×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

نحوه تشخیص ظرفیت ماشین لباسشویی

تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی با چند فرمول ساده

ظرفیت ماشین لباسشویی یکی از مهمترین فاکتورهایی است که باید در خرید لباسشویی آن را در نظر بگیرید. توجه به این مسئله بسیاری از هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و اگر ماشین لباسشویی که شما خریداری می‌کنید، ظرفیتش برابر با نیاز شما نباشد، بی‌شک پس از چندین بار استفاده با مشکلات جدی در استفاده از آن روبرو می‌شوید. در ادامه این مقاله با آچارباز همراه باشید تا با نحوه تشخیص ظرفیت ماشین لباسشویی، آشنا شوید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

ظرفیت ماشین لباسشویی چیست و چرا باید ظرفیت ماشین لباسشویی را در نظر بگیریم؟

با بیان یک مثال در مورد ظرفیت ماشین لباسشویی صحبت می‌کنیم. اگر شما بخواهید کل آب یک پارچ را در لیوان بریزید، 90 درصد آب بی‌شک به هدر می‌رود و عکس این مسئله، اگر فقط یک لیوان آب مورد نیاز شما باشد و بخواهید آن‌را داخل پارچ بریزید، بیشتر فضای پارچ خالی و بلااستفاده می‌ماند.

نقش ظرفیت ماشین لباسشویی در خرید ماشین لباسشویی
ظرفیت ماشین  لباسشویی یک از گزینه‌های مهم و تعیین کننده در انتخاب ماشین لباسشویی مورد نیاز است.

بحث امروز ما هم، همین است؛ اگر مقدار مصرف شما تنها یک لیوان آب است، از پارچ استفاده نکنید و اگر به اندازه پارچ مصرف می‌کنید، از لیوان استفاده نکنید. درخصوص ماشین لباسشویی نیز این موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است. با وجود اینکه کارایی تمام ماشین لباسشویی‌ها یکی است، اما نمی‌توان گفت که همه‌ی افراد به یک میزان از ظرفیت آن استفاده می‌کنند.

تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی

انتخاب ظرفیت لباسشویی با در نظر گرفتن کاربرد آن

ظرفیت ماشین لباسشویی باید برحسب سبک زندگی و میزان استفاده شما از لباسشویی، انتخاب شود. برخی از افراد لباس‌های‌شان را هفتگی شستشو می‌دهند. برخی هر دو سه روز یکبار و برخی دیگر از ماشین لباسشویی برای شستشوی پتو، ملحفه و پرده استفاده می‌کنند. در نتیجه ظرفیت مورد نیاز برای شستن یک پتو با ظرفیت مورد نیاز برای شستن چند تیشرت در ماشین لباسشویی برابر نیست. پس قبل از خرید ماشین لباسشویی باید ابتدا نیازسنجی کرده و سپس ماشین لباسشویی موردنظرتان را خریداری کنید.

تعیین ظرفیت در ماشین لباسشویی با لباس خشک است یا خیس؟

لباس‌ها برای شستشو وارد ماشین لباسشویی می‌شوند، در نتیجه لزومی ندارد ابتدا آنها را خیس کنیم و سپس به اندازه ظرفیت ثبت شده روی ماشین لباسشویی، لباس خیس وارد آن کنیم. پس  ظرفیت نوشته شده روی ماشین لباسشویی، بر حسب لباس خشک است.

ظرفیت ماشین لباسشویی 7 ، 8 ، 10 و 12 کیلوگرمی چه مقدار لباس است؟

  • اگر ظرفیت ماشین لباسشویی شما هفت کیلوگرم است، یعنی می‌توانید تا هفت کیلوگرم لباس خشک را با لباسشویی شست و شو دهید.
  • در وزن‌های 8، 10 و 12 کیلوگرم نیز شرایط به همین صورت است و با بالا رفتن ظرفیت لباسشویی، می‌توانید لباس‌های بیشتری را وارد چرخه شستشو کنید.
پیشنهاد مطالعه

نحوه تعیین ظرفیت مورد نیاز برای خرید ماشین لباسشویی مناسب

تعیین ظرفیت کار سختی نیست. با یک فرمول ساده، می‌توانید از نظر ظرفیتی، لباسشویی مناسب را انتخاب کنید. یکی از بهترین فرمول‌ها انتخاب ظرفیت براساس تعداد اعضای خانواده است. البته باز هم سبک زندگی بی‌تاثیر نیست. یعنی میزان استفاده از ظرفیت لباسشویی در یک خانواده چهار نفره با یک خانواده چهار نفره دیگر متفاوت است.

ماشین لباسشویی مناسب منزل چه ظرفیتی باید داشته باشد؟ (تاثیر تعداد افراد در ظرفیت ماشین لباسشویی)

بین ظرفیت ماشین لباسشویی که انتخاب می‌کنید، با تعداد افراد خانواده شما یک رابطه مستقیم وجود دارد. یعنی، اگر شما جزو خانواده‌های پرجمعیت هستید، باید ظرفیت لباسشویی شما نیز بالا باشد. اگر ظرفیت لباسشویی مناسب با تعداد اعضای خانواده باشد، لباسشویی عملکرد بهتری خواهد داشت و نیاز به تعمیر لباسشویی هم کمتر می‌شود. برای آشنایی بیشتر شما با این موضوع، در ادامه ظرفیت‌های مختلف براساس تعداد اعضای خانواده را بیان می‌کنیم:

  • برای یک نفر، پنج کیلوگرم
  • برای دو نفر، شش کیلوگرم
  • برای سه نفر، هفت کیلوگرم
  • برای چهار نفر، هشت کیلوگرم
  • برای پنج نفر، نه کیلوگرم

و به ترتیب برای هر یک نفر یک کیلوگرم اضافه می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
ظرفیت ماشین لباسشویی بر اساس تعداد اعضای خانواده
تعداد افراد خانواده هر چقدر بیشتر باشد ظرفیت ماشین لباسشویی هم بالاتر باشد، تا لباسشویی عملکرد بهتر و عمر بیشتری داشته باشد.

تعیین ظرفیت بر اساس عادت شما در شستشو؛ چگونه وزن لباس‌های خود را نسبت به ظرفیت لباسشویی اندازه بگیریم؟

منظور از عادت شستشو، همان میزان لباسی است که شما در هر بار شستشو وارد ماشین لباسشویی می‌کنید. برای مثال هر بار، چهار شلوار جین به همراه پنج عدد پیراهن، با ماشین لباسشویی، شستشو می‌دهید. از آن جایی که هر شلوار جین حدود 800 گرم و هر پیراهن حدود 200 گرم وزن دارد، شما در این شستشو بین چهار تا پنج کیلو لباس شستشو می‌دهید.

اگر در این شرایط، لباسشویی شما چهار کیلوگرم ظرفیت داشته باشد، لباس‌های شما به درستی شسته نمی‌شوند و اگر ظرفیت شش کیلوگرم باشد، مصرف آب و برق شما افزایش پیدا می‌کند. در این صورت ظرفیت پنج کیلوگرم بهترین انتخاب برای شما است. تعیین ظرفیت ماشین لباسشویی بر اساس عادت شما در شستشو، بسیار دقیق‌تر از تعیین ظرفیت براساس تعداد اعضای خانواده است.

تعیین درست ظرفیت مورد نیاز می‌تواند مصرف آب و برق را کاهش دهد و همچنین نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی را به تعویق بیندازد.

تعیین ظرفیت برای شستشو پتو و پرده

پتو و پرده از اقلامی هستند که در خانه تکانی‌ها یا در یک شرایط خاص وارد چرخه شستشو می‌شوند. از این رو تعیین ظرفیت بر اساس پتو و پرده کار زیاد درستی نیست. اما اگر از آن دسته افرادی هستید که از ماشین لباسشویی برای شستشو پتو و پرده زیاد استفاده می‌کنید، با راهکاری که در ادامه به شما خواهیم داد، می‌توانید تشخیص بهتری از ظرفیت مورد نیاز در استفاده از لباسشویی در چنین شرایط متفاوتی داشته باشید.

هر پتوی دو نفره به طور متوسط پنج کیلوگرم است. یعنی ماشین لباسشویی که می‌تواند مناسب شستشوی پتو باشد، باید ظرفیت شش یا هفت کیلوگرمی داشته باشد. شرایط پرده هم مشابه همان است. اما می‌توانید در ظرفیت شش یا هفت کیلوگرمی ماشین لباسشویی، دو یا سه پرده را همزمان شستشو دهید

اثرات استفاده صحیح و رعایت ظرفیت ماشین لباسشویی در شستشوی بهتر

ظرفیت ماشین لباسشویی یک معیار است تا بتوان از ماشین لباسشویی به درستی استفاده کرد. اغلب به دو دلیل، بین یک الی یک و نیم کیلوگرم از ظرفیت ماشین لباسشویی را خالی نگه می‌دارند.

  • دلیل اول و اصلی این است که لباسشویی برای شستشو، لباس‌ها را داخل دیگ باز می‌کند. اگر لباسشویی کیپ تا کیپ پر باشد، شستشوی دقیق تمامی لباس‌ها امکان پذیر نخواهد بود. اما از طرف دیگر هم خالی گذاشتن بیش از اندازه گفته شده، می‌تواند مصرف برق و آب را افزایش دهد. همچنین ممکن است به لباس‌های شما هم آسیب بزند.
  • اما دلیل دوم که اهمیت آن از دلیل اول کمتر نیست، افزایش عمر ماشین لباسشویی است. سالم و به اندازه کار کردن می‌تواند، عمر ماشین لباسشویی را بیشتر کند. همچنین در صورت استفاده از لباسشویی بر اساس ظرفیت، تا حدود زیادی شما را از پرداخت هزینه‌های اضافه برای تعمیر بی‌نیاز می‌کند.

4/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. باسلام
      مهسای عزیز، استفاده از لباسشویی بیش از حجم استاندارد ممکن است باعث فشار آمدن به موتور و قطعات دیگر می‌شود. همچنین لباسشویی، امکان شستشوی تمیز پتوهای شما را نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا