×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

سبک زندگی

آموزش تهیه پیتزا با هر وسیله پخت و پز + نکات مهم!

آموزش تهیه پیتزا با هر وسیله پخت و پز

اگر شما هم دستی به آشپزی داشته و عاشق غذای خانگی باشید، شاید دلتان بخواهد که، پیتزا این غذای محبوب ایتالیایی را در خانه و طبق سلیقه خودتان درست کنید. در این مقاله قصد داریم، به آموزش تهیه پیتزا با هر وسیله پخت و پز بپردازیم. با انتخاب و پختن هر یک از رسپی‌های داده شده، پیتزایی از دل ایتالیا برای اعضای خانواده و دوستان خود خواهید پخت.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی، ساده و سریع!  

بگذارید ابتدا با اصول پیتزا، یعنی طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی شروع کنیم. برخی از کاربران برای صرفه جویی در هزینه‌ها ترجیح می‌دهند، پیتزا را با خمیر‌های آماده درست کنند. با این انتخاب شاید در وقت و انرژی صرفه جویی شود، اما بافت پیتزا هر چقدر هم که خوشمزه باشد کمی سفت بوده و رطوبتی ندارد.

دستور تهیه خمیر پیتزایی که در ادامه خواهیم گفت، به شما خمیری با بافتی جویدنی خواهد داد و شما می‌توانید میزان ضخامت آن را بر حسب سلیقه خود تعیین کنید.

  • دو و یک چهارم قاشق چایخوری خمیر مایه خشک فعال
  • دو قاشق چایخوری شکر
  • یک و یک دوم فنجان آب گرم
  • سه قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • یک و یک دوم قاشق چایخوری نمک
  • یک قاشق چایخوری سرکه سفید
  • چهار فنجان آرد

کاسه همزن را بردارید و یک دوم از فنجان آب گرم را با شکر و خمیر مایه مخلوط کنید. آرام آن‌ها را با یکدیگر هم بزنید، تا مایه حل شود و بگذارید که مخلوط برای 5 دقیقه استراحت کند.

حالا باید به این ترکیب، یک فنجان آب گرم باقی مانده، روغن زیتون، سرکه و نمک را اضافه کنید.

اکنون همزن را روشن کرده و اجازه دهید مواد با سرعت متوسط با یکدیگر مخلوط شوند. در این بین آرد را نیز، به تدریج اضافه کرده و سپس خمیر بدست آمده را برای حدود 7 دقیقه ورز دهید.

خمیر باید کمی نرم و چسبناک باشد، اما نه آنقدر چسبناک که هنگام لمس آن به نوک انگشت شما بچسبد.

خمیر را در یک کاسه گذاشته و آن را با پارچه یا حوله بپوشانید؛ اجازه دهید خمیر برای حدود یک الی یک و نیم ساعت در یک مکان گرم استراحت کرده و حجم آن دو برابر شود.

طرز تهیه خمیر پیتزا
با دانستن طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی، بافت نان پیتزا سبک و خوشمزه خواهد بود

خمیر را برداشته، گرد کرده و روی یک صفحه که کمی آرد به آن پاشیده شده باشد قرار دهید. خمیر را به دو قسمت بزرگ یا سه قسمت متوسط تقسیم کنید.

اجاق را با دمای 450 درجه فارنهایت روشن و گرم کرده و در این زمان بگذارید که خمیر استراحت کند.

یک چنگال برداشته و روی خمیر پیتزای پهن شده بزنید. با اینکار گرما به طور یکنواخت پخش شده و خمیر بهتر می‌پزد. می‌توانید کمی روغن زیتون نیز به آن بکشید.

خمیر پیتزا را برای حدود 6 دقیقه، درون سینی فر بزارید، تا کمی پخته شود.

سپس آن را بیرون آورده و سس و سایر مواد را به آن اضافه کرده و دوباره آن را برای 15 الی 18 دقیقه در فر بگذارید. تا پوسته آن به طور کامل طلایی و پنیر نیز آب شود.

نکته مهمی که باید درباره این خمیر بدانید، ماندگاری بالای آن است. شما می‌توانید خمیر را گرد کرده و کمی در ظرف نگهدارنده و یا حتی مشما، آرد بپاشید و سپس خمیر را درون آن بگذارید. این خمیر می‌تواند تا حدود سه ماه در یخچال، باقی بماند. البته اگر دستگاه سالم بوده و نیازی به تعمیر یخچال نداشته باشد.

طرز تهیه پیتزا پپرونی
طرز تهیه خمیر پیتزا به روش خانگی، بسیار ساده بوده و در زمان کمی تهیه می‌شود

مهم‌ترین نکات برای آموزش تهیه پیتزا

بعد از آماده کردن خمیر پیتزا، سخت‌ترین مرحله را پشت سر گذاشته‌اید. حالا باید مواد غذایی و خوراکی‌های دلخواهتان را، آماده کنید. خودتان بهتر از هرکسی می‌دانید که، هیچ قانونی برای مواد افزودنی که روی پیتزا می‌گذارید وجود ندارد. اما بهتر است یکسری نکات را برای پخت پیتزا، رعایت کنید.

  • اگر می‌خواهید سوسیس و قارچ روی پیتزا بریزید، برای اینکه خامی آن‌ها گرفته شود کمی در روغن تفتشان داده و سرخ کنید.
  • اگر دوست دارید به مواد افزودنی، سبزیجات تازه مانند ریحان اضافه کنید باید آن را بعد از پخت کامل، روی پیتزا بریزید. اضافه کردن سبزیجات قبل از پخت به پیتزا، تنها باعث پژمردگی و بد طعمی سبزی خواهد شد.

حالا که این نکات را می‌دانید، بهتر است برای پخت پیتزا با موادی که دوست دارید آماده شوید.

اما اگر هوس یک پیتزای پپرونی خوشمزه کرده‌اید، دستور پختی که در ادامه می‌گوئیم را با دقت دنبال کنید.

طرز تهیه پیتزا پپرونی
برای طرز تهیه پیتزا پپرونی خانگی، نیازی به مواد و طعم دهنده‌های مختلف ندارید
تعمیر اجاق گاز و فر در محل با آچارباز
آچارباز، در زمینه خدمات و تعمیرات انواع گاز و فر آماده ارائه خدمت به مشتریان خود است. شما می‌توانید جهت ثبت درخواست در سامانه آچارباز از طریق این لینک اقدام کنید، تا کارشناس با شما تماس گرفته و هماهنگی‌های لازم صورت گیرد:
درخواست تعمیر اجاق گاز و فر

تهیه پیتزا پپرونی خانگی در فر، مرحله به مرحله!

  • خمیر پیتزایی که از قبل آماده کرده‌اید را، برای مدت یک ساعت در دمای اتاق قرار دهید.
  • یک و یک دوم فنجان سس گوجه
  • پیاز ساطوری شده به مقدار لازم
  • قارچ به مقدار لازم
  • پپرونی به مقدار لازم
  • فلفل دلمه‌ای به مقدار لازم
  • پنیر (موزارلا، پارمزان، یا پنیر پیتزا معمولی)

فر را در دمای حداقل 180 درجه و حداکثر 200 درجه سانتی‌گراد قرار دهید. اجازه دهید فر برای حداقل 30 دقیقه گرم شود. نگران حرارت زیاد نباشید، زیرا گرما بافت خمیر پیتزا را ترد و خوش طعم می‌کند. فقط باید هر از چندگاهی، به رنگ پنیر و خمیر توجه کنید.

برای اینکه خمیر پیتزا، به سینی فر نچسبد، روی آن کمی روغن بزنید و سپس آرد بپاشید. حالا باید خمیر پیتزا را، روی سینی فر پهن کنید. بهتر است دستانتان را آرد کنید، تا خمیر به دست نچسبد. به ضخامت خمیر دقت کرده و سعی کنید آن را یکدست روی سینی پهن کنید.

آموزش طرز تهیه پیتزا پپرونی
پپرونی روی پیتزا، باید بسیار نازک برش خورده باشد تا ظاهر و طعم پیتزا عالی باشد

بعد از پهن کردن خمیر، به مدت پنج دقیقه به آن استراحت دهید. اگر در این مدت، خمیر دوباره جمع شد آن را پهن کنید.

حالا یک قاشق بزرگ از سس را برداشته و به وسط پیتزا بزنید و با پشت قاشق آن را روی خمیر پخش و به لبه‌های پیتزا برسانید. اگر دوست دارید مزه بیشتری از سس را حس کنید، مقدار سس را بیشتر کنید.

بهتر است از سس گوجه استفاده کنید، برخی از کاربران مزه رب را ترجیح می‌دهند، اما ما به شما می‌گوئیم که سس گوجه بهترین انتخاب است.

بعد از ریختن سس، نوبت اضافه کردن مواد دلخواه شما است، حالا پنیر را بریزید، بعد از ریختن پنیر پپرونی را اضافه کنید. می‌توانید برای دادن مزه بیشتر به پیتزا، خیلی خیلی کم پنیر رنده شده به پیتزا اضافه کنید.

اکنون پیتزا را درون فر بگذارید، حالا پیتزا با این دمای مطبوع می‌پزد. اما در طی این مدت پیتزا را فراموش نکنید و به آن سر بزنید. به لبه‌های خمیر نگاه کنید، در حالت برشته لبه‌های خمیر و پنیر به رنگ طلایی در آمده‌اند.

بعد از اینکه پیتزا کمی خنک شد، آن را به ظرف سرو منتقل کرده و برش بزنید. نوش جان! یادتان باشد طرز تهیه این پیتزای خوشمزه را به دوستانتان نیز بدهید.

روش طرز تهیه پیتزا پپرونی
برای سس پیتزا می‌توانید از رب و یا سس گوجه استفاده کنید

طرز تهیه پیتزا با آون توستر، طعمی به یاد ماندنی!

دوست دارید در خانه و بدون اینکه به رستوران بروید، پیتزای خانگی درست کنید؟ به فر و مایکروفر دسترسی ندارید و تنها از آون توستر استفاده می‌کنید؟ پس چه بهتر چون در ادامه مقاله قصد داریم، به طرز تهیه پیتزا با آون توستر بپردازیم.

باید این نکته را در نظر گرفت که، تمامی آون توستر‌ها از قدرت و ظرفیت‌های یکسان برخوردار نبوده و توانی کمتر از مایکروویو دارند. در نتیجه ممکن است، پیتزایی که در فر طعمی بسیار خوشمزه دارد در آون توستر حالت نیمه خام به خود بگیرد و یا گاهی فشار بیش از حد به دستگاه به تعمیر آون توستر منجر شود.

طرز تهیه پیتزایی که خواهیم گفت، مناسب آون توستر بوده و طعمی به یاد ماندنی و خوشمزه دارد.

پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه پیتزا ساده

برای پخت پیتزایی خوشمزه و لذیذ، نیازی به فر و مایکروفر‌های گران قیمت ندارید
  • نان تست به میزان دلخواه
  • روغن زیتون یا کره آب شده
  • سس گوجه
  • پنیر پیتزا
  • سوسیس پخته شده (می‌توانید از تکه‌های مرغ و یا گوشت چرخ کرده استفاده کنید)
  • ذرت، فلفل دلمه و زیتون به مقدار دلخواه

نان تست را برداشته و کمی روی آن روغن زیتون یا کره بزنید. حالا چند قاشق از سس گوجه را، روی نان تست بکشید، دقت کنید که نباید در ریختن سس زیاده روی کنید.

حالا پنیر پیتزا را برداشته و روی نان تست بریزید. حالا نوبت ریختن افزودنی‌ها می‌شود، به شما گفتیم که هیچ محدودیتی ندارید و هر خوراکی که دوست دارید را می‌توانید روی پیتزا بریزید.

کمی سوسیس سرخ شده، مرغ پخته شده و یا گوشت چرخ کرده با کمی فلفل دلمه و ذرت و زیتون برای طعم بیشتر…همه چیز به سلیقه شما بستگی دارد، فقط از آشپزی لذت ببرید.

طرز تهیه پیتزا مرغ

پیتزا با مرغ و یا گوشت چرخ کرده، می‌تواند یک وعده غذایی اشتهاآور برای کودکان باشد

همانطور که گفتیم هر آون توستری از قدرت و ظرفیت متفاوتی برخوردار است، بعد از قرار دادن پیتزا در آون توستر حرارت را طوری تنظیم کنید که برای آب کردن پنیر و طلایی شدن سطح آن کافی باشد. این هم یک پیتزا خوشمزه و سریع که می‌تواند به یک پیش غذای عالی در مهمانی‌های شما تبدیل شود، فقط یک بار امتحان کنید.

تعمیر توستر در محل با آچارباز
عیب یابی و تعمیر توستر در محل، یکی از خدمات آچارباز است. خرابی المنت و سوختن فیوز محافظ توستر یا آون توستر شما از جمله مشکلاتی است که با ثبت سفارش در اپلیکیشن ارائه خدمات آچارباز می‌توانید آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر توستر

آموزش پختن پیتزا در ماهیتابه، درجه یک و خوشمزه!

برای پختن یک پیتزای خوشمزه و رستورانی، هیچ نیازی به فر ندارید! شما حتی با ماهیتابه نیز، می‌توانید یک پیتزای ایتالیایی خوش طعم درست کنید، با ما در آموزش پختن پیتزا در ماهیتابه همراه باشید.

حالا که خمیر پیتزا را آماده و مواد افزودنی دلخواه خود را نیز انتخاب کردید، باید به سراغ پخت پیتزا برویم. می‌دانید که طرز پخت پیتزا در هر شرایطی یکسان است، این ابزار و وسایل است که شرایط را کمی متفاوت می‌کند.

 طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی
برای طرز تهیه پیتزا مخصوص رستورانی، حتی می‌توانید از ماهیتابه استفاده کنید
  1. خمیر پیتزا را برداشته و روی سطحی که از قبل به آن آرد پاشیده‌اید پهن کنید.
  2. حالا ماهیتابه مورد نظر را بردارید و روی خمیر بگذارید، تا اضافه‌های خمیر را بریده و آن را به اندازه ماهیتابه در بیاورید.
  3. خمیر را به اندازه کف ماهیتابه برش بزنید، روغن زیتون را برداشته و در ماهیتابه بریزید.
  4. شعله اجاق را زیاد کنید و خمیر را درون ماهیتابه بگذارید.
  5. از خمیر غافل نشوید، وقتی کمی تغییر حالت داد با کمک کفگیر آن را بلند کرده و بخش زیرین آن را نگاه کنید. اگر کمی طلایی مایل به قهوه‌ای شده بود، باید آن را برگردانید تا طرف دیگر آن بپزد.
  6. بعد از برگرداندن خمیر، شعله اجاق را بسیار کم کنید. حرارت را در پایین‌تر حد ممکن قرار دهید.
  7. سس گوجه را بردارید و روی خمیر بریزید و پخش کنید.
  8. سپس کمی پنیر اضافه کرده و بعد فلفل دلمه‌ای، زیتون و در صورت دلخواه سوسیس یا افزودنی مورد علاقه خود را اضافه کنید. بهتر است برای اینکه خامی مواد گرفته شود، کمی آن‌ها را در روغن تفت دهید. حالا دوباره پنیر بپاشید.
  9. روی ماهیتابه درب شیشه‌ای بگذارید، تا هم بهتر بپزد و هم شما فرایند پخت را زیر نظر بگیرید.
  10. حدود ده الی 15 دقیقه بعد، وقتی که پنیر آب شد ماهیتابه را از روی شعله بردارید.

پیشنهاد مطالعه

طرز تهیه پیتزا در ماهیتابه
برای طرز تهیه پیتزا بدون فر، از یک ماهیتابه نچسب کمک بگیرید

در این مقاله به آموزش تهیه پیتزا با هر وسیله پخت و پز پرداختیم، اگر شما هم دستور پختی از پیتزا می‌دانید که در این مقاله به آن اشاره نشده است، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. اگر هر یک از طرز تهیه پیتزا‌های گفته شده امتحان کردید و خوشتان آمد، آن را به دوستتان نیز بگوئید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا