×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

اخبار آچارباز

کامل‌ترین آموزش فعال کردن رمز دوم پویا (رمز یکبارمصرف)

فعال‌سازی رمز دوم پویا

مدت‌هاست که از سوی بانک مرکزی اطلاعیه‌هایی مبنی بر فعال‌سازی رمز دوم پویا یا رمز دوم یکبار مصرف برای انجام عملیات‌های بانکی اعلام شده است. این رمز پویا، جایگزین رمز دوم یا همان رمز اینترنتی برای انجام خدمات بانکی اینترنتی همراه کارت است. اما این رمز فقط 60 ثانیه فعال است و هر رمز، تنها یکبار برای تراکنش‌های بانکی غیرحضوری قابل استفاده است.

رمز پویا برای حفظ امنیت بیشتر عملیات‌های بانکی تعریف شده و با استفاده از آن، با اطمینان خاطر بیشتری به انجام تراکنش‌های بانکی غیرحضوری و اینترنتی خواهید پرداخت.

اما عده‌ای به‌دلیل آشنا نبودن به چگونگی دریافت رمز پویا، تصور می‌کنند که کاری سخت در پیش دارند. با توجه به تمدید مهلت فعال‌سازی رمز پویا تا پایان دی ماه، اینجا به شما خواهیم گفت که برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی چگونه عمل کنید.

 

رمز پویای بانک ملی

بانک ملی

 

 

بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد

 

 

بانک ملت

بانک ملت

 

 

بانک سامان

 

 

رمز پویای بانک تجارت

بانک تجارت

 

 

رمز پویای بانک پارسیان

بانک پارسیان

 

 

رمز پویای بانک آینده

بانک آینده

 

 

بانک اقتصادنوین

 

 

رمز پویای بانک صادرات

بانک صادرات

 

 

بانک شهر

 

 

رمز پویای بانک سپه

بانک سپه

 

 

رمز پویای بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران

 

 

انصار

بانک انصار

 

 

رمز پویای بانک رسالت

بانک رسالت

 

 

رمز پویای بانک کشاورزی

بانک کشاورزی

 

 

رمز پویای بانک مسکن

بانک مسکن

 

 

رمز پویای بانک سرمایه

بانک سینا

 

 

بانک قوامین

 

 

رمز پویای بانک دی

بانک دی

 

 

رمز پویای بانک گردشگری

بانک گردشگری

 

 

رمز پویای بانک سرمایه

بانک سرمایه

 

بانک ملت

برای دریافت رمز یکبار مصرف پویا بانک ملت، می‌توانید از 2 روش اقدام کنید. روش پیامکی یا استفاده از اپلیکیشن.

روش پیامکی: در این روش شما به دستگاه خودپرداز بانک ملت مراجعه کرده و با وارد کردن همراه کارت، گزینه تغییر رمز و خدمات رمز پویا را انتخاب و سپس گزینه فعال‌سازی رمز پویا را بزنید.

در صفحه جدید، فعال‌سازی سامانه رمزنگار ملت (نسخه پیامکی) را انتخاب کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که شماره تلفن‌تان را جهت ارسال رمز فعال‌سازی نمایش می‌دهد. بعد از تایید شماره از سوی شما، پیغام فعال‌سازی سرویس را مشاهده می‌کنید.

پیامکی برایتان ارسال می‌شود که از شما می‌خواهد تا 4 رقم آخر کارت بانکی‌تان را به شماره 30003303 ارسال کنید. حال سرویس دریافت رمز دوم پویا برای شما فعال شده است. از این پس، هرباری که به رمز دوم یکبار مصرف نیاز پیدا کردید، فقط کافیست که 4 رقم آخر همراه کارت خود را به این شماره ارسال کنید تا رمز دوم برایتان پیامک شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

روش اپلیکیشن رمزنگار ملت: در روش اپلیکیشن رمزنگار، ابتدا شما اپلیکیشن رمزنگار ملت را از سایت ملت دانلود کرده و روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. سپس به خودپرداز بانک ملت مراجعه کرده و گزینه تغییر رمز و خدمات رمز پویا را انتخاب کرده و سپس گزینه فعال‌سازی رمز پویا را بزنید.

در صفحه جدید فعال‌سازی سامانه رمزنگار ملت (نسخه اپلیکیشن) را انتخاب کنید. صفحه جدیدی برای شما باز می‌شود که شماره تلفن شما را جهت ارسال رمز فعال‌سازی نمایش می‌دهد. بعد از تایید شماره از سوی شما، پیغام فعال‌سازی سرویس را مشاهده می‌کنید.

کد فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف برای شما پیامک می‌شود. این کد فقط 24 ساعت معتبر است.

حال وارد اپلیکیشن رمزنگار ملت شده و در کادر بالایی شماره تلفن همراه و در کادر دوم هم کد فعال‌سازی که از طریق پیامک دریافت کرده‌اید را وارد کنید. با زدن دکمه ادامه صفحه جدیدی برایتان باز می‌شود که در آن باید یک رمز برای ورود به اپلیکیشن رمزنگار ملت تعریف کنید.

بعد از ورود به محیط اپلیکیشن، از منوی افزودن کارت، اطلاعات کارت بانکی خود را ثبت کنید. اطلاعاتی از قبیل شماره کارت، رمز اینترنتی، کد اعتبار سنجی و تاریخ درج شده روی کارت بانکی را وارد کرده و ثبت کارت را بزنید.

با مراجعه به قسمت تنظیمات کارت، گزینه تنظیمات رمز دوم را در حالت رمز پویا قرار دهید و تغییرات را ذخیره کنید. همچنین شما قادر هستید با مراجعه به تنظیمات، رمز ورود به برنامه را تغییر دهید. حتی امکان فعال‌سازی اثرانگشت، جهت ورود به سامانه وجود دارد. البته این ویژگی تنها برای گوشی‌هایی امکان‌پذیر است که مجهز به این تکنولوژی باشند.

حال هربار که بخواهید تراکنش بانکی انجام دهید، با ورود به رمزنگار ملت و مراجعه به گزینه دریافت رمز دوم یکبار مصرف و انتخاب زمان اعتبار رمز پویا و سقف مبلغ تراکنش، این رمز را با توجه به مدت زمان و سقف مبلغ تعیین شده، استفاده کنید.

برای غیرفعال کردن رمز یکبار مصرف پویا بانک ملت می‌توانید از طریق خودپرداز و منوی عملیات رمز، گزینه غیرفعال کردن رمز یکبار مصرف پویا را انتخاب کنید.

 

ویدئوی آموزشی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف پویا بانک ملت – نسخه اپلیکیشن رمزنگار

 

ویدئوی آموزشی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف پویا بانک ملت – نسخه پیامکی

 

بانک پارسیان

برای فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف بانک پارسیان، ابتدا به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و بعد از وارد کردن کارت بانکی، گزینه عملیات رمز را بزنید. در صفحه عملیات رمز، گزینه ثبت نام رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

اگر شماره همراه شما در سیستم ثبت شده باشد، قادر هستید از این سرویس استفاده کنید. در صفحه جدید، ادامه عملیات را بزنید.

حال باید یک رمز 8 رقمی پیچیده انتخاب کنید. از انتخاب رمزهای ساده به‌صورت اعداد پشت سرهم خودداری کنید.

این رمز را طوری انتخاب کنید که هیچوقت فراموشش نکنید. زیرا برای هر بار دریافت رمز دوم پویا پارسیان، باید این رمز را وارد کنید. بعد از تایید رمز، کد فعال‌سازی سرویس برایتان پیامک می‌شود. این کد تا 24 ساعت اعتبار دارد و باید در موبایل بانک پارسیان ثبت شود.

بعد از دریافت پیامک، وارد موبایل بانک یا همان اپلیکیشن موبایل بانک پارسیان شوید و سرویس رمز یکبار مصرف پویا را فعال کنید. برای این کار از طریق منوی برنامه، گزینه رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، 3 گزینه مشاهده می‌کنید، ثبت، صدور و غیرفعال‌سازی.

گزینه ثبت را بزنید، در این قسمت شماره کارت بانکی و کد فعال‌سازی که برایتان پیامک شده را وارد کنید. دکمه تایید را بزنید. کارت شما در لیست کارت‌هایی که قادر هستید برای آنها رمز یکبار مصرف بگیرید قرار می‌گیرد. در اینجا قادر هستید بیش از یک کارت بانکی را وارد کنید.

حال، هربار که بخواهید رمز یکبار مصرف پویا دریافت کنید، وارد قسمت صدور شوید و از لیست کارت‌هایی که مشاهده می‌کنید، کارت موردنظر را انتخاب کنید و در قسمت رمز دلخواه، همان رمز 8 رقمی که وارد دستگاه خودپرداز بانک کرده‌اید را وارد کنید. سپس گزینه رمز خرید اینترنتی را زده و یک رمز 7 رقمی دریافت می‌کنید. حال 60 ثانیه فرصت دارید تا از این رمز استفاده کنید.

برای غیرفعال کردن رمز یکبار مصرف، در همین صفحه گزینه غیرفعال‌سازی را بزنید و با انتخاب کارت بانکی، سرویس رمز دوم پویا را برای آن کارت غیرفعال کنید.

 

ویدئوی آموزشی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک پارسیان

 

بانک ملی

بانک ملی، 2 روش را برای دریافت رمز یکبار مصرف به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد. روش استفاده از اپلیکیشن 60 و USSD کد.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
روش اپلیکیشن 60: در این روش از سایت بانک ملی، اپلیکیشن 60 را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. بعد از نصب، برنامه را باز کرده و در ابتدای کار، شماره موبایل خود را وارد کنید. در این لحظه برای شما یک کد پیامک می‌شود که آن را در اپلیکیشن، و در صفحه‌ای که از شما درخواست می‌شود وارد کنید.

ادامه مراحل کار، از طریق مراجعه به سامانه بام و دستگاه‌های خودپرداز یا کیوسک بانک ملی انجام می‌شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

وارد سامانه بام شوید و اگر از قبل در این سامانه ثبت نام نکرده‌اید، ابتدا ثبت نام کنید.

با زدن گزینه ثبت نام، پنجره‌ای باز می‌شود که در آن کد ملی و شماره تلفن همراه را وارد کنید. دکمه شروع ثبت نام را بزنید. در این مرحله پیامکی برای شما ارسال می‌شود که حاوی شناسه فعال‌سازی عضویت شما است.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در سامانه بام، شناسه فعال‌سازی و تاریخ تولد را وارد کنید و ثبت رمز فعال‌سازی را بزنید.

در مرحله بعدی، نام کاربری و رمز عبور خود را تعریف کنید و مراحل ثبت نام را به‌پایان برسانید.

در ادامه باید اطلاعات کارت بانکی را وارد کنید. اطلاعاتی از قبیل شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی و تاریخ کارت. با زدن دکمه بررسی اطلاعات کارت، کار تمام است.

حال وارد سامانه شوید و از منوی کناری، گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت را بزنید. سپس اطلاعات کارتی که برای آن رمز دوم پویا می‌خواهید را وارد کرده و دکمه دریافت کد را بزنید. حال کدی نمایش داده می‌شود که برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف، باید آن را نزد خود نگه دارید.

به سراغ نرم افزار 60 بروید و گزینه رمز یکبار مصرف را بزنید. با زدن این گزینه، نرم افزار رمزبان برای شما نصب می‌شود. رمزبان را اجرا کنید و در مرحله اول شماره تماس خود را برای ارسال پیامک حاوی کد فعال‌سازی وارد کنید. در مرحله بعدی یک رمز برای ورود به برنامه تعریف کنید. این رمز می‌تواند به شکل عددی و یا پترن (الگو) باشد.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بعد از ورود به برنامه، گزینه اتصال کارت را بزنید و مشخصات کارت را وارد کنید. حال کد دریافتی از سامانه بام را که نزد خود حفظ کرده بودید، در بخش دریافتی از دستگاه، و کد پیامک شده از رمزبان را در بخش دریافتی از پیامک وارد کنید.

در نهایت بسته به نوع تراکنش، رمز اول و یا رمز دوم را انتخاب کنید.

از این پس، با مراجعه به نرم افزار 60، رمز دوم پویا دریافت خواهید کرد.

دستگاه خودپرداز: بعد از نصب نرم افزار 60، به یکی از دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده و بعد از وارد کردن کارت، گینه عملیات رمز را انتخاب کنید. گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم را انتخاب کنید. شماره تلفنی که در سامانه در حین ثبت نام وارد کرده بودید را در این قسمت وارد کنید.

اگر اطلاعات صحیح باشد، رسید خودپرداز که حاوی بخش اول رمز فعال‌سازی که کدی 8 رقمی است دریافت می‌کنید.

از طرفی هم یک پیامک که حاوی بخش دوم رمز فعال‌سازی 114 کاراکتری است برایتان ارسال می‌شود.

حال به سراغ نرم افزار رمزبان رفته و گزینه اتصال کارت را بزنید. رمز دریافت شده از دستگاه خودپرداز و رمز دریافت شده از طریق پیامک را در محل تعیین شده وارد کنید و دکمه وارد کردن توکن را بزنید. رمز دوم پویا برای شما فعال شد.

از این پس برای دریافت رمز دوم پویا، قادر هستید از طریق همین نرم افزار رمزبان اقدام کنید.

دستگاه کیوسک: پس از نصب نرم افزار 60 و انجام ثبت نام، به کیوسک بانک ملی مراجعه کنید. ملی کارت خود را وارد دستگاه کنید و گزینه تغییر رمز را بزنید. سپس گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.

حال شماره همراه خود را وارد کرده و گزینه تایید را بزنید. در مرحله بعدی رمز ملی کارت را وارد کنید. حال پیغام فعال‌سازی روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود و یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی و پیامک دیگری حاوی بهش دوم توکن رمز اول به شماره شما ارسال می‌شود. گزینه چاپ دستگاه را بزنید و رسید توکن رمز یکبار مصرف اول را تحویل بگیرید.

حال وارد نرم افزار رمزبان شده و گزینه اتصال کارت را بزنید. رمز دریافت شده از دستگاه خودپرداز و رمز دریافت شده از طریق پیامک را در محل تعیین شده وارد کنید و دکمه وارد کردن توکن را بزنید. رمز دوم پویا برای شما فعال شد.

مشتریانی که فاقد گوشی هوشمند هستند و یا تمایل دارند رمز یکبار مصرف را از طریق پیامک دریافت کنند، قادر هستند از طریق کد دستوری *737*60# اقدام به دریافت رمز دوم پویا کنند.

بانک پاسارگاد

برای فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت‌های بانکی پاسارگاد، 3 روش در اختیار مشتری قرار دارد.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
1- خدمات سپرده: در این روش، در بانکداری مجازی، وارد سایت بانک پاسارگاد شده و در قسمت کارت، گزینه کارت‌های من را انتخاب کنید. در ستون عملیات گزینه … و سپس گزینه مدیریت نوع رمز دوم را انتخاب کنید. با تایید شماره تلفن همراهتان پیامک فعال‌سازی رمز پویا برایتان ارسال می‌شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

2- همراه بانک: در این روش، بعد از اینکه وارد همراه بانک پاسارگاد شدید، در منوی برنامه، گزینه کارت را زده و رمز پویا را انتخاب و آیکون فعال‌سازی را سبز کنید. حال گزینه دریافت رمز پویا را بزنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در این روش هم باید ابتدا موبایل بانک پاسارگاد را روی دستگاه موبایل خود نصب کنید. بعد از ورود به برنامه، گزینه سایر را از منو انتخاب کنید و عملیات کارت را بزنید. فعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت (رمز پویا) را انتخاب کنید و سپس فعال کردن گزینه رمز یکبار مصرف را برای کارت بانکی خود فعال کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بعد از اینکه با هر کدام از روش‌هایی که گفته شد، رمز یکبار مصرف کارت بانکی خود را فعال کردید، هر زمانیکه قصد انجام تراکنش بانکی داشتید، به موبایل بانک خود مراجعه کرده و یا زدن گزینه رمز پویا، گزینه دریافت رمز پویا را انتخاب کنید و رمز پویای جدید دریافت کنید.

اگر هم تمایلی به استفاده از همراه بانک و یا سایت بانک پاسارگاد، برای دریافت رمز دوم پویا ندارید، از طریق کد دستوری *720# قادر به دریافت رمز هستید. ابتدا از طریق روش‌هایی که ذکر شد، دریافت رمز پویا را فعال کنید و این کد را با گوشی موبایل خود، شماره‌گیری کنید. در منوی باز شده گزینه رمز پویای کارت را بزنید و از لیست مشاهده شده، شماره کارت خود را انتخاب کنید. حال رمز دوم پویا برای شما پیامک می‌شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

 

ویدئوی آموزشی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف پویا بانک پاسارگاد

بانک تجارت

دریافت رمز دوم پویا برای کارت‌های بانکی تجارت، از طریق نرم افزار همراز و کد دستوری *788*88# امکان‌پذیر است.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
روش نرم افزار همراز: ابتدا به خودپردازهای بانک تجارت مراجعه کنید و با زدن گزینه سایر خدمت، به صفحه بعد رفته و گزینه فعال‌سازی رمز پویا را انتخاب کنید.

برای شما یک پیامک حاوی کد فعال‌سازی ارسال می‌شود. یک رسید هم که حاوی شماره سریال است از دستگاه دریافت می‌کنید.

حال به سراغ نرم افزار همراز رفته و آن را روی دستگاه موبایل خود نصب کنید. یک کلمه عبور برای ورود به برنامه انتخاب کنید. کلمه عبورتان نباید حاوی 3 رقم تکراری باشد و یا ارقام متوالی افزایشی و یا کاهشی هم قابل قبول نیست. حتی قادر هستید از اثر انگشت به‌جای کلمه عبور خود استفاده کنید.

گزینه افزودن کارت را بزنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، ابتدا شماره کارت و عنوان دلخواه برای کارت را وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در دو کادر پایینی، شماره سریالی که در رسید دارید و شماره توکن یا همان کدی که برایتان پیامک شده وارد کنید و دکمه تایید را بزنید. حال کارت شما در برنامه فعال شد.

هربار که بخواهید از برنامه رمز دوم دریافت کنید، گزینه دریافت رمز یکبار مصرف را بزنید و کلمه عبور ورود به نرم افزار را وارد و رمز یکبارمصرف خود را دریافت کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

روش پیامکی: در روش پیامکی دریافت رمز دوم پویا، ابتدا کد دستوری *788*88# را شماره‌گیری کنید و در صفحه باز شده گزینه 3 (سامانه رمز پویا) را انتخاب کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

یک کد 5 رقمی دلخواه انتخاب و در صفحه بعدی گزینه ثبت نام را بزنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

شماره تجارت کارت خود را وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید. در پنجره بعدی هم شماره کد ملی خود را وارد و گزینه ارسال را بزنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

برای رمز دوم ایستا، رمز دوم اینترنتی قبلی خود را وارد کنید. و با زدن گزینه ارسال، کار تمام می‌شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

حال یک پیامک اطلاع از موفقیت برای فعال‌سازی رمز دوم پویا برای شما ارسال می‌شود. از این پس شما قادر هستید با شماره‌گیری *788*88# رمز یکبار مصرف دریافت کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بانک سامان

دریافت رمز یکبار مصرف بانک سامان از طریق نرم افزار رمزینه و مراجعه به شعبه بانک امکان‌پذیر است.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
روش اپلیکیشن رمزینه: ابتدا اپلیکیشن رمزینه را از سایت سامان دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

سپس از طریق دستگاه کامپیوتر و یا لپ تاپ یا یک دستگاه موبایل دیگر وارد سامانه بانک سامان شوید. گزینه نت بانک را بزنید و از مسیر منوی مدیریت کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید.

حال کارت موردنظر برای صدور رمز را انتخاب کرده و گزینه افزودن کارت و فعال‌سازی رمزینه را بزنید.

در این مرحله یک کد تصویری (QR Code) برای شما نمایش داده می‌شود.

به سراغ موبایل خود رفته و اپلیکیشن رمزینه را اجرا کنید. گزینه فعال‌سازی رمز دوم کارت را در گوشی خود باز کرده و صفحه را به راست بکشید. گزینه اسکن کد تصویری را انتخاب و کد تصویری در نت بانک را اسکن کنید.

حال یک رمز 6 رقمی ثابت را برای ورود به اپلیکیشن انتخاب کنید. در پایان یک کد 4 رقمی برای شما پیامک می‌شود که باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید.

رمز دوم پویای شما فعال است و از این پس فقط کافیست وارد اپلیکیشن رمزینه شده و با وارد کردن کد ثابت 6 رقمی، رمز دوم پویا برای شما نمایش داده شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

روش مراجعه حضوری به شعبه: ابتدا نرم افزار رمزینه را از سایت بانک سامان دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

به همراه کارت ملی، به یکی از شعب بانک سامان مراجعه و فرم درخواست‌های مرتبط با کارت را پر کرده و اپلیکیشن رمزینه را روی گوشی خود باز کنید.

کد تصویری (QR) دریافتی از شعبه را با تلفن خود اسکن کرده و یک کد 6 رقمی به دلخواه برای ورود به اپلیکیشن رمزینه انتخاب کنید.

حال کد 4 رقمی برای شما پیامک می‌شود که باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید تا در زمزینه فعال شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بانک سپه

برای دریافت رمز دوم پویا برای کارت‌های بانکی سپه، ابتدا باید رمز دوم پویا را برای کارت‌های بانکی خود فعال کنید. برای این کار هم می‌توانید از طریق پیامک اقدام کنید و هم از طریق مراجعه حضوری به شعبه بانک سپه.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در روش پیامکی، باید یک پیامک حاوی کد ملی و شماره کارت بانکی را به شماره 6715014 ارسال کنید. مانند نمونه زیر اطلاعات را از چپ به راست وارد کنید.

شماره شانزده رقمی کارت * کد ملی * 1

بعد از اینکه رمز پویا برای کارت بانکی شما فعال شد، با یکی از روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، قادر هستید رمز دوم پویا برای انجام تراکنش دریافت کنید.

سامانه هریم: در این روش، هربار که خواستید تراکنش بانکی که به رمز دوم نیاز دارد انجام دهید، گزینه دریافت رمز را در سامانه‌ای که قصد انجام عملیات را در آن دارید بزنید. در همین لحظه برای شما پیامکی از طریق سرشماره 6715014 ارسال می‌شود. این رمز را برای انجام عملیات بانکی خود وارد کنید.

نرم افزار رمزساز OTP: در این روش ابتدا با مراجعه به سایت بانک سپه، نرم افزار رمزساز را دانلود کرده و روز دستگاه خود نصب کنید.

حال به شعبه بانک مراجعه کرده و شماره سریال نرم افزار رمزساز را دریافت کنید. پیامکی حاوی کد فعال‌سازی برای شما ارسال می‌شود. در این مرحله باید شماره سریال، کد فعال‌سازی و شماره خود را در نرم افزار رمزساز وارد کنید.

در نهایت باید یک نام کاربری و یک رمز عبور برای ورود به نرم افزار رمزساز تعیین کنید.

در پایان هم رمز دوم پویای خود را دریافت کنید.

ارسال پیامک: برای دریافت رمز دوم پویا برای کارت‌های بانکی سپه، باید طبق نمونه زیر یک پیامک به شماره 6715014 ارسال کنید.

چهار رقم آخر شماره کارت * کد ملی * 2

برای غیرفعال کردن رمز دوم پویا هم باید طبق نمونه زیر اقدام کنید.

چهار رقم آخر شماره کارت * کد ملی * 3

بانک صادرات

برای فعال کردن رمز دوم پویا برای کارت‌های بانکی صادرات می‌توانید از طریق اپلیکیشن ریما اقدام کنید. جهت دانلود اپلیکیشن ریما، باید از طریق سایت بانک صادرات و یا نرم افزار موبایلی صاپ اقدام کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بعد از اینکه اپلیکیشن ریما را روی گوشی خود نصب کردید، اینترنت گوشی را فعال کرده و برنامه را اجرا کنید. در اولین صفحه باید کلمه عبور را وارد کنید تا ثبت نام انجام شود. در مرحله بعدی هم شماره موبایل خود را وارد کنید و دکمه ارسال پیامک را بزنید. حال منتظر باشید تا پیامکی حاوی کد فعال‌سازی برایتان ارسال شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بعد از ثبت نام در اپلیکیشن ریما، وارد برنامه شده و سپس وارد صفحه تعریف رمز یکبارمصرف شوید.

در اینجا شما دو رمز نیاز دارید که باید از طریق خودپرداز آنها را دریافت کنید. به دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و گزینه فعال‌سازی رمز دوم را بزنید. یک رسید از دستگاه دریافت می‌کنید که حاوی رمز فعال‌سازی است. یک پیامک حاوی رمز توکن هم به گوشی‌تان ارسال می‌شود.

این دو رمز را در اپلیکیشن رمزساز وارد کنید و تایید را بزنید. از این پس با هر بار لمس گزینه ثبت، یک رمز یکبارمصرف برای شما تولید خواهد شد که 60 ثانیه زمان دارید از آن استفاده کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

توجه داشته باشید که تلفن همراه شما نباید ROOT شده و نسخه اندروید آن هم باید بالاتر از 4.2 باشد.

بانک مسکن

بانک مسکن برای دریافت رمز دوم پویا جهت انجام تراکنش‌های بانکی خود، اپلیکیشن رمزنما را معرفی کرده است.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
برای فعال‌سازی رمز یکبارمصرف کارت‌های بانک مسکن، ابتدا باید به خودپردازهای بانک مسکن مراجعه کنید. گزینه تغییر رمز را بزنید و سپس با خدمات رمز پویا، تخصیص رمز دوم پویا را انتخاب کنید. سپس یک رسید حاوی شماره سریال توکن و یک پیامک حاوی لینک دانلود نرم افزار رمزنما برایتان ارسال می‌شود.

به لینک دریافتی وارد شوید و نرم افزار را دانلود و نصب کنید. بعد از اتمام نصب، یک رمز برای ورود به نرم افزار انتخاب کنید. در ابتدا می‌توانید مراحل عملیات تغییر رمز ورود به برنامه را انجام دهید. سپس شماره مسکن کارت، شماره سریال توکن رسید چاپی و کد فعال‌سازی پیامک شده را در نرم افزار رمزنما وارد کنید.

برای دریافت رمز دوم پویا، روی گزینه دریافت رمز کارت بزنید تا رمز دوم پویا را مشاهده کنید. مهلت استفاده از این رمز 120 ثانیه است.
فعال‌سازی رمز دوم پویا

بانک آینده

بانک آینده برای دریافت رمز یکبار مصرف، اپلیکیشن ریما و دریافت کد از طریق پیامک را معرفی کرده است.
روش اپلیکیشن ریما: ابتدا به سایت بانک آینده مراجعه کرده و اپلیکیشن ریما را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
با ورود به برنامه ریما، شماره موبایل خود را ثبت کنید و یک کد فعال‌سازی برای شما پیامک می‌شود.
یک رمز هم برای ورود به نرم افزار ریما تعریف کنید. این رمز می‌تواند عددی و یا به‌صورت الگو انتخاب شود.

به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده مراجعه کنید و از طریق منوی عملیات رمز، گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم را انتخاب کنید.
یک رسید که حاوی بخش اول کد فعال‌سازی 8 رقمی است، از دستگاه دریافت می‌کنید. این کد را در اپلیکیشن ریما وارد کنید.

کد 120 کاراکتری دیگری هم از طریق پیامک برای شما ارسال می‌شود که آن را هم در اپلیکیشن ریما وارد کنید.
روش پیامکی: در این روش ابتدا به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده مراجعه کرده و از منوی عملیات رمز، گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف دوم، روش پیامک را بزنید.

شماره تلفن شما در صفحه، نمایش داده می‌شود، آن را تایید کنید. در صورت تایید شماره تلفن، یک رسید حاوی کد فعال‌سازی از دستگاه دریافت می‌کنید.
سپس یک کد 120 کاراکتری از شماره 3000940 هم دریافت خواهید کرد. در نهایت پیام تایید ثبت نام شما برای فعال‌سازی رمز دوم پویا نمایش داده خواهد شد.

بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین برای کاربران خود 2 روش اپلیکیشن ارس و پیامکی را جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف معرفی کرده است.

اپلیکیشن ارس: برای استفاده از اپلیکیشن ارس شما قادر هستید به‌صورت حضوری و غیرحضری اقدام کنید.
روش حضوری: در این روش ابتدا از طریق درگاه بانک اقتصاد نوین، اپلیکیشن را روی گوشی خود نصب کرده و به یکی از شعب بانک اقتصاد نوین مراجعه کنید. فرم مربوط به درخواست فعال‌سازی رمز دوم پویا را پر کرده و یک بارکد و کد فعال‌سازی دریافت کنید.

روش غیرحضوری: در این روش اگر سامانه ارسال پیامک تراکنش‌های مالی باک اقتصاد نوین برای شما فعال است، اپلیکیشن ارس را روی گوشی خود نصب کرده و وارد اینترنت بانک خود شوید. اگر اینترنت بانک برای شما فعال نیست، از طریق منوی ثبت نام آن را فعال کنید.
از طریق منوی کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف را فعال کنید.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
روش پیامکی: در این روش بانک اقتصاد نوین، سامانه هریم را در اختیار کاربران خود گذاشته است. کسانی که قادر نیستند از گوشی هوشمند و روش اپلیکیشن ارس استفاده کنند، می‌توانند از راهکار پیامکی (هریم) استفاده کنند. در این روش، هربار که خواستید تراکنش بانکی داشته باشید، فقط کافیست گزینه درخواست رمز دوم پویا را بزنید تا به همان شماره‌ای که نزد بانک اقتصاد نوین دارید یک پیامک حاوی رمز دوم یکبار مصرف برایتان ارسال شود.

بانک شهر

اپلیکیشن رمزنت، راهکاری است که بانک شهر در اختیار کاربران خود قرار داده تا بتوانند به‌راحتی رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنند.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
ابتدا وارد سایت بانک شهر شده و بسته به سیستم عامل گوشی خود، اپلیکیشن موردنیازتان را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.
در ابتدای کار باید یک رمز 6 رقمی برای ورود به اپلیکیش تعریف کنید. حتی قادر هستید برای ورود به نرم افزار، اثرانگشت خود را تعریف کنید.
حال از طریق یک سیستم دیگر (کامپیوتر و یا گوشی دیگر) وارد اینترنت بانک خود شده و عبارت فعال‌سازی رمز دوم کارت را انتخاب کنید.

شماره کارتی که قصد فعال‌سازی رمز دوم برای آن را دارید وارد کرده و دکمه فعال‌سازی برنامه رمزنت را بزنید. یک کد تصویری (QR) برای شما نمایش داده می‌شود.
حال به سراغ گوشی خود رفته، اینترنت را فعال کنید و علامت مثبت روی صفحه را بزنید تا دوربین روشن شود. دوربین گوشی را روی کد تصویری بگیرید.

پیامکی حاوی کد فعال‌سازی برایتان ارسال می‌شود که باید آن را در رمزنت وارد کنید.
از این پس هربار که به رمز دوم یکبار مصرف نیاز پیدا کردید، بدون رونش کردن اینترنت، به سراغ اپلیکیشن رمزنت رفته و به‌راحتی رمز دوم پویا و یا رمز دوم یکبار مصرف دریافت کنید.
فعال‌سازی رمز دوم پویا

بانک رفاه

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف بانک رفاه، باید از طریق اپلیکیشن رمزساز رفاه استفاده کنید.
فعال‌سازی رمز دوم پویا
برای این کار ابتدا به دستگاه‌های خودپرداز مراجعه کرده از بخش تنظیمات رمز، گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. یک رسید حاوی رمز فعال سازی و یک پیامک حاوی کد و لینک دانلود نرم افزار رمزساز برایتان ارسال می‌شود.
لینک را باز کرده و نرم افزار رمزساز رفاه را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید.

در ابتدا یک کد 8 رقمی برای ورود به نرم افزار تعریف کنید.
سپس شماره تلفن همراه و کد پیامک شده به گوشی خود را نیز در اپلیکیشن وارد کنید.
مراحل نصب را جلو برده و رمز دوم یکبار مصرف را برای کارت بانکی رفاه فعال کنید.

بانک انصار

برای فعال کردن رمز یکبارمصرف کارت بانکی انصار، باید وارد سایت بانک انصار شوید و در بالای صفحه گزینه فعال‌سازی و بازیابی خدمات رمز نوین را انتخاب کنید. در صفحه بعدی گزینه اینترنت بانک را انتخاب کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در مرحله بعدی کد ملی و شماره کارت بانکی خود را وارد کنید. شماره تلفن همراهتان برای تایید نمایش داده می‌شود. روی دکمه پذیرش و ادامه کلیک کنید.
یک کد امنیتی برای شما پیامک می‌شود که در صفحه‌ای که برایتان باز می‌شود، آن را وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در ادامه باید اطلاعات کارت خود را وارد کنید.
بعد از تایید اطلاعات کارت، یک نام کاربری و یک رمز عبور برای ورود به اینترنت بانک تعریف کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

نرم افزار رمزساز (آپان) را روی گوشی موبایل خود نصب کنید.
بعد از زدن دکمه ورود، شماره موبایل خود را وارد کرده و کد دسترسی که برایتان پیامک می‌شود را در برنامه وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بعد انجام مراحل ثبت نام در نرم افزار، گزینه سرویس رمز یکبارمصرف را وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در ادامه باید یک رمز ورود برای نرم افزار تعریف کنید. این رمز می‌تواند در قالب عدد و حرف و یا الگو باشد.
بعد از انتخاب رمز، گزینه اسکن بارکد را بزنید.
حال اینترنت بانک خود را از طریق گوشی دیگر و یا کامپیوتر اجرا کنید. گزینه فعال‌سازی رمزساز را بزنید تا یک کد تصویری QR برایتان باز شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

از طریق اپلیکیشن رمزساز آپان، این کد را اسکن کنید. در این لحظه یک کد 4 رقمی برای شما پیامک می‌شود که باید آن را در قسمت کد فعال‌سازی اپلیکیشن وارد کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در کادر مربوط به پین هم یک عدد 6 رقمی وارد با انتخاب خودتان وارد کنید.
در نهایت گزینه تایید و ارسال را بزنید.

حالا، هربار که به رمز یکبارمصرف دوم نیاز داشتید، قادر هستید از طریق نرم افزار آن را دریافت کنید.
از زدن دکمه فعال‌سازی مجدد خودداری کنید. زیرا تنظیمات برنامه به حال اول بازگشته و باید دوباره تمام مراحل را تکرار کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

موسسه قرض‌الحسنه رسالت

فعال‌سازی رمز دوم یکبارمصرف برای کارت‌های بانکی موسسه قرض‌الحسنه رسالت از طریق اینترنت بانک و همراه بانک رسالت امکان‌پذیر است. بعد از فعال‌سازی رمز دوم پویا، قادر هستید از طریق موبایل بانک اقدام کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

روش اینترنت بانک: در این روش وارد اینترنت بانک خود شده و از منوی کارت، وارد بخش کارت‌های من شوید. گزینه عملیات را انتخاب کرده و گزینه مدیریت نوع رمز دوم را انتخاب کنید.

بعد از تایید شماره کارت خود، کار تمام می‌شود.
روش موبایل بانک: وارد سامانه موبایل بانک شده و از منوی سایر، وارد بخش عملیات کارت شوید. گزینه فعال‌ / غیرفعال‌سازی رمز یکبار مصرف کارت را بزنید. از لیست کارهای خود، کارتی که قصد فعال کردن رمز دوم برای آن را دارید انتخاب کنید.

بعد از اینکه رمز دوم پویا را برای کارت بانکی خود فعال کردید، وارد موبایل بانک خود شده و از منوی سایر، گزینه رمز یکبار مصرف کارت (رمز پویا) را بزنید. کارت موردنظر را انتخاب کرده تا رمز دوم پویا تولید و نمایش داده شود.

بانک کشاورزی

فعال‌سازی رمز دوم پویا برای کارت‌های بانکی بانک کشاورزی، درحال حاضر فقط از طریق اپلیکیشن ریما قابل انجام است.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

برای این کار وارد سایت بانک کشاورزی شده و بسته به نوع سیستم عاملی که دارید اپلیکیشن سازگار را انتخاب کنید.
نرم افزار ریما را روی گوشی نصب کرده و بعد از وارد کردن رمزعبور انتخابی، شماره تلفن خود را وارد کنید.
یک کد برایتان پیامک می‌شود. کد را در نرم افزار وارد کنید.

در مرحله بعدی قادر هستید روش ورود به برنامه را هم تغییر دهید. ورود با رمز و یا اثر انگشت.
سپس به یکی از خودپردازهای بانک کشاورزی مراجعه کرده و گزینه فعال‌سازی رمز دوم را بزنید.
در این مرحله یک توکن دوبخشی شامل 8 کاراکتر از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک برای کاربر ارسال می‌شود.

وارد نرم افزار شده و سپس وارد صفحه تعریف رمز یکبارمصرف شوید. در این صفحه رمز دریافتی از رسید بانکی و توکن دریافتی از طریق پیامک را وارد و دکمه ثبت را بزنید.
حال هربار که به رمز دوم نیاز داشتید، از طریق نرم افزار ریما دریافت خواهید کرد.

بانک سینا

بانک سینا، جهت دریافت رمز دوم پویا برای کاربران خود، نرم افزار ارس را معرفی کرده است.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

ابتدا باید وارد سایت بانک سینا شوید و بسته به نوع سیستم عاملی که دارید، نرم افزار موردنیاز خود را دانلود و نصب کنید. برنامه را راه‌اندازی کنید و تا مرحله اسکن کد پیش بروید.
از طریق گوشی دیگر و یا کامپیوتر وارد اینترنت بانک خود شده و از منوی کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را بزنید.

شماره کارت خود را وارد کرده و فعال‌سازی برنامک رمزساز را بزنید.
یک کد تصویری QR برای شما نمایش داده می‌شود.
با نرم افزار گوشی خود کد تصویری را اسکن کنید.

یک کد از طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود. آن را در نرم افزار وارد کنید.
یک کد 6 رقمی هم به دلخواه انتخاب و دکمه تایید را بزنید.
حال هر بار که به رمز دوم پویا نیاز داشتید، از طریق این نرم افزار قادر به دریافت آن هستید.

ویدئوی آموزشی فعال‌سازی رمز یکبار مصرف بانک سینا

بانک قوامین

بانک قوامین برای دریافت رمز دوم پویا کارت‌های بانکی، نرم افزار جی بی رمز را معرفی کرده است.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

نرم افزار را از سایت بانک قوامین دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.
شماره تلفن همراه را وارد کنید تا یک کد تایید 4 رقمی برایتان ارسال شود. کد را در نرم افزار وارد کنید. و دکمه تایید کد ارسالی را بزنید.
در این مرحله یک رمز 8 رقمی برای ورود به برنامه تعریف کنید و وارد برنامه شوید.
حال به یک دستگاه خودپرداز مراجعه کنید و با زدن گزینه خدمات دیگر در صفحه اول، گزینه تغییر رمز را بزنید.
گزینه فعال‌سازی رمز پویا را زده تا یک رسید چاپی حاوی کد 8 رقمی از دستگاه تحویل بگیرید. یک کد هم از طریق پیامک برای شما ارسال خواهد شد.
حال به سراغ نرم افزار رفته و گزینه افزودن کارت را بزنید. یک نام برای کارت خود تعریف کنید. کد دریافتی رسید خودپرداز و کدی که برایتان پیامک شده را در این صفحه وارد کنید و دکمه ارسال را بزنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

در گزینه کارت‌ها، شما لیست کارت‌هایی که اضافه کرده‌اید را مشاهده می‌کنید که کنار هر کدام، هر 60 ثانیه یک رمز دوم پویا تولید می‌شود.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

بانک دی

بانک دی هم جهت دریافت رمز دوم پویا برای مشتریان خود، نرم افزار ارس را معرفی می‌کند.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

برای دریافت نرم افزار ارس به سایت بانک دی مراجعه کنید.
نرم افزار را دانلود و روی گوشی خود نصب کنید. و تا مرحله اسکن کد تصویری پیش بروید.
از طریق گوشی دیگر و یا کامپیوتر وارد اینترنت بانک خود شده و از منوی کارت، گزینه فعال‌سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را بزنید.

شماره کارت خود را وارد کرده و فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را بزنید.
یک کد تصویری QR برای شما نمایش داده می‌شود.
با نرم افزار گوشی خود کد تصویری را اسکن کنید.

یک کد از طریق پیامک برایتان ارسال می‌شود. آن را در نرم افزار وارد کنید.
یک کد 6 رقمی هم به دلخواه انتخاب و دکمه تایید را بزنید.
حال هر بار که به رمز دوم پویا نیاز داشتید، از طریق این نرم افزار قادر به دریافت آن هستید.

بانک گردشگری

فعال‌سازی رمز دوم پویا

مرحله اول: فعال کردن رمز دوم
روش اینترنت بانک: در این روش ابتدا باید وارد اینترنت بانک خود شوید و از منوی کارت، گزینه کارت‌های من رو انتخاب کنید. در قیمت عملیات، مدیریت رمز دوم را انتخاب کرده و تغییر وضعیت رمز را بزنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

روش همراه بانک: آخرین نسخه همراه بانک گردشگری را از سایت بانک گردشگری دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.
نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و وارد محیط برنامه شوید.
از منوی سایر، گزینه عملیات کارت را انتخاب کنید. سپس گزینه فعال‌سازی رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید. در پایان هم کارت موردنظر خود را انتخاب و تایید کنید.

مرحله دوم: دریافت رمز دوم پویا

روش همراه بانک: نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید و وارد محیط برنامه شوید.
از منوی سایر، گزینه عملیات کارت را انتخاب کنید. سپس گزینه دریافت رمز یکبار مصرف را انتخاب کنید.
کد فعال‌سازی برای شما پیامک می‌شود که باید آن را وارد کنید. در ادامه می‌توانید فهرست کارت‌هایی که رمز یکبار مصرف آنها فعال شده را مشاهده کنید. با انتخاب کارت، رمز دوم یکبار مصرف برای شما نمایش داده می‌شود.

روش سامانه پرداخت همراه: در این روش بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور، همراه بانک خود را اجرا کرده و گزینه خدمات کارت را بزنید.
ابتدا شماره همراه خود را وارد کرده و کد فعال‌سازی که برایتان پیامک می‌شود را وارد کنید.
در این مرحله وارد سامانه شده و رمز عبور دلخواه برای خود تعریف کنید.

سپس از منوی سایر، گزینه رمز یکبار مصرف کارت را وارد کنید. در ادامه می‌توانید فهرست کارت‌هایی که رمز یکبار مصرف آنها فعال شده را مشاهده کنید. با انتخاب کارت، رمز دوم یکبار مصرف برای شما نمایش داده می‌شود.

بانک سرمایه

برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانکی سرمایه، از طریق اپلیکیشن رمزساز اقدام کنید.

فعال‌سازی رمز دوم پویا

ابتدا این اپلیکیشن را از سایت بانک سرمایه دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.
از طریق یک گوشی دیگر و یا کامپیوتر اقدام کنید و وارد اینترنت بانک خود شده و از منوی تنظیمات، گزینه رمز دوم یکبارمصرف اینترنت بانک و همراه بانک را بزنید. در صفحه بعد هم فعال‌سازی برنامک رمزساز را بزنید.

حال یک کد 4 رقمی برای شما ارسال می‌شود. همچنین یک کد تصویری QR هم برایتان نمایش داده خواهد شد.
حال نرم افزار رمزساز را اجرا کرده و گزینه اسکن کد را بزنید. تصویر روی اینترنت بانک را اسکن کنید. بعد از اسکن کد، کد فعال‌سازی که برایتان پیامک شده را هم در برنامه وارد کنید.

یک کد 6 رقمی هم به دلخواه انتخاب کنید.
خواهید دید که رمز دوم پویا برای شما به نمایش درخواهد آمد. برای هر بار تراکنش بانکی، یک رمز از این نرم افزار دریافت می‌کنید.
اگر قادر به استفاده از اینترنت بانک نیستید، با در دست داشتن مدارک شناسایی خود، به شعب بانک سرمایه مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد تصویری (QR) اقدام کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا