×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

مشکلات رایج آیفون تصویری الکتروپیک و عیب یابی آن

مشکلات رایج آیفون تصویری الکتروپیک

محصولات شرکت الکتروپیک از دهه 60 وارد بازار لوازم الکترونیکی ایران شده و همواره در ردیف بهترین‌ها بوده است. یکی از برترین تولیدات این شرکت آیفون‌های تصویری بوده که دارای استانداردهای اروپایی و گواهی ISO هستند.

مانند هر وسیله الکترونیکی دیگری، آیفون‌های تصویری الکتروپیک نیز گاهی دچار مشکل می‌شوند. ما در این مقاله تلاش نمودیم تا به بررسی دقیق این مشکلات و ارائه راه‌حل‌‌های مناسب بپردازیم.

در صورت نیاز به تعمیر ایفون تصویری می‌توانید روی لینک کلیک کرده و از تخصص تعمیرکاران باتجربه آچارباز بهره‌مند شوید.

مشکلات رایج آیفون تصویری الکتروپیک

قبل از هر چیز این نکته را متذکر می‌شویم که عیب یابی آیفون تصویری الکتروپیک یا هر وسیله الکترونیکی دیگر، نیازمند داشتن ابزار لازم، مهارت و رعایت حداکثری ایمنی‌ست. پس خواهشمندیم اگر به لوازم الکترونیکی و کار با برق آشنایی ندارید، به عیب یابی و رفع مشکل آیفون تصویری الکتروپیک یا هر وسیله الکترونیکی دیگر نپردازید.

قطع صدای زنگ در پنل خارجی

اگر شاسی مربوط به زنگ را روی پنل خارجی آیفون تصویری الکتروپیک فشار می‌دهید ولی صدایی شنیده نمی‌شود، ایراد مربوط به قطعه هوک دستگاه است. تنها راه رفع این مشکل تعویض قطعه هوک خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

خراب شدن کلید زنگ

کلید زنگ ممکن است در اثر فشار نامناسب یا محکم آسیب ببیند یا از عمر مفید آن کاسته شود. گاهی احتمال دارد که فقط یک کلید زنگ از کار بیافتد، گاهی نیز این مشکل شامل چندین کلید زنگ می‌شود. این مشکل به راحتی می‌تواند توسط یک تعمیرکاره باتجربه رفع شود.

خراب شدن برد صدا

تعمیر آیفون تصویری الکتروپیک

اگر مانیتور زنگ نمی‌خورد، ممکن است بورد صدا مشکل داشته باشد. همچنین احتمال دارد که کلید روی دستگاه مانیتور، دچار ایراد شده و بوبین آن چسبیده باشد. پس این دو مورد را باید چک کنید.

قطه سیم تصویر

در آیفون تصویری الکتروپیک، یک سیم سفید رنگ وجود دارد که کار انتقال صدا را انجام می‌دهد. این سیم در آیفون‌هایی با سیستم چهار سیمه، برای زنگ استفاده می‌شود و ممکن است در قسمت پشت مانیتور یا روی سوئیچر قطع شده باشد.

سوت کشیدن پنل

این مشکل می‌تواند چندین علت داشته باشد که در ادامه به توضیح هریک از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • بلند بودن صدای میکروفن و بلندگو: اگر پتانسیومترهای پشت پنل‌ها در بالاترین حد خود قرار داشته باشند، به احتمال زیاد صدای سوت از پنل آیفون تصویری الکتروپیک شنیده می‌شود. با کم کردن این دو، مشکل به راحتی حل می‌شود.
  • نصب نامناسب پنل: اگر قاب پنل به‌طور صحیح نصب نشده باشد، ممکن است از پنل صدای سوت شنیده شود. باید هنگام نصب قاب پشت پنل دقت زیادی به‌خرج دهید تا دفرمه نشود و پنل به خوبی در جای خود قرار گیرد.

خاموشی دوربین پنل

خاموشی دوربین پنل آیفون تصویری الکتروپیک به دلیل سوختن این دوربین است. در این حالت رنگ مانیتور آبی یا سیاه می‌شود. قبل از اینکه سایر موارد را چک کنید، بهتر است مطلع شوید که سایر همسایگان نیز دچار این مشکل شده‌اند یا خیر.

پیشنهاد مطالعه

قطعی درب بازکن

اگر درب باز کن کار نمی‌کند، احتمالا سیم پیچی آن سوخته است. برای چک کردن این مشکل با رعایت تمامی موارد ایمنی و استفاده از ابزار مناسب، باید به چند نکته توجه کنید. ابتدا سیم‌های خارج شده از بوبین درب بازکن را تست کنید. اگر مشکل از آن باشد و سیم پیچی سوخته است، باید تعویض شود. اگر سالم بود از برق 12 ولت استفاده کرده و آن را مستقیما از ترانس به درب بازکن وصل کنید. این ولتاژ را باید به‌صورت لحظه‌ای اتصال دهید، در غیر اینصورت بوبین خواهد سوخت.

مشکلات آیفون تصویری الکتروپیک

زنگ مکرر در آیفون تصویری

اگر آیفون تصویری الکتروپیک به‌صورت خودبه‌خودی زنگ می‌خورد، به چند عامل بستگی دارد که به آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • خرابی میکروسوئیچ: گاهی هنگامی‌که دیگر آیفون‌ها زنگ می‌خورند، آیفون تصویری الکتروپیک شما خودبه‌خود زنگ می‌خورد. در این حالت میکروسوئیچ واحد شما دچار ایراد شده است و باید تعویض شود.
  • گیر کردن شاسی زنگ: قبل از هر چیز شاسی زنگ را چک کنید، چون ممکن است دچار ایراد شده و گیر کند.
  • ایراد در سیم کشی: سیم کشی قدیمی که به‌طور مستمر چک نشود، به مرور زمان دچار خرابی می‌شود. این خرابی در سیم کشی ممکن است باعث اتصال و زنگ خوردن خودبه‌خودی آیفون تصویری الکتروپیک گردد.

افت ولتاژ

یکی از عواملی که باعث افت ولتاژ می‌شود، فاصله زیاد بین ترانس و پنل خارجی است. این ایراد با قرار دادن ترانس تغذیه در نزدیکی پنل خارجی، یا استفاده از بورد تغذیه نو رفع خواهد شد. دانستن این نکته مهم است که فاصله زیاد بین پنل خارجی و ترانس، می‌تواند منجر به سوختن آیفون تصویری الکتروپیک شما شود.

خرابی رله درب بازکن

در ابتدا اطمینان حاصل کنید که ایراد تنها مربوط به واحد شماست یا سایر واحدها نیز این مشکل را دارند. سپس به صدای رله از مانیتورهای داخلی دقت کنید که در زمان فشار دادن شاسی باید شنیده شود و یک صدای تق بیاید. حتی می‌توانید ولتاژ 12 ولت را به بوبین رله متصل کنید، اگر باز هم کار نکرد، رله باید تعویض شود. اما اگر رله به تنهایی کار کرد، پس ایراد در نرسیدن ولتاژ به رله بوده و مدار را باید چک کنید.

سوختن ترانس درب بازکن

اگر ترانس 12 ولت تغذیه آیفون تصویری الکتروپیک سوخته باشد، دیگر درب باز نمی‌شود. با کمک ولت متر این مشکل را می‌توانید بررسی کنید. به این صورت که به‌وسیله ترانس یک مصرف‌کننده 12 ولتی را روشن کرده و بعد از آن ولتاژ را با ولت متر اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید که ولتاژ ترانس تغذیه کمتر از 12 ولت نباشد.

یکسره شدن درب بازکن

ممکن است با فشردن زنگ، درب بازکن به‌صورت یکسره کار کند. این مشکل به دو علت اتفاق می‌افتد. دلیل اول مربوط به مشکل در بورد صداست. به این صورت که فرمان باز شدن درب، یکسره از مانیتور صادر می‌شود. دلیل دوم مربوط به رله است که ممکن است چسبیده باشد. اگر ایراد از رله باشد، این مشکل مربوط به همه واحدها می‌شود.

کار با وسایل الکترونیک و برق شهری، به مهارت و استفاده از ابزار حرفه‌ای نیاز دارد. پس بهتر است به‌جای اقدام فردی، از افراد باتجربه در این زمینه کمک بگیریم. شرکت آچارباز با پرسنل فنی ماهر و کارآزموده، در رفع تمامی ایرادات و مشکلات مربوط به آیفون تصویری الکتروپیک شما را یاری خواهد کرد. کافی است با شماره‌ 02154591616 تماس گرفته و مشکل آیفون تصویری خود را گزارش دهید. همکاران ما در اسرع وقت برای عیب یابی و رفع مشکل آیفون تصویری الکتروپیک شما، در محل حاضر خواهند شد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا