانه را می‌توان انتخاب کرد.

راه اندازی پکیج بوتان در فصل گرما

در فصل تابستان چون نیازی به گرمایش نیست، راه‌اندازی پکیج بوتان با فصل زمستان متفاوت است. برای راه اندازی پکیج در تابستان مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از بسته بودن شیرهای رفت و برگشت گرمایش مطمئن شوید.
  • نشانگر تنظیم دمای آب گرم را بر درجه دلخواه تنظیم کنید.
  • پکیج را روی حالت تابستانه تنظیم کنید.

آشنایی با انجام تنظیمات پکیج بوتان برای کارکرد بهتر آن

برای کارکرد بهتر پکیج بوتان بهتر است با چند ویژگی مهم و نحوه کار با آن آشنا شوید:

نمایشگر وضعیت عملکرد پکیج بوتان

نمایشگر وضعیت عملکرد پکیج بوتان ممکن است رنگ زرد، قرمز یا سبز را نشان دهد. در زیر معنی هر وضعیت نمایشگر پکیج را بیان می‌کنیم.

  • رنگ سبز ثابت: مشعل پکیج روشن است و منظم کار می‌کند.
  • رنگ سبز چشمک‌زن سریع: اگر دما را در بین 55 تا 65 سانتی‌گراد تنظیم کنید، سیستم کنترل خودکار، طبق تنظیمات ترموستات، دمای آبگرم را تنظیم می‌کند و چراغ سبز برای مدتی چشمک می‌زند.
  • رنگ قرمز ثابت: اگر در پکیج مشکلی پیش آید، سیستم ایمنی یا کنترلی در پکیج فعال می‌شود و چراغ قرمز می‌شود.
  • رنگ قرمز چشمک‌زن: وقتی کلید محدودکننده دما فعال شود، چراغ به صورت چشمک‌زن قرمز می‌شود.
  • رنگ زرد ثابت: اگر پکیج کار کند اما نتواند دمای آب را تنظیم کند یعنی سنسور مشکل داشته باشد، چراغ زرد می‌شود.

تا به اینجا در مورد نصب پکیج دیواری نکات مهمی را بیان کردیم و مراحل نصب پکیج بوتان را شرح دادیم. خوب است بدانید که این نکات در نصب انواع دیگر پکیج دیواری هم برقرار است و باید اجرا شود. از جمله انواع مدل پکیج بوتان که نحوه راه‌اندازی یکسانی دارند، به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

  • راه اندازی پکیج بوتان مدل اپتیما
  • راه اندازی پکیج بوتان مدل بیتا
  • راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا
  • راه اندازی پکیج بوتان مدل پرلا پرو
  • راه اندازی پکیج بوتان مدل ورونا
  • راه اندازی پکیج بیتا۲۲
  • راه اندازی پکیج بیتا۲۴
  • راه اندازی پکیج دیواری بوتان مدل پارما

مزایای نصب پکیج دیواری

در گذشته برای گرمایش خانه یا تامین آب‌گرم از آبگرمکن یا موتورخانه استفاده می‌شد. اما امروزه پکیج‌های دیواری و زمینی جایگزین شده‌اند. نصب پکیج دیواری بیشتر از پکیج زمینی طرفدار دارد. عمده دلیل محبوبیت پکیج دیواری، کم‌جا و کوچک بودن آن است. در این قسمت به مزیت‌های نصب پکیج دیواری اشاره می‌کنیم:

  • کنترل و تنظیم آسان دما به دلیل مستقل بودن هر واحد آپارتمانی
  • عدم نیاز به ساخت موتورخانه
  • نصب و راه‌اندازی سریع پکیج دیواری
  • ایمنی بیشتر به دلیل وجود سنسور دود و آب‌گرم مصرفی
  • راندمان بیشتر و مصرف انرژی پایین‌تر نسبت به موتورخانه
  • خاموش شدن اتوماتیک پکیج
  • کارکرد بدون صدا و آرام

معایب و مشکلات نصب پکیج دیواری

در کنار همه مزایای استفاده از پکیج، استفاده از این وسیله معایبی هم دارد:

  • پکیج‌ دیواری اغلب مخزن آب کوچکی دارد؛ به همین دلیل برای خانواده‌های پرجمعیت یا خانه‌های بزرگ چندان کارآمد نیستند.
  • سیستم گردش و مشعل پکیج برای روشن ماندن به برق نیاز داد؛ به همین دلیل در مواقع قطعی برق دچار مشکل خواهید شد.

نکات مهم در نصب پکیج بیتا

پیش از نصب پکیج بوتان مدل بیتا یا مدل‌های دیگر، دفترچه راهنمای نصب پکیج را حتما بخوانید؛ تا با بخش‌های مختلف پکیج بیتا آشنا شوید در این مقاله، در مورد نحوه نصب پکیج بوتان، نصب پکیج بیتا و راه اندازی انواع پکیج صحبت کردیم. آچارباز به عنوان مرکز ارائه‌دهنده‌ی خدمات مختلف، تمامی خدمات نصب و راه اندازی پکیج بوتان و انواع برند را انجام می‌دهد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت تعمیر پکیج در آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. واحد من دوسال ساخته و پکیج بوتان با چهار رادیات کار میکنه. دو تا رادیاتورهای داخل اتاقها گرم هستند ولی دو تا رادیاتورای داخل پذیرایی فقط شیر بالا قسمت بالای رادیاتور گرم است.
    دلیل این مشکل چیه؟

    1. امیر عزیز،
      از باز بودن شیر برگشت مطمئن شوید و بعد پکیج را خاموش کنید. رادیاتورها را هواگیری کنید و بعد بار پکیج را روی یک و نیم تنظیم کنید، پکیج را روشن کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا