×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

مشکلات رایج و عیب یابی آیفون تصویری سیماران

عیب یابی آیفون تصویری سیماران

شرکت آیفون تصویری سیماران با بیش از دو دهه تجربه در زمینه تولید آیفون‌های صوتی و تصویری، در بازار ایران گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده است. اما محصولات این شرکت نیز مثل سایر تجهیزات الکترونیکی دچار مشکلاتی می‌شوند. در این مطلب ضمن بررسی مشکلات رایج آیفون تصویری سیماران به عیب یابی آن‌ها خواهیم پرداخت. درضمن اکیدا تقاضا داریم، بدون تجهیزات و دانش کافی، از تعمیر یا بررسی دستگاه‍‌های الکتریکی خودداری کنید. در صورت نیاز به تعمیر ایفون تصویری تعمیرکاران باتجربه آچازباز در کنار شما خواهند بود. با ما همراه باشید.

فهرست محتوا

عیب یابی آیفون تصویری سیماران

قبل از اقدام به عیب یابی آیفون تصویری سیماران مطمئن شوید که دستگاه از مدار خارج شده و به برق شهری متصل نیست. در این بخش به مشکلات رایج آیفون تصویری سیماران می‌پردازیم:

خاموش بودن آیفون تصویری سیماران

اگر با جابجا کردن دکمه پاور آیفون تصویری سیماران، دستگاه همچنان خاموش است و صدا و تصویر ندارد، آیفون شما به احتمال زیاد سوخته است. در مرحله اول از عیب یابی، مطمئن شوید که برق 220 ولت به آیفون متصل است و سیم ورودی به آیفون ایرادی نداشته باشد. باز هم تاکیید می‌کنیم که در صورت آشنا نبودن به سیستم برق و الکترونیک به هیچ عنوان این کار را انجام ندهید. اگر برق 220 ولت به مدار دستگاه متصل بود، اما دستگاه همچنان خاموش بود قطعا آیفون تصویری سیماران شما سوخته است و باید آن را تعویض کنید.

مشکلات رایج آیفون تصویری سیماران
سوختن آیفون تصویری سیماران

تغییر رنگ تصویر مانیتور آیفون تصویری سیماران

مانیتور آیفون تصویری سیماران در دو نوع رنگی و سیاه و سفید تولید می‌شود. در صورت بروز مشکل در این قسمت، اگر مانیتور رنگی باشد تصویر به حالت آبی یا سیاه درآمده، و اگر آیفون سیاه و سفید باشد تصویر مانیتور، سفید یا سیاه می‌شود. در ادامه به بررسی تمامی این حالت‌ها می‌پردازیم.

اگر تصویر در مانیتور رنگی آیفون تصویری سیماران به رنگ آبی درآمد، باید ابتدا پنل آیفون تصویری را چک کنید تا مطمئن شوید که قطعی نداشته باشد. سپس مانیتور را چک کنید که البته در این مشکل احتمال ایراد داشتن مانیتور کم است.

اگر آیفون تصویری شما جزو مدل‌های سیاه و سفید بوده و تصویر آن کاملا سفید شده است، ابتدا همان مراحلی که در مورد آیفون تصویری رنگی بیان شد را انجام دهید. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که در آیفون‌های تصویری سیاه و سفید سیماران، احتمال جامپ تصویر مانیتور هم وجود دارد. پس جامپر دوتایی تصویر در پشت مانیتور آیفون تصویری سیماران را نیز چک کنید.

اگر تصویر آیفون تصویری سیاه و سفید شما کاملا به رنگ سیاه درآمده است، نشان دهنده این است که بردهای تصویر دچار ایراد و آسیب شده‌اند.

سوت ممتد، ضعیف یا قطع شدن زنگ آیفون

اگر از آیفون تصویری شما صدای سوت ممتد می‌آید یا صدای زنگ آیفون قطع یا ضعیف شده است، ایراد اصلی مربوط به سولفاته شدن پلاتین شاسی‌ها و نشتی در قطعات پنل آیفون تصویری است. درصورت مشاهده این مشکلات با همکاران مجرب ما در شرکت آچارباز تماس حاصل فرمائید تا در اسرع وقت اقدام به رفع ایرادات وارده و تعمیر دستگاه شما نمایند.

پارازیت و نویز در صدا و تصویر

یکی دیگر از مشکلات رایج آیفون تصویری سیماران، وجود پارازیت در تصویر مانیتور و همینطور ایجاد نویز در صدای رفت و برگشتی هنگام استفاده از آیفون است. در صورت بروز این مشکل به احتمال زیاد دکمه پاور نیز مدام روشن و خاموش می‌گردد. همچنین ممکن است مانیتوری که در منزل قرار گرفته صدای مداومی بدهد و برای اینکه زنگ به صدا دربیاید باید چندین مرتبه شاسی پنل زنگ را فشار دهید. ایراداتی که اشاره شد به دلیل بروز نوسانات برق در دستگاه است. علت دیگر آن می‌تواند استفاده بیش از حد و زیاد از مانیتور باشد که به برد مانیتور آیفون تصویری سیماران آسیب رسانده است. در این حالت برد مانیتور باید تعمیر یا تعویض شود.

پیشنهاد مطالعه

قطعی صدا، تصویر و درب بازکن

از دیگر مشکلات رایج آیفون تصویری سیماران، زنگ خوردن آیفون بدون صدا و تصویر است. در این حالت حتی درب بازکن هم کار نمی‌کند. بهترین کار این است که با رعایت جوانب احتیاطی ابتدا سیم‌کشی پنل تا مانیتور آیفون تصویری را چک کنید. اگر در این مسیر قطعی ولتاژ نداشتیم باید پنل آیفون تصویری بررسی شود. توجه داشته باشید که این بررسی‌ها نیازمند داشتن مهارت و ابزارهای لازم است. در صورتی که ازدانش کافی و تجهیزات لازم برخوردار نیستید، می‌توانید از یک تعمیرکار حرفه‌ای کمک بگیرید.

قطع نشدن تصویر و زنگ مداوم

اگر تصویر مانیتور آیفون تصویری سیماران شما قطع نمی‌شود و مدام در حال زنگ خوردن است، این مشکل باعث از کار افتادن درب بازکن و قطع شدن صدای رفت و برگشت می‌شود. اگر با این ایراد روبرو شدید در اولین قدم شاسی پنل آیفون تصویری را بررسی کنید زیرا به احتمال زیاد شاسی گیر کرده باشد. در قدم بعدی بهتر است سیم‌کشی بین پنل و مانیتور را چک کنید چون ممکن است دچار اتصالی شده باشد.

عیب یابی آیفون تصویری سیماران
قطعی برق در آیفون تصویری
پیشنهاد مطالعه

درصورت وجود قطعی درب باز کن آیفون تصویری سیماران، باید مواردی که گفته می‌شود را چک کنید. در ابتدای کار از دیگر واحدهای ساختمان سوال کنید که آنها نیز دچار این مشکل شده‌اند یا خیر. اگر سایر واحدهای ساختمان مشکلی در این زمینه نداشته باشند، مانیتور آیفون شما دچار ایراد شده و باید فورا تعمیر گردد. اما اگر سایر واحدهای ساختمان نیز دچار قطعی درب بازکن شده باشند، ابتدا باید ولتاژ ورودی به پنل آیفون را بررسی کنید. اگر این ولتاژ ورودی دچار قطعی شده باشد باید سراغ منبع ولتاژ بروید. اما ممکن است که ولتاژ ورودی به پنل آیفون شما مشکلی نداشته باشد، در این صورت باید سیم‌کشی از قفل درب بازکن تا پنل را چک کنید و اگر این مورد هم مشکلی نداشت، پس قفل درب بازکن خراب شده و باید نسبت به تعمیر آن اقدام نمایید.

خطوط عمودی در تصویر مانیتور

اگر در تصویری که از مانیتور آیفون تصویری سیماران نشان داده می‌شود خطوط عمودی ظاهر شده است، ایراد از قسمت قطعات تصویری در پنل آیفون تصویری است. برای رفع این مشکل آیفون تصویری سیماران و تعمیر آن از متخصصان حرفه‌ای و باتجربه کمک بگیرید.

باز نشدن درب با وجود داشتن صدا و زنگ آیفون

یکی از مشکلات رایج آیفون تصویری سیماران این است که دستگاه صدا دارد و زنگ می‌خورد اما درب باز کن کار نمی‌کند. بروز این مشکل به دو عامل بستگی دارد. در مرحله اول بهتر است که شاسی درب بازکن آیفون تصویری چک شود تا مطمئن شوید که ایراد از خرابی شاسی است یا خیر. در صورت سالم بودن شاسی درب بازکن، احتمال دوم این است که بردهای فرمان‌دهنده به شاسی دچار ایراد شده باشند. بررسی این قسمت به تخصص و ابزار مناسب نیاز دارد.

پیشنهاد مطالعه

نداشتن تصویر با وجود داشتن صدا و زنگ آیفون

اگر آیفون تصویری سیماران زنگ می‌خورد و صدا به خوبی ردوبدل می‌شود اما تصویر مانیتور از کار افتاده است چندین احتمال باید بررسی شود. در اولین قدم با حفظ تمامی موارد ایمنی باید سیم‌کشی ساختمان را بررسی کنید تا قطعی نداشته باشد. اگر سیم‌کشی وصل بود، سراغ جامپر دوتایی پشت مانیتور بروید. چون احتمال دارد که جامپر قطع شده باشد. اگر جامپر نیز مشکلی نداشت، ماژول تصویر را بررسی کنید. در نهایت سراغ بورد صوت مانیتور بروید و احتمال قطعی و اشکال آن را بررسی کنید.

قطع صدا در ارتباط داخلی

اگر آیفون تصویری سیماران در سیستم ارتباط داخلی خود دچار قطعی صدا شده است، بلافاصله سراغ سیم INT بین مانیتورها بروید چون قطعا این سیم یا قطع شده یا به پنل متصل شده است. برای رفع این مشکل مطمئن باشید که برق ورودی به دستگاه قطع باشد تا از بروز خطر جلوگیری کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا