×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

با خطاها و مشکلات رایج مایکروویو سامسونگ آشنا شوید

مشکلات و خطاهای رایج مایکروویو سامسونگ

مایکروویو یا مایکروفر، هر دوی این دستگاه‌ها عصای دست شما در آشپزخانه هستند. زمان کمتر برای گرم کردن یا حتی پختن غذا، در این دستگاه‌ها و عدم نیاز به سرکشی مکرر به فرایند گرم شدن غذا، یخ زدایی آسان از مواد غذایی منجمد، حضور مفید مایکروویو و مایکروفر را تایید میکند. گاهی اوقات به دلیل استفاده نادرست و اختلالات مقطعی در سیستم داخلی مایکروویو خطاهایی روی صفحه نمایش آن دیده می‌شود. در مقاله زیر ما تمام خطاهای مایکرویو سامسونگ را با راه حل آن بررسی کرده‌ایم. در بسیاری از مواقع این خطاها با کمک راهنمایی های این مقاله رفع می‌شوند اما، در مواردی نیز حتما باید بررسی مشکل را به تعمیرکار مایکرویو بسپارید. خطاهای مایکرویو و مایکروفر سامسونگ، در مدل های مختلف ممکن است بسته به تکنولوژی‌های آن مدل، شامل تمام یا بخشی از لیست زیر باشد:

کد خطای E1 مایکرویو و مایکروفر سامسونگ

اگر برق ورودی از 50 هرتز کمتر باشد کد E1 نمایان می‌شود. برای رفع این خطا، باید برق ورودی دستگاه را بررسی کنید. برای این کار باید ابتدا ماکروفر را از برق جدا کنید و در ادامه فرکانس آن را بررسی کنید. ممکن است مشکل از اختلال برق شهری یا ورودی برق دستگاه باشد، این مورد را باید تعمیرکار مایکرویو بررسی کند.

کد ارور E11

اگر این کد بر روی صفحه نمایشگر مایکروفر ظاهر شود، نشان از خرابی حسگر رطوبت سنج است. باید حسگر رطوبت سنج را تعمیر یا تعویض کنید. جهت این کار باید پانل بدنه بالای درب دستگاه را باز و آن را جدا کنید؛ زیرا سنسور را نمی‌توانید به تنهایی بردارید. البته انجام این کار نیاز به تخصص دارد و بهتر است تعمیر مایکروویو  را به متخصصین آن در آچارباز بسپارید.

کد خطای E5

این کد خطا اعلام می‌کند که یکی از دکمه‌های پنل کنترل درون دستگاه گیر کرده است. این مشکل را باید سریعا برطرف کنید؛ زیرا ممکن است موجب آتش سوزی شود. جهت رفع این کد، دوشاخه را از پریز بکشید و پنل را چک کنید. چنانچه دکمه‌ای از پنل در داخل گیر کرده است، آن را بیرون بیاورید.

ارور SE مایکروفر سامسونگ

ارور SE که به خطا ممکن است حرف S به شکل 5 انگلیسی دیده شود٬ گاهی به ارور 5E مایکروویو سامسونگ در بین مردم رایج است. این ارور زمانی ظاهر میشو که یک دکمه یا چند دکمه از مایکروویو به مدت بیش از ۶۰ ثانیه گیر کند.

اگر در این حالت باقی بماند٬ ممکن است مایکروویو شروع به فعالیت کند و چنانچه در منزل نباشید٬ موجب خسارت و حتی آتش سوزی شود. بنابرین برای رفع سریع ارور اقدام کنید و پیش از هرکاری مایکروویو را از برق بیرون آورید.

از فشار دادن دکمه های لمسی مایکروویو خودداری کنید زیرا باعث خسارت به دستگاه و از بین رفتن پد زیر دکمه های لمسی میسشود. رفع ارور SE باید به دست تعمیرکار مایکروویو سپرده شود.

برطرف کردن کد خطای E5
برای برطرف کردن کد خطای E5 ٬ مایکروویو را از برق جدا کنید و پنل کنترل را چک کنید

کد E83

اگر کد E83 را مشاهده کردید، درب مایکروویو را چک کنید؛ زیرا میکروسوئیچ درب دچار مشکل شده است. باید برای بررسی سوئیچ درب از مولتی متر استفاده کنید. اگر هر سه سوئیچ سالم است، ممکن است پنل مایکروفر خراب شده است که سوئیچ‌ها را نمی‌خواند.

ارور E32 مایکروویو سامسونگ

خرابی سنسور وزن موتور گردان، موجب بروز این کد ارور شده است. برای رفع ارور E32 و سنسور وزن مایکروفر سامسونگ با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

کد ارور E24

این خطا مربوط به خرابی برد اصلی دستگاه است. برد الکترونیکی، مهمترین قطعه این دستگاه است و تمام دستورات به وسیله آن به بخش های مختلف داده می شود. خرابی برد به احتمال زیاد به تعویض آن می‌انجامد و تعمیر کردنی نخواهد بود.

کد ارور E41

اگر این کد را بر روی مایکروفر سامسونگ دیدید، باید بدانید که در سوئیچ مدار خطایی به وجود آمده است. جهت برطرف کردن این کد باید سوئیچ مدار بررسی و چک شود.

کد خطای E42

این خطا نشان دهنده مشکل مدار درون اجاق است. برای رفع این کد به مدت 10 ثانیه پریز را از برق جدا و مجددا وصل کنید. اگر ارور  برطرف نشد با متخصص تماس بگیرید.

کدهای خطای C-20 , C-21 , C-22

اگر هر کدام از این کدها بر روی نمایشگر مایکروویو نمایان شود، نشان می‌دهد که سنسور حرارتی دچار ایراد شده است. این قطعه بعد از بررسی باید تعمیر و یا به احتمال زیاد تعویض شود.

کدهای ارور C-70 , C-71 , C-72

ظهور هر کدام از این کدها نشان می‌دهد که سنسور رطوبت سنج خراب شده است. تعمیر یا تعویض آن قطعه ضروری است.

خرابی سنسور رطوبت سنج
خرابی سنسور رطوبت سنج موجب بروز اختلال در عملکرد مایکروویو می‌شود

کدهای خطای C-FO , C-F1 , C-F2

اگر هر کدام از این کدها بر روی صفحه دستگاه ظاهر شود؛ نشان می‌دهد که در سیم‌های ارتباطی اختلال به وجود آمده است.

کدهای ارور C-do , C-d1 , C-d2

در صورت مشاهده هر کدام از این کدها درب دستگاه و یا کلید آن را بررسی کنید. این کدها نشانگر این هستند که ایرادی در درب مایکروفر به وجود آمده است.

کد خطای E-01

این کد نشان می‌دهد که درب دستگاه باز است. درب را چک کنید و چنانچه باز مانده است، آن را ببندید.

کدهای ارور E-02 , E-03 , E-04 , E-05

تمام این خطاها به معنای تمام شدن تایم پخت یا گرم شدن غذا هستند. پیام E-01 یعنی درب دستگاه را باز کنید. کد E-02 یعنی زمان پخت در مایکروویو تمام شده است. , E-03زمان دستور گریل تمام شده است. , E-04 زمان دستور کانوکشن تمام شده است. , E-05زمان دستور پخت ترکیبی تمام شده است و باید درب دستگاه را باز کنید.

کد خطای E-33

اگر وزن غذای موجود در دستگاه از حد استاندارد پایین‌تر باشد، این کد نمایان می‌شود. برای رفع این کد باید حجم غذای بیشتری در درون مایکروفر قرار دهید.

کد ارور E-34

هنگامی که وزن غذای موجود بیشتر از حد مجاز باشد، این کد بر روی دستگاه ظاهر می‌شود. برای چک کردن این کد باید از وزن غذای درون مایکروویو بکاهید.

کد خطای E-36

این کد نیز مربوط به باز بودن درب است. از بسته بودن درب مایکروفر و سلامت میکروسوئیچ آن مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه

برخی از سوالات و مشکلات رایج در مایکروفر سامسونگ

سوالات رایج درباره ماکروفر سامسونگ
یکی از سوالات و اشکالات متداول درباره ماکروفر سامسونگ خام بودن غذا بعد از اتمام زمان پخت است

سوالات متداول کاربران مایکرویو و مایکروفر سامسونگ

برخی اوقات اشکالات و سوالاتی برای کاربران به وجود می‌آید که سوالات بسیار رایجی هستند. در این بخش به این موارد اشاره می‌کنیم.

خام بودن غذا بعد از گذراندن زمان کامل

برخی از کاربران می‌گویند با اینکه برای پخت غذای خود زمان کاملی را به دستگاه داده‌اند باز هم غذایشان خام است. این اشکال اکثرا به سبب تنظیمات نادرست کاربران است.

روشن نشدن دستگاه در زمان زدن دکمه استارت

در صورت بروز این مشکل درب دستگاه را بررسی کنید. احتمالا درب ماکروفر باز است.

جرقه زدن مایکروویو

یکی از خطاها و مشکلات رایج مایکروویو سامسونگ جرقه زدن دستگاه است. ممکن است وسیله‌ای فلزی درون دستگاه قرار گرفته است. درب را باز کرده و درون دستگاه را بررسی کنید. اگر وسیله‌ای فلزی وجود نداشت، باید با متخصص تماس بگیرید.

عمل نکردن صفحه نمایش مایکروفر

گاهی اوقات صفحه لمسی یا دکمه‌های پنل کار نمی‌کنند. در برخی از موارد نیز مایکروویو، فقط یک دستور را اجرا می‌کند. در این موقعیت باید پریز را از برق جدا کنید. اگر پنل بعد از وصل کردن مجدد مایکروویو به برق باز هم عمل نکرد، با تکنسین تماس بگیرید.

استشمام بو از مایکروویو

استفاده از مایکروویو نو در دفعات اول همراه با استشمام مقدار کمی بو است. این امر در دستگاه نو طبیعی است. اما اگر بوی سوختگی یا دود از ماکروفر به مشام برسد، باید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید و با او مشورت کنید. البته در برخی موارد ممکن است بوی سوختگی و دود مربوط به غذاهای باقیمانده در دیواره‌های دستگاه باشد. قبل از تماس با تعمیرکار، مایکروفر را تمیز کنید.

تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل با آچارباز
خدمت تعمیر مایکروفر و مایکروویو در محل آچارباز، شامل عیب‌یابی و تعمیر انواع مایکروفر، مایکروویو و سولاردام است. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، دستگاه شما را تحویل گرفته، به تعمیرگاه برده، تعمیر می‌کند و تحویلتان می‌دهد.
درخواست تعمیر مایکروفر


لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا