×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

کنسول بازی

دلایل خرابی هارد دیسک پلی استیشن + راه حل رفع آنها

دلایل خرابی هارد دیسک پلی استیشن

خرابی هارد دیسک پلی‌استیشن یکی از مواردی است که ممکن است کاربران کنسول پلی‌استیشن، زیاد با آن روبه‌رو شوند. درصورتی‌که هارد دیسک پلی‌استیشن خراب شود، مشکلاتی برای دستگاه به وجود خواهد آمد و گاهی باعث خاموش شدن دستگاه شده و آن را از کار می‌اندازد.

در این مقاله آچارباز قصد داریم دلایل خرابی هارد دیسک پلی‌استیشن + راه‌حل رفع آنها و همچنین نشانه‌های خرابی هارد پلی‌استیشن را ذکر کنیم. اگر شما هم متوجه علائم خرابی هارد ps4 در کنسول پلی‌استیشن خود شده‌اید و به دنبال دلایل خرابی هارد دیسک پلی‌استیشن و نحوه رفع آن‌ها هستید، در ادامه همراه ما باشید. در صورت نیاز به تعمیرات ps4 می‌توانید درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت آچارباز ثبت کنید.

دلایل خرابی هارد دیسک پلی استیشن

هارد دیسک قطعه حساسی است و امکان دارد زمان استفاده از پلی‌استیشن، با عدم رعایت نکات مهم نحوه استفاده از دستگاه و عدم رعایت درست اصول نگهداری از دستگاه، هارد دیسک دچار خرابی شود. اگر هارد دیسک پلی‌استیشن به‌صورت کامل بسوزد، ps4 از کار می‌افتد و تا تعویض هارددیسک دیگر نمی‌توانید از آن استفاده کنید. اما آسیب‌ها و خرابی‌های جزئی هارد دیسک، دستگاه را به طور کامل از کار نمی‌اندازد و فقط باعث کندی در عملکرد دستگاه و یا تأخیر در اجرای دستورات خواهد داشت. دلایل خرابی هارد دیسک پلی‌استیشن عبارت‌اند ‌از:

خرابی هارد دیسک پلی‌استیشن به علت مشکلات مونتاژ در خط تولید

یکی از مهم‌ترین دلایل خرابی هارد دیسک پلی‌استیشن، خراب بودن هارد دیسک به علت مشکلات مونتاژ در خط تولید است. گاهی محصول تولید شده بدون تست و آزمایش و تأیید کنترل کیفیت به بازار عرضه شود. در این حالت هیچ علائم و نشانه‌ای خاصی از سوختن هارد دیسک پلی‌استیشن وجود ندارد و معمولاً به‌صورت ناگهانی هارد دیسک خراب می‌شود.

برای تعميرات ps4 از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

آسیب‌دیدن هارد دیسک به علت وجود ویروس‌ها و بد افزارها

یکی دیگر از دلایلی که باعث خراب‌ شدن و آسیب ‌دیدن هارد دیسک پلی‌استیشن می‌شود، آلوده‌شدن هارد به ویروس‌ها و بد افزارها است؛ بازی‌ها را حتماً از منابع موثق و قابل‌اطمینان دانلود ‌کنید و از اتصال هارد اکسترنال یا فلش‌های آلوده به ویروس به دستگاه کنسول خودداری کنید.

آسیب ‌دیدن هارد پلی‌استیشن به علت عدم خاموش‌کردن درست دستگاه

از دلایل شایع خرابی هارد پلی‌استیشن، خراب‌شدن هارد دیسک به علت خاموش نکردن صحیح و اصولی پلی‌استیشن است. برای خاموش‌کردن پلی‌استیشن، قبل از جداکردن کابل، حتماً به چراغ ال‌ای‌دی مربوط به هارد دیسک که روی دستگاه کنسول قرار دارد، نگاه کنید و تا زمانی که این چراغ در حال چشمک‌زن قرار دارد، آن را از پریز برق جدا نکنید.

خرابی هارد دیسک به علت گرمای بیش از حد دستگاه

یکی از نکات مهم و اصول نگهداری دستگاه کنسول، استفاده از پلی‌استیشن در محیط مناسب است. گرمای بیش از حد محیط و عدم تهویه مناسب باعث خرابی دستگاه می‌شود. دستگاه کنسول بازی ps4 خود را در جایی استفاده کنید که در نزدیکی آن لوازم دیگری وجود نداشته باشد و از قراردادن هر چیزی روی دستگاه که مانع تهویه درست می‌شود، خودداری کنید. همچنین از قراردادن کنسول پلی‌استیشن در کنار وسایل گرمایشی و نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه

خراب‌ شدن هارد دیسک پلی ‌استیشن به‌خاطر ریختن آب

ریختن آب باعث آسیب‌ دیدن و سوختن مدارها و قطعات کنسول از جمله هارد دیسک آن خواهد شد. درصورتی‌که به هر دلیلی روی دستگاه پلی‌استیشن آب بریزد، باید خیلی سریع آن را خاموش و از پریز برق جدا کنید. برای استفاده مجدد از دستگاه، باید آن را به طور کامل خشک کرده و پس از چند ساعت به برق متصل کنید. البته شاید قبل از خاموش‌کردن دستگاه، قطعات آن کمی آسیب‌دیده باشد، توصیه می‌کنیم در چنین مواقعی، قبل از روشن‌کردن مجدد دستگاه کنسول، آن را به یک تعمیرکار متخصص نشان دهید.

خراب ‌شدن هارد دیسک PS4 به دلیل آسیب‌های فیزیکی

در کنسول ps4 از هارد دیسک‌های نوع hdd استفاده شده است؛ طبیعی است که در برابر آسیب‌های فیزیکی بسیار حساس است. در صورت وارد شدن ضربه به دستگاه کنسول، امکان دارد به هد هارد دیسک آسیب وارد شود.

توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از آسیب‌های فیزیکی، دستگاه خود را همیشه در مکانی ثابت قرار دهید که امکان برخورد و ضربه‌ به آن وجود نداشته باشد.

علائم خرابی هارد ps4
با دانستن دلایل خرابی هارد دیسک پلی استیشن بسیاری از مشکلات دستگاه خود را عیب‌یابی خواهید کرد.

آسیب‌ دیدن هارد دیسک پلی ‌استیشن به‌خاطر وجود گردوغبار

اگر دستگاه کنسول پلی‌استیشن شما در جایی قرار دارد که در معرض گردوغبار است، احتمال آسیب‌دیدن و خرابی هارد دیسک آن وجود دارد. توصیه می‌شود دستگاه کنسول را در جاهایی که در معرض گردوغبار هستند، مثل کنار پنجره، قرار ندهید.

خراب‌ شدن هارد دیسک پلی ‌استیشن به‌خاطر نوسانات برق

یکی از مواردی که بیشترین آسیب را به لوازم برقی از جمله دستگاه کنسول بازی می‌زند، نوسانات برق است. قطع و وصل ناگهانی و یا تغییر ولتاژ برق می‌تواند باعث ایجاد شوک در دستگاه کنسول پلی‌ استیشن شود. شوک ناشی از رعدوبرق هم می‌تواند باعث آسیب‌ دیدن دستگاه کنسول شود، برای جلوگیری از چنین آسیب‌هایی، توصیه می‌کنیم از محافظ برق استاندارد برای دستگاه پلی‌استیشن خود استفاده کنید.

علائم خرابی هارد ps4

مشاهده بعضی از نشانه‌ها در دستگاه کنسول پلی‌استیشن، از علائم خرابی هارد ps4 به شمار می‌رود. شناخت این علائم می‌تواند از سوختن ناگهانی هارد دیسک پلی‌استیشن و از بین ‌رفتن اطلاعات جلوگیری کند، علائم خرابی هارد ps4 عبارت‌اند ‌از:

 کند شدن و گیرکردن بازی‌ها

اگر هارد دیسک پلی‌استیشن دچار آسیب شده باشد، احتمالاً سیستم نمی‌تواند به‌موقع و به طور صحیح، اطلاعات بازی‌ها را از هارد فراخوانی کند و باعث کندی سرعت بازی‌ و یا گیرکردن آن می‌شود. در چنین مواقعی، حتماً از فایل‌ها و بازی‌های خودتان یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و برای اطمینان هارد را برای بررسی به تعمیرکار نشان دهید.

پیشنهاد مطالعه
کند شدن و گیر کردن باز‌ی‌ها
شناخت علائم خرابی هارد ps4 می‌تواند از سوختن ناگهانی هارد دیسک پلی‌استیشن جلوگیری کند.

 گرم ‌شدن بیش از حد دستگاه

یکی از نشانه‌های خراب بودن هارد پلی‌استیشن داغ کردن دستگاه و گرمای بیش از حد آن است، درصورتی‌که با مشکل گرمای بیش از حد دستگاه کنسول روبرو شدید، حتماً آن را جدی بگیرید و این موضوع را با تعمیرکار در میان بگذارید.

مشاهده خطاهای مکرر در اطلاعات نمایش‌ داده‌ شده

درصورتی‌که هارد دیسک کنسول ps4 دچار آسیب شده باشد و نتواند اطلاعات موردنظر را در هارد ذخیره و یا آن‌ها را فراخوانی کند، به‌احتمال زیاد به‌زودی هارد به طور کامل خواهد سوخت. قبل از هر کاری از فایل‌ها و اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کنید و دستگاه را جهت بررسی به تعمیرکار بسپارید.

عدم دسترسی به اطلاعات فایل‌ها و پوشه‌ها

اگر مشاهده کردید که دسترسی شما به اطلاعات فایل‌ها و پوشه‌های موجود در هارد دیسک ps4 از بین رفته است، به ‌احتمال زیاد، هارد دستگاه دچار آسیب جدی شده است و عملاً کنسول شما در این حالت بلااستفاده شده و دیگر نمی‌توانید با آن بازی کنید.

عدم دسترسی به اطلاعات فایل‌ها و پوشه‌ها
با خرابی هارد دیسک پلی استیشن احتمال از بین رفتن اطلاعات وجود دارد.

شنیدن صداهای غیرمعمول از پلی‌استیشن

یکی از شایع‌ترین دلایل خرابی هارد دیسک پلی استیشن ، شنیدن صداهای غیرمعمول از دستگاه است. درصورتی‌که چنین علائم و نشانه‌هایی مشاهده کردید، حتماً جهت بررسی دستگاه کنسول خود، به تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

خاموش‌ شدن ناگهانی پلی‌استیشن

اگر دستگاه کنسول ps4 شما بدون هیچ دلیلی، به‌صورت ناگهانی خاموش می‌شود، احتمال دارد که هارد دیسک دستگاه دچار آسیب بسیار جدی شده باشد. البته برای اطمینان، اتصالات دستگاه، دکمه پاور، محافظ برق و… را بررسی کنید.

اگر دستگاه کنسول پلی‌استیشن شما در جایی قرار دارد که در معرض گردوغبار است، احتمال آسیب‌دیدن و خرابی هارد دیسک آن وجود دارد.

نشانه های خرابی هارد پلی استیشن

اگر در استفاده از کنسول پلی‌استیشن به نکات مهم و اصول صحیح نگهداری آن توجه کنید و نشانه ‌های خرابی هارد پلی ‌استیشن را جدی بگیرید، کمتر دچار ضرر ناشی از سوختن هارد دیسک خواهید شد. توصیه می‌کنیم نشانه ‌های خرابی هارد پلی‌استیشن مانند گرم‌ شدن بیش از حد دستگاه، اشکال در نمایش اطلاعات بازی و… را بسیار جدی بگیرید و در صورت مشاهده هرکدام از این نشانه‌ها، سریعاً با متخصص تعمیرات ps4 تماس بگیرید.

تعمیر هارد سوخته پلی استیشن

تعمیر هارد سوخته پلی‌استیشن نیز مثل سایر هاردها بوده و تفاوت خاصی ندارد و باید جهت تعمیر، آن را به یک متخصص بسپارید. البته اگر آسیب هارد خیلی جدی باشد، ممکن است از افراد متخصص هم کاری بر نیاید. در چنین مواقعی که امکان تعمیر هارد دیسک پلی‌استیشن وجود نداشته باشد، اغلب با استفاده از نرم‌افزارهای بازیابی اطلاعات، اقدام به ریکاوری و بازیابی اطلاعات هارد ps4 می‌کنند. در هر مرحله اگر نیاز به تعمیر کار مجرب داشتید می‌توانید با کارشناسان آچارباز به شماره 02154591616 در تماس باشید.

تعميرات ps4 با آچارباز
تعميرات ps4 در آچارباز شامل عیب یابی و تعمیر انواع پلی استیشن است. اجرا نکردن بازی، کانکت نشدن دسته و داغ کردن برد از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در سامانه آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
تعميرات ps4
5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا