×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

چگونه سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی را تنظیم کنیم

نحوه تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی

با نصب کرکره برقی دیگر نیاز نیست هر روز برای باز کردن درب مغازه یا فروشگاهتان کرکره فلزی سنگین را با دست بالا و پایین ببرید یا درب پارکینگ را با دست باز کنید، کرکره برقی تنها با زدن دکمه روی ریموت باز و بسته می‌شود. یکی از نکات مثبت استفاده از کرکره برقی، امکان تنظیم سرعت باز و بسته شدن آن است. در ادامه راجع به تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی صحبت خواهیم کرد. در صورتی که به تعمیر کرکره برقی نیاز داشتید تعمیرکار ماهر آچارباز در کنار شماست تا هرچه سریع‌تر مشکل شما را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه

تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی

کرکره برقی در مدل‌های متفاوتی در بازار وجود دارد و تفاوت آن‌ها در موتور و تیغه‌های به کار رفته در ساختار آنهاست. سه مدل موتور کرکره برقی وجود دارد که از نظر کاربرد با هم متفاوت هستند.

  1. موتور سانترال: اگر درب پارکینگ یا محل کار شما زیاد باز و بسته می‌شود، بهتر است از کرکره برقی با موتور سانترال استفاده کنید.
  2. موتور ساید: برای محل‌هایی که درب بزرگ دارند و پرتردد هستند، کرکره برقی با موتور ساید مناسب است.
  3. موتور توبولار: رایج‌ترین مدل موتور در کرکره‌های برقی، موتور توبولار است که برای درب‌های کوچک و متوسط و کم‌تردد مناسب است.

سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی با موتور توبولار پایین است و ممکن است این سرعت پایین سبب نارضایتی استفاده کنندگان شود. برای همین بسیاری افراد دنبال افزایش سرعت باز و بسته کردن کرکره برقی هستند.

موتورهای کرکره برقی را می‌توان با توجه به سرعت به دو دسته تقسیم کرد:

  • موتورهای معمولی: در این مدل وقتی شخص دکمه ریموت را می‌زند، موتور با سرعت پایینی درب را باز و بسته می‌کند. کاربرد کرکره برقی با موتور معمولی برای منازل مسکونی و مغازه‌ها بیشتر است.
  • موتورهای سرعت بالا: در این مدل با فشردن دکمه ریموت، درب با سرعت بالایی باز و بسته می‌شود. این مدل برای درب اماکن حساسی مثل اورژانس یا بیمارستان کاربرد دارد.
چه نوع کرکره برقی برای درب ایستگاه آتش نشانی مناسب است.
کرکره برقی با موتور ساید یا سانترال سرعت بالایی دارند و مناسب ایستگاه آتشنشانی هستند.
پیشنهاد مطالعه

روش تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی در موتورهای متفاوت فرق دارد. محل نصب کرکره برقی هم مهم است، اگر آن محل یک منزل مسکونی یا یک اداره امنیتی باشد، سرعت کرکره برقی در باز و بسته شدن اهمیت پیدا می‌کند.

علاوه بر نوع موتور درب کرکره برقی، عوامل زیر هم بر سرعت آن تاثیر دارند:

  • دور موتور کرکره برقی. هرچه دور موتور بالاتر رود سرعت باز و بسته شدن درب هم افزایش می‌یابد.
  • تعویض کردن پلیت داخل موتور کرکره اتوماتیک هم روی افزایش سرعت تاثیر دارد.
  • داشتن موتور قدرتمندی مثل موتور مدل ساید هم ارتباط مستقیمی با سرعت باز و بسته شدن درب دارد.
  • در موتورهای سانترال یک خازن وجود دارد که با تعویض یا تقویت آن می‌توانید سرعت باز و بسته شدن درب کرکره‌ای را افزایش دهید.
  • در موتورهای سانترال تعدادی فنر داخل کاسه فنر که روی لوله درام نصب شده است وجود دارد که تقویت این فنرها سرعت باز و بسته شدن درب کرکره‌ای را افزایش می‌دهد.
  • اگر موتور کرکره برقی از نوع توبولار است با تعویض موتور آن و نصب موتورهای قوی‌تر می‌توانید سرعت آن را بیشتر کنید.
  • برای افزایش سرعت کرکره برقی که موتور ساید یا همان پارالل زنجیری را دارد از روش تعویض چرخ دنده خورشیدی استفاده کنید. با تغییر سایز چرخ دنده نصب شده روی لوله درام می‌توانید سرعت را افزایش دهید. در این روش هرچقدر چرخ دنده کوچک‌تر شود و از تعداد گام‌های آن کم شود، سرعت کرکره برقی افزایش می‌یابد.
  • برای افزایش سرعت کرکره برقی که موتور توبولار دارد، می‌توانید قطر لوله درام را افزایش دهید تا سرعت کرکره زیاد شود.
پیشنهاد مطالعه

تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی

روش دیگر تنظیم سرعت باز و بسته شدن کرکره برقی، روش دیپ سوئیچ است. روی مدار فرمان درب کرکره برقی 3 عدد دیپ سوئیچ تعبیه شده است، وظیفه آنها فعال و غیر فعال کردن تایمر باز و بسته شدن درب و میزان سرعت باز و بسته شدن آن است.

برای استفاده از روش دیپ سوییچ، دیپ سوییچ auto close را تا زمانی که برای پایین آمدن کرکره برقی نیاز است روی حالت روشن بگذارید، برای غیر فعال کردن این حالت دیپ سوییچ auto close را خاموش کنید.

روش دوم فشردن دکمه تایم است. از سمت چپ اولین دکمه را فشار دهید و بعد مدار فرمان را چند ثانیه نگه دارید تا به حالت چشمک زن تغییر کند، سپس دکمه D روی ریموت را بزنید و تا زمان مورد نظرتان برای باز و بسته شدن درب آن را نگه دارید تا زمان در حافظه آن ثبت شود و دوباره دکمه D را بزنید، از آن به بعد درب طبق تایم ذخیره شده باز و بسته خواهد شد. با این روش‌های ساده می‌توانید سرعت باز و بسته کردن درب کرکره برقی را تنظیم کنید. در صورت نیاز به سرویس دوره‌ای یا تعمیر کرکره برقی می‌توانید از خدمات ویژه‌ی آچارباز استفاده کنید.

نصب و تعمیر کرکره برقی با آچارباز
نصب و تعمیر کرکره برقی شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع کرکره برقی است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
نصب و تعمیر کرکره برقی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا