×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

دکوراسیون و ساختمان

نکات ایمنی درباره آسانسور که باید بدانید

نکات ایمنی درباره آسانسور

در سال‌های اخیر استفاده از آسانسور برای جا به جایی بین طبقات ساختمان بسیار رایج شده‌است. اگر نکات ایمنی درباره آسانسور را ندانید یا آنها را به‌درستی انجام ندهید، ممکن است خطراتی شما را تهدید کند. عوامل بسیار زیادی در مورد افزایش سطح ایمنی آسانسور وجود دارد که با رعایت‌کردن این موارد می‌توانید از بروز حوادث مختلف آینده پیشگیری کنید. این موارد شامل انتخاب صحیح نوع آسانسور، نصب درست و براساس استاندارد است. به دلیل وجود این نکات ایمنی بهتر است خدمات نصب یا تعمیر آسانسور توسط افراد مجرب انجام شود. در صورت نیاز به تعمیر می‌توانید از طریق شماره 02154591616 درخواست خود را با کارشناسان آچارباز مطرح کنید.

آشنایی با نکات ایمنی درباره آسانسور

 دلیل استفاده از آسانسور جابه‌جاکردن افراد یا وسایل بین طبقات مختلف در آپارتمان‌ها یا ساختمان‌هاست. پیش از خریدن آسانسور باید به مواردی توجه داشته باشید تا به‌مرورزمان با مشکلات مختلف نظیر سقوط، باز نشدن درب، عملکرد نادرست و… مواجه نشوید. در قدم اول بهتر است آسانسور را از مراکز و برندهای معتبر تهیه کنید، مراحل نصب آن را توسط افراد مجرب انجام دهید و در صورت نیاز به تعمیر، خدمات مربوط به تعمیر را به افراد مجرب بسپارید. اگر این موارد به‌درستی انجام شوند در واقع شما بیشترین میزان ایمنی را برای خودتان و آسانسور موردنظرتان تأمین کرده‌اید. در ادامه به برخی نکات ایمنی درباره آسانسورها هنگام نصب و همچنین استفاده اشاره می‌کنیم.

نکات ایمنی آسانسور
از آسانسور برای جابه‌جا کردن افراد یا وسایل مختلف در طبقات استفاده می‌شود؛ بنابراین افزایش امنیت آسانسور ضروری است.
پیشنهاد مطالعه

رعایت نکات ایمنی هنگام انتخاب و راه اندازی آسانسور

طراحی و ساخت

طراحی صحیح و ساخت باکیفیت آسانسورها از اهمیت بالایی برخوردار است. این مهم شامل انتخاب مواد باکیفیت، استفاده از قطعات استاندارد و رعایت نکات فنی به ‌منظور جلوگیری از خرابی و حوادث احتمالی است. آسانسور را از مراکز معتبر خریداری کنید و اگر اطلاعات کافی در خصوص جزئیات آسانسور ندارید، حتماً با افراد متخصص مشورت کنید. خریدن آسانسور از مراکزی که استانداردهای لازم را در تولید آن رعایت می‌کنند، ضروری است و ایمنی محیط ساختمان شما را به‌منظور جابه‌جایی افراد افزایش می‌دهد.

سازمان‌های مختلف، مانند سازمان بین‌المللی استانداردها (ISO) و سازمان بین‌المللی ایمنی آسانسور (EN)، استانداردها و دستورالعمل‌هایی را جهت ایمنی طراحی، نصب، بهره‌برداری و نگهداری آسانسورها تعیین می‌کنند. کسب این استانداردها و مقررات ایمنی، از مهم‌ترین عواملی هستند که به ما اطمینان خاطر لازم را در خصوص عملکرد آسانسور می‌دهند.

نگهداری و تعمیر

نگهداری و تعمیر منظم آسانسورها برای حفظ عملکرد صحیح و ایمنی آنها بسیار حائز اهمیت است. انجام بازرسی‌های دوره‌ای، تعویض و تغییر قطعات پوسیده ‌شده، تنظیم و عیب‌یابی سیستم‌های ایمنی از جمله فعالیت‌هایی است که باید به‌طور منظم انجام شود.

سیستم‌های ایمنی

استفاده از سیستم‌های ایمنی مطابق با استانداردها و قوانین مربوطه از جمله عوامل تأثیرگذار در افزایش ایمنی آسانسور هستند. این دستگاه‌ها شامل سنسورها، حسگرها، صفحات فشاری، سیستم‌های ضربه‌گیر و متعادل کننده هستند. در واقع تمامی مواردی که حین نصب‌ کردن آسانسور باید مورد توجه قرار بگیرد، در این بخش باید رعایت شوند. به ‌عنوان ‌مثال آسانسور با برق در ارتباط است و اگر سیم‌کشی محیط موردنظر شما با مشکل مواجه شده باشد، این موضوع می‌تواند تأثیر مستقیمی در عملکرد آسانسور داشته باشد.

نکات  ضروری برای افزایش ایمنی آسانسور
برای افزایش ایمنی آسانسور می‌توانید از بافر استفاده کنید، بافرها حین سقوط آسانسور می‌توانند باعث نجات جان شما شوند.

درب‌ها و قفل‌ها

قفل‌های در آسانسور باید به‌خوبی عمل کنند و از باز شدن ناخواسته درها جلوگیری کنند. در‌ها باید دارای سنسورهای مجهز به فناوری لمسی یا امواج فشرده باشند تا درصورت تشخیص وجود مانع، به‌طور خودکار بسته نشوند. بهتر است وجود سیستم‌های اضطراری را  خریدن آسانسور از شرکت‌های مختلف درخواست کنید. آسانسور باید به سیستم اضطراری مجهز شده باشد که درصورت قطع برق یا وقوع حوادث اضطراری مانند حریق، شما را ایمن نگه دارد. این سیستم شامل منابع تغذیه پشتیبان (UPS)، نورهای اضطراری، آژیرها و تجهیزات اطفا حریق است.

آموزش کاربران

آموزش استفاده صحیح از آسانسور، داشتن عملکرد درست در مواقع اضطراری و آشنایی با دستورالعمل‌های ایمنی، به ساکنان ساختمان یا استفاده کنندگان از آسانسور بسیار مهم است. شما باید به‌درستی با عملکرد دکمه‌ها، نحوه ورود و خروج از آسانسور و… آشنا شوید و بعد از آن استفاده کنید. اطلاع از نکات ایمنی درباره آسانسور از بسیاری از مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از آسانسور پیش بیاید، جلوگیری می‌کند؛ بنابراین حین خرید یا نصب آسانسور از این موضوع غافل نشوید و نکات ایمنی را در داخل آسانسور نصب کنید.

بهتر است آسانسور را از مراکز و برندهای معتبر تهیه کنید، مراحل نصب آن را توسط افراد مجرب انجام دهید و در صورت نیاز به تعمیر خدمات مربوط به تعمیر را به افراد مجرب بسپارید.

بررسی دوره‌ای ایمنی آسانسور
با بررسی دوره‌ای آسانسور توسط کارشناس، می‌توانید از خسارات احتمالی جلوگیری کنید.
پیشنهاد مطالعه

آشنایی با نکات ضروری حین استفاده از آسانسور

برای رعایت نکات ایمنی درباره آسانسور مهم است که نحوه استفاده صحیح از آن را بدانید. در ادامه، به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

استفاده از دکمه‌ها

هنگام ورود به آسانسور، دکمه‌ها و نمایشگرها را به‌منظور عملکرد صحیح بررسی کنید. اگر خرابی یا نقصی مشاهده کردید، به مدیران ساختمان اطلاع دهید.

استفاده نکردن از آسانسور در شرایط اضطراری

در شرایط اضطراری مانند حریق یا زلزله، توصیه می‌شود از آسانسور استفاده نکنید و از راه‌های فرعی مانند پله‌ها استفاده کنید.

رعایت آداب حضور در آسانسور

داخل آسانسور از نزدیک شدن به درها و دیوارهای آسانسور خودداری کنید و به هیچ ‌عنوان بالا و پایین نپرید.

توقف در طبقه

هنگام توقف آسانسور در طبقات مختلف، صبر کنید تا درها به‌طور کامل باز شوند و سپس با اطمینان از توقف آسانسور بیرون بروید، هرگز برای خروج از آسانسور، افراد دیگر را هل ندهید.

آگاه کردن افراد

در صورتی که آسانسور متوقف شده یا شما داخل آسانسور گیر کردید، آرام باشید و به مسئولین ساختمان خبر دهید. در آرامش منتظر کمک‌رسانی افراد بیرون آسانشور باشید و با تیم‌های امدادرسانی همکاری کنید تا شما را از آسانسور خارج کنند.

ظرفیت آسانسور

هنگام استفاده از آسانسور به ظرفیت آن توجه کنید. اگر تعداد افراد داخل آسانسور به حد نصاب رسیده است، وارد آن نشوید.

رعایت نکات ایمنی آسانسور بسیار اهمیت دارد، زیرا آسانسورها در سال‌های اخیر به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل اساسی در ساختمان‌ها استفاده می‌شوند. تعداد افراد زیادی روزانه از آسانسور استفاده می‌کنند، بنابراین حفظ ایمنی آسانسورها برای جلوگیری از وقوع حوادث بسیار حائز اهمیت است.

 تعمیر آسانسور نیز بخشی از مراقبت و نگهداری منظم آن به‌حساب می‌آید که برای حفظ عملکرد صحیح و ایمنی آسانسور بسیار ضروری است. شما می‌توانید با انجام تعمیرات منظم و به‌موقع خطرات و عیوب آسانسور را شناسایی کنید و در نتیجه از وقوع حوادث جدی، مانند سقوط یا گیرکردن آسانسور جلوگیری کنید. امکان ثبت درخواست تعمیر در سایت، اپلیکیشن آچارباز وجود دارد. از طریق تماس با شماره 02154591616 نیز می‌توانید با کارشناسان آچارباز در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا