×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

آسیب های قطع برق ساختمان چیست؟

آسیب قطع شدن برق ساختمان

امروزه بیشتر وسایل موجود در هر محلی انرژی‌شان را از برق تأمین می‌کنند. با قطع شدن برق بسیاری از وسایل بلاستفاده می‌شوند. مسئله قطع و وصل شدن برق علاوه بر خاموشی محل و مختل کردن کارها، باعث آسیب زدن به وسایل نیز می‌شود؛ زیرا پس از وصل شدن برق، جریان نوسان دارد و ممکن است با شدت به وسایل وارد شده و به برد آنها آسیب برساند.

در ادامه این مطلب آچارباز با ما همراه باشید تا با آسیب‌های قطع شدن برق ساختمان و صدماتی که به وسایل برقی مانند لوستر، درب و کرکره برقی، تلفن، یخچال و فریزر، ماکروفر ، لباسشویی و … می‌زند، آشنا شوید. چنانچه هر کدام از این بخش‌ها ایراد دارد، می‌توانید از کارشناسان آچارباز برای رفع مشکل کمک بگیرید. کافی‌ست در قسمت مرتبط با وسیله خود سفارشتان را ثبت یا روی کلمات تعمیر لوستر ، تعمیر درب اتوماتیک ، تعمیر کرکره برقی ، تعمیر تلفن  ، سیم کشی و رفع اتصالی برق و … کلیک کنید.

آشنایی با آسیب های قطع برق ساختمان در یک نگاه

قطع شدن برق علاوه بر اینکه موجب از کار افتادن وسایل می‌شود، به برد و سایر قطعات مهم دستگاه‌ها نیز آسیب وارد می‌کند. در ادامه با وسایلی که آسیب بیشتری را در اثر نوسان برق می‌بینند، آشنا می‌شویم. همچنین راه‌های برای جلوگیری از مشکل یا رفع صدمات ناشی از قطع و وصلی برق را معرفی می‌کنیم.

پیشنهاد مطالعه

تاثیر قطعی برق بر یخچال و فریزر

یکی از کلیدی‌ترین و اساسی‌ترین وسایل یخچال و فریزر است. به‌علت اینکه این وسیله 24 ساعته روشن است و در اکثر مواقع داخل آن پر از مواد غذایی و فاسد شدنی است، چنانچه مدت زیادی برق قطع شده یا دستگاه ایرادی داشته باشد. مواد داخل آن فاسد می‌شود. در نتیجه باید به خوبی از آن مراقبت کنید و جلوی خرابی آن را بگیرید.

از طرفی به‌علت گران قیمت بودن این وسیله، در اکثر مواقع، امکان خریدن دستگاه جدید در صورت خرابی وجود ندارد و بهترین گزینه تعمیر یخچال است.

مهم‌ترین آسیبی که قطع برق ساختمان می‌تواند به یخچال بزند، خراب شدن برد و موتور (کمپرسور) یخچال است. هر دو قطعه در یخچال بسیار مهم و گران قیمت هستند. پس برای جلوگیری از خراب شدن آنها بهتر است در زمان قطع شدن برق، فیوز‌های مربوط به پریز‌ها را قطع کنید یا از محافظ برق استاندارد استفاده کنید.

محافظت از یخچال و فریزر در مقابل قطعی برق
یکی از بهترین راهکارها برای جلوگیری از خراب شدن یخچال و فریزر در زمان قطعی برق، درآوردن دو شاخه برق دستگاه است.
برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

تاثیر قطعی برق بر ماشین لباسشویی

لباسشویی یکی از مهم‌ترین ارکان نظافت در خانه است. امروزه بدون استفاده از ماشین لباسشویی حتی شستن یک لباس کوچک هم کاری دشوار به حساب می‌آید. از طرفی با توجه به اینکه قیمت ماشین لباسشویی روز به روز بالاتر می‌رود، برای بسیاری از افراد امکان خرید مجدد دستگاه وجود ندارد و تعمیر لباسشویی می‌تواند بهترین راهکار در زمان خرابی دستگاه باشد.

آسیب‌های قطع برق ساختمان برای ماشین لباسشویی هم مشابه با یخچال و فریزر است و نوسان برق بیشتر به برد دستگاه آسیب می‌زند. برای جلوگیری از صدمه دیدن این وسیله نیز می‌توانید از محافظ برق استاندارد استفاده کنید یا در زمان‌هایی که لباسشویی را روشن نمی‌کنید، دوشاخه برق آن را از پریز جدا کنید.

سوختن برد لباسشویی یکی از آسیب‌های قطع برق ساختمان
بهتر است حداقل 30 دقیقه بعد از وصل شدن برق، لباسشویی را روشن نکنید تا ولتاژ و جریان برق ثابت شود.
برای تعمیر لباسشویی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

تاثیر قطعی برق بر ماکروفر

دستگاه دیگری که می‌تواند در اثر قطع و وصلی برق آسیب ببیند، ماکروفر است. دستگاه ماکروفر در بیشتر خانه‌‌ها دائم به برق وصل است تا در هر زمان که به آن نیاز شد، با چند دکمه آن را راه‌اندازی شود. اما این مورد کار درستی نیست، زیرا در صورتی‌که برق به صورت ناگهانی نوسان پیدا کند یا قطع و وصل شود، جریان با شدت زیاد به آن وارد شده و قطعات داخلی آن آسیب می‌بیند.

چنانچه ولتاژ برق ورودی به ماکروفر بیش از حد باشد، ممکن است در اثر ولتاژ بالا دستگاه جرقه زده و منجر به آتش سوزی محل شود.

یکی از ساده‌ترین راهکارها برای جلوگیری از آسیب دیدن ماکروویو کشیدن دوشاخه برق بعد از هربار استفاده از دستگاه است.

برای تعمیر مایکروفر و مایکروویو از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

تاثیر قطعی برق بر درب و کرکره برقی

درب و کرکره برقی اغلب در ساختمان‌های جدید یا ساختمان‌هایی که به تازگی بازسازی شده‌اند، بیشتر دیده می‌شود. این درب و کرکره‌ها در زیبایی ساختمان بسیار تاثیرگذار هستند. بسیاری از افراد تمایل دارند آنها را جایگزین درب و کرکره‌های قدیمی کنند. اما یکی از معایبی که در رابطه با این درب و کرکره‌ها وجود دارد، از کار افتادن آنها در زمان قطعی برق است. در صورتی‌که در محل شما زیاد برق قطع و وصل می‌شود، بهتر است از درب و کرکره‌های ساده که برقی نیستند، استفاده کنید تا کمتر با این مشکلات روبه‌رو شوید.

آسیب قطعی برق ساختمان به درب و کرکره برقی
در صورت قطع و وصل شدن برق، برد درب و کرکره برقی آسیب می‌بیند.
نصب و تعمیر کرکره برقی با آچارباز
نصب و تعمیر کرکره برقی شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع کرکره برقی است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
نصب و تعمیر کرکره برقی

تاثیر قطعی برق بر لوستر

لوستر در خانه به‌عنوان روشن کننده یا برای دکوراسیون و جنبه‌های زیبایی استفاده می‌شود. قطع و وصل شدن برق ساختمان ممکن است به لوستر و تجهیزات آن نیز آسیب وارد کند. از آسیب‌های قطع و وصل شدن برق به لوستر می‌توان به سوختن لامپ‌ها، ترانس‌های برق یا حتی اتصالی و سوختن سیم‌کشی برق اشاره کرد.

برای جلوگیری از آسیب نوسانات برق به دستگاه‌های برقی بهتر است از محافظ‌ها مطمئن استفاده کنید.

برای جلوگیری از مشکلات نوسان برق برای لوستر نمی‌توان راهکار خاصی را پیشنهاد کرد. اما خاموش کردن فیوز روشنایی‌ها در زمان قطع شدن برق و فعال کردن آن چند دقیقه بعد از وصل شدن برق می‌تواند از آسیب‌های جدی به آن جلوگیری کند.

نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ با آچارباز
نصب و تعمیر لوستر و انواع چراغ شامل عیب یابی و تعمیر و نصب انواع لوستر و چراغ است. با ثبت سفارش در سامانه اعزام تعمیرکار آچارباز در اسرع وقت کارشناس به محل شده اعزام می‌شود.
تعمیر لوستر

آسیب قطعی برق به تلفن

امروزه بیشتر از تلفن‌های رومیزی یا بی‌سیم به عنوان تلفن خانگی یا محل کار استفاده می‌شود. قطع و وصل شدن یا همان نوسان برق نیز ممکن است به برد تلفن‌ها آسیب زده و موجب سوختن آن‌ها شود. می‌توانید تلفن را در محلی نصب کنید که به محافظ برق دسترسی داشته و دوشاخه آن به محافظ وصل شود. در این صورت در زمان نوسان برق، محافظ اجازه ورود برق به دستگاه را نداده و از آسیب دیدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

تعمیرات وسیله برقی توسط تعمیرکار
تعمیرکاران آچارباز انواع وسایل برقی شما را که در اثر قطع و وصل شدن برق آسیب دیده، تعمیر می‌کنند.

در این مقاله آچارباز سعی کردیم شما را با تاثیر قطعی برق بر لوازم خانگی مهم شما آشنا کنیم همچنین آسیب‌های قطعی برق و راهکارهایی برای جلوگیری از این آسیب‌ها به دستگاه‌های شما را بررسی کردیم. چنانچه هر کدام از وسیله‌های شما دچار مشکل شده‌است، می‌توانید با ثبت سفارش در قسمت‌های تعمیر لوستر ، تعمیر درب اتوماتیک ، تعمیر کرکره برقی ، تعمیر تلفن  ، سیم کشی و رفع اتصالی برق مشکل دستگاه را در کوتاه‌ترین زمان با هزینه اندک برطرف کنید.

برای تعمیر تلفن ثابت از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. زینب عزیز،
      ممکن است به دلیل ضعیف شدن باتری گوشی تلفن همراه شما شارژ نشود. اما دلایل مختلف دیگری نیز می توانند از عوامل شارژ نشدن باشند.

  1. سلام و وقت بخیر
    ما تو شهرمون خیلی نوسان برق داشتیم الان صدای فن یخچالم زیاد شده و سرمای قبل رو نداره .

    1. نرگس عزیز،
      نداشتن سرمای کافی یخچال نیاز به بررسی های بیشتری دارد و پیشنهاد می کنیم با واحد تعمیر یخچال آچارباز تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا