آبگرمکن و پکیج

چگونه آبگرمکن ایستاده سوراخ شده را تعمیر کنیم؟

تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده

آبگرمکن‌های ایستاده یا مخزنی یکی از انواع آبگرمکن‌های موجود در بازار است. این آبگرمکن در چندسال گذشته بسیار رواج داشت و کاربران زیادی را به خود اختصاص داده بود. یکی از مشکلاتی که این نوع آبگرمکن‌ها با آن بسیار روبه‌رو می‌شدند،سوراخ شدن آبگرمکن بود.

به نظر شما برای تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده چه راهکارهایی می‌توان انجام داد؟ آیا بدون تعمیرکار نیز می‌توانیم خودمان آبگرمکن ایستاده سوراخ شده را تعمیر کنیم؟

در این مقاله ما در وبلاگ آچارباز تصمیم گرفته‌ایم تا در مورد نحوه تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

آبگرمکن‌های ایستاده قبل از ورود آبگرمکن‌های دیواری، دوستی بسیار نزدیکی با ما داشتند. اما با ورود آبگرمکن‌های دیواری حضور آبگرمکن‌های ایستاده کم‌رنگ‌تر شد. اما هنوز هم مناطقی از ایران به دلیل سختی بالای آب، از آبگرمکن‌های ایستاده استفاده می‌کنند. در ادامه نحوه تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده را به زبان ساده به شما آموزش می‌دهیم.

مزایای آبگرمکن ایستاده چیست؟

آبگرمکن ایستاده یا مخزنی یکی از قدیمی‌ترین انواع آبگرمکن و در واقع بهترین آنهاست. این آبگرمکن اغلب در ویلاها یا آپارتمان‌های بزرگ در واقع برای فضای بزرگ، استفاده می‌شود. این مدل آبگرمکن نیاز به کمی مراقبت و توجه دارد. چنانچه مراقب آن باشید یک آبگرمکن مطمئن برای شما خواهد بود که تا سال‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید.

برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

امروزه به دلیل تغییر ابعاد خانه‌ها و کوچک شدن فضاها، از آبگرمکن‌های دیواری بیشتر استفاده می‌کنند. اما هنوز هم افرادی هستند که به دلیل وسعت خانه از آبگرمکن ایستاده استفاده می‌کنند.

آب گرم آبگرمکن ایستاده
یکی از مزایای آبگرمکن زمینی، داشتن آب گرم با دمای یکسان و ثابت است.

آبگرمکن ایستاده چگونه کار می‌کند؟

آبگرمکن‌های ایستاده در دو مدل برقی و گازی تولید می‌شوند. مدل گازی آن هزینه‌های پایین‌تری نسبت به برقی دارد و آب گرم را با سرعت بیشتری برای شما تأمین می‌کند. بنابراین اغلب آبگرمکن ایستاده گازی در بین کاربران رواج بیشتری دارد.

آبگرمکن ایستاده، آب سرد را که از لوله‌های ورودی ساختمان وارد می‌شود، درون خود گرم می‌کند. آبگرم تولید شده، تا زمان استفاده در شیرآلات آشپزخانه، حمام، سرویس بهداشتی، ماشین ظرفشویی و ماشین لباسشویی و … در مخزن آبگرمکن ذخیره باقی می‌ماند.

عدم رسوب در لوله‌های آبگرمکن ایستاده
لوله‌های آبگرمکن دیواری از لوله‌های مسی بسیار باریک ساخته شده‌اند که سریع رسوب می‌گیرند. اما در آبگرمکن ایستاده شما با این مشکل روبرو نخواهید شد.

نحوه تعمیر آبگرمکن ایستاده سوراخ شده

یکی از مشکلاتی که در آبگرمکن ایستاده رخ می‌دهد، نشتی آب آن است. این مشکل زمانی به وجود می‌آید که آبگرمکن ایستاده سوراخ شده باشد. مخزن آبگرمکن‌های ایستاده به مرور زمان به دلیل حرارت زیاد و مستقیم یا استفاده نادرست دچار ترک، سوراخ و پوسیدگی می‌شود. در نتیجه پس از سوراخ شدن آبگرمکن ایستاده، آب به بیرون از مخزن نشت می‌کند. برای تعمیر آبگرمکن سوراخ شده، می‌توانید راهکارهایی که در ادامه به آن اشاره می‌شود را استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه

جوش زدن و تعمیر آبگرمکن سوراخ شده

قسمتی از مخزن که سوراخ شده را با جوش زدن می‌توان مسدود کرد.

  1. ابتدا محل سوراخ شده را سمباده بزنید تا به طور کامل صاف شود.
  2. پس از سمباده زدن محل سوراخ شده آبگرمکن ایستاده، مخزن به طور کامل در آن قسمت صاف شده و می‌توان آن را  جوش زد.
  3. جوش زدن آبگرمکن کار حساسی است و باید از تعمیرکار آبگرمکن کمک بگیرید.

استفاده از خمیر اپوکسی و تعمیر آبگرمکن سوراخ شده

استفاده از خمیر جدیدترین روش برای تعمیر آبگرمکن سوراخ شده‌است.

  • ابتدا پس از پیدا کردن سوراخ آبگرمکن ایستاده، آن را سمباده بزنید.
  • کمی از خمیر اپوکسی را بردارید و ورز دهید تا به طور کامل مخلوط شود.
  • خمیر را تا شعاع 4 سانتی‌متری در قسمت سوراخ و اطراف آن بزنید.
  • پس از یک ساعت خمیر اپوکسی سفت شده و سوراخ آبگرمکن ایستاده بسته می‌شود.

مخزن آبگرمکن‌های ایستاده به مرور زمان به دلیل حرارت زیاد و مستقیم یا استفاده نادرست دچار ترک، سوراخ و پوسیدگی می‌شود.

استفاده از پیچ و ورق گالوانیزه برای تعمیرآبگرمکن سوراخ شده

یکی از روش‌های تعمیر آبگرمکن سوراخ شده، استفاده از پیچ و ورق گالوانیزه است. این روش را برای سوراخ‌های بزرگ آبگرمکن ایستاده ‌می‌توانید استفاده کنید.

  • برای رفع پوسیدگی خیلی زیاد، ورق گالوانیزه را به اندازه سوراخ برش دهید و با پیچ به آن قسمت وصل کنید.
  • زمانیکه ورقه گالوانیزه را با پیچ به محل سوراخ پیچ دادید، اطراف آن را با چسب بپوشانید.
  • 5 ساعت زمان لازم است تا چسب به طور کامل بچسبد.

نشتی آب از لوله فاضلاب آبگرمکن ایستاده

همواره دلیل نشتی آبگرمکن، سوراخ شدن آن نیست. گاهی آب از لوله‌های فاضلاب نشتی می‌دهد!

گاهی اوقات پس از شستشو یا تخلیه آبگرمکن، لوله فاضلاب به تدریج پوسیده می‌شود. برای رفع این مشکل باید لوله فاضلاب را تعویض کنید.

تعویض لوله فاضلاب ابگرمکن ایستاده
در هنگام تعویض لوله فاضلاب آبگرمکن، باید آب گرم قطع شود تا هیچ آبی وارد مخزن نشود.

برای رفع مشکلاتی همچون سوراخ آبگرمکن ایستاده، تنظیم درجه آبگرمکن ایستاده، تعمیر ترموکوپل آبگرمکن ایستاده، تعویض مخزن آبگرمکن ایستاده، بهترین کار استفاده از یک تعمیرکار ماهر است. چنانچه شما به یک تعمیرکار زبده دسترسی ندارید، می‌توانید درخواست‌تان را در وب سایت آچارباز در قسمت تعمیر آبگرمکن به ثبت برسانید و از خدمات کارشناسان ما استفاده کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
3.8/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر ،
    آیا نصب پمپ آب در ساختمان برای بالابردن فشار آب،میتونه باعث سوراخ شدن مخزن آب گرم کن ایستاده بشه یا تاثیری نداره؟
    ممنونم از راهنماییتون

  2. سلام. خداقوت.سپاس وتشکر بابت ارائه مطالب ارزنده و مفید…. لطفا بفرمایید… کف آبگرمکن(قسمت عدسی ها) سوراخ شده رو میشه یه کفی دیگه روی همون کفی قبلی جوش دادبدون اینکه کفی قبلی رو دربیاریم؟

    1. با سلام
      علی عزیز، با توجه به این مشکل، بهتر است دستگاه توسط تعمیرکار از نزدیک بررسی شود تا نظر قطعی در این مورد اعلام کند

    1. مهتاب عزیز،
      یکی از مواردی که می توان به آن اشاره کرد فرسوده شدن شیر تخلیه می باشد. از دیگر مواردی که می تواند به سوراخ شدن آبگرمکن دیواری مربوط باشد، سوراخ شدن قسمت مبدل آبگرمکن است. همچنین کاهش فشار در آبگرمکن نیز می تواند به سوراخ شدن آبگرمکن دیواری ارتباط داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا