×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

رنگ و نقاشی ساختمان

نکات کاربردی درباره نقاشی ساختمان

نقاشی ساختمان

نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان یکی از کارهایی است، که بسیاری از افراد هر ساله آن را انجام می‌‌دهند. از این رو قصد داریم در رابطه با نکات کاربردی درباره نقاشی ساختمان صحبت کنیم.

با فرا رسیدن سال نو و عید و یا همچنین با گذشت زمان که دیوارهای خانه رو به تیره و کثیف شدن می‌رود، نیاز به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان بیشتر احساس می‌‌شود. افرادی هم که خانه‌ای نو خریده‌اند و قصد دارند خانه خود را نوسازی کنند، در مرحله آخر به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می‌‌پردازند. از این رو، برای بسیاری از مردم این مساله و دغدغه همیشه مطرح است، که چگونه می‌‌توان خانه را به زیبایی نقاشی کرد و چه نکاتی را درباره نقاشی ساختمان باید رعایت کرد.

نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان

هنگامی که صحبت از نقاشی ساختمان می‌‌شود، شاید اولین و مهم‌‌ترین موضوعی که به ذهن برسد، این است که منظور از نقاشی ساختمان چیست؟

ساختمان‌‌ها محلی برای زندگی و کسب‌وکار انسان هستند. از این رو، نقاشی و رنگ داخل و نمای ساختمان، نشان دهنده جلوه‌‌ای از شخصیت، افکار و سطح و طبقه اجتماعی و زندگی است. به همین دلیل می‌‌توان گفت که نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان تاثیر زیادی در طرح بهره‌وری و تاثیرگذاری ما بر دیگران دارد.

به طور کلی باید گفت که منظور از نقاشی ساختمان، رنگ آمیزی دیوارها و سقف خانه با استفاده از رنگ مناسب به وسیله استاد نقاش است. این کار بعد از سفیدکاری ساختمان و یا بعد از اینکه نقاشی قبلی از بین رفته و کهنه شده انجام می‌شود. نقاشی ساختمان شامل نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان مدرسه، ادارات، نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان بیمارستان‌‌ها، شرکت‌‌ها، ساختمان کارخانجات که طی مراحل آماده سازی، بتونه کاری، پوسته زنی، لکه گیری و رنگ رویه و رنگ ‌زنی دیوارها، سقف و در و پنجره انجام می‌‌شود.

نقاشی ساختمان در آچارباز
در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره در زمینه انتخاب رنگ و خدمات رنگ و نقاشی ساختمان داشتید، کافیست درخواست خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
درخواست نقاشی ساختمان

در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان سعی می‌‌شود با ترکیب رنگ‌‌های مختلف و با استفاده از هنر نقاش ساختمان، بهترین نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان که یکنواخت و به نوعی جذاب و زیبا است، ارائه شود تا ساختمان ضمن اینکه نما و ظاهر بسیار زیبا و عالی پیدا می‌‌کند از مواد و مصالحی مانند گچ و غیره محافظت شود. از این رو.، نقاشی ساختمان را می‌‌توان یکی از هنرهای نقاشی محسوب کرد و یکی از زیباترین کارها در خدمات ساختمانی است که خود دنیای متفاوتی دارد.

افراد مختلفی اقدام به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می‌‌کنند، برخی از افراد به دلیل گچی بودن دیوارها در ساختمان‌‌های نوساز سعی می‌‌کنند با استفاده از نقاشی و رنگ کاری ساختمان، نما و زیبایی خاصی به ساختمان خود بدهند. برخی دیگر از مردم هم برای تنوع اقدام به رنگ آمیزی دیوارها و سقف منزل خود می‌‌کنند و یا برای تعمیر ساختمان به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان می‌‌پردازند. با این حال، همه افرادی که اقدام به نقاشی ساختمان می‌‌کنند، باید نکاتی را مدنظر داشته باشند تا بتوانند بهترین نتیجه را به‌دست آورند.

نکات مهم در نقاشی و رنگ کاری ساختمان

نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان یکی از کارهای هنری است که توسط استاد نقاش که خود به نوعی هنرمند، با ذوق و باسلیقه است انجام می‌‌شود. بسیاری از افرادی که اقدام به رنگ آمیزی ساختمان می‌‌کنند، دوست دارند بهترین نتیجه را به‌‎دست آورند. از این رو، بهتر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه، نکاتی را مدنظر داشته باشید. از جمله نکات مهم درباره رنگ آمیزی ساختمان عبارتند از:

نقاشی ساختمان

1- تعیین زمان مناسب

اولین و مهم‌‌ترین نکته‌‌ای که برای نقاشی باید در نظر داشته باشید، تعیین زمان مناسب است. بسیاری از مردم فکر می‌‌کنند، که می‌‌توانند هر زمان که دوست داشته باشند، اقدام به این کار کنند. در حالی که چنین طرز فکری درست نیست و در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان باید زمان مناسب آن را مشخص کرد. تعیین زمان مناسب برای انجام رنگ آمیزی ساختمان می‌‌تواند نتیجه‌‌ای به مراتب بهتر و قابل قبول‌‌تری به شما دهد.

لذا اگر می‌خواهید به رنگ کاری ساختمان بپردازید، به بررسی عوامل مختلف و تشخیص شرایط مناسب و مساعد برای رنگ آمیزی بپردازید. براساس تجربیات و آمارها بهترین زمان برای نقاشی ساختمان زمانی است که آب و هوا و شرایط جوی مناسب است. بنابراین برای شروع نقاشی و رنگ کاری ساختمان منتظر باشید تا شرایط جوی آب و هوا مناسب شده و به ثبات برسد و کارهای آماده سازی ساختمان به پایان رسیده باشد تا دیگر بر اثر برخی اشتباهات رنگ آمیزی ساختمان دچار ایراد و تاخیر نشود. از این رو، مهم‌ترین عامل برای تعیین زمان مناسب رنگ آمیزی ساختمان شرایط محیط و مکان رنگ آمیزی است.

2- انتخاب رنگ مناسب

نکته دیگر در رنگ کاری ساختمان، توجه به نوع رنگ و انتخاب رنگ مناسب برای این کار است. با وجود این که برای رنگ آمیزی ساختمان می‌‌توان از انواع رنگ‌‌های مختلف استفاده کرد و هر کسی می‌‌توان براساس سیلقه و علاقه خود رنگ موردنظر را انتخاب کند. ولی با این وجود باید در رنگ آمیزی ساختمان رنگ مناسب را انتخاب کرد. برای انتخاب رنگ مناسب می‌‌توان به نوع و جنس رنگ توجه کرد، که آیا رنگ روغنی باشد و یا قرار است از رنگ پلاستیکی استفاده شود.

نکته دیگر در انتخاب رنگ برای رنگ کاری ساختمان توجه به همخوانی و هارمونی رنگ‌‌هاست، که رنگ انتخاب شده بهتر است با دکوراسیون منزل و یا محل کار هماهنگی داشته باشد.

نکته سومی که در انتخاب رنگ برای نقاشی ساختمان باید آن را مدنظر قرار داد، توجه به نورگیر بودن و یا نبودن ساختمان است. اگر خانه نورگیر نباشد در آن صورت بهتر است از رنگ‌‌هایی استفاده شود که نور را انعکاس می‌دهند تا فضای خانه روشن و دلباز شود. اگر خانه و اتاق بدون پنجره است در آن صورت بهتر است از رنگ‌‌هایی مانند سفید و یا رنگ آبی ملایم استفاده کرد، تا نبود پنجره را تا حدودی جبران کند.

نکته دیگر از انتخاب رنگ برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان توجه به روانشناسی رنگ‌‌ها است. در زمانی که می‌‌خواهید ساختمان خود را رنگ آمیزی کنید، روانشناسی رنگ‌‌ها را مدنظر داشته باشید و براساس آن عمل کنید.

3- توجه به مساحت خانه

برای این که بتوان به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان پرداخت، باید به مساحت و بزرگی و کوچکی آن توجه کرد. با توجه به این که امروزه اکثریت خانه‌‌ها کوچک و با متراژ 60 یا 70 متری هستند، از این رو، دارندگان و مالکان خانه دوست دارند، خانه خود را از نظر ظاهری بزرگ‌تر جلوه دهند و از رنگ‌‌هایی در نقاشی و رنگ کاری ساختمان استفاده کنند که سبب بزرگ دیده شدن خانه شود. بنابراین در رنگ آمیزی ساختمان باید رنگ‌ها را هوشمندانه انتخاب کرد. استفاده از رنگ‌‌های روشن می‌‌تواند برای ساختمان‌‌های کوچک مناسب باشد. در کنار استفاده از رنگ‌‌های روشن می‌‌توانید از رنگ‌‌های شاد مانند رنگ زرد، آبی کمرنگ و یا سبز تیره استفاده کنید. در خانه‌‌های کوچک اگر یکی از دیوارها را به رنگ تیره رنگ کنید، موجب می‌‌شود که آن دیوار کمی دورتر بنظر آید و منزل بزرگ‌‌تر دیده شود.

نقاشی ساختمان

4- اهمیت توجه به رنگ دیوارها و سقف

توجه به انتخاب رنگ سقف و دیوارها از مهم‌ترین نکات نقاشی ساختمان است و در بسیاری از مواقع باید برای رنگ کاری ساختمان از رنگ‌های متفاوت و متضاد برای دیوار و سقف استفاده کرد. در حالی که شاید برخی از مردم تصور کنند که در رنگ کاری ساختمان بهترین کار استفاده از یک رنگ برای دیوار و سقف است.

در رنگ آمیزی دیوارها هم می‌‌توانید در قسمت پایین دست دیوار، از خطوط عمودی باریک متالیک استفاده کنید تا منزل مدرن به‌نظر برسد. برای رنگ آمیزی آشپزخانه هم می‌‌توانید از رنگ‌‌های تند و اشتهاء آور استفاده کنید. در این زمینه می‌‌توانید از رنگ‌‌هایی که به رنگ ادویه هستند، استفاده کنید.

5- توجه به نوع رنگ

همان طور که می‌دانید، امروزه انواع مختلف رنگ در بازار وجود دارد، که هر کدام برای استفاده از محلی خاص مناسب هستند.

رنگ‌های موجود در بازار به سه دسته کلی رنگ روغنی، پلاستیکی و آکریلیک تقسیم می‌شوند که هر کدام از این رنگ‌ها دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی هستند. اگر محلی که می‌خواهید رنگ آمیزی کنید، باید هر چند وقت یکبار شست‌وشو شود، در این صورت بهتر است از رنگ روغنی استفاده کنید، که قابلیت شست‌وشو دارد. اما اگر نیازی به شست‌وشوی دیوار ندارید، در این حال رنگ پلاستیکی مناسب است. با توجه به این که حلال این نوع از رنگ‌ها آب است، در نتیجه ضرر چندانی ندارد و بویی هم از آن به وجود نمی‌آید.

رنگ‌‌های روغنی به دو صورت مات و براق وجود دارند که برای نتیجه بهتر و تضمین کیفیت مناسب، نقاش ساختمان آن‌‌ها را با هم ترکیب می‌‌کند. از رنگ‌‌های روغنی بیشتر در حمام و یا سرویس‌‌های بهداشتی استفاده می‌‌شود. اما رنگ‌‌های پلاستیکی برای پوشش سقف‌‌های اتاق‌‌ها و پذیرایی مناسب است. اما رنگ آکریلیک که نوع سوم و جدیدی از رنگ است، خود به چند دسته تقسیم می‌شود، که اگر به خصوصیات و ویژگی های این نوع رنگ توجه کنید، می‌‌توان گفت که تقریبا برخی از خصوصیات رنگ روغنی و پلاستیک را با هم دارد. با توجه به این مطالب می‌‌توان گفت که نکته مهم دیگر در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان توجه به نوع رنگ است.

6- توجه به مساحت دیوارها و سقف‌‌ها

یکی دیگر از نکات مهم و کاربردی در نقاشی ساختمان، توجه به مساحت دیوارها و سقف‌ها است. به همین دلیل قبل از رنگ آمیزی بهتر است به اندازه گیری دیوار و سقف خانه بپردازید. از این رو، قبل از این که اقدام به خرید و تهیه رنگ کنید، ابتدا متراژ دیوار و سقف را به‌دست آورید و سپس مقدار موردنیاز رنگ را خریداری کنید. برای به دست آوریدن متراژ دقیق، هر بخش را به صورت جداگانه اندازه بگیرید و یادداشت کنید. چرا که در صورت استفاده از رنگ‌‌های مختلف می‌‌دانید، که از هر رنگ چه مقدار باید خریداری کنید.

نقاشی ساختمان

7- آماده سازی زیرکار قبل از رنگ آمیزی

برای این که رنگ آمیزی ساختمان را بدون نقص انجام دهید، نیاز است که زیرکار را برای رنگ آمیزی آماده کنید. سطح کثیف، ناهموار و آسیب دیده نه تنها موجب می‌‌شود که خروجی و نتیجه کار جالب و دوست داشتنی نباشد، سبب کاهش طول عمر مفید رنگ نیز می‌‌گردد. پس پیش از این که شروع به رنگ آمیزی ساختمان کنید بهتر است سطوح مورد نظر را از هرگونه کثیفی پاک کنید و سپس اقدام به رنگ آمیزی کنید.

8- استفاده از رنگ سفید برای سقف

در نقاشی و رنگ کاری ساختمان نکته مهم این است که باید به رنگی که برای هر قسمت از خانه می‌‌خواهید استفاده کنید، توجه کنید. برای نقاشی سقف خانه بیشتر مردم از رنگ سفید استفاده می‌کنند. زیرا استفاده از رنگ سفید سبب ایجاد روشنایی بیشتر در خانه می‌‌شود و در زمان وارد شدن به خانه دید وسیع‌‌تری به افراد می‌‌دهد و علاوه بر این سبب تقویت حس آزادی و روشنایی در افراد می‌‌شود.

از طرفی هم درصورت استفاده از رنگ تیره برای سقف، موجب کوتاه‌تر دیده شدن آن می‌شود و فضا صمیمی‌تر جلوه می‌دهد.

9-  بستر سازی کنید

می‌‌توان گفت که مهم‌‌ترین و اصلی‌‌ترین نکته‌‌ای که باید قبل از رنگ آمیزی ساختمان آن را انجام دهید، آماده کردن زیرکار و بستر سازی است. به همین دلیل قبل از این که بخواهید اقدام به رنگ آمیزی ساختمان کنید، زمانی را برای زیر سازی و انجام کارهایی برای بستر سازی و آماده کردن کار برای رنگ آمیزی اختصاص دهید. چرا که رنگ کردن دیوارها و سقف منزل، به تنهایی عیب‌‌ها و نواقص ساختمان و دیوار را برطرف نمی‌‌کند. از این رو تا جایی که امکان دارد با استفاده از بتونه درزها و ترک‌‌های سقف و دیوار را صاف کنید و از تمیز بودن دیوار و سقف قبل از رنگ کردن مطمئن شوید. در مقاله «رنگ آمیزی سطوح مختلف ساختمان» بیشتر در این باره توضیح داده‌ایم.

10- استفاده از قلم مو و یا غلطک

در نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان اغلب از غلطک و یا قلم مو استفاده می‌‌شود. با این وجود برای برخی از افراد انتخاب این که از غلطک استفاده کنند یا قلم مو، کار دشواری است. برخی از نقاشان از قلم مو استفاده می‌‌کنند و برخی دیگر به استفاده از غلطک روی می‌‌آورند. در حالی که باید عنوان کرد که استفاده از غلطک و قلم مو به صورت مشترک، می‌‌تواند در نقاشی و رنگ کاری ساختمان تاثیرات زیادی بگذارد.

برای رنگ کاری ساختمان باید هم غلطک و هم قلم موی خوب و باکیفیتی را انتخاب و خریداری کرد. استفاده از قلم مو و غلطک باکیفیت و مناسب، نه تنها سبب رنگ آمیزی عالی ساختمان می‌شود، بلکه در وقت و انرژی افراد نیز صرفه‌جویی می‌‌گردد.

نقاشی ساختمان

11- ترکیب درست رنگ‌‌ها

یکی از اصول و نکات مهم و کاربردی در رنگ آمیزی ساختمان استفاده از انواع رنگ‌‌های مناسب و ترکیب درست آنها است. برای نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان باید این نکته را مدنظر قرار داد، که رنگ را با توجه به اصول و شرایط درست ترکیب کرد. متاسفانه برخی از افراد رنگ را به مقدار کم ترکیب کرده و هر چند ساعت یکبار اقدام به درست کردن مجدد رنگ می‌کنند. در حالی که این کار موجب می‌‌شود، علاوه بر این که وقت زیادی از فرد گرفته شود، نتیجه کار هم مطلوب نباشد. چرا که در بسیاری از مواقع اتفاق افتاده که رنگ درست شده با رنگ قبلی یکی نیست و نسبت به آن تیره‌تر و یا روشن‌‌تر است. بنابراین توصیه می‌‌شود، رنگ موردنظر را ابتدای کار به‌صورت یکجا و کامل آماده کرده و آن را در یک ظرف در بسته نگهداری کنید.

12- تفکیک سطوح از هم

در رنگ کاری ساختمان سطوحی وجود دارند، که یا نباید رنگ شوند و یا رنگ آنها متفاوت با سطوح دیگر انتخاب شود. از این رو، یکی از نکات مهم در رنگ آمیزی ساختمان جدا کردن سطوحی است که نباید رنگ شوند. اگر سطوحی که نباید رنگ شود را ابتدا مشخص کنید، در این صورت می توانید در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید و همچنین کار بسیار مطلوبی ارائه دهید. ولی با این حال متاسفانه برخی از نقاشان بدون توجه به این نکته، شروع به رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان می‌‌کنند. با این وجود بعد از اتمام کار، ناچار می‌‌شوند که وقت و انرژی زیادی را برای تمیز کردن سطوحی مانند دستگیره درها، لولاها، و یا غیره صرف کنند. در حالی که می‌‌توان با مشخص کردن این سطوح و انجام برخی از کارهای مقدماتی مانند باز کردن کلید و پریزهای برق و … از رنگ شدن آن‌‌ها جلوگیری کرد.

13- شروع کار نقاشی و رنگ کاری

آغاز کار نقاشی ساختمان و این که از کجای ساختمان باید نقاشی و رنگ آمیزی را شروع کرد، از دیگر نکات مهم و کاربردی در نقاشی و رنگ کاری ساختمان است. برای بسیاری از افرادی که می‌‌خواهند به نقاشی و رنگ کاری ساختمان اقدام کنند، این سوال پیش می‌‌آید، که از کجا باید کار را شروع کرد. براساس تجربیات نقاشان حرفه‌‌ای، نقاشی ساختمان را باید از سقف‌‌ها شروع کرد. رنگ آمیزی سقف بهتر است به وسیله قلم مو انجام شود تا از پاشیدن رنگ به اطراف و دیوارها جلوگیری کرد. به این طریق وقتی که می‌‌خواهید دیوارها را نقاشی کنید، دیگر با مشکل شره کردن کردن روی دیوار و غیره مواجه نخواهید شد. برای رنگ آمیزی سقف خانه بهتر است در راستای عرض اتاق رنگ آمیزی را انجام دهید و از گوشه‌ها و کنج‌‌ها کار را شروع نکنید.

14- طریقه رنگ آمیزی ساختمان

برای این که نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به نحوه عالی و به بهترین شکل ممکن انجام شود باید با طریقه درست رنگ آمیزی ساختمان آشنایی داشت. از این رو، زمانی که می‌‌خواهید ساختمان را نقاشی کنید، بابد به قانون طلایی نقاشی ساختمان توجه کرد. شاید از خود بپرسید که قانون طلایی نقاشی و رنگ کاری ساختمان چیست؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که قانون طلایی نقاشی و رنگ کاری ساختمان رنگ آمیزی از بالا به پایین است. رنگ آمیزی ساختمان به این روش سبب می‌‌شود که از شره و چکه کردن رنگ روی سطوح نقاشی شده جلوگیری شود. این روش بسیار مفید و کمک کننده است و سبب راحتی کار افراد می‌شود.

نقاشی ساختمان

13- فشار دادن نوار چسب با کاردک

یکی از دغدغه‌‌‌‌‌‌ها و مشکلاتی که بسیاری از افراد در زمان رنگ کردن ساختمان با آن مواجه می‌‌شوند، قرنیزها و یا محل‌‌هایی است که نمی‌‌خواهند رنگ شود. بسیاری از نقاشان برای پیشگیری از رنگ شدن قرنیزها و یا سایر سطوحی که نمی‌‌خواهند رنگ شود، از نوار چسب استفاده می‌‌کنند و روی این سطوح مورد نظر نوار چسب می‌‌چسبانند. ولی با این حال در بسیاری از مواقع به دلیل این که نوار چسب به خوبی روی سطوح مورد نظر نمی‌‌چسبد و درزها و شکاف‌‌هایی در زیر آن به وجود می‌‌آید، که ناشی از وجود هوا در آن است و درنهایت سبب رنگ شدن قرنیزها و یا سطوح موردنظر می‌‌شود.

از این رو، برای این که اجازه ندهید هوا در زیر نوار چسب باقی بماند و سبب رنگ شدن قرنیزها و سطوحی که نباید رنگ شود، گردد از یک کاردک استفاده کنید و روی نوار چسبی که روی قرنیز و سایر سطوح چسبانده‌‌اید، کاردک بکشید. کاردک را کمی فشار دهید، تا نوار چسب به خوبی بچسبد. البته می‌‌توانید از چسب مخصوص رنگ که به رنگ آبی است استفاده کنید تا چسب آن نیز روی قرنیز باقی نماند. چسب مخصوص نقاشی را می‌‌توان به راحتی از روی قرنیز و سایر سطوح جدا کرد و در عین حال از پس دادن رنگ به سطح زیر خود نیز محافظت می‌‌کند.

16- اهمیت پوشاندن رد قلم مو

پوشاندن رد قلم در رنگ کاری ساختمان از اهمیت زیادی برخوردار است. در بسیاری از مواقع ما شاهد هستیم که رد قلم روی دیوار به صورت موج‌‌دار باقی می‌‌ماند که سبب زشتی کار می‌‌گردد. از این رو، باید تا حد امکان رد قلم را روی دیوار پوشاند که برای این کار می‌‌توان از مایع فلوترول که مایع پوشاننده رنگ است استفاده کرد. با ترکیب این مایع و رنگ، نه تنها رد قلم مو روی دیوار باقی نمی‌‌ماند، بلکه روند خشک شدن رنگ آهسته‌‌تر می‌‌شود و در نتیجه برای رنگ آمیزی سایر سطوح مشکلی ایجاد نمی‌‌گردد. نقاشان و افرادی که به صورت حرفه‌ای به رنگ کاری ساختمان می‌‌پردازند، از مایع پوشاننده رنگ برای سطوح چوبی، دیوار و درب‌‌ها استفاده می‌‌کنند. البته در استفاده از این مایع باید براساس دستورالعمل کارخانه سازنده آن عمل کرد.

17- شروع کار با قلم موی آغشته به رنگ

نکته مهم و کاربردی در نقاشی ساختمان این است که اگر می‌‌خواهید شروع به رنگ کاری ساختمان کنید، از قلم موی آغشته به رنگ استفاده کنید. نقاشان ماهر و حرفه‌‌ای برای شروع رنگ آمیزی از این ترفند استفاده می‌‌کنند و حتی زمانی که رنگ از قلم مو در حال چکیدن است، رنگ را روی دیوار می‌‌زنند. برای این که قلم مو را آغشته به رنگ کنید، آن را در حدود 4 سانتی‌متر در داخل رنگ فرو ببرید و سپس قلم مو را به دیوار ظرف رنگ بکوبید و دوباره آن را درون ظرف رنگ فرو ببرید و سپس نقاشی ساختمان را آغاز کنید. در حالی که افراد غیر حرفه‌‌ای در نقاشی ساختمان اضافی رنگ را گرفته و سپس شروع به نقاشی می‌‌کنند.

پیشنهاد مطالعه

18- رعایت ترتیب و توجه به اصول رنگ آمیزی

رعایت سلسه مراتب و اصول رنگ آمیزی از دیگر نکات مهم و ضروری در نقاشی ساختمان است. باید به این نکته توجه داشت که در نقاشی ساختمان اصول و ترتیب رنگ آمیزی رعایت شود. با رعایت ترتیب و اصول می‌توان به نتیجه عالی رسید. از جمله ترتیب و اصولی که برای رنگ آمیزی ساختمان می‌توان ذکر کرد، عبارتند از تمیز کردن سطوحی که قرار است، نقاشی شود.

بعد از تمیز کاری، در صورت نیاز از روغن الیف انجام شود و سپس بتونه کاری کنید. بعد از بتونه کاری می توان از سمباده زدن برای رفع پستی و بلندی‌ها استفاده کرد.

بعد از یکنواخت و صاف شدن زیر کار، استر اولیه را انجام دهید. بعد از اینکه استر اولیه را انجام دادید می‌‌توانید لکه گیری و سمباده زنی مجدد را انجام دهید، تا نقاطی که بعد از آستر زنی به صورت پستی و بلندی احتمالی مشاهده می‌‌شود، برطرف گردد. پس از انجام مراحل گفته شده می‌‌توانید رنگ آمیزی ساختمان را شروع کنید.

 جمع بندی

در دنیای مدرن امروز اهمیت نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان و داشتن نمای زیبای داخلی و خارجی ساختمان بسیار مهم و حائز اهمیت است. بسیاری از مردم به نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان به این منظور روی می‌‌آورند و فکر می‌‌کنند که نقاشی و رنگ کاری ساختمان کاری راحت و آسان است. در حالی که بعد از رنگ آمیزی ساختمان نه تنها به نتیجه دلخواه خود نمی‌‌رسند، بلکه کار مطلوب از آب درنمی‌آید. چرا که نقاشی و رنگ آمیزی ساختمان نیاز به مهارت و رعایت برخی نکات دارد تا بتواند کیفیت آن را تضمین کرد.

5/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا