×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

یخچال و فریزر

نحوه جدا کردن درب یخچال ساید باید ساید جهت جابجایی

جدا کردن درب یخچال ساید بای ساید

اگر قصد جابجایی منزل خود را دارید و نگران جابجا کردن یخچال ساید بای ساید، فریزر و … خود هستید، باید بگوییم که با خواندن این مقاله می‌توانید به بهترین شکل ممکن، یخچال خود را بدون اینکه آسیب ببیند، جابجا کنید. برای جابجایی آسان یخچال بهترین پیشنهاد، جدا کردن درب آن است، که در ادامه شما را با چگونگی انجام این کار آشنا می‌کنیم با آچارباز همراه باشید.برای دریافت خدمات تعمیر یخچال در منزل می توانید از آچارباز کمک بگیرید.

امروزه به دلیل سنگین بودن یخچال‌های ساید بای ساید و … اسباب کشی در منازل آپارتمانی کار دشواری است، برای راحت شدن جایجایی یخچال‌ها، پیشنهاد ما به شما، جدا کردن درب یخچال است. شاید این سوال برای شما پیش می‌آید که چطور درب یخچال فریزر خود را جدا و فریزر را جابجا کنیم؟ که در ادامه این مقاله به پاسخ سوال خود می‌رسید.

نکات مهم قبل از جابجا کردن درب یخچال و ساید بای ساید

قبل از اینکه درب یخچال را جدا کنیم باید چند نکته را رعایت کنیم که مهم‌ترین آن‌ها تخلیه یخچال از هرگونه مواد غذایی، قبل از جدا کردن درب آن است.

  • مواد غذایی‌های موجود را به یخچال دیگری منتقل کنید و یا اینکه قبل از اسباب کشی، آن‌ها را مصرف کنید. چرا که مواد غذایی‌ اگر بیشتر دو الی سه ساعت، بیرون از یخچال باشند، فاسد شده و غیر قابل استفاده می‌شوند.
  • پس از تخلیه یخچال باید یخچال را از برق خارج کنید تا از خطرات ناشی از برق گرفتگی، در حین باز کردن درب یخچال و همچنین از تخلیه گاز فریون آن، جلوگیری شود.
تعمیر یخچال و فریزر در محل با آچارباز
در صورت مشاهده هرگونه مشکل در نصب و راه اندازی یخچال و همچنین خرابی یخچال خود، به راحتی می‌توانید در سامانه آچارباز درخواست خود را ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید.
درخواست تعمیرات یخچال فریزر
جدا کردن درب یخچال ساید بای ساید
بهترین پیشنهاد جهت جلوگیری از آسیب دیدن یخچال در حین اسباب کشی، جدا کردن درب یخچال از آن است.

وسایل مورد نیاز جهت جدا کردن درب یخچال

برای انجام این کار نیاز به وسایل خاصی نیست، اغلب در همه منازل این وسایل وجود دارند:

  1. آچار فرانسه
  2. پیچ گوشتی چهارسو
  3. چهارپایه جهت ایستادن و باز کردن پیچ‌های بالای یخچال
  4. پیچ گوشتی دوسو

مرحله اول از جدا کردن درب یخچال، باز کردن قسمت بالای درب یخچال:

  • ابتدا روی چهار پایه رفته و محفظه پلاستیکی گوشه یخچال که جهت پوشاندن سیم‌ها در آن قسمت قرار گرفته‌ است را به کمک پیچ گوشتی، باز کنید.
جدا کردن محافظ پلاستیکی
مرحله اول جدا کردن درب یخچال و ساید بای ساید
  • در مرحله بعد، پس از باز کردن محافظ پلاستیکی، یک محافظ آهنی که پیچ و مهره شده است را مشاهده می‌کنید، باید آن هم، باز شود.
جدا کردن محافظ فلزی درب
مرحله دوم جدا کردن درب یخچال و ساید بای ساید
  • در این مرحله لولاهای پلاستیکی را مشاهده می‌کنید که پس از باز کردن آن‌ها، لوله‌هایی که به صورت سوکت به یکدیگر متصل هستند را از یکدیگر، به گونه‌ای که آسیب نبینند، جدا کنید.
جدا کردن لولاهای درب
مرحله سوم جدا کردن درب یخچال و ساید بای ساید

مرحله دوم از جدا کردن درب یخچال ساید بای ساید، باز کردن قسمت پایین درب یخچال:

  • جهت جدا کردن درب یخچال از قسمت پایین، ابتدا باید درب یخچال را باز کنید.
  • دریچه پلاستیکی کوچکی که زیر درب یخچال وجود دارد را باز ‌کنید.
باز کردن درب یخچال فریزر
در عکس بالا درآوردن قسمت پایینی یخچال را مشاهده خواهید کرد.
  • پس از باز کردن دریچه، لوله‌های پلاستکی که به کمک سوکت به یکدیگر متصل شده‌اند را مشاهده می‌کنید، که باید آن‌ها را از یکدیگر جدا کنید.
دسترسی به قسمت پایینی درب
مرحله چهارم جدا کردن درب یخچال و ساید بای ساید
  • البته در این مرحله از کار، باید یک ظرف کوچک یا یک دستمال حوله‌ای زیر لوله‌ها قرار دهید، چرا که احتمال خروج چند قطره آب از آن، وجود دارد.
جدا کردن لوله‌های پلاستکی
مرحله پنجم جدا کردن درب یخچال و ساید بای ساید

نکته قابل توجه این است که برای جدا کردن لوله‌ها از یکدیگر، نیاز به کار خاصی نیست، فقط کافی است یکی از شیلنگ‌ها را با یک دست نگه دارید و با انگشت شصت خود، سوکت آن را فشار دهید و سپس لوله مقابل آن را بیرون بکشید.

بهتر است پایه‌های جلوی یخچال کمی بالاتر از قسمت پشت آن باشد تا یخچال کمی به پشت خم شود. اینکار باعث بهتر بسته شدن درب یخچال خواهد شد

پس از اینکه درب یخچال را از بالا و پایین، مطابق توضیحات بالا، آزاد کردید، حال می‌توانید آن را به آرامی از یخچال، جدا کنیم.

درآوردن درب یخچال
با جدا کردن درب یخچال از آن، می‌توانید از آسیب دیدن آن‌ در حین اسباب کشی  جلوگیری کنید.

نصب درب یخچال

پس از جابجایی و رسیدن به مقصد مورد نظر، حال نوبت به نصب درب یخچال رسیده است.
نصب درب یخچال را با توجه به چگونگی جدا کردن درب یخچال از آن، انجام دهید و از آخر به اول تمام مراحل گفته شده را طی کنید.

پیشنهاد مطالعه

نکاتی که پس از جابجایی یخچال باید رعایت شوند!!

برای جابجایی یخچال خود، پس از جدا کردن درب آن، باید به چند نکته مهم توجه شود تا از بروز هرگونه اختلال در عملکرد دستگاه، جلوگیری شود که در ادامه این نکات را برای شما توضیح می‌دهیم.

  1. در زمان نصب یخچال، یخچال باید تراز و برای عملکرد بهتر آن، بهتر است پایه‌های جلوی یخچال کمی بالاتر از قسمت پشت آن باشد تا یخچال کمی به پشت خم شود. اینکار باعث بهتر بسته شدن درب یخچال خواهد شد و با تراز بودن آن، از لرزش یخچال جلوگیری می‌شود.
  2. در حین جایجایی یخچال فقط آن را به صورت ایستاده و یا نیمه ایستاده قرار دهید و به هیچ عنوان آن را نخوابانید، چرا که باعث می‌شود، روغن کمپرسور درون لوله‌های خنک کننده نشت کند، پس از روشن کردن یخچال، متوجه سوختن آن خواهید شد.
  3. قبل از وصل کردن یخچال به برق، از سالم بودن سیم کشی دستگاه مطمئن شوید. خرابی سیم کشی باعث اتصالی و سوختن موتور یخچال خواهد شد.
  4. در صورتی‌ که در حین اسباب کشی مجبور به خواباندن یخچال شدید، قبل از نصب دوباره آن، حتما یخچال را به مدت 24 ساعت به صورت ایستاده قرار دهید.
  5. پس از نصب یخچال، به سرعت مواد غذایی‌ها را درون آن قرار ندهید. اجازه دهید تا دمای درون آن، یکنواخت شود، سپس مواد غذایی‌ها را درون یخچال قرار دهید.
  6. پس از جابجایی یخچال، آن را به سرعت به برق وصل نکنید. اجازه دهید یخچال چهار الی پنج ساعت، در محل قرار گیری خود باشد تا روغن درون قطعات، در محل خود ثابت بماند و سپس آن را به برق متصل کنید تا از بروز هر گونه اختلال درون آن، جلوگیری شود.
تعمیر یخچال
آچارباز یکی از بهترین مراکز تخصصی سرویس، عیب یابی و تعمیر یخچال، در استان تهران است.

در صورتی که با رعایت نکات گفته شده، پس از راه اندازی، یخچال دچار اختلال شد و نیاز به تعمیر یخچال بود، پیشنهاد ما به شما کمک گرفتن از مراکز تخصصی معتبر تعمیر و عیب یابی یخچال است.بهتر است پایه‌های جلوی یخچال کمی بالاتر از قسمت پشت آن باشد تا یخچال کمی به پشت خم شود. اینکار باعث بهتر بسته شدن درب یخچال خواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا