×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی آشپزخانه

بررسی علت کار نکردن و مشکلات رایج هواپز

علت خرابی و سوختن تایمر هواپز

هواپز از جمله دستگاه‌هایی است که در اکثر خانه‌های خانواده‌های جوان و خانواده‌های قدیمی که با تکنولوژی همگام شده‌اند دیده می‌شود و به یکی از پر کاربردترین دستگاه‌ها در خانه، تبدیل شده‌است. از آنجایی که هواپز یک وسیله برقی است، مانند سایر لوازم نیاز به مراقبت و سرویس دارد. بعنوان مثال، سوختن تایمر هواپز یکی از مشکلات رایج در هواپزها است که ما را به فکر تعمیر دستگاه و یا تماس با کارشناس تعمیر هواپز می‌اندازد. با آچارباز همراه باشید تا دلایل این اتفاق را بررسی کنیم.

معرفی مشکلات هواپز

زندگی کارمندی، مشغله زیاد، نیاز به داشتن رژیم غذایی سالم و … ما را به سمت استفاده از دستگاه هواپز می‌برد اما ممکن است یک روز  بعد از خواندن راهنمای استفاده از دستگاه هواپز، موقع استفاده از این دستگاه جادویی، متوجه شوید که هواپزتان درست کار نمی‌کند، بعبارتی در عملکرد خود مشکل دارد. شاید بخواهید قبل از تماس با کارشناس سرویسکار هواپز خودتان علت را بررسی کنید و در صورت امکان مشکل را برطرف کنید.

ایرادات هواپز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

تعمیر هواپز در محل
پیش از هر چیز، شناسایی مشکل هواپز مهم است.

قبل از هر اقدامی روی هر دستگاهی نیاز است که به صورت دقیق علت به وجود آمدن مشکل بررسی گردد، گاهی با یک تغییر کوچک مشکل حل می‌شود ولی اگر شناسایی مشکل به درستی انجام نشده باشد، انجام تعمیرات هزینه و زمان زیادی را از شما می‌گیرد و شاید لازم شود یک هواپز جدید، خریداری کنید. قبل از شروع به ایرادیابی پیشنهاد می‌کنیم مقاله معرفی تمام قطعات هواپز را در آچارباز بخوانید.

 

تعمیر هواپز در محل با آچارباز
روشن نشدن هواپز، خرابی تایمر مکانیکی و خرابی و شکستن قطعات مختلف هواپز از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر هواپز

یکی از مشکلات هواپز، سوختن تایمر هواپز است

پس از قراردادن غذا داخل هواپز و بستن کامل درب آن، نوبت به تنظیم تایمر می‌رسد، تایمر هواپز با توجه به زمانی که در آن وارد می‌کنید، دستگاه را روشن نگه می‌دارد و پس از اتمام زمان به اجزای دستگاه فرمان توقف می‌دهد، اگر این قطعه بسوزد استفاده از دستگاه تقریبا ممکن نخواهد بود. قبل از هر اقدامی مطمئن شوید که تایمر هواپز سوخته است و علت درست کار نکردن آن چیز دیگری نیست.

ممکن است تایمر هواپز به علت درست بسته نشدن درب دستگاه شروع به کار نکند و یا مشکل از تایمر نباشد و اتصالات دستگاه دچار ایراد شده باشند و برق به تایمر نرسد، ابتدا با یک فازمتر آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید چیزی را فراموش نکرده‌اید. هزینه تعمیر تایمر دستگاه هواپز گاهی بیشتر از هزینه تعویض تایمر می‌شود و در اینجا لازم است یک برآورد هزینه نیز داشته باشید.

تعمیر تایمر هواپز
تایمر هواپز، صادر کننده دستور توقف پخت در دستگاه است.

علت خاموش و روشن شدن چراغ هواپز

هنگامی که هواپز شروع به کار می‌کند، چراغ هواپز روشن می‌شود این چراغ خبر از در جریان بودن تولید حرارت در درون دستگاه هواپز می‌دهد، علت خاموش روشن شدن آن مربوط به تنظیمات سنسورهای درون دستگاه با توجه به میزان حرارت انتخابی شما است و نشان دهنده عملکرد بهتر و سریع‌تر آنها از فرها و ماکروفرها است. در نتیجه این مورد طبیعی است و با خاموش و روشن شدن چراغ هواپز دچار نگرانی نشوید، دستگاه مشکلی ندارد.

روشن نشدن لامپ پخت هواپز از دیگر مشکلات هواپز است

لامپ پخت هواپز وظیفه ایجاد حرارت در درون دستگاه را دارد. اگر دستگاه هواپز شما شروع به کار کرده است و فن دستگاه کار می‌کند اما لامپ پخت روشن روشن نمی‌شود، امکان دارد لامپ پخت سوخته باشد. با یک مولتی متر دیجیتالی المنت را بررسی کنید، در صورتی که المنت تابشی یا همان لامپ پخت سالم باشد، دارای مقاومت 30 الی 40 اهم است در غیر اینصورت این قطعه خراب شده و نیاز است که لامپ پخت هواپز تعویض شود. برای بررسی برق لامپ پخت از فازمتر استفاده نکنید زیرا بعد از قطع شدن نول هر دو پایه فاز را نمایش می‌دهند.

تعمیر لامپ پخت هواپز در محل
لامپ پخت هواپز، تولید کننده حرارت لازم برای پخت غذا در دستگاه است.

تولید نکردن گرما توسط هواپز

در صورتی که المنت تابشی سوخته باشد دیگر در درون هواپز گرما تولید نمی‌شود. بعد از اینکه به درستی دستگاه را به پریز متصل کرده‌اید و پریز دارای برق است و بعد از تنظیم میزان حرارت و زمان، دستگاه شروع به کار می‌کند اما حرارتی تولید نمی‌شود، نیاز است تا المنت تابشی تعویض شود.

خاموش شدن سریع لامپ پخت هواپز

اگر بعد از روشن شدن و شروع به کار دستگاه هواپز لامپ پخت به سرعت خاموش شود و علت آن مربوط به تنظیمات تایمر و یا حرارت توسط شما نباشد و غذا نپخته بماند، ممکن است مشکل از فن کانوکشن و یا ترموستات کنترل دمای دستگاه باشد که باعث بالا رفتن سریع حرارت در هواپز می‌شود و در نتیجه تولید حرارت دستگاه متوقف می‌شود و یا میزان دمای غلط را گزارش می‌دهد و باعث خاموش شدن لامپ پخت می‌شود.

پیشنهاد مطالعه

کار نکردن فن هواپز از دیگر مشکلات هواپز است

اگر بعد از روشن شدن لامپ پخت متوجه شوید که حرارت در درون هواپز جریان پیدا نمی‌کند و غذا به خوبی پخته نمی شود، علت می‌تواند کارنکردن فن دستگاه هواپز باشد. اگر فن هواپز سوخته و یا دچار گیرپاژ کرده باشد نیاز است که فن دستگاه را تعویض کنید اما ابتدا بررسی کنید که پره‌های فن در اثر ضربه و جابجایی دچار گیر با سایر اجزا یا بدنه و یا سیم‌های آن تامین کننده انرژی آن جدا نشده باشد.

فروشگاه قطعات هواپز
اگر فن دستگاه هواپز کار نکند، غذا به خوبی نمی‌پزد و ممکن است به اجزای درونی دستگاه آسیب برسد.

روشن نشدن لامپ آلارم هواپز از مشکلات رایج هواپز است

اگر دستگاه هواپز شما به درستی کار می‌کند و مشکلی در پخت غذاها ندارید اما لامپ خبر هواپز روشن نشود ممکن است علت آن نرسیدن برق به لامپ باشد در این صورت مدار را بررسی کنید و در صورت مشاهده قطعی در هر قسمت آن را رفع کنید. اگر در مدار مشکلی نباشد، ممکن است لامپ خبر هواپز سوخته باشد. لامپ را از مدار جدا و به صورت مستقیم آن را با برق 220 ولت امتحان کنید، اگر لامپ روشن نشد، آن را تعویض کنید.

روشن نشدن هواپز

علت روشن نشدن هواپز می‌تواند موارد زیادی همچون اتصالات داخل هواپز، کلید هواپز، موارد امنیتی دستگاه و … باشد که در مقاله چرا هواپز روشن نمیشود به آن می‌پردازیم. فراموش نکنید با توجه به ارزشمند شدن روز افزون لوازم برقی، همانند دستگاه هواپز در صورتی که برطرف کردن مشکل، تخصصی ندارید با یک کارشناس تعمیر هواپز تماس بگیرید و این ریسک را نکنید که برای فقط کمی صرفه جویی در هزینه ها، مجبور به پرداخت هزینه خرید یک دستگاه هواپز جدید شوید.

 

تعمیر هواپز در محل با آچارباز
روشن نشدن هواپز، خرابی تایمر مکانیکی و خرابی و شکستن قطعات مختلف هواپز از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آنها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر هواپز

2.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام هواپز ما مدل رویال سیلور کرست است و وقتی دستگاه روشن است و می خواهیم چک کنیم که مثلا بامجان سرخ شده یا نه در هواپز باز می کنیم ولی غذاپز خاموش نمی شود در حالی که هواپز دخترم هر چند بار که باز و بسته می کنیم به محض باز کردن دستگاه خاموش می شود و به محض بستن دوباره دستگاه روشن می شود. می خواستم بدانم ایراد دارد یا نه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا