×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

هر آنچه باید در مورد پرش تصویر تلویزیون بدانید؟

پرش تصویر تلویزیون

هنگام تماشای تلویزیون، چیزی که بیشتر باعث رغبت و جذب مخاطب به آن می‌شود، تصویر باکیفیت و بدون ایراد صفحه تلویزیون است. هر گونه اختلال در این دستگاه، مانند پرش تصویر تلویزیون می‌تواند، بسیار آزار دهنده باشد. دلایل مختلفی برای پرش تصویر، یا بی کیفیت شدن تصویر تلویزیون وجود دارد، که این دلایل، برای بیشتر مدل‌های تلویزیون، اعم از سامسونگ، ال جی، سونی، دوو و… صدق می‌کنند. در واقع اجزای تشکیل دهنده، تلویزیون‌ها مشابه هم هستند. خرابی برخی قطعات یا مشکلات ساده‌تری، مانند وصل نبودن کابل، می‌توانند منجر به پرش تصویر، یا قطع و وصل شدن تصویر تلویزیون شوند. در این مقاله از آچارباز به تمامی مشکلاتی که باعث پرش تصویر تلویزیون می‌شوند، اشاره خواهیم کرد. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

خراب شدن پنل تلویزیون

صفحه یا پنل تلویزیون، در واقع یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین قسمت‌های تلویزیون است، هرگونه مشکل در پنل تلویزیون، باعث پایین آمدن کیفیت تصویر، پرش تصویر تلویزیون، ایجاد خطوط روی تصویر، دوتا شدن تصویر، یا قطع شدن کلی تصویر و… می‌شود. اگر مشکلی برای پنل تلویزیون ایجاد شود، به عنوان مثال؛ ضربه‌ای وارد شود، آب ریخته شود و… در بیشتر موارد، نیاز است تا پنل را تعویض کنید. تعویض پنل‌ها، هزینه‌ی بالایی در پی دارد.

پرش تصویر تلویزیون در اثر خرابی پنل
پنل تلویزیون در اثر ضربه، ریختن آب و… خراب می‌شود.

خرابی سیم کشی ساختمان

اگر سیم کشی ساختمان به صورت اصولی یا درست انجام نشده باشد، باعث ایجاد مشکلاتی برای لوازم برقی می‌شود. به عنوان مثال، اگر در کنار سیم آیفون تصویری شما، یک سیم برق دیگر، وجود داشته باشد، به دلیل ایجاد نویز، تصویر آیفون شما، شفاف و با کیفیت نخواهد بود. در مورد پرش تصویر تلویزیون هم، به این صورت است، یعنی اگر سیم کشی غیر اصولی باعث ایجاد نویز و تصویر بی‌کیفیت برای تلویزیون شما می‌شود، باید به کمک یک برقکار متخصص مشکل را حل کنید. البته در برخی موارد، وقتی شما از چند وسیله برقی مانند؛ غذاساز، آبمیوه‌گیری و… استفاده می‌کنید، امکان پرش تصویر، یا ایجاد خطوط در تلویزیون شما، وجود دارد؛ زیرا در این حالت، نوسانات مغناطیسی ایجاد می‌شوند، که این نوسانات می‌توانند به نوبه‌ی خود، یک ایجاد کننده نویز باشند.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون

مشکلات مربوط به کابل‌های تلویزیون

کابل‌های تلویزیون هم نقش مهمی در کیفیت تصویر و صدای تلویزیون دارند، بی‌کیفیتی یا خراب بودن کابل‌ها، باعث ایجاد یک تصویر بی‌کیفیت، پرش تصویر، یا حتی قطعی تصویر می‌شود. در واقع سیگنالی که از آنتن برای تلویزیون، فرستاده می‌شود، توسط کابل به تلویزیون انتقال داده می‌شود. پس طبیعی است، که مشکل یا خرابی کابل، باعث بی‌کیفیتی تصویر یا پرش تصویر تلویزیون شود. کابل‌های بی‌کیفیت همچنین باعث نویز گیری بیشتر تلویزیون می‌شوند.

تمامی مراحل تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون، باید توسط تکنسین‌ها و افراد مجرب این حوزه انجام بگیرد، چرا که هر گونه دستکاری شما می‌تواند، باعث آسیب هر چه بیشتر به تلویزیون شود

پرش تصویر به علت خرابی برد پاور

قطعه برد، در تمامی لوازم برقی از جمله تلویزیون، قطعه پرکاربرد و با ارزشی است. در واقع قطعه برد، جریان کلی را به صورت مناسب، برای سایر قطعات تلویزیون می‌فرستد، یعنی قطعات تلویزیون، جریان الکتریکی مورد نیاز خود را از برد می‌گیرند. با این اوصاف، خرابی این قطعه باعث می‌شود، قطعات دیگر، جریان الکتریکی دریافت نکنند، یا کمتر از نیاز خود دریافت کنند؛ که این مسئله باعث پرش تصویر، بی‌کیفیتی تصویر یا حتی قطع تصویر تلویزیون می‌شود. خرابی برد، قابل تعمیر است، اما اگر به موقع تعمیر یا تعویض نشود، می‌تواند دیگر قطعات تلویزیون را هم خراب کند و هزینه بسیار بیشتری روی دست شما بگذارد.

پرش تصویر تلویزیون در اثر خرابی برد پاور
برد پاور جریان کلی را به قسمت‌های مختلف تلویزیون می‌فرستد، خرابی آن باعث پرش تصویر و قطع تصویر می‌شود.

 پرش تصویر به علت خرابی مین برد

تشکیل تصویر روی، پنل یا صفحه‌ی تلویزیون، وابسته به قطعه‌ی مین برد است. در واقع تصویر قبل از به نمایش درآمدن، ابتدا در مین برد، پردازش شده و سپس به صورت یک تصویر واضح، روی صفحه تلویزیون، نمایش داده می‌شود. مین برد، قطعات مختلفی دارد، خرابی هر یک از قطعات آن، باعث ایجاد مشکل در تصویر تلویزیون، مانند؛ پرش تصویر تلویزیون می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
پرش تصویر تلویزیون در اثر خرابی مینی برد
تشکیل تصویر تلویزیون وابسته به مینی برد است.

مشکل در پاور و منبع تغذیه

پاور و منبع تغذیه، همانطور که از نامش پیدا است، منبع تغذیه و دریافت انرژی سایر قطعات تلویزیون، است. بروز مشکل در این قطعه، می‎تواند مانع عملکرد سایر قطعات تلویزیون شود، پرش تصویر هم می‌تواند، مربوط به خرابی این قطعه باشد. علاوه بر پرش تصویر، خرابی این قطعه باعث می‌شود، که تلویزیون روشن نشود، یا به صورت خود به خود روشن یا خاموش شود.

لامپ تصویر، خرابی لامپ‌های تصویر تلویزیون

لامپ‌های تصویر تلویزیون، لامپ‌های بسیار کوچکی هستند، که پشت پنل یا صفحه‌ی تلویزیون قرار گرفته‌اند، در برخی از مدل‌های تلویزیون این لامپ‌ها، به صورت سری در کناره‌های تلویزیون قرار می‌گیرند، در واقع نور تابیده شده از این لامپ‌ها، تصویر قابل مشاهده‌ای را برای ما فراهم می‌کند. این لامپ‌ها، می‎توانند بر اثر استفاده زیاد از تلویزیون، یا تمام شدن عمر مفیدشان خراب شوند و بسوزند. اگر لامپ‌ها بسوزند و خراب شوند، ممکن است پرش تصویر تلویزیون رخ دهد، یا تصویر تیره شود یا در آخر هیچ تصویری نشان داده نشود. این لامپ‌ها قابل تعویض هستند و شما با تعویض آنها می‌توانید مشکل را برطرف کنید.

سوختن لامپ‌های تصویر تلویزیون و پرش تصویر
لامپ‌های تصویر با ایجاد روشنایی لازم باعث تشکیل تصویر روی پنل تلویزیون می‌شوند.
پیشنهاد مطالعه

کارکرد بیش از حد تلویزیون

کارکرد تلویزیون در حد نرمال و طبیعی، هیچ مشکلی برای تلویزیون به وجود نمی‌آورد، اما استفاده بیش از اندازه از تلویزیون و روشن بودن آن به مدت طولانی باعث آسیب دیدن قطعات تلویزیون می‌شود. همانطور که گفتیم، استفاده بیش از اندازه از تلویزیون، باعث سوختن لامپ‌های تصویر تلویزیون می‌شود.

سوختن این لامپ‌ها باعث پرش تصویر تلویزیون یا قطع کلی تصویر می‌شود. علاوه بر لامپ‌ها ممکن است قطعات دیگر تلویزیون هم، بر اثر داغ کردن و گرم شدن بیش از حد تلویزیون، آسیب ببینند و باعث بروز مشکلات جدی‌تر برای تلویزیون شوند.

خرابی بک لایت تلویزیون

بک لایت یا نور پس زمینه، توسط لامپ‌های تصویر ایجاد می‌شود. این لامپ‌ها به صورت منظم و با فاصله‌ی معین و مشخصی روی پنل مخصوص، در کنار هم قرار می‌گیرند. پنل‌هایی که لامپ‌ها روی آنها قرار می‌گیرند، شکل‌های متفاوتی دارند. ممکن است به صورت یک صفحه مستطیل، پشت صفحه‌ی تلویزیون قرار بگیرند، یا اینکه به صورت دو پنل جدا در قسمت‌های بالا و پایین یا در قسمت‌های راست و چپ تلویزیون و در کناره‌های آن قرار بگیرند.

اگر یکی از لامپ‌های تصویر، روی یک پنل خراب شود، به مرور باعث خرابی سایر لامپ‌ها هم می‌شود. اگر تعداد لامپ‌های خراب زیاد باشد، می‌توان پنل را به صورت کلی تعویض کرد. خرابی پنل بک لایت، باعث پرش تصویر تلویزیون یا قطع شدن آن به صورت کلی می‌شود.

خرابی بک لایت و پرش تصویر
خرابی لامپ یا پنل‌های لامپ‌های تصویر باعث پرش تصویر و قطعی آن می‌شود

تمامی موارد ذکر شده در مقاله برای انواع مدل‌های تلویزیون، از جمله؛ سامسونگ، ال جی، سونی، دوو و … صدق می‎کند. اما نکته‌ی قابل توجه این است که تعمیر تلویزیون یا تعویض قطعات آن یک کار حرفه‌ای و تخصصی است. بنابراین تمامی مراحل تعمیر و تعویض قطعات تلویزیون، باید توسط تکنسین‌ها و افراد مجرب این حوزه انجام بگیرد، چرا که هر گونه دستکاری شما می‌تواند، باعث آسیب هر چه بیشتر به تلویزیون شود.

علاوه بر این موارد، که موارد فنی هستند، ممکن است مشکل پرش تصویر تلویزیون مربوط به مسائل جزئی‌تر مانند، وصل نبودن کابل تلویزیون، یا به روز رسانی نکردن سیستم عامل تی وی باشد.

تعمیر تلویزیون در محل با آچارباز
سرویس و تعمیر تلویزیون در محل آچارباز، شامل نصب، سرویس و تعمیر تضمینی تلویزیون می‌شود. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که شما بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
درخواست تعمیر تلویزیون
لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام
    تلویزیون ال جی 42 اینچ دارم در زمان استفاده از گیرنده دیجیتال تصویر پرش داره ولی زمان‌های دیگه مشکلی نداره

    1. با سلام
      جمال عزیز، این مشکل اغلب به دلیل خرابی کابل گیرنده دیجیتال به وجود می آید. در صورت امکان وضعیت را با کابل جدید بررسی کرده و در صورت خرابی کابل را تعویض کنید.

  2. سلام روز به خیر
    چند وقت پیش پسرم ماشینش را روی صفحه تلویزیون کشیده بود. بعد از اون چند تا خط رو صفحه تلویزیون افتاده، چیکار باید بکنیم؟ درست می شه؟

    1. سلام
      اعظم عزیز
      به احتمال قوی پنل تلو.یزیون شما خراب شده است. می توانید برای حل مشکل درخواست تعمیر تلویزیون در محل خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و یا با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا