×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

اسمارت ویو تلویزیون چیست؟

اسمارت ویو تلویزیون

در چند سال گذشته مجبور بودیم برای تماشای سریال، برنامه و تصاویر محبوبمان تنها از تلویزیون و دستگاه‌های جانبی آن استفاده کنیم. اگر فیلم یا تصویر جذابی در تلفن همراهمان وجود داشت و تمایل داشتیم آن را در یک نمایشگر بزرگتر، مثل تلویزیون نشان دهیم، مجبور بودیم فایل‌ها را به کمک کامپیوتر روی فلش بریزیم؛ سپس آن را به تلویزیون وصل کنیم. اما روزبه‌روز تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون‌ گسترش پیدا کرد و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شد. یکی از این تکنولوژی‌ها اسمارت ویو است. اسمارت ویو تلویزیون چیست؟ قابلیت و کاربرد اسمارت ویو چیست؟

در ادامه این مطلب آچارباز، همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما درباره این تکنولوژی پاسخ دهیم. اگر از تلویزیون هوشمند استفاده می‌کنید؛ اما قابلیت اسمارت ویو آن ایراد پیدا کرده، باید از یک تعمیرکار بخواهید مشکل دستگاه را برطرف کند. می‌توانید در این صفحه روی تعمیر تلویزیون در منزل کلیک و برای حل مشکل خود در سایت ما درخواست ثبت کنید.

آنچه در این مطلب می‌خوانید:

اسمارت ویو تلویزیون چیست؟

اسمارت ویو یکی از قابلیت‌های تلویزیون‌های هوشمند است که به کمک آن می‌توانیم فایل‌های صوتی و تصویری گوشی را روی تلویزیون پخش کنیم. این قابلیت برای اولین بار توسط شرکت سامسونگ رونمایی شد. پس از آن شرکت‌های دیگر نیز از این قابلیت در تلویزیون‌های خود استفاده کردند اما برخی برای این تکنولوژی از اسم‌های دیگری مثل Chromecast یا Miracast و … برای آن استفاده می‌کنند.

تکنولوژی اسمارت ویو چیست smart view
به کمک برنامه اسمارت ویو در گوشی‌های همراه خود می‌توانید فیلم و تصاویر آن را در تلویزیون ببینید.

تکنولوژی اسمارت ویو چیست smart view ؟

تکنولوژی اسمارت ویو smart view تقریبا از سال 2011 در تلویزیون‌های سامسونگ وجود دارد. شرکت سامسونگ ابتدا از این تکنولوژی برای اشتراک‌گذاری محتواها بین گوشی و تلویزیون استفاده کرد؛ اما با گذشت زمان، قابلیت‌های جدیدی مثل ایجاد لیست پخش، نمایش تصاویر بازی‌های ویدیویی و کنترل تلویزیون هم به آن اضافه شد.

تعمیر تلویزیون در منزل با آچارباز
تعمیر تلویزیون در منزل شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون در منزل

قابلیت اسمارت ویو در تلویزیون سامسونگ چگونه کار می‌کند ؟

حال که با ماهیت smart view آشنا شدیم، باید قابلیت‌های اسمارت ویو در تلویزیون سامسونگ را بشناسیم. از جمله این قابلیت‌ها باید به موارد زیر اشاره کنیم:

پخش محتواهای لپ‌تاپ و گوشی همراه در تلویزیون

در قابلیت اسمارت ویو فرقی ندارد که تصاویر و محتواهای دلخواه ما روی لپ‌تاپ است یا گوشی موبایل. کافیست در دستگاه لپ‌تاپ یا گوشی برنامه اسمارت ویو را نصب کنیم. سپس به راحتی می‌توانیم محتواها را در تلویزیون به نمایش بگذاریم.

دسته بندی لیست پخش منتخب

یکی از امکاناتی که اخیرا به نرم افزار اسمارت ویو اضافه شده، قابلیت انتخاب و علامت‌گذاری محتواهای دلخواه برای ایجاد لیست پخش است. با این قابلیت می‌توانیم یک لیست از تصاویر، ویدیوها و … که به آن‌ها علاقه‌مند هستیم را ایجاد کنیم. این لیست به ما این امکان را می‌دهد تا در زمان دلخواه با مراجعه به آن، محتوای دلخواه خود را در پخش کنیم.

پیشنهاد مطالعه

مثلا می‌توانیم برای تصاویر نوزاد خود یک پوشه ایجاد کنیم تا در صورت نیاز با مراجعه به آن بتوانیم به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشیم.

امکان کنترل کردن تلویزیون از راه دور

یکی دیگر از ویژگی‌های اسمارت ویو، امکان کنترل کردن تلویزیون از راه دور است. یعنی زمانی که گوشی موبایل را به تلویزیون وصل می‌کنیم دیگر نیازی نیست تا حتما در مقابل تلویزیون باشیم و از کنترل خود دستگاه استفاده کنیم. امکان کنترل تلویزیون به راحتی و از اتاق‌های دیگر هم امکانپذیر است.

یکی از امکاناتی که اخیرا به نرم افزار اسمارت ویو اضافه شده، قابلیت انتخاب و علامت‌گذاری محتواهای دلخواه برای ایجاد لیست پخش است.

چطور اسمارت ویو را روی تلویزیون راه‌اندازی کنیم؟

برای اتصال گوشی موبایل یا لپ‌تاپ به تلویزیون از طریق smart view کافیست مراحل زیر را انجام دهیم:

  1. لپ‌تاپ یا گوشی موبایل و تلویزیون را به یک شبکه اینترنت وصل می‌کنیم.
وصل کردن گوشی و تلویزیون به یک شبکه اینترنت
مرحله اول وصل شدن به تلویزیون با اسمارت ویو
  • برنامه samsung smart view را از فروشگاه‌ دانلود و روی گوشی یا لپ‌تاپ نصب می‌کنیم.
دانلود نرم افزار samsung smart view از فروشگاه
مرحله دوم وصل شدن به تلویزیون با اسمارت ویو
  • پس از نصب کامل، برنامه را از داخل لپ‌تاپ یا موبایل ‌خودمان باز می‌کنیم.
باز کردن نرم افزار samsung smart view
مرحله سوم وصل شدن به تلویزیون با اسمارت ویو
  • گزینه connect to TV را انتخاب می‌کنیم.
  • در صورتی که هر دو دستگاه به اینترنت متصل باشند، در قسمت  Select a TV to connect اسم تلویزیون نمایش داده می‌شود.
انتخاب نام تلویزیون در samsung smart view
مرحله پنجم وصل شدن به تلویزیون با اسمارت ویو
  • اسم تلویزیون‌مان را انتخاب می‌کنیم.
  • حال دستگاه به تلویزیون متصل شده است و می‌توانیم محتواهای خود را نمایش دهیم.
استفاده از اسمارت ویو در تلویزیون سامسونگ
در زمان پخش برنامه با استفاده از اسمارت ویو می‌توانیم به کمک دکمه‌های OK  یا Play/Pause پخش تصاویر و ویدیوها را متوقف کنیم.

در این مقاله سعی کردیم تمام نکاتی که در ارتباط با اسمارت ویو تلویزیون باید بدانید را به زبان ساده بیان کنیم. اگر با راهنمایی‌های انجام شده نتوانستید مشکل تلویزیون خود را برطرف کنید، احتمالا تلویزیون شما ایراد نرم افزاری یا سخت افزاری دارد. برای حل این مشکل یک بار دستگاه خود را به‌روزرسانی کنید. اگر مشکل حل نشد، می‌توانید از کارشناسان آچارباز کمک بگیرید. برای ثبت درخواست تعمیر تلویزیون در منزل می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن ما مراجعه کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام
    خسته نباشین
    تلویزیون من سامسونگ مدل ua46h360am هست
    قابلیت اسمارت ویو داخل منو ندیدم ولی شنیدم مدلهای ۲۰۱۱ به بعد دارن،اگه نداشته باشه میشه برنامه نصب کرد،راهنمایی میفرمایین؟

    1. درود بر شما
      مهدی عزیز، اگر تلویزیون این قابلیت را نداشته باشد برای وصل کردن موبایل به تلویزیون می توانید از کابل کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا