×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

دلیل داغ شدن لامپ‌ها چیست و چطور آن را برطرف کنیم؟

دلیل داغ شدن لامپ‌ها

وقتی لامپ را روشن می‌کنید، ممکن است به میزان گرمای تولید شده توسط آن فکر نکنید. هرچه توان مصرفی لامپ بالاتر باشد، لامپ گرمای بیشتری تولید می‌کند. به همین دلیل باید در زمان خرید آنها را با احتیاط خریداری کنید. .  در این مقاله از بلاگ آچارباز قصد داریم * دلیل داغ شدن لامپ‌ها و نکاتی برای برطرف کردن این مشکلات را به شما آموزش دهیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. البته ممکن است گاهی بدلیل ایرادی در سیمکشی ساختمان و لوستر هم ممکن است این مشکل به وجود آید؛ در نتیجه باید در اسرع وقت برای تعمیر لوستر یا برقکاری ساختمان اقدام کنید. در غیر اینصورت ممکن است حوادث جبران ناپذیری به وجود آید. برای ثبت سفارش در آچارباز میتوانید در این صفحه اقدام کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

5 دلیل داغ شدن لامپ‌ها چیست؟

در ادامه با 5 دلیل داغ شدن لامپ‌ها از نظر تعمیرکاران و تولیدکنندگان لامپ اشاره می‌کنیم:

1- فاصله

اولین دلیل داغ شدن لامپ‌ها فاصله اجسام تا لامپ است. هر چه اجسام به لامپ نزدیکتر باشند، دمای آن بیشتر می‌شود؛ زیرا امکان تبادل هوا در آن کمتر می‌شود. برای مثال فاصله لامپ با حباب آن یا لامپ و کلاهک لوستر در دمای آن بسیار تاثیرگذار خواهد بود.  

2- اندازه لامپ

لامپ بزرگ‌تر، سریع‌تر از لامپ‌های کوچک داغ می‌شود؛ زیرا سطح بیشتری برای جذب و آزاد کردن گرما دارد و همچنین توان مصرفی آن بیشتر از لامپ‌های معمولی است.

3- مدت زمان طولانی روشن بودن لامپ

دمای لامپی که تازه روشن شده بسیار کمتر از لامپیست که مدتی طولانی روشن بوده است؛ زیرا رشته‌ای که نور را ساطع می‌کند، فرصت کافی برای رسیدن به دمای کامل خود نداشته است.

دلیل داغ شدن لامپ‌ها رد و بدل شدن هوا
اگر فضای کافی برای تبادل هوا بین لامپ‌ها وجود نداشته باشد؛ لامپ‌ها به شدت داغ شده و ممکن است بسوزند.

4- شیشه لامپ

شیشه نور را منعکس کرده و گرمای زیادی را جذب نمی‌کند؛ به همین دلیل است که وقتی نور خورشید از پنجره وارد می‌شود، گرما را احساس نمی‌کنید. از طرف دیگر، شیشه عایق خوبی است و از خروج گرما نیز جلوگیری می‌کند. به همین دلیل لامپ‌هایی که از شیشه ساخته نشده، دمای بیشتری را به محیط انتقال می‌دهند.

5- نوع لامپ

یک لامپ فلورسنت گرمای کمتری نسبت به یک لامپ رشته‌ای معمولی تولید می‌کند و با سرعت کمتری داغ می‌شود. حتی یک لامپ فلورسنت فشرده گرمای کمتری نسبت به یک لامپ فلورسنت استاندارد تولید می‌کند. به طورکلی لامپهای led، smd و کم مصرف بسیار کمتر از لامپ‌های رشته‌ای قدیمی داغ می‌شوند.

انواع لامپ‌ها از نظر داغ شدن
لامپ‌های رشته‌ای در بین انواع لامپ‌ بیشترین میزان گرما را تولید می‌کنند.

چگونه گرمای لامپ را برطرف کنیم؟

برای اینکه بتوانید گرمای لامپ را کم کنید باید ابتدا دلیل داغ شدن لامپ‌ها را پیدا کنید؛ سپس راهکار مناسب برای رفع مشکل را پیش بگیرید. راهکارهایی که در ادامه بیان می‌شود می‌تواند برای شما بسیار کارساز باشد.

بررسی سیم کشی لامپ

ابتدا باید وضعیت سیم کشی لامپ‌ها را بررسی کنید و از ایمن بودن آن مطمئن شوید. برای اینکار باید وضعیت سیم برق و پایه لامپ را بررسی کنید. اگر نقاط فرسوده یا سیم‌های لخت وجود دارند، سیم‌ها باید تعویض شود. تا خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی از بین برود.

سیم‌کشی معیوب باعث گرفتن انرژی اضافی از منبع یا همان پریز می‌شود و ولتاژ بیشتری به لامپ می‌رساند. این عمل می‌تواند در سیم‌های لامپ گرما ایجاد کند و باعث سوختگی و شوک الکتریکی شود.

توان مصرفی لامپ را بررسی و در صورت نیاز آن را تعویض کنید

درجه وات یا همان توان مصرفی لامپ روی بدنه یا جعبه لامپ‌ها ثبت شده است. این برچسب بیشترین توان مصرفی را نشان می‌دهد پس نباید توانی بیشتر از آنچه روی لامپ نوشته شده است به آن وارد کنید. همچنین در صورتی‌که نور فضا برای شما زیاد است می‌توانید از لامپ‌هایی که توان مصرفی کمتری دارند، استفاده کنید تا جلوی داغ شدن لامپ‌ها را بگیرید.

سایر روش‌های خنک کردن لامپ

  • اگر پنجره‌ای در کنار لامپ دارید، باز کنید.
  • از لامپ‌های رشته‌ای برای تولید نور استفاده نکنید.
  • با روشن کردن فن می‌توانید هوا در اطراف لامپ را به جریان بیاندازید.
  • یک سوئیچ دیمر نصب کنید تا وات را تا حد ممکن کم کند.
  • مطمئن شوید که لامپ شما درست کار می‌کند. آن را شل نکنید و چیزی روی آن نیندازید.
ترفندهای جلوگیری از داغ شدن لامپ‌ها
با ترفندهای بالا علاوه بر جلوگیری از داغ شدن لامپ‌ها می‌توانید از گرم شدن محیط هم جلوگیری کنید.

بالا رفتن دمای لامپ به چه چیزی بستگی دارد؟

دلیل داغ شدن لامپ‌ها می‌تواند به نوع نوری که ساطع می‌کند و تعداد دفعات استفاده از آن مرتبط باشد. برای مثال، لامپ‌های رشته‌ای در ابتدا برای روشن شدن، داغ‌تر از لامپ‌های فلورسنت یا LED می‌شوند. برعکس، لامپ‌های فلورسنت و LED زمانی که برای مدت طولانی روشن بمانند داغ‌تر می‌شوند.

یک لامپ چقدر می‌تواند گرما تولید کند؟

دمای یک لامپ رشته‌ای معمولی می‌تواند تا حدود 100 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتیگراد هم داغ شود. این گرما از رشته داخل لامپ می‌آید. اگر یک لامپ رشته‌ای بشکند، تکه‌های شیشه و رشته‌های داغ حتی می‌تواند دست شما را بسوزاند. این خطر ممکن است برای چراغ‌های‌ هالوژن حتی بیشتر باشد؛ زیرا این لامپ‌ها از یک رشته کوچکتر محصور در یک کپسول بدون اکسیژن ساخته می‌شوند تا در دمای بالاتر کار کرده و نور بیشتری تولید کنند.

بررسی وضعیت سیم کشی توسط تعمیرکار
بررسی وضعیت سیمکشی لوستر و برق ساختمان می‌تواند از خطرات احتمالی داغ شدن لامپ‌ها جلوگیری کند.

دلیل داغ شدن لامپ‌ها به نوع لامپ، توان مصرفی، مدت زمان استفاده و نوع سیم کشی ساختمان بستگی دارد. لامپ‌های رشته‌ای سنتی به عنوان منبع نور، مقدار قابل توجهی گرما تولید می‌کنند و به طور قابل‌توجهی گرم‌تر از جایگزین‌های کم مصرف‌تر مانند لامپ‌های فلورسنت فشرده یا لامپ‌های دیود ساطع نور (LED) هستند.

اگر لامپ‌های شما مدام می‌سوزند و گرمای زیادی تولید می‌کنند یا برای تعمیر لوستر یا بررسی برقکاری ساختمان بهتر است یک تکنسین محل را بررسی کند؛ زیرا ممکن است مشکلی جدی وجود داشته باشد. برای ثبت سفارش می‌توانید در این صفحه سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

برقکاری ساختمان در آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات برق ساختمانی آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
برقکاری ساختمان

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا