×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

انواع روش های لوله کشی پکیج روکار و توکار چگونه است؟

لوله کشی پکیج

لوله کشی پکیج یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که در زمان نصب دستگاه انجام می‌شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی لوله کشی پکیج به روش‌های مختلف توکار و روکار و … انجام می‌شود تا علاوه بر زیبایی، راندمان دستگاه هم بالا رود.

در این مقاله آچارباز قصد داریم شما را با لوله کشی پکیج روکار ، لوله کشی پکیج دیواری توکار و … آشنا کنیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. البته باید بگوییم لوله کشی پکیج کار تخصصی است و باید توسط تعمیرکار انجام شود، در غیر اینصورت به سرعت نیاز به تعمیر پکیج پیدا می‌کنید.

انواع روش‌های لوله‌کشی پکیج

لوله‌کشی پکیج شبیه به لوله‌کشی آب در ساختمان است و اغلب به دو شکل روکار و توکار انجام می‌شود که در ادامه با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

لوله‌کشی پکیج روکار

در روش لوله کشی پکیج روکار، لوله آب سرد از رایزر اصلی ساختمان گرفته شده و پکیج به‌صورت روکار لوله‌کشی می‌شود.

ازآنجاکه لوله‌های روکار در معرض دید هستند؛ نصب و تعمیر آنها با سرعت بیشتری انجام می‌شود. عبور لوله‌های روکار از درون کابینت‌ها شیوه مناسب و کم‌هزینه‌ای برای خانه‌هایی است که پکیج از آشپزخانه رد می‌شود.

از مزیت‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تشخیص به‌موقع نشتی لوله
  • دسترسی آسان به لوله‌ها هنگام تعمیر یا تعویض
  • انشعاب گیری از لوله اصلی ساختمان
  • کاهش هزینه نصب
  • افزایش سرعت نصب
لوله کشی پکیج روکار
در لوله کشی پکیج روکار، لوله ها روی کاشی ها نصب می‌شود و در معرض دید قرار دارد.

لوله‌ کشی پکیج دیواری توکار

در لوله‌ کشی پکیج دیواری توکار ابتدا از رایزر اصلی آب سرد، یک انشعاب گرفته می‌شود، سپس آن لوله کشی به زیر پکیج رسانده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

برای این روش باید قبل از اجرای لوله‌کشی، یک کلکتور مجزا برای پکیج در نظر بگیرید. سپس یک انشعاب از رایزر اصلی را به کلکتور پکیج برسانید و لوله برگشتی از کلکتور را به پکیج متصل کنید.

لوله‌ کشی پکیج دیواری توکار
لوله‌ کشی پکیج دیواری توکار به‌منظور کاهش هزینه‌های اضافی در ساختمان‌های در حال بازسازی و ساخت مناسب است.

لوله‌کشی دو لوله‌ای با برگشت مستقیم

از روش لوله‌کشی دو لوله‌ای با برگشت مستقیم برای محیط‌های کوچک استفاده می‌شود. در لوله‌کشی دو لوله‌ای با برگشت مستقیم، یک لوله برای رفت و یک لوله برای برگشت تعبیه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

لوله‌کشی با برگشت معکوس

لوله‌کشی با برگشت معکوس بیشتر در مساحت‌های متوسط کاربرد دارد. توزیع حرارت مطلوب، از مزیت‌های این روش است.

ازآنجاکه لوله‌های روکار در معرض دید هستند؛ نصب و تعمیر آنها با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

لوله کشی به روش تک لوله‌ای

در روش لوله کشی به روش تک لوله، بازگرداندن و انتقال آب به کمک یک لوله انجام می‌شود. استفاده از این روش در لوله‌کشی روکار مقرون‌به‌صرفه است و از لوله کمتری استفاده می‌شود. در روش تک لوله امکان لوله‌ کشی پکیج از کف وجود دارد.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

لوله کشی پکیج کلکتوری

در روش لوله کشی پکیج کلکتوری، وسیله‌ای لوله‌ای با چند خروجی در بخش زیرین به‌عنوان کلکتور نصب می‌شود. در دهانه خروجی دستگاه یک شیر کلکتوری وجود دارد و آب را به مسیرهای مختلف تقسیم می‌کند. از مزیت‌های این روش می‌توان به قابلیت توزیع هماهنگ و کنترل و مدیریت جریان آب، افزایش راندمان و بازده پکیج، تنظیم فشار، نصب سریع و آسان، اقتصادی بودن، وزن سبک و طول عمر و کیفیت بالا اشاره کرد.

بهترین مدل لوله کشی پکیج
به کمک روش لوله کشی پکیج کلکتوری ، مشکلاتی مانند ترکیدگی، سروصدا، رسوب گرفتگی لوله‌ها و … به میزان چشمگیری کاهش می‌یابد.

بهترین لوله برای لوله کشی پکیج چیست؟

در روش‌های لوله‌کشی پکیج  اغلب از لوله‌های پلیمری، پنج لایه و … استفاده می‌شود زیرا:

  • این لوله‌ها انعطاف‌پذیرند.
  • مانع اتلاف انرژی می‌شود.
  • سبب انتقال سریع آب می‌شوند.
  • قابلیت استفاده در متراژهای بالا را دارند.
لوله کشی پکیج بیتا
لوله کشی پکیج با لوله سفید نسبت به لوله ‌کشی پکیج با لوله سبز از استقامت بیشتری برخوردارند.

اکنون که با انواع روش‌های لوله‌کشی در پکیج آشنا شدید، توصیه می‌کنیم برای انتخاب بهترین روش لوله‌کشی، شرایطی همچون نقشه ساختمان، نوع مصالح و جنس لوله را در نظر بگیرید. برای مثال اگر ساختمان شما در حال بازسازی است بهتر است از لوله‌کشی توکار یا کلکتور با لوله پنج لایه استفاده کنید. اما اگر در ساختمان سکونت دارید، لوله کشی پکیج روکار برای شما مناسب‌تر است. در آچارباز تعمیرکاران کلیه خدمات مربوط به تعمیر پکیج را انجام می‌دهند. می‌توانید درخواست خود را در سایت یا اپلیکیشن آچارباز به ثبت برسانید تا کارشناس در کوتاه‌ترین زمان ممکن در محل شما حاضر شود.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشین.من میخواستم بدونم لوله کشی شوفاژ بالوله 5 لایه سوپر پایپ به صورت انشعابی بعدا مشکلی ایجاد نمیکنه؟
    در ضمن اتصالات پرسی هستن.

    1. شاهین عزیز،
      اگر درست و اصولی کار شود و همچنین جنس خوب یا سوپرپایپ یا نیو پایپ باشد مشکلی ایجاد نمی کند. ولی برای لوله کشی روکار زیاد جالب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا