لوازم برقی آشپزخانه

بررسی کامل دلایل مهم روشن نشدن هواپز

بررسی دلایل مهم روشن نشدن هواپز

استفاده از هواپزها یک جایگزین عالی برای بخارپزها و سرخ کن‌ها است، هواپزها استفاده از منابع انرژی را کاهش می‌دهند، جای کمی را اشغال می‌کنند و غذا در آنها در زمان کمتر و بهتر و خوشمزه‌تر از سایر دستگاه‌ها آماده می‌شود. با بالا رفتن اهمیت صرفه جویی در مصرف برق و قیمت آن طی چند سال گذشته، با خرید هواپزها می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه جویی کنید.

هواپزها از یک لامپ پخت هالوژنی و برای ایجاد حرارت مورد نیاز استفاده می‌کنند و این حرارت توسط فن در درون ظرف به گردش در می‌آید تا غذا سریعتر از سایر دستگاه‌های آشپزخانه بپزد. بعد از استفاده مداوم از این دستگاه در طی مدت زمان زیادی، ممکن است قطعات هواپز دچار مشکلاتی نیز بشوند، از جمله‌ی این مشکلات می‌توان به روشن نشدن هواپز اشاره کرد. در این مقاله، آچارباز سعی دارد، دلایل مهم روشن نشدن هواپز را بررسی کند.

ممکن است هواپز به دلایل زیر روشن نشود:

  1. منبع تغذیه دستگاه هواپز
  2. اتصالات درون دستگاه هواپز
  3. دلایل ایمنی دستگاه هواپز
  4. تایمر دستگاه هواپز
  5. برد دستگاه هواپز
  6. کلید دستگاه هواپز

منبع تغذیه دستگاه هواپز

اگر دستگاه هواپز شما روشن نمی‌شود. اولین چیزی که نیاز است بررسی کنید، منبع تغذیه دستگاه است. مطمئن شوید که دوشاخه به صورت ایمن به پریز متصل شده است و پریز دارای 220 ولت خروجی است. ولتمتر را به ترمینال‌های اصلی هواپز متصل کنید. اگر برق به درون دستگاه نرسد، قطعا سیم رابط و یا دو شاخه دستگاه شما خراب یا دچار قطعی است. اول دو شاخه را بررسی کنید در صورتی که مشکل از دو شاخه نبود به بررسی سیم رابط با یک اهم متر بپردازید و پس از یافتن مشکل در هر کدام اقدام به تعویض یا تعمیر آن کنید.

پیشنهاد مطالعه

اتصالات درون دستگاه یکی از دلایل روشن نشدن هواپز

برای بررسی اتصالات درون دستگاه هواپز ابتدا آن را از منبع تغذیه جدا کنید و صفحه زیر قسمت اتصالات و مدارهای آن را باز کنید، هنگام باز کردن پیچ‌های این صفحه به جهت چرخش پیچ‌ها و نحوه قرار گرفتن آن‌ها توجه کنید و پیج‌ها را در یک جای امن قرار دهید تا هنگام بستن آن دچار سردرگمی نشوید. به اتصالات درون دستگاه توجه و سیم‌ها را بررسی کنید، ممکن است برخی از سیم‌ها در اثر حرارت دچار سوختگی شده باشند. آن‌ها را با سیم‌های جدید تعویض و یا تعمیر کنید. همینطور بررسی کنید که سیمی از جای خود خارج نشده باشد. در غیر اینصورت سیم را در جای خود قرار داده و به برد یا سایر اجزا متصل کنید. درصورتی که فکر می‌کنید دستگاه نیاز به تعمیر تخصصی دارد، با کارشناس تعمیر هواپز تماس بگیرید.

کارشناس تعمیر هواپز
مشکل در اتصالات درون دستگاه از دلایل روشن نشدن هواپز است.

دلایل ایمنی دستگاه هواپز

قبل از روشن کردن هواپز لازم است که دستگیره حمل آن کاملا پایین باشد و در برخی از دستگاه‌ها نیز کلید قفل درب را فشرده باشید و سپس با استفاده از کلیدهای گردان تایمر و میزان حرارت لازم را تنظیم کنید. ( در برخی دستگاه‌های جدیدتر بعد از انجام این مراحل باید کلید تایید و شروع به کار نیز فشرده شود.) در صورتی که بعد از تمام این مراحل دستگاه همچنان روشن نمی‌شود، لازم است موارد دیگر بررسی شوند.

تعمیر هواپز در محل با آچارباز
روشن نشدن هواپز، خرابی تایمر مکانیکی و خرابی و شکستن قطعات مختلف هواپز از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر هواپز

تایمر دستگاه هواپز

تایمر دستگاه هواپز مانند مغز آن دستگاه عمل می‌کند و فرمان های‌شروع به کار، زمان انجام و توقف کار را می توان به وسیله آن صادر کرد. در صورتی که تایمر دستگاه دچار مشکل شده باشد و اتصالات آن به درستی برقرار نشود، پیام‌های کنترلی، ارسالی و دریافتی در آن قطع شوند، هواپز شما روشن نخواهد شد.

روش عیب یابی مشکل روشن نشدن هواپز
در صورت خرابی تایمر، دستگاه هواپز روشن نخواهد شود.

برد دستگاه هواپز

در صورتی که برد دستگاه هواپز سوخته باشد، تعمیر آن کار بسیار مشکلی خواهد بود. اگر شما بدون داشتن تخصص اقدام به تعمیر برد کنید ممکن است به سایر اجزای دستگاه هواپز خود آسیب برسانید بهتر است حتما با یک کارشناس تعمیر هواپز تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

کلید دستگاه هواپز

برای بررسی کلید دستگاه هواپز، آن را از پریز برق کشیده و سپس با دقت، کلید دستگاه را از بدنه جدا کنید به وسیله یک اهم متر به بررسی آن بپردازید. رابط‌های اهم متر را به پایه‌های کلید متصل و کلید را روشن کنید. اگر بعد از روشن کردن کلید عقربه‌های اهم متر از جای خود تکان بخورند و سپس به جای خود برگردند در غیر این صورت نیاز است که کلید را تعویض کنید.

کارشناس تعمیر هواپز در محل
هنگامی که تایمر خراب باشد، پیام روشن و یا خاموش شدن هواپز به درستی ارسال نخواهد شد.

دلایل خاموش نشدن دستگاه هواپز

گاهی ممکن است بر عکس این مشکل نیز به وجود بیایید یعنی دستگاه هواپز شما خاموش نمی‌شود در این صورت مشکل از ترموستات و یا سوختن تایمر دستگاه هواپز است. برای تعویض ترموستات، باید مدل ترموستات مناسب دستگاه هواپز خود را پیدا کنید و یا اگر بخواهید خود کارشناس تعمیر هواپز آن را با قظعه مناسب تعویض می‌کند.

 

 

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا