×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

مهم‌ترین نکات استفاده صحیح از سشوار

مهم‌ترین نکات استفاده صحیح از سشوار

استفاده صحیح از سشوار موضوع بسیار مهمی است که بهتر است بسیار به آن توجه کنید. سلامت موهای شما به شیوه سشوار کشیدن موهایتان بستگی دارد. سشوار کشیدن می‌تواند برای موهایتان مضر یا مفید باشد.  اینکه شما عادت دارید بعد از حمام به چه صورت موهای خود را سشوار بکشید، بسیار اهمیت دارد. آیا تا به حال به نحوه سشوار کشیدن مو توسط آرایشگران توجه کرده‌اید؟ اغلب آرایشگران با سشوار کشیدن موهای مشتریان خود را برق می‌اندازد. ولی اگر سشوار کشیدن را مرتب تکرار کنید، باعث خشکی و ریزش مو می‌شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با مهم‌ترین نکات استفاده صحیح از سشوار آشنا ‌شوید.

نکات کلیدی استفاده صحیح از سشوار

انتخاب برس مناسب

مهم‌ترین نکته برای داشتن موهای زیبا، انتخاب یک برس مناسب است. استفاده صحیح از سشوار بدون یک برس مناسب ممکن نیست. با توجه به حجم موهایتان باید نوع برس خود را انتخاب کنید.

اغلب از برس‌های گرد و استوانه‌ای شکل برای سشوار کشیدن استفاده می‌شود. در صورتی که موهای بلندی دارید بهتر است از برس‌های استوانه‌ای بزرگ استفاده کنید. ولی اگر موهای کوتاه دارید برس کوچک انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا برس بزرگ به پوست سر شما آسیب می‌رساند.

تعمیر سشوار در محل با آچارباز
خدمت تعمیر سشوار در آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر سشوار خانگی، حرفه‌ای، چرخشی و حتی سالنی است که توسط تعمیرکار سیار آنلاین انجام می‌شود. برای تعمیر سشوار خود دیگر نیاز نیست به تعمیرگاه مراجعه کنید. اپلیکیشن ارائه خدمت آچارباز، سشوار شما را به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و به خودتان تحویل می‌دهد.
درخواست تعمیر سشوار
تنظیم کردن صحیح درجه سشوار
دقت داشته باشید که سشوارهای پرقدرت آرایشگری، برای استفاده مرتب در منزل ساخته نشده‌اند.

تنظیم کردن صحیح درجه سشوار

هنگام خرید سشوار بهتر است دستگاهی را انتخاب کنید که دارای درجه کم، متوسط و زیاد است. تا همواره بتوانید با توجه به خشکی موهای خود درجه سشوار را تنظیم کنید.

استفاده از درجه زیاد می‌تواند به سادگی منجر به سوختگی موی سر شود. پیشنهاد می‌شود بیشتر اوقات از درجه متوسط دستگاه استفاده کنید و تا جایی که ممکن است به سراغ درجه زیاد سشوار نروید.

 دقت داشته باشید که سشوارهای پرقدرت آرایشگری، برای استفاده مرتب در منزل ساخته نشده‌اند. بهتر است خرید این نوع سشوارها را فراموش کنید.

عدم تمرکز طولانی مدت سشوار روی یک بخش از مو

زمانی که در حال سشوار کشیدن موهای خود هستید؛ به هیچ وجه روی یک بخش از موها متمرکز نشوید. گرمای بیش از اندازه سشوار در بخش خاصی از مو، به سوختگی آن بخش منجر می‌شود. بهترین حالت برای سشوار کشیدن، استفاده از حرکات چرخشی و دورانی است.

استفاده از باد سرد سشوار

در استفاده صحیح از سشوار، باد سرد نقش پر رنگ و مهمی دارد. اگر از روغن، ژل و یا تافتی مخصوص، برای حالت دادن به موها کمک می‌گیرید، به کار گیری و استفاده از باد سرد را فراموش نکنید. زیرا در چند ثانیه می‌توانید حالت موهایتان را به کمک باد سرد سشوار ثابت کنید.

پیشنهاد مطالعه

تنظیم صحیح زمان سشوار کشیدن
از سشوار کشیدن روزانه موهایتان خودداری کنید.

باد سرد سشوار کمک می‌کند تا رطوبت در بین تارهای مو به دام بیافتد و موهای شما درخشان و سالم جلوه کنند.

زمان سشوار کشیدن را تنظیم کنید

یه هیچ وجه هر روز موهایتان را سشوار نکشید. زیرا ریشه موها در برابر حرارت و گرما ضعیف می‌شود. به یاد داشته باشید که موهای سالم موهایی هستند که کمتر در معرض حرارت مستقیم قرار می‌گیرند.

نحوه استفاده صحیح از سری لوله مانند سشوار

همه سشوارها یک سری لوله مانند دارند. اما اغلب کاربران استفاده از این سری را نادیده می‌گیرند. سری لوله‌ای سشوار می‌تواند باعث جهت دار شدن حرارت دستگاه شود. چنین ترفندی حجم گرمای دریافتی از سشوار را کاهش داده و بدین صورت سلامت موهای شما حفظ خواهد شد.

اشتباهات رایج در استفاده از سشوار

اشتباه اول: سشوار کشیدن موهای خیس

دقت کنید که هدف از سشوار کشیدن، خشک کردن موهای خیس است؛ اما قرار دادن موهای نم‌دار زیر سشوار موجب می‌شود که تارهای مو در معرض گرمای شدید قرار گرفته و به آن‌ها آسیب برسد.

بنابراین، توصیه می‌شود قبل از سشوار کشیدن، موهایتان را با یک حوله نرم خشک کنید یا صبر کنید تا در معرض هوا خشک شود و اثری از خیسی در آن باقی نماند.

اشتباه دوم: سشوار کشیدن از نزدیک موها

یک اشتباه بزرگ در سشوار کشیدن، نزدیک گرفتن سشوار به موهایتان است. این کار به شدت می‌تواند به موهای شما آسیب بزند.

خشک کردن موها با سشوار
برای بدست آوردن بهترین نتیجه، باید موهایتان را به صورت پله پله خشک کنید.

اشتباه سوم: وقت زیادی را صرف خشک کردن یک بخش کوچک می‌کنید

برای بدست آوردن بهترین نتیجه، باید موهایتان را به صورت پله پله خشک کنید و تا انتها این کار را ادامه دهید. در غیر این صورت، تنها بخشی از موهای شما خشک می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

اشتباه چهارم: از دکمه باد سرد سشوار استفاده نمی‌کنید

دکمه «سرد» روی دستگاه‌های سشوار برای یک هدف تعبیه شده‌اند: باد سرد سشوار کمک می‌کند تا رطوبت در بین تارهای مو به دام بیافتد و موهای شما درخشان و سالم جلوه کنند. می‌توانید هنگامی که 80 درصد از موهایتان خشک شد، سشوار را روی حالت سرما قرار دهید.

اشتباه پنجم: از تنظیمات مختلف سشوار استفاده نمی‌کنید

سشواری را خریداری کنید که تنظیمات متعددی داشته باشد. به این صورت، می‌توانید جریان هوا و دمای دلخواه خود را تنظیم کنید. برای مثال، موهای ضخیم می‌توانند حرارت بیشتری را تحمل کنند، در صورتی که موهای نازک باید با دمای کمتری خشک شوند.

تعمیر سشوار
از تعمیرکاران و متخصصانی که در مراکز معتبر هستند استفاده کنید.

همانطور که می‌دانید سشوار وسیله‌‌ای است که از انرژی الکتریکی باد گرم تولید می‌کند و در منازل و سالن‌های آرایش از آن برای خشک کردن و حالت دادن به موها استفاده می‌شود. این وسیله هم مانند هر وسیله الکتریکی دیگر پس از مدت زمانی معین و استفاده‌های مکرر نیاز به تعمیر پیدا می‌کند. در صورتی که سشوار با نقص فنی روبه‌رو شود باید آن را به تعمیرگاه منتقل کنید تا با ابزار مخصوص مشکل برطرف شود. برای تعمیر سشوار می‌توانید از خدمات آچارباز استفاده کنید. تا در کوتاه‌ترین زمان با بالاترین کیفیت دستگاه شما تعمیر شود.

برای این منظور می‌توانید در قسمت تعمیر سشوار آچارباز درخواست خود را  ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا