×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

مشکلات رایج آیفون تصویری تابا و راه حل آنها

عیب یابی آیفون تصویری تابا

آیفون‌های تصویری در برندهای مختلفی در بازار موجود است. یکی از آیفون‌های تصویری رایج در بازار آیفون تصویری تابا است. هر وسیله الکتریکی در کنار کاربردهایی که دارد ممکن است با مشکلاتی هم مواجه شود. عیب یابی آیفون تصویری تابا هم یکی از مواردی است که ممکن است به آن نیاز پیدا کنید. در این مقاله به بررسی مشکلات رایج آیفون تصویری تابا می‌پردازیم و راه‌حل‌های آنها را بررسی می‌کنیم. البته اگر نتوانستید مشکل را حل کنید، ما در آچارباز برای تعمیر ایفون تصویری در کنار شما هستیم و می‌توانید از خدمات ویژه‌ی ما استفاده کنید.

عیب یابی آیفون تصویری تابا

برای رفع مشکل آیفون تصویری تابا ابتدا باید مشکل را به درستی پیدا کنید. اگر آیفون تصویری تابا در خانه یا محل کارتان خراب شد، خیلی سریع به فکر تعویض آن نباشید چون اغلب مشکلات رایج آیفون تصویری تابا با تشخیص درست قابل رفع و تعمیر است. در ادامه بخشی از مشکلاتی که آیفون تصویری تابا با آن مواجه است و کارهایی که برای عیب یابی آیفون تصویری تابا باید انجام دهید، مرور می‌کنیم.

مشکل برد تغذیه آیفون تصویری تابا

برقراری ارتباط مدار صدا و تصویر در آیفون تصویری تابا توسط برد تغذیه این دستگاه انجام می‌شود. نوع برد تغذیه آیفون تصویری تابا، سوئیچینگ است و وظیفه روشن شدن آیفون تصویری بعد از فشار به شاسی زنگ را بر عهده دارد. اغلب رفع مشکل آیفون تصویری تابا از طریق تعمیر برد تغذیه انجام می‌شود. برد تغذیه از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود و شرایط خراب شدن این اجزا در آیفون تصویری تابا وجود دارد. البته این خرابی اگر برای آیفون تصویری شما رخ دهد ممکن است به یک تعمیر اساسی نیاز داشته باشید. برای آنکه بتوانید مشکل برد تغذیه را برطرف کنید ممکن است به تعویض خازن، تعمیر دیودی یا تعویض ترانس نیاز داشته باشید.

  • تشخیص مشکل خازن آیفون تصویری تابا: اگر خازن برد تغذیه دچار مشکل شده باشد، با تعویض آن به راحتی می‌توانید به کار کردن دوباره برد تغذیه و عیب یابی آیفون تصویری تابا مطمئن باشید. توجه کنید که تعویض خازن یکی از کارهایی است که در حل مشکل برد تغذیه انجام می‌شود.
  • تشخیص مشکل پلهای دیودی آیفون تصویری تابا: پل‌های دیودی یکی دیگر از اجزا برد تغذیه است که ممکن است مشکل این برد ناشی از خرابی آنها باشد. برای تشخیص خرابی پل‌های دیودی در برد تغذیه آیفون تصویری تابا می‌توانید از ولت‌متر استفاده کنید. با اندازه‌گیری ولتاژ سر دو پایه خروجی پل‌های دیودی اگر عدد نشان ولت‌متر بین 5 تا 12 باشد، پل دیویدی سالم است، در غیر این‌ صورت باید آن را تعویض کرد.
  • حل مشکل ترانس در آیفون تصویری تابا:سیم‌پیچ‌ها یکی دیگر از راه‌ها برای پیدا کردن مشکل احتمالی ترانس برای تعمیر برد تغذیه آیفون تصویری تابا است. در این مرحله نیز با اندازه‌گیری ولتاژ توسط مولتی‌متر اگر ولتاژ بین 12 تا 42 باشد می‌توانید سیم‌پیچ‌ها را بررسی کنید. با اندازه‌گیری دو سر سیم‌پیچ­ اولیه و سیم‌پیچ ثانویه، اگر مولتی‌متر صدای بوق بدهد، نشان‌دهنده این نکته است که  ترانس خراب شده و باید تعویض شود.
پیشنهاد مطالعه

مشکل برد صدای آیفون تصویری تابا

یکی دیگر از مشکلات رایج در آیفون‌های تصویری تابا، مشکل برد صدای آن است. زمانی که این مشکل به وجود می‌آید، برای عیب یابی آیفون تصویری تابا می‌توانید به مسائل مختلفی توجه کنید. این مشکل اغلب می‌تواند به دلیل خرابی میکروفن دهنی یا بلندگو و قطع بودن صدای آیفون باشد. برای تشخیص مشکل برد صدای آیفون تصویری تابا می‌توانید از دستگاه بازر استفاده کنید.

از سوی دیگر ممکن است صدا ناقص، کم، یا به صورت ناپیوسته پخش شود. دلایل این مشکل را می‌توان در گزینه‌های زیر پیدا کرد:

  • ضعف اتصال صوتی: بررسی کنید که اتصال صوتی بین دستگاه آیفون تصویری و دستگاه پایه (مانیتور) قوی و پایدار باشد.
  • مشکل در بلندگو یا میکروفون: بررسی کنید که آیا بلندگو یا میکروفون دستگاه دچار خطا یا مشکل فنی است.

مشکل برد تصویر آیفون تصویری تابا

اختلال در برد تصویر آیفون تصویری تابا یکی از مشکلاتی است که همین ابتدا توصیه می‌کنیم برای رفع آن به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید.

مشکل برد آیفون تصویری تابا ممکن است خود را به شکل‌های مختلفی نشان دهد:

  • نبودن تصویر روی صفحه نمایش
  • دیدن برفک روی صفحه نمایش
  • قطع و وصل شدن تصویر بعد از برداشتن گوشی آیفون تصویری
  • صفحه نمایش بیش از یک دقیقه و 30 ثانیه روشن می‌ماند.

هر کدام از این نشانه‌ها می‌تواند به شما خبر دهد که برد تصویر آیفون تصویری تابا ساختمان شما دچار مشکل شده است. همچنین ممکن است در برخی موارد کیفیت تصویر در آیفون تصویری تابا کاهش یابد و تصاویر ناواضح و مبهمی نمایش داده شود. این مشکل می‌تواند به دلیل مسائل زیر رخ دهد:

  • ضعف اتصال شبکه: بررسی کنید که آیا اتصال شبکه بین دستگاه آیفون تصویری تابا و دستگاه پایه (مانیتور) قوی و پایدار است.
  • ضعف سیگنال: اطمینان حاصل کنید که آیفون تصویری تابا به یک شبکه قوی و پایدار متصل شده است.
  • مشکل در دوربین: بررسی کنید که آیا دوربین آیفون تصویری تابا دچار خطا یا مشکل فنی است.
  • خطای نرمافزاری: در صورتی که مشکل به علت خطای نرم‌افزاری است، از آخرین نسخه نرم‌افزار موجود استفاده کنید یا به‌روزرسانی نرم‌افزار را انجام دهید.

مشکل کیبورد آیفون تصویری تابا

گاهی ممکن است برای عیب یابی آیفون تصویری تابا به جای تعمیر مجبور به تعویض شوید. این کار زمانی انجام می‌شود که یکی یا بخش بیشتری از کیبورد آیفون تصویری تابا دچار مشکل شود. در این حالت برای رفع مشکل آیفون تصویری تابا بهترین کار این است که دکمه‌های مورد نظر روی کیبورد را تعویض کنید. با استفاده از مولتی‌متر از سالم بودن یا نبودن کیبورد و دکمه‌های آن اطمینان حاصل کنید.  

عیب یابی آیفون تصویری تابا
پیشنهاد مطالعه

روش های رفع مشکلات رایج آیفون تصویری تابا

فارغ از مشکلات رایج در بردهای آیفون تصویری تابا، ممکن است مشکلات دیگری هم به صورت موردی به وجود آید که در ادامه برخی از آنها را روش‌های رفع آن به شما توضیح می‌دهیم.

قطع شدن تصویر و عمل نکردن در بازکن بعد از برداشتن گوشی

اگر بعد از به صدا در آمدن زنگ و برداشتن گوشی، تصویر آیفون تصویری قطع شد و در بازکن عمل نکرد، این مشکل را می‌توانید به دلیل خراب شدن برد صدا و خراب شدن میکروسوئیچ بدانید. برای عیب یابی آیفون تصویری تابا بر اثر این مشکل می‌توانید با شست‌وشوی برد صدا و تعویض میکروسوئیچ آن را حل کنید.

کار کردن یکسره در بازکن بعد از به صدا در آمدن زنگ

مشکل دیگر در آیفون تصویری تابا زمانی رخ می‌دهد که بعد از به صدا درآمدن زنگ، در بازکن به صورت یکسره عمل و در را باز کند. این مشکل اگر در یکی از واحدها رخ داده باید برد تغذیه آیفون تصویری تابا در همان واحد، بررسی شود. اما اگر تمامی واحدها با این مشکل مواجه هستند، می‌توانید برد پنل را بررسی کنید.

صدای ضعیف زنگ

گاهی ممکن است صدای زنگ در آیفون تصویری تابا ضعیف شود و همچنین صدای دو طرف به خوبی شنیده نشود. در این حالت ممکن است با مشکلاتی نظیر خراب شدن میکروسوئیچ، پتانسیومتر، آی سی و خازن مواجه شده باشید.

تصویر آبی در آیفون تصویری تابا

آبی شدن تصویر آیفون تصویری تابا یکی از مشکلات رایج در این نوع از آیفون‌های تصویری است. خرابی سیم‌کشی، ایراد در برد صدا، خرابی خازن‌ها در برد تصویر و خرابی برد اصلی، برد دوربین و یا کیبورد در پنل خارجی می‌تواند عواملی باشد که با رفع آنها می‌توانید از داشتن یک تصویر با کیفیت مطمئن شوید.

عمل نکردن در بازکن

گاهی پیش می‌آید که در بازکن آیفون تصویری تابا نوانایی باز کردن در تمامی واحدها را از دست می‌دهد. اگر با این مشکل روبه‌رو شدید باید برای عیب یابی آیفون تصویری تابا، مشکل را در پنل آیفون تصویری جست‌وجو کنید. در این حالت باید رسیدن ولتاژ AC به پنل و سیم‌کشی آیفون تصویری را بررسی کنید.

سخن آخر

در صورت بروز مشکلات پیچیده یا عدم توانایی در حل مشکلات، می‌توانید برای تعمیر آیفون تصویری اقدام کنید. کارشناسان و مشاوران آچارباز می‌توانند با رفع مشکل آیفون تصویری تابا به شما کمک زیادی کنند.

3.5/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام ایفون تابا پس از روش شدن با فشار دکمه offخاموش وروشن نشد مدلtv1035

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا