×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کولر گازی

چطور قاب پنل داخلی کولر گازی را باز کنیم؟

باز کردن قاب پنل داخلی کولر گازی

ممکن است شما به دلایل مختلفی چون: تمیز کردن پنل‌های داخلی کولر گازی، تعمیر یا سرویس کولر گازی و… برای باز کردن قاب پنل کولر گازی اقدام کنید. در این راستا، پیشنهاد میکنیم ابتدا برای آشنایی بیشتر با قطعات کولر گازی، ابتدا نگاهی به دفترچه راهنمای کولر بیندازید، این کار باعث می‌شود، تا اطلاعات زیادی از کولر گازی مورد استفاده خود به دست بیاورید. در واقع کولرهای گازی، شاید از لحاظ ظاهری، شبیه به یکدیگر باشند، اما از نظر نحوه قرار گیری اجزای داخلی آنها، مانند پیچ‌ها، پنل‌ها و… ممکن است، با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله از آچارباز، به صورت کلی راهنمایی‌های لازم برای باز کردن قاب پنل داخلی کولرگازی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس اگر می‌خواهید، قاب پنل کولر خود را باز کنید، ما را تا پایان این مقاله همراهی کنید.

[post_links]

نحوه باز کردن قاب و پنل کولر گازی به چه صورت است؟

بعد از مطالعه دفترچه راهنما و به دست آوردن اطلاعات نسبی از کولر گازی خود، زمانی که از کولر استفاده نمی‌کنید، جریان برق ورودی به کولر را قطع کنید و سپس مراحل زیر را برای باز کردن قاب پنل کولر گازی خود طی کنید:

باز کردن قاب کولر گازی
ابتدا قسمت خارجی و متحرک را باید باز شود.
برای تعمیر کولر گازی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مرحله یک بازکردن قاب کولر گازی

  1. در قدم اول برای باز کردن قاب کولر گازی، قابی که، در قسمت خارجی کولر مشاهده می‌کنید، را به آرامی به سمت بیرون بکشید، این قاب متحرک است و به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. البته در برخی مدل‌ها ممکن است، قاب قسمت خارجی کولر با پیچ محکم شده باشد و متحرک نباشد. در اینصورت لازم است ابتدا پیچ‌ها را باز و سپس قاب را خارج کنید.
باز کردن پیچ‌های قاب پنل کولر گازی
پیچ‌ها و اتصالات قاب پنل کولر گازی باید باز شود.

مرحله دو بازکردن پیچ‌های زیر قاب

  1. بعد از اینکه قاب متحرک را باز کردید، قسمت داخلی کولر را مشاهده خواهید کرد؛ در این قسمت چند پیچ وجود دارد، تعداد این پیچ‌ها به طور معمول سه عدد است، اما ممکن است محل قرار گرفتن و تعداد پیچ‌های هر کولر گازی متفاوت باشد. حالا این پیچ‌ها را به آرامی باز کنید.
باز کردن قاب متحرک کوچک
اتصالات قاب متحرک کوچک که با روشن و خاموش شدن کولر باز و بسته می‌شود، را باز کنید.

توجه کنید، به غیر از پیچ‌هایی که در قسمت جلویی وجود دارد، در بیشتر موارد، در قسمت‌های کناری هم یک یا چند پیچ تعبیه شده است، پس با دقت، تمام پیچ‌ها و اتصالاتی که باعث وصل بودن قاب پنل کولر گازی به بدنه شده‌اند، را باز کنید.

کار با لوازم برقی به خصوص کولر گازی، نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد، هرگونه سهل انگاری و خطا در کار باعث ایجاد آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی می‌شود.

مرحله سه بازکردن پیچ‌های قاب کوچک متحرک هوا

  1. بعد از انجام مراحل قبلی، حالا باید، قاب کوچک‌تری که متحرک است و هنگام روشن و خاموش شدن کولر، باز و بسته می‌شود، را باز کنید. از قسمت‌های کناری، پیچ‌های مربوط به این قاب را باز کنید، توجه داشته باشید، اگر اتصال دیگری هم، به غیر از پیچ وجود داشت، آن را هم باز کنید.
جدا کردن قاب پنل کولر گازی از بدنه
بعد از اطمینان از باز کردن تمامی اتصالات قاب را از بدنه کولر جدا کنید

در برخی مدل‌ها این قاب متحرک با پیچ محکم نشده است و فقط به وسیله‌ی خارهایی به کولر وصل شده است، که می‌توانید به راحتی با جدا کردن خارها ازهم، قاب را خارج کنید.

مرحله چهار خارج کردن قاب پنل داخلی

  1. بعد از این که اطمینان پیدا کردید، دیگر پیچ یا اتصالی باقی نمانده است، با دو دست خود قاب کولر گازی را از دو طرف بگیرید و به آهستگی به سمت خودتان بکشید، تا قاب پنل داخلی کولر گازی از بدنه جدا شود.
تمیز کردن پنل و فیلتر کولر گازی
بعد از باز کردن قاب پنل کولر گازی، پنل‌ها و فیلترها را تمیز کنید.
پیشنهاد مطالعه


تمامی موارد، ذکر شده کلی هستند، ممکن است مدل کولر گازی شما متفاوت باشد، اما مطالعه‌ی این مقاله یک دید کلی برای باز کردن قاب پنل کولر گازی به شما می‌دهد. مطالعه دفترچه راهنما یا کمک گرفتن از یک متخصص و تکنسین در این زمینه، کار را برای شما راحت‌تر می‌کند.

مرحله پنج خارج کردن و یا تمیزکردن فیلترهای داخلی

  1. بعد از جدا کردن قاب پنل داخلی کولر گازی، می‌توانید پنل داخلی کولر گازی و فیلترهای کولر را تمیز کنید، همچنین می‌توانید، فیلترها را بیرون بیاورید و آنها را بشویید.

توجه کنید که کار با لوازم برقی به خصوص کولر گازی، نیاز به مهارت و تخصص زیادی دارد، هرگونه سهل انگاری و خطا در کار باعث ایجاد آسیب‌ها و خسارت‌های مالی و جانی می‌شود. متخصصین مجرب در حوزه نصب و تعمیر کولر گازی می‌توانند به شما کمک کنند، با دانش و اطلاعاتی که دارند، بدون هیچ آسیبی، کار مد نظر شما را انجام دهند.

سرویس کولر گازی در محل با آچارباز
برای سرویس کولر گازی خود کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید. سرویسکاران آچارباز تمامی ابزارهای موردنیاز برای رفع مشکلات کولر شما را همراه خود دارند و دستگاهتان را حتی در روزهای تعطیل تعمیر خواهد کرد.
سرویس کولر گازی
5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام جنرال لبخند شکار ۳۰۰۰۰دارم کنار ورودی گاز لوله پنل بیرونی پلاک زبان لاتین زده گاز مبرد ۲۲استفاده نگردد وتو کاتولوگ وپلاک اطلاعات فنی هم زده ۴۱۰rوگوشزد شده مصرف انرژی aملزم به استفاده گاز ۴۱۰میباشد .تعمیرکار اومده درغیاب من گاز ۲۲زده ۱۸۰۰گرم درصورتی که ۲۰۵۰باید میخورد .ایا استفاده از گاز ۲۲مشکل ایجاد میکنه.ایا تداخل گاز قبلی هرچند کم با این گاز چی میشه؟اینم بگم سرمادهی نسبت به قبل ۶۰درصدبشتر نیست.

  2. سلام ممنون میشم پاسخ بدین
    من یه کولر جنرال طرح لبخند دارم که به محض روشن کردنش بعد از چند دقیقه اب زیادی از زیر پنل داخل خونه میاد بیرون خواستم ببینم چطور میشه مشکل رو حل کرد باتوجه به اینکه لوله درین هم رفته توی خروجی که توی دیوار کار شده و توی بالکن یا کل واحد شلنگی نمیبینم که اب کولر از اون خارج شه
    اب جمع میشه کف پنل کولر
    ممنون

    1. با سلام
      سعید عزیز، این مشکل اغلب به دلیل انسداد مسیر تخلیه،شکستگی سینی پنل، خارج شدن لوله ی درین از جای خود،مشکل در سیکل تبرید،خرابی پمپ درین و نامناسب بودن عایق لوله ها به وجود میآید. برای رفع ایراد باید تعمیرکار دستگاه را از نزدیک بررسی و مشکل آن را برطرف کند.

  3. سلام
    میخواستم بدونم باید هر چند وقت یکبار پنل کولر گازی باز بشه و فیلتر تعویض بشه؟

    1. باسلام
      آقا/خانم تقی زاده عزیز با توجه به میزان مصرف شما از کولر گازی، ممکن است زمان تمیز کردن و تعویض فیلتر متفاوت باشد. اگر از کولر گازی زیاد استفاده می‌کنید می‌توانید هر ۳ ماه یکبار این کار را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا