×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چرا باید جلوی لرزش ماشین لباسشویی را بگیرید

دلایل لرزش ماشین لباسشویی

امروزه ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین وسایل در هر خانه است. بسته به تعداد اعضای خانواده و لباس‌ها از این دستگاه به صورت روزانه یا چند بار در هفته استفاده می‌شود. برخی اوقات به دلیل نصب نادرست و مراقبت نکردن از دستگاه ممکن است مشکلاتی برای آن ایجاد شود. یکی از این مشکلات، لرزش ماشین لباسشویی است.

لرزش دستگاه، اغلب در زمان خشک کردن لباس‌ها به وجود می‌آید که می‌تواند به دستگاه‌ها و قسمت‌های مختلف آن آسیب جدی وارد کند؛ به همین دلیل باید علت این مشکل شناسایی و رفع شود. در این مقاله آچارباز قصد داریم با دلایلی که باعث لرزش ماشین لباسشویی است، آشنا شویم. اگر از هر کدام از ماشین لباسشویی‌های برند ال جی، سامسونگ، دوو، بوش، پاکشوما، اسنوا و … استفاده می‌کنید می‌توانید با راهنمایی‌های این مقاله، علت مشکل را شناسایی کنید. اگر برای رفع لرزش دستگاه خود نیاز به کمک یک تعمیرکار ماهر دارید، می‌توانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در آچارباز استفاده کنید.

دلایل لرزش ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ، پاکشوما و دیگر برندها   

لرزش ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ و … ممکن است به دلایل مختلف به وجود آید که در ادامه تمام موارد و راه حل رفع آنها را به شما توضیح می‌دهیم:

تراز نبودن پایه‌های لباسشویی

اولین دلیل لرزش ماشین لباسشویی، تراز نبودن پایه‌های دستگاه است. یکی از اقدامات اولیه که پس از نصب دستگاه باید انجام شود، تنظیم کردن پایه‌های دستگاه است. اگر پایه های لباسشویی شما تنظیم نیست می‌توانید با انجام مراحل زیر آن‌ها را تراز و از لرزش دستگاه جلوگیری کنید:

  1. ابتدا دستگاه را از زیر کابینت خارج کنید تا اطراف آن فضای مناسب برای جابه‌جایی وجود داشته باشد.
  2. مقداری بدنه دستگاه را تکان دهید تا از تنظیم بودن پایه‌ها مطمئن شوید.
  3. چنانچه با تکان دادن، دستگاه لق میزند باید پایه‌های جلوی دستگاه را تنظیم کنید.
  4. جلوی دستگاه را مقداری از زمین بلند کنید.
  5. پیچ‌های پایه را با دست مقداری باز کنید و آن را روی زمین قرار دهید و از تنظیم شدن آن مطمئن شوید.
  6. اگر با تنظیم پیچ‌ها هم مشکل تراز بودن برطرف نشد، باید پایه‌های دستگاه را عوض کنید.
لرزش ماشین لباسشویی پاکشوما به علت تنظیم نبودن پایه ها
برای تنظیم کردن پایه‌ها و جلوگیری از لرزش لباسشویی پاکشوما و دیگر برندها می‌توانید از پایه های مخصوص استفاده کنید.

خراب بودن کمک فنر دستگاه

دومین دلیلی که موجب لرزش ماشین لباسشویی می‌شود، خراب شدن کمک فنر دستگاه است. اغلب بعد از حدود هفت سال استفاده از دستگاه، باید کمک فنر تعویض شود؛ ولی گاهی به دلایل زیر این قطعه زودتر خراب و موجب لرزش لباسشویی می‌شود:

  • استفاده نادرست از دستگاه
  • رعایت نکردن ظرفیت بار مجاز دستگاه
  • استفاده مکرر در مدت کوتاه
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به تعمیر آن هستند. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست خود را در اپلیکیشن یا سایت ثبت کنید:
تعمیر ماشین لباسشویی

برای بررسی و رفع مشکل کمک فنر، باید پیچ‌های پشت بدنه را باز و وضعیت قطعات را چک کنید. با توجه به اینکه این قطعات بسیار مهم و تخصصی هستند، بهتر است تعمیر آن را یک فرد ماهر انجام دهد.

کمک فنرهای آسیب دیده لباسشویی
یکی از علت‌های لرزش ماشین لباسشویی بوش و دیگر برندها خراب شدن کمک فنر دستگاه است.

محل نادرست قرار گیری دستگاه

یکی دیگر از مواردی که ممکن است موجب لرزش در ماشین لباسشویی شود، ناهموار بودن محل قرارگیری دستگاه است. در زمان نصب، حتما محلی را برای ماشین لباسشویی در نظر بگیرید که مسطح باشد و نور خورشید با آن مستقیم برخورد نکند.

یکی دیگر از دلایل لرزش ماشین لباسشویی ، بالا بودن دور خشک‌کن دستگاه است. بهترین کار برای تنظیم درست دور خشک کن مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه و تنظیم کردن مقدار درست است.

باز نکردن پیچ‌های حمل لباسشویی

در لباسشویی‌های گیربکسی برای آسیب ندیدن دستگاه، در زمان جابه‌جایی، پیچ‍هایی به موتور و دیگ بسته می‌شوند. این پیچ‌ها قبل از استفاده باید از دستگاه باز شوند؛ در غیر اینصورت منجر به لرزش ماشین لباسشویی می‌شوند. برای باز کردن پیچ‌های حمل لباسشویی می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. با استفاده از آچار مخصوص پیچ‌های حمل و نقل را باز کنید و در جای مطمئن بگذارید.
  2. سوراخ‌های مربوط به پیچ حمل را با درپوش‌های پلاستیکی قرار داده شده، بپوشانید.
  3. برای اینکه مطمئن شوید تمام پیچ‌ها را باز کرده اید ، درب را باز و دیگ را تکان دهید. اگر دیگ به راحتی حرکت کرد یعنی همه پیچ ها باز شده است.
لرزش لباسشویی به علت بسته بودن پیچ حمل
بسته به مدل لباسشویی ممکن است 3 تا 5 پیچ حمل به دستگاه وصل شده باشد.

متعادل نبودن بار لباسشویی

از دیگر عواملی که می‌تواند منجر به لرزش ماشین لباسشویی دوو و دیگر برندها شود، سنگین بودن دیگ یا به عبارتی متعادل نبودن بار لباسشویی است. این مشکل اغلب به دلیل پر کردن بیش از حد دیگ یا انداختن پتو و پرده‌های سنگین داخل دستگاه به وجود می‌آید.

برای رفع این مشکل و جلوگیری از خرابی لباسشویی اقدامات زیر را انجام دهید:

  • چنانچه لباسشویی ظرفیت زیادی ندارد، شستن پتوها و پرده‌ها را به خشکشویی بسپارید.
  • اگر گنجایش ماشین لباسشویی شما زیاد است، در زمان شستن لباس‌ها و پارچه های سنگین چند تکه لباس یا توپ هفت سنگ را همراه لباس‌ها داخل دیگ بیاندازید.
  • حتما مطابق با ظرفیت، دستگاه را از لباس‌ها پر کنید.

اگر امکان تشخیص وزن لباس‌ها را ندارید، در نظر بگیرید ظرفیت لباس‌های وارد شده پنج انگشت پایین‌تر از بالای درب دستگاه باشند.

پیشنهاد مطالعه

خراب شدن فنرهای دیگ لباسشویی

فنرهای دیگ وظیفه دارند این بخش از دستگاه را داخل اتاقک لباسشویی به صورت معلق نگه دارند و در زمان چرخش دیگ، از لرزش آن پیشگیری کنند. به مرور زمان و استفاده مداوم، ممکن است این قطعه‌ها از دیگ جدا شوند یا شکل اول خود را از دست بدهند. در این زمان ماشین لباسشویی هنگام کار لرزش پیدا می‌کند.

برای از بین بردن لرزش ماشین لباسشویی در این شرایط، باید ماشین لباسشویی توسط فردی متخصص بررسی و در صورت نیاز فنرهای جدید روی دستگاه نصب شود.

پیشنهاد مطالعه

خراب شدن تسمه کاهش حرکت دیگ لباسشویی

در برخی از لباسشویی‌ها قطعه‌ای با عنوان تسمه کاهش حرکت دیگ وجود دارد که چهار طرف دیگ را به اتاقک لباسشویی وصل می‌کند. اگر از دستگاه بیش از ظرفیت مجاز آن استفاده شود، این تسمه ها فرسوده می‌شود و دیگر کار خود را به خوبی انجام نمی‌دهد. پس از آسیب دیدن تسمه، دیگ به بدنه برخورد می‌کند و باعث لرزش ماشین لباسشویی می‌شود.

تسمه دیگ لباسشویی
خرابی تسمه کاهش حرکت دیگ ممکن است علت لرزش ماشین لباسشویی اسنوا و دیگر برندها باشد.

تنظیم نبودن دور خشک کن لباسشویی

یکی دیگر از دلایل لرزش ماشین لباسشویی ، بالا بودن دور خشک‌کن دستگاه است. بهترین کار برای تنظیم درست دور خشک کن مراجعه به دفترچه راهنمای دستگاه و تنظیم کردن مقدار درست است. به طور مثال برای لباس‌های معمولی دور 1000 یا 800 و برای لباس‌های سنگین دور 400 مناسب است.

خراب شدن وزنه بالانس روی دیگ لباسشویی

یکی از اقداماتی که تولید کنندگان برای جلوگیری از لرزش ماشین لباسشویی انجام می‌دهند، نصب وزنه برای برقراری تعادل لباسشویی است. این وزنه اغلب به دلایلی مانند قرار دادن وسایل سنگین روی دستگاه از حالت تعادل خارج می‌شود. در این زمان باید وضعیت وزنه‌ها توسط یک تعمیرکار ماهر بررسی و مشکل به سرعت برطرف شود. در غیر اینصورت ممکن است مشکلات و خرابی‌های جدی‌تری برای دستگاه ایجاد شود.

خراب شدن قطعات دیگ

خرابی قطعات مربوط به آبکش و دیگ دستگاه هم می‌توانند باعث لرزش شوند. از جمله این قطعات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فلکه آبکشی
  • کاسه نمد
  • بلبرینگ
  • سه نظام
  • شفت
  • و …

چنانچه هر کدام از قطعات بالا مشکلی داشته باشند، ماشین در حین خشک کردن دچار لرزش می‌‌شود. با توجه به اینکه این قطعات بسیار حساس هستند باید توسط یک تعمیرکار بررسی شوند.

خرابی قطعات آبکش علت لرزش ماشین لباسشویی سامسونگ
برای از بین بردن خرابی قطعات آبکش باید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

در این مطلب همه نکات مربوط به لرزش ماشین لباسشویی ال جی ، سامسونگ و دیگر برندها بیان شدند. اگر علت لرزش لباسشویی شما ایراد در یکی از قطعات دستگاه است و برای حل مشکل خود به کمک یک تعمیرکار ماهر و مطمئن نیاز دارید، می‌توانید از متخصصان آچارباز کمک بگیرید. برای ارتباط با متخصصان تعمیر ماشین لباسشویی در آچارباز می‌توانید به سایت یا اپلیکیشن ما مراجعه و درخواست خود را ثبت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. سلام لباس شویی ۸کیلویی دوو دارم روی عدد۱۱گیر میکنه ممنون میشم اگر راهنماییم کنید

  2. سلام
    آچار باز فوق‌العاده است که اطلاعات مفید و کاربردی رو بصورت راحت در اختار مردم قرار میده…لطف شما مستدام

    1. با سلام
      علی عزیز، نظرات شما انرژی بخش تیم آچارباز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا