×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

طرز تهیه دسر مناسب شب های عید

طرز تهیه دسر مناسب شب های عید

دسر و شیرینی‌ پای ثابت مهمانی‌ها و دورهمی‌ها هستند. وجود دسر و شیرینی روی میز پذیرایی جلوه خاصی به آن می‌بخشد. دسرها بسیار متنوع‌اند و می‌توانید با توجه به ذائقه خود و مهمانان از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه چندین دستور مفید و کاربردی برای طرز تهیه دسر مناسب شب های عید به شما آموزش داده می‌شود.

می‌توانید این دسرها را به روش‌های سنتی تهیه کنید یا از دستگاه‌های مخصوص برای درست کردن آنها کمک بگیرید. از جمله دستگاه‌هایی که به شما در این زمینه می‌تواند کمک کند، می‌توان به میوه خشک کن، ساندویچ ساز، قهوه ساز، اسپرسوساز، آبمیوه گیری و کیک پز اشاره کرد. چنانچه از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید ولی آنها با مشکلی روبرو هستند می‌توانید روی کلمات تعمیر کیک پز، تعمیر میوه خشک کن، تعمیر ساندویچ ساز، تعمیر قهوه ساز، تعمیر اسپرسوساز، تعمیر آبمیوه گیری کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید تا کارشناسان آچارباز در اسرع وقت با قیمت منصفانه مشکل دستگاه شما را برطرف کنند.

دسر به نوعی خوراکی گفته می‌شود که پس از غذا سرو شده و دارای طعم و عطر متنوعی است. انواع مختلف دسرهای میوه‌ای، سوفله، پودینگ‌ها،ژله، بستنی، تارت و … را می‌توانید به عنوان دسر استفاده کنید. دسر‌ها می‌توانند نمای جذابی در میز پذیرایی شما ایجاد و لذت خوردن یک شام خوشمزه را چندین برابر کنند.  در ادامه با طرز تهیه دسر مناسب شب های عید که طرفدار زیادی دارد، آشنا می‌شویم.

رنگینک

دسری بسیار خوشمزه و جذاب که در جنوب کشور یا کشورهای عربی بیشتر سرو می‌شود. این دسر دارای طبعی گرم است و می‌توانید به تنهایی یا در کنار چای آن را میل کنید. این دسر بسیار خوشمزه و لذیذ است که با یک بار خوردن طرفدار جدی و پروپاقرص آن می‌شوید. برای تهیه رنگینک از خرما، گردو، دارچین، کره، هل و شکلات بن ماری شده استفاده می‌شود. تهیه آن نیز بسیار ساده است.

  • ابتدا خرما‌ها را پوست کنده و هسته آن‌ها را جدا کنید، سپس درون کره کمی تفت دهید.
  • پس از آن هل و دارچین را اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر ترکیب کنید.
  • این ترکیب را درون سینی پهن کنید تا کاملا صاف و یکدست شود.
  • سپس گردوها را درون آن چیده و مانند رولت آن را رول کنید.
  • مواد رول شده را درون یخچال قرار دهید.
  • پس از حدود یک ساعت آن را خارج کرده و روی آن شکلات بن ماری شده بریزید.
طرز تهیه دسر مناسب شب های عید رنگینک
این دسر در کنار غذاهایی مانند سبزی پلو با ماهی شب عید که طبع سردی دارد، بسیار مفید و کاربردی است.

پاناکوتا زعفرانی

یکی از ساده‌ترین و خوشمزه‌ترین دسرهای شب عید که برای انواع مختلف مهمانی‌ها مناسب است، پاناکوتا زعفرانی است. پاناکوتا را می‌توانید در انواع وانیلی، شکلاتی، زعفرانی و … تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. نوع زعفرانی آن بسیار محبوب است و قطعا تمام مهمانان از خوردن آن لذت می‌برند.

مواد لازم برای تهیه این دسر شامل شکر، شیر، خامه، زعفران و کمی پودر ژلاتین است. برای تهیه آن نیز کافیست مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا شیر را به همراه ژلاتین، شکر و خامه مخلوط کنید و روی شعله قرار دهید تا کاملا حل شده و یکدست شوند.
  • در نهایت زعفران را اضافه کرده و درون ظرف دلخواه بریزید.
  • پاناکوتا باید به مدت 12 ساعت درون یخچال بماند تا به خوبی ببندد.
  • برای تزیین آن نیز چودر پسته، نارگیل، کنجد یا هر چیز دیگری را به دلخواه استفاده کنید.
  • برای تهیه این دسر می‌توانید از شیر بادام یا شیر نارگیل نیز استفاده کنید.

سالاد میوه

اگر برای تهیه دسر وقت کافی ندارید، یکی از جذاب‌ترین و ساده‌ترین پیشنهادها تهیه سالاد میوه است. سالاد میوه در کمترین زمان ممکن تهیه شده و برای کودکان و بزرگسالان نیز بسیار جذاب است. شما می‌توانید از انواع مختلف میوه‌های فصل در تهیه آن استفاده کنید. کافیست میوه‌ها را در اندازه‌های دلخواه برش داده یا به کمک قالب به شکل‌های زیبا درآورید. این ترکیب را درون ظرف‌های کوچک ریخته یا از سیخ چوبی برای زیباتر شدن آن‌ها استفاده کنید. در زمان کم دسری فوق العاده مفید و خوشمزه آماده کنید.

البته می‌توانید میوه‌های باقی مانده در یخچال را هم به قطعات کوچک برش بزنید و درون دستگاه میوه خشک کن قرار دهید یا روی بخاری، ماکروفر یا رادیاتورها میوه‌ها را بچینید تا آب موجود در آنها خشک شود. در این صورت خاصیت میوه‌ها چند برابر شده و ماندگاری بیشتری پیدا می‌کنند.

بستنی سرخ شده

بستنی سرخ شده از دسرهای جذاب است که بسیاری از افراد تا به حال آن را امتحان نکرده‌اند. این دسر جذاب می‌توانند در هر مهمانی‌ و دورهمی مورد استفاده قرار بگیرد. برای تهیه آن کافیست اقدامات زیر را انجام دهید:

  • ابتدا مقداری کورن فلکس را به صورت پودر درآورید.
  • سپس پودر دارچین، سفیده تخم مرغ و پودر نارگیل به آن اضافه کنید.
  • مخلوط خمیری شکل را روی سطح صافی باز کرده و پس از قرار دادن یک اسکوپ بستنی آن را بپیچید و درون روغن داغ سرخ کنید.
  • طعمی بسیار خوشمزه و جذاب و دسری جدید و مهیج برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های عیدانه شما است.
طرز تهیه دسر مناسب شب های عید بستنی سرخ شده
بستنی سرخ شده را می‌توانید در طعم‌های مختلف تهیه و برای مهمانان سرو کنید.

چیز کرم انبه

یکی دیگر از دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار برای مهمانی‌ها، چیز کرم انبه است. بافت این دسر شبیه به کارامل است و می‌توان آن را با انواع مختلف میوه‌ها ترکیب کرد.

  • انبه، شکر، خامه و پنیر ماسکارپونه را ترکیب کرده و ژلاتین را نیز پس از بن ماری به آن‌ها اضافه کنید.
  • ترکیب آماده شده را برای مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید تا کاملا بسته و آماده شود.
  • پس از آن می‌توانید با پودر نارگیل، شکلات و … تزئین و نوش جان کنید.

موس شکلاتی

موس شکلاتی یکی از دسرهای بسیار محبوب است که هم کودکان و بزرگسالان علاقه زیادی به آن دارند. به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت برای مهمانی‌ها و دورهمی‌های خود از آن استفاده کنید. برای تهیه آن به تخم مرغ، شکر، شکلات تخته‌ای، کاکائو، وانیل، پودر ژلاتین، خامه فرم گرفته و شیر نیاز دارید.

  • ابتدا زرده تخم مرغ را با وانیل و شکر به خوبی هم بزنید تا کرم رنگ و یکدست شود.
  • پس از آن پودر ژلاتین را بن ماری و به شیر و شکلات تخته‌ای اضافه کنید.
  • سفید تخم مرغ را به همراه خامه به خوبی هم بزنید تا کاملا فرم بگیرند.
  • سپس مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و پس از رسیدن به غلظت مناسب، درون یخچال قرار دهید.
  • پس از خنک شدن دسر شما آماده است.

ژله بستی

یکی دیگر از دسرهای ساده و کم دردسر، ژله بستنی است. این دسر بافتی عالی و طعمی بی نظیر دارد و می‌توانید با انواع مختلفی از ژله‌ها آن را تهیه کنید. ابتدا ژله موردنظر را به روش بن ماری در آب حل کنید. پس از آن بگذارید کمی خنک شود و سپس بستنی را به آن اضافه کنید. ژله بستنی را درون یخچال قرار داده تا کاملا ببندد. می‌توانید پس از بسته شدن ژله در ظرف موردنظر، لایه‌ای از بستنی را روی آن قرار دهید. در نهایت از میوه، شکلات و هرچیز دیگری به دلخواه برای تزئین استفاده کنید. ژله بستنی در میان افراد مخصوصا کودکان بسیار محبوب است و علاقه زیادی به خوردن آن دارند. این دسر را می‌توانید در ظرف‌های کوچک یک نفره و به اندازه مهمان‌های خود آماده کنید.

پان اسپانیا

پان اسپانیا یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار است که می‌توانید برای مهمانی‌های خود از آن استفاده کنید. این دسر باید مدت طولانی‌تری درون یخچال باقی بماند و پس از آن طعم و مزه بهتری خواهد داشت. از این رو می‌توانید از روز قبل آماده کرده و برای مهمانی خود استفاده کنید. برای تهیه پان اسپانیا به موادی مانند بسکوییت پتی بور، تخم مرغ، شکر، نشاسته، شیر، آرد سفید، کره، خامه صبحانه، وانیل، پودر کاکائو، مغز گردو و موز نیاز دارید.

  • ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل به خوبی هم بزنید.
  • شیر را درون ظرفی ریخته، آرد و نشاسته را درون آن الک کرده  و مواد را به خوبی ترکیب کنید.
  • مخلوط تخم مرغ را به شیر اضافه کرده و یکدست کنید.
  • در نهایت مخلوط را روی حرارت قرار داده و به آرامی هم بزنید تا به غلظت مناسب برسد.
  • پس از آن از روی حرارت برداشته، خامه صبحانه را به همراه کره به مایع اضافه کرده و ترکیب کنید.
  • مایع را به دو قسمت تقسیم کرده و قسمتی از آن را با پودر کاکائو ترکیب کنید.
  • در نهیات بسکوییت‌ها را درون ظرف بچینید و به صورت لایه لایه از مواد آماده شده بریزید.
طرز تهیه دسر مناسب شب های عید پان اسپانیا
می‌توانید در میان مواد پان اسپانیا از موز، گردو و توت فرنگی استفاده کنید.

دسر عضو جدانشدنی از سفره‌های پذیرایی ماست و می‌توان رنگ و لعاب خاصی به مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بدهد. برای تهیه دسر دست شما باز است و می‌توانید انواع مختلفی از دسرها را با طعم‌های متنوع تهیه کنید. با توجه به ذائقه مهمان‌های خود از میان گزینه‌های معرفی شده، بهترین و خوشمزه‌ترین دسر را انتخاب کنید. شما برای مهمانی‌های خود از چه دسری استفاده می‌کنید؟ اگر دستگاه‌های ساخت دسر شما به مشکل خورده نگران نباشید به کمک کارشناسان آچارباز می‌توانید مشکل آنها را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف کنید. کافیست روی کلمات تعمیر کیک پز، تعمیر میوه خشک کن، تعمیر ساندویچ ساز، تعمیر قهوه ساز، تعمیر اسپرسوساز، تعمیر آبمیوه گیری کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا