×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

پرینترماشین های اداری

راهکارهایی برای رفع مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه

راهکارهایی برای رفع مشکلات عدم شناسایی پرینتر در شبکه

اگر پرینتر  شما نیز در شبکه قرار داشته باشد، احتمال دارد با این مشکل برخورد کرده باشید، که پرینتر در شبکه شناسایی نمی‌شود. برای رفع مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه، راهکارهای زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. پس با ما در این مقاله از آچارباز همراه شوید تا با ارائه روش‌های متنوع، برای رفع مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه، در خدمت شما باشیم.

چنانچه با راهنمایی‌های انجام شده مشکل از بین نرفت می‌توانید از کارشناسان تعمیر پرینتر آچارباز کمک بگیرید تا در اسرع وقت مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

چگونه مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه را حل کنیم؟

بررسی اتصال پرینتر به شبکه

یکی از دلایلی که سبب مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه می‌شود، این است که چاپگر به کامپیوتر وصل نمی‌شود. برای اینکه این موضوع را بررسی کنیم، در قدم اول، باید ببینیم، پرینتر به صورت کلی به شبکه متصل است یا خیر!

در صورتیکه پرینتر به شبکه متصل باشد، چراغ سبز پرینتر روشن می‌شود. علاوه براین هنگام اتصال پرینتر به کامپیوتر، شما آیکون پرینتر را در نوار زیرین ویندوز مشاهده خواهید کرد. در صورت عدم شناسایی چاپگر توسط کامپیوتر، مراحل زیر را برای برقراری اتصال انجام دهید:

  • پرینتر را Restart کنید.
  • کابل برق پرینتر را از آن جدا کرده و دوباره متصل کنید.
  • اتصال پرینتر به کامپیوتر را بررسی کنید.
  • لوازم مصرفی را دوباره چک کنید.
  • سینی کاغذ را بررسی کنید و ببینید کاغذ دارد یا نه
  • سلامت تونر و وجود جوهر کاتریج را چک کنید
  • داخل دستگاه را بررسی کنید تا کاغذی گیر نکرده باشد.
عدم اتصال پرینتر به شبکه
اغلب مشکلات پرینتر با ریستارت آن رفع می‌شود.
برای تعمیر پرینتر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

مشکل پرینت نگرفتن در شبکه

یکی دیگر از دلایل عدم شناسایی پرینتر در شبکه، این است که چاپگر، با وجود دستور پرینت، فرمان را انجام نمی‌دهد. برای بررسی مشکل پرینت نگرفتن در شبکه، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا بررسی کنید، در گذشته، آیا می‌توانستید با کمک پرینتر سندی را چاپ کنید یا نه!
  2. کامپیوتر خود را Restart کنید.
  3. اگر هنوز هم مشکل برطرف نشده بود، در منوی Start ویندوز گزینه Uwbprinters را وارد کنید و دکمه‌ی Enter را بزنید. در این شرایط ویندوز، فهرستی از پرینترهای موجود در شبکه را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  4. اگر باز هم پرینتر به شبکه وصل نشد، مطمئن شوید، کامپیوتر به شبکه متصل است.
  5. بررسی کنید، آیا همکاران شما می‌توانند از پرینتر شبکه استفاده کنند یا خیر؟ در صورتی که مشکل همگانی باشد، باید با ادمین شبکه، تماس بگیرید.
  6. پرینتر را دوباره به شبکه متصل کنید.

اگر تمام 6 راه حل گفته شده را به کار بردید و مشکل برطرف نشد، پیشنهاد می‌کنیم از یک فرد متخصص و کارشناس کمک بگیرید. برای اینکار کافی است سفارش‌تان در تعمیر پرینتر آچارباز به صورت آنلاین به ثبت برسانید.

پیشنهاد مطالعه

مشکل افلاین شدن چاپگر در شبکه

همانطور که آپدیت نکردن درایور پرینتر با سایر درایورهای کامپیوتر می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، آپدیت کردن آن نیز، مشکلات خاص خودش را دارد. گاهی اوقات، پرینتر نمی‌تواند درایور به روز رسانی شده را شناسایی کند. در نتیجه به حالت آفلاین در می‌آید. یکی دیگر  علت‌های عدم شناسایی پرینتر در شبکه،  از مشکل داشتن درایور پرینتر، ناشی می‌گردد. برای اینکه درایور پرینتر را بررسی کنید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • پرینتر را خاموش و روشن کنید.
  • وارد کنترل پنل و بخش Devices شوید.
  • گزینه Devices and printers را انتخاب کنید.
  • نام پرینتری که به کامپیوتر شما وصل است را پیدا و روی آن راست کلیک کرده و گزینه See What Printing را انتخاب کنید.
رفع مشکل افلاین شدن چاپگر در شبکه
اختلال در برد پاور پرینتر می‌توانید باعث آفلاین شدن ناگهانی پرینتر شود.
  • پس از باز کردن گزینه See What Printing، منوی جدیدی برای شما باز خواهد شد. گزینه‌های Pause Printing و Use Printer Offline نباید تیک داشته باشند. در صورت تیک داشتن، آنها را بردارید. حالا می‌توانید، اتصال کامپیوتر به پرینتر خود را بررسی کنید.
تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
تعمیر پرینتر

آموزش رفع مشکل Print Spooler

Print Spooler، سرویسی است که فایل‌های ارسالی برای پرینتر را مدیریت می‌کند. این سرویس، در صورت بروز مشکل، به درستی کار نمی‌کند و پرینتر در حالت Offline قرار می‌گیرد. برای فعال کردن پرینت اسپولر، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با فشردن همزمان دو کلید Windows+Run، پنجره‌ی Run باز می‌شود. عبارت ” msc” را در آن تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید.
  2. پنجره‌ای باز خواهد شد، آیتم Print Spooler را در آن پیدا کرده و مطمئن شوید، این سرویس در حالت Running قرار دارد. در صورتیکه در حالت Running نبود، روی آن کلیک راست کرده و گزینه Start را انتخاب کنید.
  3. البته به جای گزینه‌ی Start، می‌توانید گزینه Restart را هم انتخاب کرده و سرویس Print Spooler را ری استارت کنید.
  4. پنجره را ببندید و پرینتر را دوباره امتحان کنید. اگر همچنان مشکل عدم شناسایی پرینتر وجود داشت، بهتر است از خدمات تعمیر پرینتر آچارباز کمک بگیرید. همکاران ما در سریع‌ترین زمان ممکن به کمک شما می‌آیند.
بررسی اتصال شبکه پرینتر
اختلال در کابل شبکه، یکی از دلایل ساده بروز عدم شناسایی پرینتر در شبکه است.

بررسی اتصال شبکه

گاهی مشکل عدم شناسایی پرینتر، به اتصال‌های شبکه بر می‌گردد. پرینتر ممکن است از طریق کابل و یا WiFi به شبکه متصل شده باشد. این اتصال‌ها را دوباره بررسی کنید. سلامت کابل و درستی رمز WiFi  و … را چک کنید. گاهی ممکن است، رمز پسورد وای فای تغییر کرده باشد و شما اطلاعی از آن نداشته باشید.

بررسی نرم افزار پرینتر

روی پرینتر، نرم افزاری نصب است که می‌تواند کارهای چاپی را مدیریت کند. گاهی مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه، به تعداد زیاد کارهای چاپی که در صف هستند، مربوط می‌شود. در این شرایط، بهتر است، نرم افزار مدیریت را باز کرده و بعضی از کارها را لغو و یا ری استارت کنید، تا مشکل پرینتر حل شود.

برای استفاده از پرینتر در داخل شبکه، لازم است گزینه Print Sharing را فعال کرده باشید.

به روزرسانی نرم افزارهای قدیمی

یکی دیگر از دلایل عدم شناسایی پرینتر در شبکه، قدیمی بودن نرم افزارهای پرینتر است. در این شرایط باید آنها را به روزرسانی کنید.

فعال کردن گزینه Print Sharing

برای استفاده از پرینتر در داخل شبکه، لازم است گزینه Print Sharing را فعال کرده باشید. گاهی بعضی از مشکلاتی که در عدم شناسایی پرینتر در شبکه اتفاق می‌افتد به دلیل فعال نکردن همین گزینه است.  

فعال کردن گزینه Print Sharing، به کامپیوتر کمک می‌کند تا پرینتر شما را در شبکه شناسایی کند. بنابراین دقت کنید تا این گزینه را فعال کرده باشید.

تعمیر تخصصی پرینتر در آچارباز
در صورتی که پرینتر دارای اختلال داخلی باشد، می‌توانید از خدمات تعمیر پرینتر در محل آچارباز استفاده کنید.

در این مقاله 8 مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه، و راهکارهای آنها را، با شما مطرح کردیم. چنانچه با راه حل‌ها و نکاتی که گفته شد، باز هم مشکل عدم شناسایی پرینتر در شبکه حل نشد، باید از خدمات تعمیر پرینتر آچارباز کمک بگیرید تا در کمترین زمان ممکن، مشکل پرینتر و یا شبکه‌ی شما را برطرف گردد.

تعمیر پرینتر در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر پرینتر در محل آچارباز شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری می‌شود. در هر ساعتی از روز که نیاز به تعمیر چاپگرتان دارید، در هر محله از تهران که باشید، می‌توانید با قیمت مناسب، از خدمات آچارباز بهره مند شوید.
تعمیر پرینتر

1/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. ببخشید من نتونستم شر کنم و پرینتر ها را پیدا می کنه ولی می زنده ویندوز نمی تونه کانکت بشه و نمی تونم شر کنم یکبارم با موفقیت رفت ولی اصلا هر کاری کردم پرینت نگرفت

  2. من ک خیلی راضی بودم بعد یک هفته سردرگمی که چرا چاپگرم نصب نمیشه آمدم پیج شما و توی ۲ ثانیه راه اندازی کردم .ممنون از اینکه اطلاعات خودتون رو بی منت در اخیتار بقیه میزارید 💛💙

    1. با سلام
      گندم عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است

    1. با سلام
      علی عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

    1. با سلام
      حسین عزیز، خوشحالیم که توانسته ایم به شما کمک کنیم. نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا