×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

بررسی مشکلات رایج آیفون تصویری و عیب یابی آن | آچارباز

بررسی مشکلات رایج آیفون تصویری

امروزه آیفون‌های تصویری به وسیله‌ای کاربردی و مهم در خانه‌ها تبدیل شده و تقریبا در هر خانه‌ای به چشم می‌خورند. این وسیله نیز به مرور زمان یا در صورت استفاده نادرست دچار مشکل شده و کاربران مجبورند برای تعمیر ایفون تصویری اقدام کنند. گاهی اوقات مشکلات به وجود آمده بسیار جزئی بوده و خود صاحب‌خانه می‌تواند برای عیب یابی و تعمیر اقدام کند. در ادامه به بررسی مشکلات آیفون تصویری و نحوه عیب یابی و برطرف کردن آن‌ها می‌پردازیم.

ایرادات آیفون تصویری

آیفون تصویری دارای دو قسمت مهم پنل بیرونی و مانیتوری است که در داخل خانه قرار می‌گیرد. در صورتی که آیفون به درستی کار کرده، تصویر را نشان دهد، درب را باز کند و … سالم و بدون مشکل است. اما عدم عملکرد درست هر کدام از این موارد می‌تواند نشانه خرابی آیفون باشد. به طور کلی رایج‌ترین مشکلات آیفون تصویری موارد زیر هستند.

مشکلات رایج آیفون تصویری

زنگ نخوردن ایفون تصویری

زمانی که دکمه موجود روی پنل بیرونی فشار داده شود، دستگاه باید صدای زنگ را در داخل خانه پخش کند. نداشتن صدا نشان دهنده بروز مشکل در آیفون است. گاهی اوقات نیز زنگ نمی‌خورد اما تصویر آن روشن شده و متوجه زنگ خوردن می‌شویم. هر کدام از این موارد به دلایل مختلفی رخ می‌دهد.

اگر سیم مربوط به زنگ خراب شده و یا شاسی روی پنل معیوب شده باشد، آیفون زنگ نمی‌خورد و هیچ تصویری نیز نمایش نمی‌دهد. اما اگر تصویر نشان داده شده و تنها زنگ آن به گوش نمی‌رسد، ممکن است خروجی بلندگوی آیفون خراب شده باشد.

پیشنهاد مطالعه

صدایی از آیفون شنیده نمی‌شود

این مشکل نیز به چند صورت مختلف نمایان می‌شود. گاهی اوقات صدا از هر دو طرف قطع است و هیچ صدایی به گوش نمی‌رسد، که در این حالت سیم مربوط به صدا به طور کامل قطع شده است. در برخی از موارد صدایی از داخل شنیده نمی‌شود، که ممکن است دلیل آن خرابی بلندگوی گوشی باشد. در نهایت ممکن است صدا از داخل به بیرون منتقل نشود که این مشکل نیز به دلیل خرابی میکروفن و یا خرابی بلندگوی پنل پیش آمده است.

یکی از روش‌های ساده برای بررسی این مشکل این است که واحدهای دیگر را نیز در صورت امکان بررسی کنید. اگر بلندگوی پنل خراب شده باشد، صدای آیفون در تمام واحدها قطع می‌شود. اما اگر خرابی میکروفن پیش آمده باشد، صدا در همان واحد قطع می‌شود.

آبی شدن تصویر مانیتور

گاهی اوقات متوجه می‌شویم صفحه مانیتور آیفون تصویری آبی شده است. در این شرایط ابتدا باید بررسی کنیم که آیا آبی شدن تصویر با قطع کامل آیفون همراه است و هیچ عملی توسط آیفون انجام نمی‌شود یا خیر. در این شرایط باید ارتباط میان پنل و مانیتور را بررسی کنید. تمام سیم‌های مسیر را بررسی کرده و از اتصال آن‌ها مطمئن شوید. اگر سیم‌ها بدون مشکل و کاملا وصل باشند، ممکن است پنل آیفون دچار مشکل شده باشد.

در حالت دیگر ممکن است تصویر مانیتور آبی شده باشد، اما آیفون همچنان کار کرده، صدای آن شنیده می‌شود و می‌توان در را نیز باز کرد. در این شرایط تنها سیم دوربین قطع شده است. اگر با بررسی متوجه شدید سیم دوربین متصل است، دوربین پنل بیرون را چک کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید.

خرابی پنل بیرونی و مانیتور داخلی آیفون تصویری
پیشنهاد مطالعه

خاموش شدن کامل مانیتور

یکی دیگر از موارد رایج خرابی آیفون تصویری، خاموش شدن کامل مانیتور است. در این شرایط بررسی کنید و ببینید آیا بخش‌های دیگر آن کار می‌کند یا به طور کامل از کار افتاده است. در اولین قدم برق ورودی آیفون را چک کنید. پس از اطمینان از اتصال برق، منبع تغذیه درون مانیتور را نیز بررسی کنید. این موارد اصلی‌ترین دلیل خاموش شدن مانیتور آیفون تصویری هستند.

اما در حالت دیگر مانیتور خاموش شده اما صدای رفت و برگشت شنیده شده و درب را نیز می‌توان باز کرد. این موضوع نشان دهنده سوختن مانیتور و تنها راه حل آن تعویض صفحه نمایش است.

درب باز کن در را باز نمی‌کند

گاهی اوقات آیفون درب‌بازکن دچار خرابی شده و با فشردن دکمه درب باز کن، در باز نمی‌شود. برای پیدا کردن علت این مشکل در قدم اول باید منبع تغذیه یا ترانس را بررسی کنید. سوختن آن‌ها می‌تواند باعث بروز این مشکل شود.

اگر منبع تغذیه و ترانس سالم باشد، ممکن است مشکل باز نشدن در از رله مربوط به باز کردن باشد. این رله نیز به هنگام خرابی باید تعویض شود. اگر رله سالم بود، باید سراغ بررسی قسمت آخر، یعنی دکمه قرار گرفته روی مانیتور بروید. خراب شدن دکمه آخرین دلیل باز نشدن درب است.

پیشنهاد مطالعه

ضعیف بودن صدار خروجی پنل

قبل از هر توضیحی باید بدانید صدای آیفون تصویری از آیفون‌های صوتی کمتر است. به همین دلیل نباید صدای این دو مدل آیفون را با یکدیگر مقایسه کرد. اما اگر در عیب یابی آیفون تصویری متوجه شدید صدای خروجی پنل بیش از اندازه ضعیف است، باید به دنبال دلیل این مشکل و راه حل برطرف کردن آن باشید.

قبل از هر کار باید تنظیمات صدای آیفون را بررسی کنید. پشت چنل‌ها کلیدی به نام پتانسومتر وجود دارد که به کمک آن می‌توان صدای خروجی را افزایش داد. اگر مشکل صدا به این صورت برطرف نشد، یا همچنین کلیدی پشت پنل وجود نداشت، باید بلندگو یا به طور کامل پنل را تعویض کنید.

مشکلات موجود در صدا و تصویر آیفون های تصویری
پیشنهاد مطالعه

نویز داشتن صدای آیفون

اگر صدایی که از آیفون می‌شنوید، نویز دارد، ممکن است مشکلات مختلفی برای آن ایجاد شده باشد. در اولین قدم باید بررسی کنید که آیا کابل برق در نزدیکی آیفون وجود دارد یا خیر. وجود این کابل‌ها مهم‌ترین دلیل ایجاد نویز در آیفون است. در غیر این صورت مواردی مانند خرابی میکروفن یا بروز مشکل در سیم‌های رابط میان مانیتور و پنل می‌تواند سبب ایچاد نویز شود.

سوت کشیدن پنل

 یکی دیگر از مشکلات آیفون تصویری، سوت کشیدن پنل بیرونی آن است. سوت کشیدن از مشکلات ساده‌ای است که به راحتی برطرف می‌شود. به عنوان مثال اگر میکروفن را به درستی در جای خود قرار ندهید، صدای سوت از پنل شنیده می‌شود. با قرار دادن میکروفن در جای درست خود به سادگی این مشکل را برطرف کنید.

پیشنهاد مطالعه

سخن آخر

خراب شدن آیفون تصویری می‌تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. اگر در این زمینه تجربه‌ای داشته باشید می‌توانید خودتان آن را بررسی کرده و عیب یابی را انجام دهید. برطرف کردن برخی از مشکلات به سادگی انجام می‌شود. اما در صورتی که نتوانستید مشکل اصلی را پیدا و برطرف کنید، باید حتما از تعمیرکار با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. متخصصین آچارباز برای تعمیر ایفون تصویری و عیب یابی آن در کنار شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا