×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

همه آنچه برای تبدیل آبگرمکن به پکیج باید بدانید

تبدیل آبگرمکن به پکیج

آیا می شود آبگرمکن را به پکیج تبدیل کرد؟ این سوالی است که ذهن اغلب کسانی است که در منزل خود آبگرمکن دارند، مشغول می‌کند.

امکان دارد شما از عملکرد آبگرمکن خود ناراضی باشید یا به دنبال تعویض روش گرمایش منزل خود هستید. اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد که برای هزینه کمتر شاید بتوان آبگرمکن را به پکیج تبدیل کرد و یا حداقل آبگرمکن را با کمترین هزینه با پکیج جایگزین نمود. برای پیدا کردن جواب سوال خود و دانستن این که این روش درست است یا نه در ادامه مقاله همراه ما باشید.

البته باید بگوییم در صورتی‌که خودتان مهارت کافی برای کار با دستگاه را ندارید از یک تعمیرکار پکیج برای این کار کمک بگیرید.

آیا پکیج برای شما مناسب است؟

اگر شما نیز در صدد تغییر آبگرمکن دیواری به سیستم پکیج برای ساختمان خود هستید، باید فرق آبگرمکن دیواری با پکیج و مزایا و معایب هرکدام را بدانید:

  • کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان
  • استفاده بهینه از فضا٬ جای کمی میگیرند
  • امنیت بالای پکیج به دلیل انواع سنسورهای هشداردهنده
  • قابلیت تغییر دما به اندازه موردنظر

برای تعمیر پکیج از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

موارد بالا چند نمونه از مزایا پکیج نسبت به آبگرمکن است. موارد زیر نیز نمونه ای از معایب پکیج است:

  • پکیج دیواری در خانه‌هایی با متراژ بالا(بیشتر از 300 متر) کارایی کمتری دارد.
  • در صورتی که فشار آب ساختمان بالا یا پایین باشد، عملکرد پکیج دیواری مختل و با مشکل مواجه خواهد شد.
  • اکسیژن و رطوبت هوا در محلی که پکیج نصب شده است، کاهش پیدا می‌کند. این مسئله می‌تواند برای کودکان و افراد مسن مضر باشد.
تبدیل آبگرمکن به پکیج شدنی است؟
برای تبدیل آبگرمکن به پکیج باید مزایا و معایب هرکدام را بدانید

در مرحله بعد باید بدانید آیا انتخاب پکیج برای شما مناسب است؟ به عنوان مثال در مجتمع های مسکونی پرتعداد بطور کلی از لحاظ هزینه های جاری استفاده از یک سیستم مرکزی کم هزینه تر از استفاده تک تک ساکنان از سیستمهای گرمایشی مختلف نظیر پکیج، آبگرمکن و بخاری میباشد. اما هزینه اولیه راه اندازی سیستمهای گرمایشی تا حدی گران است که میتواند ساکنین را درباره انتخاب بین پکیج، موتورخانه و یا آبگرمکن مردد کند. ولی در نظر داشته باشید تعمیر پکیج راحت‌تر از، تعمیر آبگرمکن دیواری است.

پس قبل از هرکاری ابتدا شرایط محل زندگی و خانه خود را در نظر بگیرید و بعد اقدام کنید.

پیشنهاد مطالعه
تبدیل لوله کشی آبگرمکن به پکیج
اولین قدم تبدیل لوله کشی آبگرمکن به پکیج است.
تعمیر آبگرمکن دیواری در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس کامل آبگرمکن خود داشتید و یا به هرگونه مشکل در پکیج و آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن دیواری

تبدیل لوله کشی آبگرمکن به پکیج

یکی از راه های تغییر سیستم گرمایشی، تبدیل آبگرمکن به پکیج است، در این فرایند شما بخش‌هایی از سیستم گرمایشی آبگرمکن را می توانید برای پکیج هم استفاده کنید، اما برای نصب رادیاتورها مجبور به انجام تغییراتی در سیستم گرمایشی دارید.

آبگرمکن دستگاهی است که به تهیه آب گرم مصرفی می‌پردازد و اگر لوله کشی آب سرد و گرم آن مشکلی نداشته باشد، می‌توانید به سادگی تبدیل لوله کشی آبگرمکن به پکیج را انجام دهید. اما اگر لوله‌ها (چه سرد و چه گرم) دچار پوسیدگی شده باشند، باید لوله کشی آب ساختمان را به کلی تعمیر و تعویض کنید. لوله کشی پکیج شامل چهار لوله اصلی آب سرد، آب گرم و سیستم رفت و برگشت است. همچنین بهتر است برای لوله کشی پکیج، از سیستم گرمایشی کف استفاده کنید. در این حالت، آب در لوله ها گردش دارد و وجود پلیمر نیز موجب می‌شود تا رسوب گرفتگی لوله‌ها بسیار کاهش یابد.

سایز لوله گاز

باید توجه کنید که برای نصب پکیج، سایز لوله گاز 3.4 اینچ باشد و اگر امکان دسترسی به این لوله را ندارید و نمی‌توانید از لوله اصلی نیز انشعاب بگیرید، بهتر است از تبدیل آبگرمکن به پکیج صرف نظر کنید. سایز لوله گاز برای پکیج نباید از 3.4 اینچ کمتر باشد تا در زمستان و در صورت افت فشار گاز، پکیج از کار بیفتد. توجه کنید که شما می‌توانید از انشعابات اصلی برای گازرسانی به پکیج استفاده کنید اما هزینه لوله کشی در این حالت بالاتر از حالت معمول خواهد بود.

سایز لوله گاز آبگرمکن و پکیج
هزینه تبدیل آبگرمکن به پکیج حداقل از چهار میلیون تومان شروع می‌شود

محل نصب مناسب پکیج مهم است

محلی که برای نصب پکیج در نظر گرفته می‌شود باید دارای دودکش باشد. همچنین متراژ این محل باید با ظرفیت پکیج متناسب باشد. چرا که به ازای هر کیلووات توان دستگاه، پکیج به یک متر مکعب فضا احتیاج دارد و اگر مساحت محل کمتر از این میزان باشد، باید محل نصب را در جوار فضای آزاد و اتاق در نظر بگیرید تا پکیج بتواند با فضای آزاد ارتباط مداوم داشته باشد. همچنین اگر محل نصب به درستی انتخاب نشود، شما در هنگام سرویس یا تعمیر پکیج نیز دچار مشکل خواهید شد.

اگر مشکلی در لوله کشی گاز برای نصب پکیج نداشته باشید، می‌توانید محل نصب رادیاتورها و لوله کشی آنها را آغاز کنید. طبیعی است که روکار و یا توکار بودن لوله کشی، عامل مهمی در مسیر اجرا، سایز لوله‌ها و همچنین محل قرارگیری رادیاتورها خواهد بود.

هزینه تبدیل آبگرمکن به پکیج

در زمان نگارش این مقاله هزینه خرید پکیج رقمی حدود 4 تا 7 میلیون است. مخارجی که شامل تبدیل آبگرمکن به پکیج شوفاژ می شود شامل رادیاتورها است. رادیاتورهای پره ای 50000 تومان و رادیاتور های پنلی متری 350000 تومان است. مثلا برای یک منزل 80 متری شما به 40 پره رادیاتور یا تقریبا 5 متر رادیاتور پنلی احتیاج دارید. لوله کشی با لوله اتصالات برای یک واحد 80 متری با لوله ی جنس خوب تقریبا دو میلیون تومان است.

با خریدن ماسوره های رادیاتور ها و نصب شان و لوله کشی و خرید رادیاتور و پکیج با هم تقریبا نزدیک 20 میلیون تومان هزینه می شود. لوله کشی پکیج ها دو نوع است توکار و روکار که انتخاب این روش به سلیقه ی خودتان وابسته است اگر می خواهید لوله ها در منزل تان معلوم نباشد می توانید لوله کشی را توکار انجام دهید و اگر برایتان مهم نیست یا امکان انجام کار ساختمانی را ندارید می توانید روکار انجام دهید.

با توجه به مواردی که در بالا گفته متوجه شدید که تبدیل آبگرمکن به پکیج شدنی است اما باید تمام شرایط گفته شده را رعایت کنید. این کار دردسر زیاد و همچنین هزینه زیادی دارد و انجام ان غیر ممکن نیست. بهتر است قبل از هرکاری با تعمیرکار پکیج و آبگرمکن مشورت کنید.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
خدمت سرویس و تعمیر پکیج در محل آچارباز، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران و در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

  1. با عرض سلام.
    لوله کشی های سیستم گرمایشی منزل (نوساز) من بر اساس پکیج و رادیاتور هست.
    اما درحال حاضر که تابستان هست از آبگرمکن استفاده میکنم و رادیاتور قرار ندادم.
    امکانش هست که با همان آبگرمکن رادیاتور قرار بدم و مانند پکیج استفاده کنم ازش ؟
    ممنون

  2. سلام بهمه من بیش از 10 سال پکیج داشتم ولی رویهمرفته ابگرمکن وبخاری بسیار بصرفه تر و بهتر از پکیج هستند و راحت تر و اخیرا هم دوباره ابگرمکن وبخاری اوردم

  3. سلام خسته نباشید.من در منزل پکیج نصب کردم چند سالیست بدون دردسر استفاده می کردم چند ماهیه که به مشکلاتی برخورد کردم فقط میخواستم ببینم میتونم شیر آبگرم مصرفی را ببندم فقط از بخش گرمایش ساختمان ازش استفاده کنم.

  4. سلام من خونمو تازه بازسازی کامل انجام دادم اما بدلیل عدم نقدینگی کار ابگرمکن به پکیج رو انجام ندادم امکان لوله کشی روکار و براورد هزینه رو لطف میکنید و اینکه امکان پذیر هست؟!

  5. با سلام و تشکر من ساختمانی 1.5 طبقه ای نوساز در خارج تهران دارم.به واسطه کوهستانی بودن منطقه سیستم گرمایش آن بر مبنای شوفاژ و موتورخانه طراحی شده و تمامی لوله کشی ها بر همین منوال است.با توجه به موضوع تبدیل آبگرمکن به پکیج آیا میتونم با استفاده از یک آبگرمکن زمینی اونو به پکیج تبدیل کنم و عملا سیستم موتورخونه رو راه اندازی نکنم.

    1. با سلام
      مهدی عزیز، باید بررسی کنید که سایز لوله گاز شما با لوله گاز پکیج سازگار است یا خیر . معمولا در مواردی که سایز لوله مطابقت دارد می‌توانید این کار را انجام دهید. برای دریافت راهنمایی دقیق تر در این حوزه می توانید درخواست خود را در قسمت تعمیر پکیج آچارباز ثبت کنید تا کارشناسان راهنمایی لازم را خدمتتان ارائه دهند.

  6. سلام،
    خونه من دقیقا 80 متر است و نوساز میباشد تا این حد که هنوز امتیاز گاز رو وصل نکردم ولی لوله کشی توکار ابگرمکن برام انجام دادن اگر بخوام لوله کشی پکیج رو کار برام انجام بدید حدودا چقدر هزینه دارد؟خونه دو طبقه هست و طبقه دوم دارای یک اتاق میباشد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. باسلام
      احمد عزیز برای ثبت سفارش و اطلاع از قیمت‌ها با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ تماس بگیرید تا بخش پشتیبانی شما را راهنمایی کنند.

    1. باسلام
      سامان عزیز شرایط نصب پکیج زمینی و دیواری در موارد زیادی چون نیاز به فضای کافی، وجود تهویه مناسب و … با هم یکسان است ولی پکیج‌های زمینی فضای بیشتری را میطلبند و می‌توانید آنها را در فضاهایی چون پارکینگ و تراس نیز نصب کنید.

  7. سلام وقت بخیر
    من خونه ام نوساز هست فعلا شرایط لوله کشی پکیج و ندارم و بخاری میخوام بگذارم اما میخوام بجای آبگرمکن ، پکیج نصب کنم که بعدا لوله کشی رادیاتور انجام بدم
    آیا میشه فعلا از پکیج فقط نقش آبگرمکن بازی کنه ؟؟؟؟ یا نه حتما باید رادیاتور هم وصل باشه

    1. باسلام
      مهدی عزیز، بله با قرار دادن پکیج روی حالت تابستانه می‎توانید از آن فقط به عنوان آبگرمکن استفاده کنید.

  8. اینکه گفتید تبدیل لوله کشی منظورتون همه ی لوله هایی هست که از پکیج به رادیاتورها و مثلا حمام میرسه یا فقط لوله های روکاری که به خود پکیج وصل میشه؟

    1. باسلام
      طاهای عزیز در تبدیل لوله‌کشی، هم لوله‌های متصل به پکیج باید مورد بررسی قرار گرفته و در صورت صحت تبدیل شوند و هم لوله‌های مدار گرمایشی

  9. آیا این پروسه برعکس هم میشه اتفاق بیفته؟ تبدیل یک پکیج قدیمی به آبگرمکن ؟

    1. باسلام
      دوست عزیز، امکان این مورد نیاز به بررسی و کارشناسان ماهر دارد با شماره پشتیبانی ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۰۰ تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

  10. اینکه نوشتید تبدیل ابگرمکن به پکیج واقعا شدنیه؟ و اینکه آیا مانند پکیج عمر طولانی داره یا امکان داره به خود آبگرمکن هم آسیب بزنه؟

    1. با سلام
      با توجه به رعایت موارد گفته شده در متن، می‌توانید این کار را انجام دهید. البته این کار باید توسط کارشناس متخصص انجام شود. طول عمر دستگاه هم بسته به قطعات مورد استفاده و نحوه کار برمیگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا