×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

دلیل کم شدن مکش جارو شارژی چیست؟

کم شدن مکش جارو شارژی

آیا شما هم با مشکل کم شدن مکش جارو شارژی روبرو شده‌اید و به دنبال راهی برای حل این مشکل می‌گردید؟ دیگر نگران نباشید، ما اینجا هستیم تا شما را با دلایل بروز این مشکل، آشنا کنیم. آشنایی با علت به وجود آمدن این مشکل، به شما کمک شایانی در جهت رفع آن خواهد کرد. در این مقاله از آچارباز ما به سوال شما که چرا مکش جارو شارژی کم شده است، پاسخ خواهیم داد. شما بعد از بررسی دلایل ارائه شده، می‌توانید به رفع مشکل جاروشارژی خود اقدام کنید. پس تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

پر بودن مخزن

یکی از شایع‌ترین دلایل برای کاهش مکش جارو اعم از شارژی یا برقی، مربوط به پر شدن مخزن جارو است. پس اولین اقدام شما بعد از مشاهده مشکل کاهش مکش جارو، باید تمیز و خالی کردن مخزن جارو باشد. در واقع بهتر است، این کار را در فواصل زمانی معینی به صورت مداوم انجام دهید، تا شاهد پر شدن یکباره آن نباشید؛ چرا که این موضوع برای جاروی شما بسیار مضر و آسیب رسان است.

تعمیر جاروشارژی در محل با آچارباز
برای دریافت خدمات در زمینه تعمیرات انواع جارو شارژی سانی، مولینکس، سایا و مجیک و...کافیست در همین صفحه روی دکمه زیر کلیک کنید. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، جاروشارژی شما را با هر برندی که باشد، در اسرع وقت تعمیر خواهد کرد.
درخواست تعمیر جاروشارژی

مسدود بودن لوله‌ها

اگر بعد از اولین اقدام، یعنی خالی کردن مخزن جارو، که در جهت رفع کم شدن مکش جارو شارژی انجام دادید، هیچ تغییری در مقدار مکش جارو احساس نکردید، باید به سراغ مرحله‌ی دوم بروید. در این مرحله لوله‌ها و مسیرهای مکش جارو شارژی را بررسی کنید، هر گونه اشیاء و موادی که در مسیر کشش به دام افتاده‌اند را خارج کنید.

این کار را با دقت انجام دهید، مسیر مکش و قسمت داخلی لوله‌ها را از هر گونه اشیاء ریز و درشت و گرد و خاک، خالی و تمیز کنید. سعی کنید تمیز کردن لوله‌ها را هم هر چند وقت یکبار انجام دهید تا هم به عملکرد بهتر جارو و هم به افزایش عمر مفید آن، کمک کنید.

دلایل کم شدن مکش جارو شارژی
مواردی مانند پر بودن مخزن، مسدود بودن لوله‌ها، کثیفی فیلترها و مواردی از این قبیل، باعث کاهش مکش جاروبرقی می‌شوند.

کثیفی و گرفتگی برس‌ها و پره چرخنده ورودی جارو

اگر به عملکرد جارو شارژی توجه کنید، به اهمیت پره‌های چرخنده در قدرت مکش جارو شارژی پی خواهید برد. در واقع پره‎های چرخنده هنگام چرخش خود به نوعی باعث گردش هوا می‌شوند و با همین روش به مکش جارو شارژی، قدرت می‌بخشند.

حال با توجه به موارد گفته شده، طبیعی است که تمیز نبودن پره‌های چرخنده، باعث کم شدن مکش جارو شارژی شود. پس لازم است مانند سایر موارد، بعد از بروز مشکل، به تمیز کردن پره‌های جارو شارژی بپردازید. البته اگر تمیز کردن این قسمت هم به صورت روتین انجام شود، نتیجه بهتری خواهد داشت.

به غیر از پره‌های چرخنده، لازم است تا برس‌های جاروشارژی را نیز بررسی کنید و اگر مشاهده کردید که موادی مانند پرز یا مو در لابه‌لای برس‌ها گیر کرده است، سعی کنید آنها را با کمک یک چاقو یا قیچی، بیرون بکشید. هنگام انجام این کار، دقت لازم را داشته باشید تا به برس‌ها آسیب نرسانید.

پیشنهاد مطالعه

کثیفی فیلتر

اهمیت فیلترها برای عملکرد صحیح جاروشارژی و همچنین محافظت از موتور آن، بر هیچکس پوشیده نیست. در واقع فیلتر یک مانع در برابر نفوذ گرد و غبار به موتور است. هر چقدر آلودگی و کثیفی روی فیلتر بیشتر باشد، این مورد، مساوی با کم‌ شدن قدرت و کارایی موتور جاروشارژی است. در صورتی که موتور کارایی طبیعی و نرمال خود را نداشته باشد، بالطبع می‌تواند دلیلی بر کم شدن مکش جارو شارژی، باشد.

شستن یا تعویض کردن فیلترها کار بسیار آسانی است، پس چه بهتر که با انجام دادن کار به این سادگی به صورت مرتب و همواره از بروز مشکلات جدی‌تر برای جاروشارژی جلوگیری کنید. هزینه‌ی تعویض فیلتر هم در مقابل هزینه‌های ناشی از آسیب دیدن موتور بسیار ناچیز است. پس با شستن و عوض کردن به موقع فیلترها، از هزینه‎‌های گزاف ناشی از تعمیر جارو شارژی، پیشگیری خواهید کرد.

راه‌های رفع کم شدن مکش جارو شارژی
با خالی کردن مخزن، تعویض فیلترها، پاک کردن لوله‌ها و مسیر مکش جارو شارژی، تنظیمات صحیح و موارد دیگر، مشکل رفع خواهد شد.

خرابی باتری و اتمام عمر مفید آن

به عنوان یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های یک جارو شارژی، می‌توان به باتری آن اشاره کرد. باتری‌های تعبیه شده در جاروشارژی به طور معمول یک عمر مفید دارند، البته شارژ و نگهداری غیر اصولی از باتری‌ها، باعث کاهش عمر مفید آنها می‎‌شود. در واقع باید به نحوه شارژ و میزان شارژ باتری جارو شارژی توجه داشته باشید، تا سریع‌تر از حد معمول خراب نشوند.

کم شدن مکش جارو شارژی هم می‌تواند به نوعی به آسیب دیدن باتری جارو شارژی ربط داشته باشد. یعنی اگر باتری به صورت نرمال، شارژ نشود یا شارژ نگه ندارد، موتور جارو شارژی هم انرژی مورد نیاز خود را دریافت نخواهد کرد و در نتیجه مکش جارو شارژی، دچار اختلال خواهد شد. در چنین شرایطی برای رفع مشکل باید اقدام به تعویض باتری جارو کنید.

هر چقدر آلودگی و کثیفی روی فیلتر بیشتر باشد، این مورد، مساوی با کم‌ شدن قدرت و کارایی موتور جاروشارژی است.

تنظیمات اشتباه دستگاه

جاروهای شارژی کاربردهای مختلفی دارند و به همین منظور، تنظیمات مختلفی هم می‌توانید روی آنها اعمال کنید. هر یک از تنظیمات پیشفرض که برای جاروشارژی طراحی شده‌اند، مناسب با مکان و شرایط خاصی هستند، حتی میزان کشش هم در تنظیمات مختلف متفاوت است. با این اوصاف، هنگام کم شدن مکش جاروبرقی می‌توانید تنظیمات جارو شارژی را چک کنید، شاید مشکل مربوط به تنظیمات، نادرست و اشتباه باشد.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا