×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خانه و آشپزخانه

11 نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید

نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید

عید نوروز از بهترین زمان‌ها برای دید و بازدید با اقوام و دوستان است. در این زمان افراد با نوشیدنی و خوردنی‌های مختلف از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند. نوشیدنی‌ها معمولا جزء مهمی در پذیرایی‌ها و مهمانی‌های مختلف هستند اغلب به دلیل شرایط آب و هوایی عید نوروز می‌توانید از انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم برای پذیرایی استفاده کنید. در ادامه قصد داریم تعدادی نوشیدنی بسیار خوشمزه و راحت به شما معرفی کنیم تا در مهمانی‌ها و دورهمی‌های عید با آنها از مهمانان خود پذیرایی کنید، پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

نوشیدنی‌های سرد و گرم را می‌توانید با دستگاه‌های مختلف درست کنید، به طور مثال برای نوشیدنی‌های گرم، اسپرسوساز، قهوه ساز، کتری برقی، سماور برقی و چای ساز و برای نوشیدنی‌های خنک می‌توانید از آبمیوه گیری، همزن برقی، غذاساز، آسیاب برقی، مخلوط کن و … استفاده کنید.

خوشبختانه در آچارباز امکان خدمات رسانی برای همه دستگاه‌های بالا وجود دارد، در نتیجه در صورتی‌که این دستگاه‌های شما با مشکلی روبرو شد، می‌توانید در قسمت تعمیر آبمیوه گیری، تعمیر چای ساز، تعمیر قهوه ساز، تعمیر کتری برقی، تعمیر همزن برقی، تعمیر اسپرسوساز، تعمیر آسیاب برقی، تعمیر سماور برقی، تعمیر مخلوط کن و تعمیر غذاساز درخواستتان را ثبت کنید.

معرفی 11  نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید

نوشیدنی‌های مختلفی را می‌توانید برای پذیرایی از مهمانان در عید انجام دهید که می‌توان آنها را به دو دسته، نوشیدنی سرد و گرم تقسیم کرد. در هر گروه چند نمونه نوشیدنی بیان شده است:

نوشیدنی‌های گرم مناسب برای پذیرایی عید

  • چای عیدانه

چای عیدانه اولین نوشیدنی در لیست ما است. این چای بسیار گرم و لذیذ است و به دلیل عطر فوق العاده آن، بسیار پرطرفدار دارد. در این چای ترکیبی از نعناع، میخک و … وجود دارد که علاوه بر عطر و طعم عالی، خاصیت‌های درمانی نیز دارد. از این چای می‌توانید در کنار شیرینی‌های خوشمزه عید استفاده کنید. برای تهیه این چای باید 4 عدد میخک، 3 عدد برگ نعناع، چوب دارچین و مقداری لیموترش باید ترکیب کنید.

برای تعمیر سماور برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
  • دمنوش طبیعی

دمنوش‌های طبیعی تنوع بسیار بالایی دارند و تهیه آن‌ها نیز به سادگی صورت می‌گیرد. انواع مختلفی از دمنوش‌ها مانند گل گاو زبان، چای کوهی، به لیمو و … را می‌توانید برای پذیرایی عید تهیه کنید. این دمنوش‌ها دارای عطر بسیار خوبی هستند و خاصیت‌ زیادی دارند. با توجه به طبع مهمانان می‌توانید دمنوش‌های مختلف را برای پذیرائی از مهمانان تهیه کنید.

  • چای سنگی

چای خوش عطر و طعم دیگری که می‌توانید برای پذیرایی‌های عید خود استفاده کنید، چای سنگی است. این نوشیدنی گرم و مخصوص نیز دارای اسطوخودوس، چای سیاه و لیمو عمانی است و می‌تواند به درمان سردردهای عصبی نیز کمک کند. برای تهیه این چای خوش عطر ابتدا چای سیاه را به همراه اسطوخودوس دم کنید. در نهایت لیمو عمانی را اضافه کرده و اجازه دهید 2 دقیقه دم بکشد.

برای تعمیر کتری برقی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
  • دمنوش بهار نارنج و گل محمدی

یکی از دیگر از دمنوش‌های بسیار جذاب عیدانه، دمنوش بهار نارنج و گل محمدی است. برای تهیه این دمنوش به 2 گرم برگ گل محمدی، 2 قاشق شهد بهار نارنج، آب جوش و گل نارنج نیاز دارید. ابتدا گل بهارنارنج را درون لیوان آب جوش رسیده و در آن را ببندید تا دم بکشد. پس از آن مقداری برگ گل محمدی و شهد بهار نارنج به آن اضافه کنید و با نبات یا عسل میل کنید.

دمنوش طبیعی نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید
برای شیرین کردن دمنوش‌های طبیعی می‌توانید از مقداری نبات یا پولکی استفاده کنید.
  • چای سیاه به همراه هل و لیمو

یکی از ساده‌ترین نوشیدنی‌ها برای مهمانی، چای سیاه به همراه هل و لیمو است. برای تهیه آن کافیست به هنگام دم کردن چای سیاه مقداری دانه هل و لیمو درون آن بریزید. عطر و طعم فوق العاده بی نظیر آن می‌توان مهمانی شما را لذت بخش‌تر کند. این دمنوش دارای خاصیت‌های بسیار زیادی است و با مصرف آن مقدار زیادی آنتی اکسیدان در بدن آزاد می‌شود.

برای تعمیر چای ساز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
  • شربت زعفران

زعفران گیاهی بسیار مفید است که در تهیه انواع مختلف غذاها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. شربت زعفران یکی از بهترین نوشیدنی‌ها برای پذیرایی عید است که با عطر و طعم بی‌نظیر خود رنگ و بوی خاصی به مهمانی‌های شما می‌بخشد. از شربت زعفران می‌توانید در کنار خوراکی‌ها و شیرینی‌های خوشمزه عید استفاده کنید. زعفران، گلاب، آب و شکر مواد اولیه تهیه این شربت خوشمزه هستند.

برای تهیه آن ابتدا مقداری آب را به همراه شکر روی شعله قرار دهید تا کاملا جوشیده و شکر در آن حل شود. در نهایت گلاب را اضافه کرده و اجازه دهید تا غلیظ شود.

  • قهوه

انواع قهوه و اسپرسو نیز می‌توانند به عنوان نوشیدنی‌های پرطرفدار در عید مورد استفاده قرار بگیرند. تهیه قهوه نیز به روش‌های مختلفی امکان پذیر است و می‌توانید از انواع قهوه جوش و دستگاه اسپرسوساز برای تهیه آنها کمک بگیرید.

برای تعمیر قهوه ساز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
انواع قهوه نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید
با توجه به اینکه قهوه‌ها دارای کافئین زیادی هستند بهتر است در ساعات پایانی شب برای پذیرائی از آنها استفاده نکنید.
برای تعمیر اسپرسو ساز از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

برای تهیه نوشیدنی‌های گرم می‌توانید از وسایل مختلف مثل کتری برقی یا روگازی، سماور گازی و برقی، چای ساز، اسپرسوساز، قهوه ساز استفاده کنید. هرکدام از این وسایل مخصوص تهیه یک نوشیدنی خاص است اما با دانستن نکات مهم در استفاده آنها می‌توانید نوشیدنی‌های دیگر را هم با آنها درست کنید.

نوشیدنی‌های سرد مناسب برای پذیرایی عید

  • موهیتو با نعنای تازه

موهیتو یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی‌هاست که می‌توانید هم به صورت تند و تلخ و هم با مزه ملایم‌تر و شیرین‌تر آن را تهیه و با آن از مهمانان پذیرایی کنید. برای تهیه این نوشیدنی، مقداری لیمو تازه را با پوست درون مخلوط کن بریزید و پس از خرد شدن، مقداری برگ نعناع نیز به آن اضافه کنید. در نهایت آب گازدار و شکر را به آن اضافه کرده و برای پذیرایی استفاده کنی در این صورت نوشیدنی شما طعمی تند دارد.

اگر به این طعم علاقه ندارید، می‌توانید پوست لیمو را بگیرید و مقداری شکر یا عسل نیز درون نوشیدنی بریزید تا طعمی شیرین‌تر داشته باشد.

برای تعمیر آبمیوه گیری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
  • اسموتی انبه با بستنی

یکی از خوشمزه‌ترین و جذاب‌ترین میوه‌ها، انبه است که می‌توانید از آن در تهیه اسموتی‌های جذاب نیز استفاده کنید. برای تهیه این اسموتی مقداری انبه را به همراه شیر، شکر، موز و بستنی درون مخلوط کن بریزید. مقدار مواد استفاده شده در غلیظ بودن یا رقیق بودن اسموتی تأثیر دارند. هرچه موز و بستی بیشتری استفاده کنید، اسموتی غلیظ‌تر می‌شود. می‌توانید به صورت دلخواه شکر را نیز این این ترکیب حذف کنید.

اسموتی انبه نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید
در صورتی‌که رژیم دارید، می‌توانید از اسموتی‌های کیوی، خیار و نوشیدنی‌های کم کالری‌تر استفاده کنید.
برای تعمیر مخلوط کن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید
  • آبمیوه طبیعی

گزینه دیگری که در عین سادگی می‌تواند برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها بسیار ساده و جذاب باشد، آبمیوه طبیعی است. آب پرتقال، آب سیب، هویچ و انواع مختلفی از میوه‌های در دسترس در فصل تابستان را با کمک آبمیوه گیر آب گرفته و برای پذیرایی استفاده کنید. آبمیوه‌های طبیعی علاوه بر طعم بی‌نظیر بسیار پر خاصیت بوده و تمام افراد در سنین مختلف از نوشیدن آن‌ها لذت می‌برند. برای درست کردن آبمیوه‌های طبیعی باید از آبمیوه گیری استفاده کنید یا در صورتی‌که می‌خواهید آبمیوه‌ها شبیه به اسموتی باشد می‌توانید از همزن برقی، غذاساز یا مخلوط کن و آسیاب استفاده کیند.

  • شربت تخم شربتی

تخم شربتی دانه‌ای بسیار مفید است که برای تهیه انواع مختلفی از شربت‌ها استفاده می‌شود. ابتدا تخم شربتی را درون آب بریزید تا لعاب دار شود. پس از آن می‌توانید با شکر، زعفران، آب لیمو ترش تازه و هر نوشیدنی دیگری ترکیب کرده و برای پذیرایی استفاده کنید. می‌توانید از گل ختمی یا بنفشه برای رنگی کردن شربت خود استفاده کنید. تهیه شربت‌های دو رنگ نیز به کمک تخم شربتی امکان پذیر است. گل ختمی باعث آبی شدن رنگ شربت می‌شود. اگر از کمی آب لیمو درون شربت استفاده کنید، رنگ آن به بنفش نزدیک می‌‌شود. به این صورت می‌توانید تنوع بالایی از شربت‌های رنگی را با تخم شربتی تهیه کنید و میز پذیرایی خود را به کمک آن‌ها جذاب کنید.

شربت تخم شربتی نوشیدنی مناسب برای پذیرایی عید
شربت تخم شربتی برای روزهایی که گرمای هوا زیاد است بسیار کاربرد دارد.
برای تعمیر همزن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

تنوع بالایی از نوشیدنی‌های گرم و سرد در دسترس هستند که با توجه به ذائقه مهمان‌های خود می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این نوشیدنی‌ها به سادگی و با کمک چای ساز، مخلوط کن، آبمیوه گیر و … در کمترین زمان ممکن تهیه می‌شوند. با کمک آن‌ها می‌توانید رنگ و لعاب خاصی به مهمانی‌های خود ببخشید.  در صورتی‌که دستگاه‌تان ایراد دارد می‌توانید در قسمت تعمیر آبمیوه گیری، تعمیر چای ساز، تعمیر قهوه ساز، تعمیر کتری برقی، تعمیر همزن برقی، تعمیر اسپرسوساز، تعمیر آسیاب برقی، تعمیر سماور برقی، تعمیر مخلوط کن و تعمیر غذاساز درخواستتان را ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا