×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم کوچک آشپزخانه

چرا صدای چرخ گوشت زیاد است؟

علت صدای زیاد چرخ گوشت

چرخ گوشت نوعی وسیله‌ برقی است، که وظیفه چرخ کردن گوشت را دارد. چرخ گوشت در رستوران‌ها، قصابی‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. به صورت کلی چرخ گوشت وسیله‌ای است، دارای مکانیزم و توان موتور بالا، که همین امر موجب صدای زیاد آن می‌شود. اما در برخی موارد ممکن است شاهد صدای زیاد و غیر طبیعی از دستگاه خود باشید، که علت آن مونتاژ اشتباه قطعات دستگاه، ساییدگی پروانه‌های فن خنک کننده، خرابی چرخ دنده و … است. در ادامه این مقاله از آچارباز شما را به صورت کامل با علت صدای زیاد چرخ گوشت آشنا می‌کنیم.

خرابی چرخ دنده ها

چرخ دهنده‌ها یکی از اصلی‌ترین بخش‌های چرخ گوشت هستند، در اکثر مواقع صدای زیاد چرخ گوشت ناشی از شکسته شدن چرخ دنده گیر بکس و یا سایر چرخ دنده‌ها است که این مشکل اغلب ناشی از فشار زیادی است که به دستگاه وارد می‌شود.

  • جهت رفع مشکل صدای زیاد چرخ گوشت باید چرخ دنده‌ها را بررسی کرده و هرکدام از آن‌ها که شکسته بود، تعویض شود.

مونتاژ اشتباه قطعات چرخ گوشت

از دیگر دلایل صدای زیاد چرخ گوشت، می‌تواند مونتاژ اشتباه قطعات دستگاه باشد. در برخی موارد ممکن است در حین مونتاژ قطعات دستگاه دچار اشتباه شده و یکی از قطعات را در محل نامناسب یا اینکه به صورت اشتباه نصب کرده باشید.

  • در این حالت پس از روشن کردن دستگاه بدون شک صدای زیادی شنیده می‌شود که باید به سرعت دستگاه را خاموش کرده و آن را به صورت صحیح در مکان خود نصب کنید. بی‌توجهی به این مورد باعث می‌شود که پس از مدتی دستگاه صدای زیادی ایجاد کرده و نیاز به تعویض قطعات، داشته باشد.
تعمیر چرخ گوشت در محل با آچارباز
خدمت تعمیر چرخ گوشت در محل شامل عیب یابی و تعمیر انواع چرخ گوشت است و در دسته خدمات تعمیر لوازم کوچک آشپزخانه سامانه آچارباز قرار می‌گیرد. کند شدن محور خرد کننده، اتصالی کردن سیم‌ها و نچرخیدن چرخ دنده‌ها از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار در محل آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیر کار سیار آنلاین بسپارید:
درخواست تعمیر چرخ گوشت
مونتاژ قطعات چرخ گوشت
جهت مونتاژ قطعات چرخ گوشت بهتر است به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید.

قرار دادن جسم محکم و سخت در چرخ گوشت

یکی دیگر از علت‌های صدای زیاد چرخ گوشت قرار گرفتن جسم محکم و سخت درون دستگاه در حین کار کردن است. ممکن است در حین چرخ کردن گوشت استخوان و یا تکه سنگی درون آن وجود داشته باشد، بدون شک دستگاه توانایی چرخ کردن آن را نداشته و باعث می‌شود دستگاه به صورت ناگهانی صدا زیادی تولید کند، که این صدا ناشی از ضربه دیدن موتور است.

  • اگر دستگاه به موقع خاموش نشود، بدون تردید موتور آن می‌سوزد و نیاز به تعمیر چرخ گوشت است. فراموش نکنید که برای تعمیر چرخ گوشت خود، بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنید.

بروز اختلال در پروانه های فن خنک کننده چرخ گوشت

پروانه‌های فن خنک کننده به قطعه‌ای در دستگاه گفته می‌شوند، که وظیفه خنک کردن موتور و سایر قطعات را دارند و اجازه نمی‌دهند دمای دستگاه از حد معینی بالاتر رود. در اکثر مواقع علت صدای زیاد چرخ گوشت ساییدگی پروانه‌های فن است. چرا که در گذر زمان آن‌ها ساییده، هرز و یا کنده شده‌اند و دیگر قابلیت کار کردن مانند قبل را ندارند.

  • جهت رفع این مشکل چرخ گوشت، باید به نمایندگی و یا مراکز معتبر تعمیر چرخ گوشت مراجعه کرده و فن جدید برای چرخ گوشت خود تهیه و آنها را جایگزین فن‌های قدیمی و خراب شده کنید.

ضربه خوردن چرخ گوشت

در برخی موارد علت صدای زیاد چرخ گوشت می‌تواند ضربه دیدن و یا افتادن دستگاه از ارتفاع باشد. در این حالت دستگاه توانایی کار کردن را به درستی ندارد، پس از روشن شدن آن صدای زیادی تولید می‌کند، علت صدای زیاد دستگاه در این حالت را نمی‌توان حدس زد، چرا که امکان شکسته شدن قطعات مختلف موجود در آن، وجود دارد.

  • جهت یافتن علت صدای زیاد، باید چرخ گوشت را باز کرده و به صورت کامل قطعات داخلی آن را بررسی کنید.
  • هر کدام از قطعات آن شکسته بودند و توانایی درست کار کردن نداشتند، را در صورت لزوم تعمیر یا تعویض کنید.
  • بهترین کار در این حالت کمک گرفتن از مراکز معتبر تعمیر چرخ گوشت است.

پیشنهاد مطالعه

علت صدای زیاد چرخ گوشت
در حین استفاده از چرخ گوشت مراقب باشید که به آن ضربه وارد نشود.

خرابی عایق موتور چرخ گوشت

در برخی موارد پاسخ سوال علت صدای زیاد چرخ گوشت چیست؟ خرابی عایق موتور چرخ گوشت است.

عایق موتور به قطعه‌ای در چرخ گوشت گفته می‌شود، که مانند لایه‌ای روی موتور را پوشانده است و صدای زیاد موتور را تا حد ممکن می‌گیرد. عایق موتور ممکن است در اثر ضربه دیدن و یا کار کردن در طولانی مدت، توانایی کار کردن به صورت قبل را نداشته باشد و صدای موتور را نگیرد، در این حالت صدای دستگاه چرخ گوشت زیاد می‌شود.

  • جهت رفع این مشکل باید عایق موتور چرخ گوشت را تعویض کنید.

اشکال در جعبه دنده یا همان گیربوکس

از دیگر دلایل صدای زیاد چرخ گوشت می‌توان به خرابی جعبه دنده اشاره کرد. زمانی می‌توان علت خرابی چرخ گوشت را بروز اختلال در جعبه دنده نامید که گریس از جعبه دنده به بیرون از دستگاه نشت کرده باشد و دستگاه صدای زیادی بدهد.

  • جهت رفع این مشکل دستگاه، باید درون جعبه دنده، گریس ریخت.

مشکل در یاتاقان موتور

در برخی موارد می‌توان گفت علت صدای زیاد چرخ گوشت یاتاقان زدن موتور است، البته این مورد بسیار کم پیش‌ می‌آید.

در این حالت پس از روشن کردن چرخ گوشت، متوجه صدای زیاد و غیر طبیعی آن خواهید شد.

  • جهت برطرف کردن صدای زیاد چرخ گوشت در این حالت باید موتور دستگاه را تعویض کنید.

جهت یافتن علت صدای زیاد، باید چرخ گوشت را باز کرده و به صورت کامل قطعات داخلی آن را بررسی کنید.

تعمیر چرخ گوشت
آچارباز مرکز تخصصی تعمیر چرخ گوشت و سایر لوازم برقی‌ها است.

به صورت کلی نمی‌توان گفت که علت صدای زیاد دستگاه موارد گفته شده است، ممکن است دستگاه شما مشکلی داشته باشد، که در این مقاله بیان نشده باشد، چرا که در این مقاله به اصلی‌ترین دلایل صدای زیاد چرخ گوشت پرداختیم. در صورتی‌که پس از بررسی تمام موارد گفته شده، مشکل دستگاه شما برطرف نشد، می‌توانید از آچارباز برترین مرکز تعمیر چرخ گوشت و انواع لوازم خانگی‌ها در استان تهران کمک بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا