×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

لوازم برقی خانگی

5 علت صدای زیاد جارو شارژی در هنگام کار

صدای زیاد جارو شارژی

جارو شارژی‌ها از جمله وسایل برقی بسیار مفید خانه هستند که جارو و نظافت با آنها به سرعت انجام می‌شود. با وجود جارو شارژی‌ها دیگر برای تمیزکاری‌های سریع و سطحی نیاز به آوردن جارو برقی سنگین در وسط خانه نیست. وزن سبک، جابه‌جایی ساده و نحوه‌ی کار آسان از جمله مزایای این جاروهای برقی هستند. اما گاهی صدای این جارو به صورت نامتعارف شنیده می‌شود. در این شرایط باید بررسی کنیم، علت صدای زیاد جارو شارژی چیست؟ در مقاله «5 علت صدای زیاد جارو شارژی در حین کار» در مورد این مشکل با شما صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با ارائه راهکارهای درست و ساده این مشکل را بر طرف کنیم. پس همچنان با ما در آچارباز برای حل این مشکل همراه باشید.

چرا صدای جارو شارژی زیاد است؟

هیچ کس سر و صدای زیاد و نامتعارف در حین کار را دوست ندارد. صدای جارو شارژی‌ها کم نیست، اما از آنجا که این صدا اغلب خیلی زود تمام می‌شود، فرد را اذیت نمی کند. اما گاهی اوقات صدای جارو شارژی زیاد و نامتعارف‌تر می‌شود. در این قسمت به بررسی دلایل این اتفاق می‌پردازیم:

کثیفی فیلتر و صدای زیاد جارو شارژی

کثیفی فیلتر می‌تواند اولین دلیل صدای زیاد جارو شارژی باشد. فیلتر یکی از اجزای مهم در انواع جارو برقی، به خصوص جارو شارژی است. کثیف شدن فیلتر سبب می‌شود که گرد و خاک و ریزگردهای موجود در هوا وارد جارو شوند. یکی از دردسرهای مختلفی که در اثر کثیفی فیلتر ایجاد می‌شود، صدای زیاد جارو شارژی است.

  • چنانچه فیلتر کثیف شده باید آن را جدا کرده و تمیز کنید.
  • در صورتیکه قابل شستشو و یا تعویض است، آن را شسته یا جایگزین کنید.
تعمیر جاروشارژی در محل با آچارباز
برای دریافت خدمات در زمینه تعمیرات انواع جارو شارژی سانی، مولینکس، سایا و مجیک و...کافیست در همین صفحه روی دکمه زیر کلیک کنید. تعمیرکار سیار آنلاین آچارباز، جاروشارژی شما را با هر برندی که باشد، در اسرع وقت تعمیر خواهد کرد.
درخواست تعمیر جاروشارژی
فیلتر جارو شارژی
فیلتر یکی از اجزای مهم جارو شارژی است.

شکستن بلبرینگ‌ها و صدای زیاد جارو شارژی

یکی دیگر از دلایل صدای زیاد جارو شارژی، شکستن بلبرینگ‌ها در آن است. در این شرایط، جارو صدایی مثل زوزه تولید می‌کند. بلبرینگ‌های جارو شارژی بعد از گذشت زمان و کارکردن مداوم، خشک شده و صدای زیاد تولید می‌کنند. در صورتیکه بلبرینگ شکسته، علت تولید صدای زیاد جارو شارژی است، برای تعویض آن باید از مراکز تعمیر جارو شارژی، کمک بگیرید.

برای رفع مشکل صدای زیاد جارو شارژی در اثر مسدودیت لوله‌ها، به راحتی می‌توانید جارو شارژی را باز کرده و مسیر لوله را تمیز کنید.

بلبرینگ جارو شارژی
بلبرینگ‌های جارو شارژی در اثر استفاده طولانی مدت امکان دارد که بشکنند و سبب تولید صدای زیاد جارو شارژی شوند.

گرفتگی لوله‌ها و صدای زیاد جارو شارژی

یکی دیگر از دلایل صدای زیاد جارو شارژی، گرفتگی لوله‌هاست. هنگامی که در حال تمیز کردن خانه با جارو شارژی هستید، امکان دارد، آشغالی مسیر لوله را مسدود کرده و باعث تولید صدای زیاد جارو شارژی شود. برای رفع مشکل صدای زیاد جارو شارژی در اثر مسدودیت لوله‌ها، به راحتی می‌توانید جارو شارژی را باز کرده و مسیر لوله را تمیز کنید.

لوله جارو شارژی
گرفتگی لوله یکی از مشکلات شایع در جارو شارژی‌هاست که سبب تولید صدای زیاد در آنها می‌شود.

خرابی موتور جارو شارژی

خرابی موتور جارو شارژی، یکی دیگر از دلایل صدای زیاد آن است. موتور جارو شارژی ممکن است خراب شده باشد، بلبرینگ آن شکسته و یا کثیف شده باشد. تشخیص این مسئله نیاز به فرد متخصص دارد. چنانچه دانش فنی در این زمینه ندارید بهتر است از یک تکنسین تعمیر جارو شارژی کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه
جارو شارژی
گاهی با روغن کاری موتور، علت صدای زیاد جارو شارژی حل می‌شود.

شکستگی بدنه جارو و صدای زیاد جارو شارژی

جنس بدنه جارو شارژی اغلب از پلاستیک فشرده است. افتادن و یا ضربه خوردن به بدنه جارو، سبب شکستن و تولید صدای نامتعارف در آن می‌شود. تعمیر کاران جارو شارژی بسته به میزان شکستگی اقدامات متفاوتی انجام می‌دهند. اما در صورتیکه شکستگی بسیار زیاد و وسیع باشد، لازم است قسمتی از بدنه تعویض شود.

در این مقاله از آچارباز سعی بر این داشتیم تا 5 دلیل ساده صدای زیاد جارو شارژی را با شما در میان بگذاریم. برخی از راهکارها ساده بوده و خود در منزل می‌توانید آنها را بکار ببرید. چنانچه صدای زیاد جارو شارژی از دلایل ارائه شده نبود، لازم است از تعمیرکارن متخصص جارو شارژی برای حل آن کمک بگیرید.

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا