×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چگونه ارور LE در ماشین لباسشویی ال جی را رفع کنیم؟

رفع ارور LE ماشین لباسشویی ال جی

اگر برای شست‌وشوی لباس‌هایتان از ماشین لباسشویی ال جی استفاده می‌کنید باید با انواع ارور‌های آن آشنا باشید. تا در زمان نمایش ارور بتوانید تعمیر ماشین لباسشویی‌ را انجام دهید. آچارباز قصد دارد این بار در مورد علت رخ دادن ارور LE و راه حل برطرف کردن آن با شما صحبت کند، پس در ادامه با ما همراه باشید.

فرقی ندارد ماشین لباسشویی شما چه مدلی است، این ارور می‌تواند در همه‌ی مدل‌هایی که صفحه‌ی نمایش دارند و گیربکسی هستند، نمایش داده شود. برای اینکه بتوانید ارور ماشین لباسشویی را برطرف کنید، باید دلایل و زمان به وجود آمدن آن را بدانید.

اکثر اوقات این ارور در زمان روشن کردن ماشین، روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود و اجازه‌ی شروع به کار را نمی‌دهد. البته این ارور به ندرت در زمان استفاده از دستگاه نیز مشاهده شده است. مهم‌ترین دلایل به وجود آمدن کد خطای LE و راه حل برطرف کردن آن عبارتند از:

قطع شدن ارتباط بین نمایشگر و موتور

یکی از دلایل به وجود آمدن این ارور، قطع شدن ارتباط بین صفحه‌ی نمایش و موتور ماشین لباسشویی است. این مشکل بیشتر در دستگاه‌هایی که به تازگی نصب شده‌اند، به وجود می‌آید. جهت برای برطرف کردن این ایراد کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. ماشین لباسشویی را خاموش کنید.
  2. دو شاخه برق را از پریز بکشید.
  3. دکمه‌ی start / pause  ماشین را به مدت 5 ثانیه فشار دهید تا ریستارت شود.
  4. دوباره دو شاخه را به برق بزنید و ماشین لباسشویی را روشن کنید.
  5. اگر مشکل با ریستارت کردن از بین نرود، باید توسط تکنسین فنی موضوع بررسی شود. برای آشنایی با نحوه درست ریستارت کردن ماشین لباسشویی مقاله « چگونه ماشین لباسشویی ال جی را ریست کنیم؟ » را مطالعه کنید.
ریستارت کردن ماشین لباسشویی ال جی
اگر ماشین لباسشویی گارانتی دارد، می‌توانید برای رفع ایراد از کارشناسان نمایندگی استفاده کنید.

وجود مواد شوینده زیاد در مخزن ماشین لباسشویی

بعضی از افراد برای شست و شوی بهتر لباس‌ها، بیش از حد مجاز مواد شوینده در مخزن لباسشویی می‌ریزند ولی اینکار اشتباه است. یکی از دلایل ظاهر شدن این ارور به این علت است که ماشین لباسشویی کف زیاد داخل دستگاه را خطا تشخیص داده و این ارور را نمایش می‌دهد. برای از بین بردن این ارور باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ماشین لباسشویی را حدود 45 دقیقه خاموش کنید تا همه‌ی کف‌ها آب شود.
  2. بعد از آب شدن کف‌های ماشین لباسشویی به سرعت برنامه آب کشی را فعال کنید.
  3. اجازه دهید لباس‌ها آبشی و خشک شود.
  4. به دفترچه راهنمای ماشسن لباسشویی سر بزنید و برای شست و شوی لباس‌ها طبق دستورالعمل‌های دستگاه از مواد شوینده استاندارد استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه

گرمای بیش از اندازه موتور ماشین لباسشویی

علت دیگر نمایش ارور LE ماشین لباسشویی، داغ شدن بیش از حد موتور ماشین است. اگر موتور بیش از حد استاندارد گرم شود برای حفاظت از موتور در برابر سوختن و آسیب های دیگر این ارور نشان داده می‌شود و جلوی کار کردن ماشین لباسشویی گرفته می‌شود. در صورتیکه تشخیص دادید این ارور ناشی از داغ شدن موتور است برای برطرف کردن آن باید ماشین لباسشویی را برای مدتی خاموش کنید تا موتور و اجزای داخلی آن خنک شود.

فرقی ندارد ماشین لباسشویی شما چه مدلی است، این ارور می‌تواند در همه‌ی مدل‌هایی که صفحه‌ی نمایش دارند و گیربکسی هستند، نمایش داده شود.

جلوگیری از گرم شدن ماشین لباسشویی
برای جلوگیری از به وجود آمدن این ایراد بعد از هربار استفاده، چند ساعت ماشین لباسشویی را خاموش کنید تا اجزای آن خنک شود.

 وزن زیاد لباس‌های در ماشین لباسشویی

یکی از دلایل ظاهر شدن این ارور، وزن زیاد لباس‌های داخل ماشین لباسشویی است. اگر شما هم جز افرادی هستید که لباس‌ها را جمع می‌کنید و همه را در یک دور داخل ماشین لباسشویی می‌ریزید، ممکن است با این ارور مواجه شوید. همچنین اگر حجم مناسبی لباس داخل ماشین ریخته ولی برنامه‌ی اشتباهی انتخاب کرده باشید این ارور نشان داده می‌شود. زیرا بعضی از برنامه‌ها مانند شست‌وشوی لباس‌های پشمی برای تعداد کمی لباس است و در صورتی که وزن و تعداد لباس‌ها بالا باشد این ارور نشان داده می‌شود. برای از بین بردن ارور LE در ماشین لباسشویی اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی با توجه به ظرفیت، ماشین را پر کنید.
  2. برنامه‌ شستشوی لباس‌ها را درست انتخاب کنید.
  3. اگر ماشین مدتی کار کرده و در حین کار این ارور نمایش داده شده، چند دقیقه آن را خاموش کنید تا قطعات سرد شوند.
  4. بعد از سرد شدن قطعات دوباره ماشین لباسشویی را روشن کنید.
شستن لباس زیاد در ماشین لباسشویی
همیشه متناسب با حجم ماشین لباسشویی، لباس درون آن بریزید.

خرابی سیسم پیچی ماشین لباسشویی

علت آخر به وجود آمدن این ایراد فرسودگی یا سوختگی سیم‌پیچی ماشین لباسشویی است. در این زمان ماشین لباسشویی با نمایش این ارور از شروع به کار کردن ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند. برای برطرف کردن این مشکل باید سیم پیچی و در بعضی اوقات موتور  ماشین لباسشویی تعویض شود.

تعویض موتور ماشین لباسشویی آچارباز
تعویض موتور ماشین لباسشویی بسیار پر هزینه است.

در این مقاله تمامی دلایل بروز خطای  LE ماشین لباسشویی ال جی با شما در میان گذاشته و روش‌های برطرف کردن آن به شما عنوان شد. چنانچه در این زمینه مهارت ندارید، توصیه می‌کنیم برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی خود از کارشناسان حرفه‌ای آچارباز کمک بگیرید.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام روزتون بخیر
    نمایشگر ماشین لباسشوییمون کار نمیکند میضشه لطفا راهنماییم کنید؟

    1. باسلام
      محیای عزیز، در این شرایط یکبار لباسشویی را به مدت 15 دقیقه از برق خارج کرده و مجدد به برق بزنید، چنانچه مشکل شما رفع نشد، لازم است اتصالات و برد بررسی شود.شما می‌توانید درخواست تعمیر لباسشویی در محل خود را از طریق سایت و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا کارشناسان ما مورد را بررسی و رفع کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا