×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

آشنایی با مشکلات رایج کرکره برقی

مشکلات رایج کرکره برقی

کرکره‌های برقی از رایج‌ترین نوع درب‌های برقی هستند که برای محیط‌های مختلف مانند پارکینگ، مغازه، خانه، کارخانه و … کاربرد دارند. کرکره‌ها دارای بخش‌های مختلفی هستند و پس از استفاده به دلایل مختلف دچار مشکل می‌شوند. از آنجایی که کرکره‌های برقی معمولا برای تأمین امنیت بیشتر و راحتی باز و بسته کردن درب مورد استفاده قرار می‌گیرند، به محض بروز مشکل باید به دنبال عیب یابی و تعمیر آن‌ها باشید. به همین دلیل در ادامه به بررسی مشکلات رایج کرکره برقی می‌پردازیم.

در صورت نیاز به تعمیرکار خبره و حرفه‌ای کرکره برقی می‌توانید از خدمات ویژه آچارباز در زمینه تعمیر کرکره برقی استفاده کنید.

نصب و تعمیر کرکره برقی با آچارباز
نصب و تعمیر کرکره برقی شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع کرکره برقی است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
نصب و تعمیر کرکره برقی

رایج‌ترین مشکلات کرکره‌های برقی

زمانی که افراد ایرادات و خرابی‌هایی را در کرکره برقی مشاهده می‌کنند، سریعا با تعمیرکار تماس می‌گیرند. اما اگر تعمیر کار در دسترس نباشد یا زمان کافی برای این کار نداشته باشید، چاره کار چیست؟ در این شرایط آشنایی با مشکلات رایج می‌تواند تا حد زیادی به شما کمک کرده تا در صورت وجود مشکل جزئی، خودتان آن را برطرف کنید. 

کرکره باز و بسته نمی‌شود

اولین مشکل رایجی که در این بخش به آن می‌پردازیم، باز و بسته نشدن درب است. معمولا در محیط‌های شلوغ‌تر که میزان باز و بسته شدن درب بیشتر است، انی مشکل بیشتر اتفاق می‌افتد. علت این موضوع متفاوت است ولی معمولا با مشکلات ناشی از اتصال برق ایجاد می‌شود.

برای برطرف کردن آن حتما فیوز برق و اتصالات آن را به طور کامل بررسی کنید و از سالم بودن منبع تغذیه اطمینان حاصل کنید. اگر با این کار همچنان مشکل وجود داشته باشد، باید به دنبال دلایل دیگری باشید.

پیشنهاد مطالعه

باز و بسته شدن نصفه نیمه

یکی دیگر از مشکلات رایج کرکره برقی این است که به صورت کامل باز و بسته نمی‌شود و در نیمه مسیر متوقف می‌شود. اگر از کرکره خودکار استفاده می‌کنید، علت بروز این مشکل خرابی و عملکرد نادرست سنسورهاست. سنسورها باید در محل درست نصب شده و کاملا در یک راستا قرار بگیرند. از تمیز بودن سنسورها و قرارگیری آن‌ها در محل درست اطمینان حاصل کنید تا این مشکل در کرکره برقی برطرف شود.

گیر کردن کرکره برقی

اگر کرکره هنگام حرکت متوقف شده یا به نیروی اضافی دست برای حرکت نیاز دارد، باید بخش‌های مختلف آن را روغن کاری کنید. گاهی اوقات گیر کردن با سروصدای زیاد نیز همراه است، که این موضوع نیز نشان دهنده نیاز کرکره به روغن کاری است. از روان کننده‌ها نیز می‌توانید به جای روغن استفاده کنید.

خرابی و مشکلات رایچ کرکره‌ های برقی
پیشنهاد مطالعه

خراب شدن جک‌های بازویی کرکره برقی

جک‌های بازویی نقش بسیار مهمی در باز و بسته شدن کرکره دارند و وزن اصلی کرکره را به بالا یا پایین حرکت می‌دهند. این جک‌ها بسیار مهم هستند و در صورت خرابی، کرکره به طور کامل از کار می‌افتد. باز و بسته نشدن درب در بسیاری از شرایط به دلیل خرابی جک‌های بازویی اتفاق می‌افتد.

سرعت حرکت کرکره کم یا زیاد است

کرکره‌های برقی دارای فنر مخصوصی هستند که حرکت آن‌ها را کنترل می‌کند. اگر فنر آسیب دیده یا دچار خرابی شده باشد، کرکره نمی‌تواند به خوبی حرکت کرده و حرکت آن بسیار کند و آهسته انجام می‌شود. گاهی اوقات نیز پارگی کامل فنر باعث از دست رفتن کنترل سرعت و حرکت سریع کرکره می‌شود. با تعویض فنر هر دو مشکل به راحتی برطرف می‌شوند.

باز شدن خود به خود کرکره برقی

یکی از مشکلاتی که گاهی اوقات برای کرکره‌های برقی ایجاد می‌‌شود، باز شدن خود به خود کرکره است. این مشکل می‌تواند از نظر امنیتی نیز نگران کننده باشد. به همین دلیل به محض مشاهده این مورد باید با تعمیر کار متخصص تماس گرفته تا برای بررسی و عیب یابی کرکره به محل مراجعه کند.

پیشنهاد مطالعه

به هم ریختن کدهای عملیاتی

کرکره‌های برقی دارای کدهای عملیاتی هستند که برای باز و بسته شدن به کار می‌روند. اگر کوچک‌ترین اشتباهی در این کدها رخ دهد، روی عملکرد صحیح کرکره تأثیر می‌گذارد. بسیاری از مشکلات و خرابی‌های ایجاد شده برای کرکره به دلیل به هم ریخته شدن کدهای عملیاتی و یا تداخل آن‌ها با کرکره‌های اطراف است.

خراب شدن شفت کرکره

شفت از قطعات بسیار مهم و کاربردی در کرکره‌های برقی است که خرابی آن نیز باعث اختلال در عملکرد صحیح کرکره می‌شود. وظیفه شفت نگه داشتن رول‌های کرکره است و دارای مقاومت بسیار بالایی است. اما در صورت خرابی و از دست رفتن عملکرد صحیح، درب به خوبی باز و بسته نشده و ممکن است کرکره در حین حرکت گیر کند. 

خرابی ریموت کنترل

ریموت های کنترلی نیز در باز و بسته شدن کرکره‌ها نقش مهمی دارند. خراب شدن ریموت باعث می‌شوند عملا نتوانید از درب استفاده کرده و آن را باز و بسته کنید. اتمام باتری ریموت یکی از رایج‌ترین مواردی است که باعث از کار افتادن آن می‌شود. معمولا چراغ ریموت‌ها هنگام اتمام باتری، کمرنگ شده یا چشمک می‌زنند.

پیشنهاد مطالعه

خرابی موتور کرکره برقی

موتور مهم‌ترین بخش کرکره‌ها و درب‌های اتوماتیک برقی است. موتور نقش اساسی در بالا و پایین کردن کرکره دارد و در صورت خرابی، کرکره از کار می‌افتد. در صورت خرابی موتور و از کار افتادن کامل کرکره، باید با تعمیر کار تماس گرفته و برای تعمیر یا تعویض موتور اقدام کنید.

سخن آخر

کرکره‌های برقی از درب‌های بسیار کاربردی و ایمنی هستند که در محیط‌های مختلف استفاده می‌شوند. این کرکره‌ها به دلیل استفاده و باز و بسته شدن زیاد، ممکن است دچار خرابی و مشکل شوند. اگر با ایرادات رایج کرکره برقی آشنا باشید، می‌توانید در برخی از مواقع بدون کمک تعمیرکار آن را برطرف کنید. در صورت نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای نیز متخصصین آچارباز در کنار شما هستند تا مشکلات کرکره برقی شما را به طور کامل رفع کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا