×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

راهنمای نصب ارتباط داخلی در آیفون تصویری

آموزش نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری

نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری یکی از ویژگی‌های مهم در ساختمان‌ها و سایر مکان‌هایی است که افراد مختلف در آنها زندگی می‌کنند. این ویژگی به شما امکان می‌دهد در ساختمان یا محل کار خود به راحتی با دیگر ساکنین ارتباط برقرار کنید. در این مقاله قصد داریم آموزش نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری را ارائه کنیم. توجه داشته باشید که نصب ارتباط داخل یآیفون تصویری به دانش و ابزار لازم احتیاج دارد و در صورت نیاز به متخصص با تجربه می‌توانید از خدمات آچارباز در زمینه تعمیر ایفون تصویری استفاده کنید.

ارتباط داخلی آیفون تصویری چیست؟

آیفون‌های تصویری در نگاه اول تنها به عنوان وسیله‌ای برای باز کردن در خانه، محل کار یا ساختمان شناخته می‌شدند اما به تدریج کاربردهایی دیگری نیز برای این دستگاه‌ها تعریف شد. امروزه می‌توان از چندین کارایی مختلف پیرامون آیفون‌های تصویری حرف زد که یکی از مهم‌ترین آنها برقراری ارتباط داخلی‌ست.

برخی آیفون‌های تصویری این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید به وسیله مانیتورهای آنها با افراد درون ساختمان ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال با نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری اگر ساکن طبقه اول هستید بتوانید با شماره‌گیری عدد 2، با واحد 2 یا طبقه 2 ارتباط بگیرید.

آموزش نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری
پیشنهاد مطالعه

وزش نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری

با نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری می‌توانید یک ویژگی مفید برای افزایش امنیت و راحتی در خانه یا ساختمان داشته باشید. در زیر آموزش نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری را برای شما توضیح خواهیم داد.

  1. بررسی سازگاری آیفون تصویری: برای برقراری ارتباط داخلی به نوعی از آیفون تصویری نیاز دارید که امکان برقراری ارتباط داخلی را داشته باشد. قبل از اقدام به نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری، مطمئن شوید که سیستم شما از این ویژگی پشتیبانی می‌کند. همه آیفون‌های تصویری گزینه‌ای برای ارتباط داخلی ندارند.

به این نکته هم توجه کنید که این آیفون‌های تصویری باید علاوه بر دوربین، دارای کانکتور 4تایی برای برقراری ارتباط داخلی باشند.

2. سیم‌کشی را آماده کنید: ارتباطات داخلی نیاز به سیم‌کشی بین آیفون‌های تصویری واحدها دارد. در سیم‌کشی ارتباط داخلی باید با 4 رشته سیم ارتباط بین آیفون‌ها برقرار شود. این ارتباط به صورت مستقیم بین آیفون‌های تصویری واحدها انجام می‌شود. این کار جدا از وصل شدن آیفون تصویری هر واحد – به‌صورت مجزا – به جعبه تقسیم است.

به عنوان مثال اگر قصد دارید در یک ساختمان دو واحدی آیفون تصویری نصب کنید، از هر واحد به 12 رشته سیم نیاز دارید؛ 4 رشته سیم برای وصل کردن آیفون تصویری واحد اول به جعبه تقسیم، 4 رشته سیم برای وصل کردن آیفون تصویری واحد دوم به جعبه تقسیم و 4 رشته سیم برای نصب ارتباط داخلی بین آیفون‌های دو واحد.  

برای برقراری ارتباط داخلی آیفون تصویری نیاز دارید که هر اندازه واحد دارید، 4 رشته سیم از واحد اول به واحد دوم، از واحد دوم به واحد سوم، از واحد سوم به واحد چهارم و… وصل کنید.

توجه داشته باشید که نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری، هیچ ربطی به جعبه تقسیم ندارد.

3. تنظیمات آیفون تصویری را انجام دهید: از هر واحد 4 رشته سیم به ترتیب مشخص به هم وصل می‌کنید. بعد از آن در تنظیمات آیفون تصویری شماره واحد را مشخص می‌کنید. بعد از مشخص شدن شماره هر واحد در تنظیمات آیفون تصویری، می‌توانید با انتخاب شماره هر واحد و فشار دادن دکمه Call با واحد مورد نظرتان ارتباط داخلی به وسیله آیفون تصویری برقرار کنید.

در این حالت گوشی آیفون تصویری را بردارید و روی صفحه لمسی آیفون بزنید.

بعد از روشن شدن صفحه نمایش آیفون تصویری، گزینه «تنطیمات» را انتخاب کنید.

بعد از آن گزینه «تنظیمات سیستم» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد گزینه «تنظیم شماره واحد» را انتخاب می‌کنید.

در این مرحله باید رمز تنظیمات شماره جدید واحد را انتخاب کنید. به عنوان مثال در آیفون‌های تصویری سیماران از کد دستوری #2200#* استفاده می‌کنید. در ادامه مثلا اگر شماره واحد شما 2 است، این عبارت را وارد می‌کنید: #002#2200#* استفاده می‌کنید و در نهایت گزینه «تایید تنظیمات» را فشار می‌دهید.

توجه داشته باشید که کد تنظیمات ارتباط داخلی در برندهای مختلف آیفون تصویری متفاوت است.

4. ارتباط داخلی را انجام دهید: در مرحله آخر تنها کافی است از صفحه نمایش گزینه «ارتباط داخلی» را انتخاب کنید؛ بعد از آن شماره واحد (به‌طور مثال 002) را وارد کنید و گزینه «تماس» را فشار دهید. اکنون ارتباط داخلی آیفون تصویری شما با واحد 2 برقرار شده است. 

نصب ارتباط داخلی آیفون تصویری
پیشنهاد مطالعه

با توجه به نکاتی که در این مقاله بیان شد، می‌توانید این سیستم را نصب و از آن استفاده کنید. در صورتی که با مشکلاتی در مورد نصب یا استفاده از ارتباط داخلی مواجه شدید، می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از خدمات آچارباز استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا