×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

خرابی اسپری بخارشو و روش تعمیر آن

خرابی اسپری بخارشو

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بخارشو نازل اسپری کردن بخار آن است، در واقع زمانیکه دستگاه بخارآب را اسپری نمی‌کند، گویی فلج شده و کاری انجام نمی‌دهد. خرابی اسپری بخارشو یکی از مشکلات رایج در میان این وسیله خانگی است که سبب اختلال کار با آن می‌شود. وبلاگ آچارباز قصد دارد این بار در مقاله‌ای کوتاه به سراغ دلایل خرابی اسپری و روش‌های تعمیر بخارشو برود، پس همچنان همراه ما باشید.

چرا اسپری بخارشو کار نمی‌کند؟

با کمک بخارشوی می‌توان هرگونه رسوب و آلودگی را بدون استفاده از مواد شیمیایی تنها با فشار بخار آب پاکیزه کرد. بنابراین در این زمانه که صحبت استفاده کمتر از مواد شیمیایی شوینده است و جهان در مسیر استفاده با محصولات سازگار با محیط زیست پیش می‌رود، استفاده از بخارشوی به عنوان یک وسیله کاربردی و سازگار با محیط زیست در خانه‌ها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌است. بخارشوی‌ها هم مثل هر وسیله خانگی دچار مشکل می‌شوند و نیاز به تعمیر دارند. یکی از این مشکلات خرابی اسپری بخارشو است که در این مقاله به بررسی دلایل آن می‌پردازیم:

خراب شدن تسمه دلیل خرابی اسپری بخارشو

قبل از اینکه به خرابی تسمه به عنوان یکی از دلایل خرابی اسپری بخارشو بپردازیم، باید ابتدا بدانیم وظیفه تسمه در بخارشوی چیست؟ تسمه‌ی بخارشور سبب حرکت اجزای بخارشو می‌شود. جنس این تسمه‌ها اغلب از پلاستیک مخصوص بوده و به گونه‌ای درون بخارشو تعبیه شده که سبب حرکت به اندازه و صحیح بخارشو می‌شود.

زمانیکه اسپری بخارشو کار نمی‌کند، اغلب تسمه به دلیل استفاده زیاد، داغ یا شل شده و یا سابیده شده‌است البته این امکان نیز وجود دارد که تسمه از جا در آمده‌ باشد. برای حل این مشکل باید ابتدا به بررسی تسمه بپردازید:

  • اگر تسمه بخارشو، شل شده، کافی است آن را در جای خودش دوباره قرار دهید تا سفت شود.
  • در صورتیکه تسمه پاره یا سابیده شده باید آن را تعویض کرده و یک تسمه دیگر را جایگزین کنید.
تسمه بخارشوی
یکی از دلایل خرابی اسپری بخارشو، تسمه آن بوده که اغلب شل یا سابیده شده‌است.

نکته: در صورتیکه مهارت لازم برای تعمیر بخارشو و یا تعویض قطعات آن را ندارید، باید از تعمیرکاران و متخصصان فن کمک بگیرید.

خراب شدن دکمه بخار

یکی دیگر از دلایل خرابی اسپری بخارشو، خرابی دکمه بخار است. دکمه بخار ممکن است شکسته شده باشد که روش تعمیر و حل این مشکل، تعویض دکمه بخارشوی است.

با کمک بخارشوی می‌توان هرگونه رسوب و آلودگی را بدون استفاده از مواد شیمیایی تنها با فشار بخار آب پاکیزه کرد.

گرفتگی و خرابی نازل اسپری

گرفتگی و خرابی نازل اسپری از جمله دلایل دیگر است که سبب خرابی اسپری بخارشو می‌شود. خرابی و یا گرفتگی نازل اسپری اغلب به دلیل رسوباتی که در مخزن بخارشو در اثر استفاده از آب شهری ایجاد می‌شود، پیش می‌آید. رسوباتی که از املاح موجود در آب‌ها در نازل اسپری جمع می‌شود، سبب بسته شدن منافذ بخارشو شده و در نتیجه اسپری بخارشوی کار نمی‌کند. برای تعمیر و رفع این مشکل باید نازل و مخزن بخارشو را رسوب‌زدایی کنید. برای پیشگیری از رسوب گرفتن نازل می‌توانید راهکارهای زیر را انجام دهید.

  • به صورت دوره‌ای فیلتر بخارشوی را تمیز کنید.
  • پس از هربار استفاده آب مخزن بخارشور را کامل خالی کنید.
  • از آب مقطر، آب جوشیده سرد شده و یا آب تصفیه برای پرکردن مخزن استفاده کنید.
پیشنهاد مطالعه
نازل بخارشو
گرفتگی و خرابی نازل اسپری در اثر رسوب از جمله دلایل رایج خرابی اسپری بخارشو است که با رسوب‌زدایی می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

در این مقاله به بررسی یکی دیگر از مشکلات بخارشو که خرابی اسپری بخارشو  بود پرداخته و 3 دلیلی که سبب این اتفاق می‌شود را با یکدیگر بررسی کردیم و سعی کردیم ترفندهای حل آن‎ها را با شما در میان بگذاریم و روش‌های تعمیر آن را آموزش دادیم. اما گاهی برای تعویض قطعاتی همچون تسمه یا رفع گرفتگی نازل اسپری بخارشو و یا دکمه بخارشوی نیاز به حضور تعمیرکار و یا خرید قطعات جانبی است، در این شرایط می‌توانید به سرعت درخواست تعویض و یا تعمیر قطعات بخارشوی را در وبلاگ آچارباز به ثبت برسانید تا متخصصان ما در کمترین زمان ممکن خدمات مناسب را به شما ارائه دهند.

تعمیر بخارشو در محل با آچارباز
تعمیر بخارشو در محل در دسته خدمت تعمیر لوازم خانگی کوچک قرار می‌‌گیرد. خراب شدن المنت، قطعی سیم برق و کثیف بودن مخزن از مشکلاتی است که برای این وسیله پیش آمده و شما می‌توانید با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز آن‌ها را جهت بررسی و عیب یابی به تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز بسپارید.
درخواست تعمیر بخارشو
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا