×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

ماشین لباسشویی

چطور کفش کتانی را با لباسشویی بشوییم؟

شستشوی کفش کتانی با لباسشویی

پس از مدتی استفاده از کفش یا کتانی‌های خود، مشاهده خواهید کرد که گرد و خاک روی آن نشسته است و با پاک کردن آن، کتانی شما هیچ تغییری نخواهد کرد. در این حالت راه حل پیشنهادی ما به شما شستشوی کتانی به کمک ماشین لباسشویی است.اگر اینکه چطور کفش را با لباسشویی بشوریم؟ برای شما نیز سوال است. با ما در آچارباز همراه باشید تا نحوه شستشوی کفش کتانی با لباسشویی را به شما آموزش دهیم. اما قبل از آن لازم است بدانید که کدام جنس کفش قابل شستن در لباسشویی است؟ کدام برنامه را برای شستن کفش در لباسشویی مناسب بوده، مدت زمان و اقدامات قبل از شستن کفش در لباسشویی شامل چه مواردی هستند؟

کدام جنس کفش قابل شستن در لباسشویی است؟

شستشوی کفش با ماشین لباسشویی ابتدا باید جنس آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که جنس کفش شما پس از قرار گرفتن در ماشین لباسشویی پاره یا پوسیده و خراب نمی‌شود. اما چه جنس کفشی را می‌توان با لباسشویی شست؟ اغلب کتانی‌هایی که دارای جنس پارچه‌ای، کنفی و پلی استر هستند را می‌توانید با ماشین لباسشویی، بشویید، ولی شستن کفش‌هایی با جنس جیر، چرم و ابریشمی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
بهتر است هنگام خرید، از فروشنده بپرسید که کفش قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی را دارد یا خیر؟ در صورتی که فراموش کردید، بهترین پیشنهاد به شما، مراجعه به لیبل روی کارتن کفش است، اگر روی لیبل علامت ظرف آب را مشاهده کردید، با توجه به آن، می‌توانید پاسخ خود را بیابید.

شستشوی کفش کتانی با ماشین لباسشویی
کفش‌های جیر، چرم، ابریشمی را باید با دست شستشو دهید.

کدام برنامه را برای شستن کفش در لباسشویی انتخاب کنیم؟

شاید تا به الان متوجه وجود برنامه شستشوی کفش در ماشین لباسشویی نشده بودید، اما برنامه sports wear مخصوص شستشوی کفش کتانی و لباس‌های ورزشی است:

  • در این حالت، باید دمای آب را روی 40 درجه سانتیگراد فعال کنید که آب گرم به کفش‌های شما آسیب وارد نکند.
  • پس از فعال کردن این برنامه، دکمه استارت را فشار دهید تا دستگاه شروع به کار کرده و کفش‌های شما را شستشو دهد.
  • پس از شستشو آن‌ها خارج کرده و در مکان مناسب قرار دهید تا خشک شوند.
تعمیر ماشین لباسشویی در محل با آچارباز
آچارباز با راه‌اندازی سامانه آنلاین اعزام تعمیرکار به محل، مشکلات شما را حل خواهند کرد. گفتنیست ماشین لباسشویی شما از هر نوعی و با هر برندی که باشد، متخصصان آچارباز قادر به رفع آن خواهند بود. شما می‌توانید از هم اکنون درخواست تعمیر خود را ثبت کنید:
درخواست تعمیر ماشین لباسشویی
شستشوی کفش با ماشین لباسشویی
بهتر است که برای شستشوی کفش از خشک کن استفاده نکنید، چرا که سرعت بالای آن باعث آسیب به بافت کفش شما خواهد شد.

مدت زمان شستشوی کفش در لباسشویی

توجه کنید که قبل از شستشوی کفش، نیاز است اقداماتی را انجام دهید که حدودا 24 ساعت طول می‌کشد.  اما پس از این مراحل، شستن کفش در لباسشویی با برنامه شستشو 30 الی 45 دقیقه زمان خواهد برد.

شستشوی کفش کتانی با ماشین لباسشویی
نباید از آب گرم، برای شستشوی کفش استفاده کنید چرا که آسیب جدی به بافت کفش شما وارد خواهد کرد.

اقدامات قبل از شستن کفش در لباسشویی

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، قبل از قرار دادن کفش درون ماشین لباسشویی، اقداماتی جهت عملکرد بهتر ماشین لباسشویی و شستشوی بهتر کفش، باید انجام دهید که در این بخش شما را با این موارد، آشنا خواهیم کرد.

  1. در اولین مرحله بهتر است 24 ساعت قبل از اینکه کفش را درون ماشین لباسشویی بشویید، کفی کفش‌ها را خارج کرده و برای برطرف شدن بوی بد آنها، مقدار زیادی جوش شیرین درون کفش بریزید.
  2. در صورتی که گل یا کثیفی روی کفش وجود دارد، بهتر است آن را به کمک یک دستمال پاک کنید، چرا که باعث چرک شدن کفش، پس از شستشو خواهد شد.
  3. در این مرحله بند کفش‌ها را باز کنید و جداگانه بشویید. اما در صورتی که گل و آشغال‌های دیگر درون سوراخ‌های آن گیر می‌کند، این کار را به بعد موکول کرده و پس از شستشو، بند کفش‌ها را باز کرده و به صورت جداگانه شستشو دهید.

کتانی‌هایی که دارای جنس پارچه‌ای، کنفی و پلی استر هستند را می‌توانید با ماشین لباسشویی، بشویید.

شستشوی کفش با ماشین لباسشویی
قبل از شستشوی کفش بخاطر اینکه ظاهر کفش تغییر نکند، می‌توانید درون آنها قالب قرار دهید.
  1. بهتر است کفش‌های خود را درون یک کیسه توری و یا کیسه پارچه‌ای قرار دهید، چرا که باعث بهتر شسته شدن آنها، خواهد شد.
  2. برای جلوگیری از سروصدای ماشین لباسشویی، بهتر است مقداری حوله و یا پارچه کهنه را به همراه کفش‌های خود، درون ماشین لباسشویی بیندازید. چرا که باعث می‌شود ماشین لباسشویی در حین شستشو ملایم تر عمل کرده و سر و صدای زیادی، ایجاد نکند.
  3. برای شستشوی کفش‌ها با ماشین لباسشویی، بهتر است از مایع لباسشویی استفاده کنید. چرا که پودر لباسشویی درون روزنه‌های آنها گیر کرده و کفش را تمیز نشان نخواهد داد و پس از شستشو پودر لباسشویی به صورت دانه‌های سفید روی کفش‌های شما نمایش داده می‌شود.

روش شستن کفش با ماشین لباسشویی

برای  شستشوی کفش کتانی با ماشین لباسشویی، لازم است مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا اقدامات قبل از شستن کفش در لباسشویی را انجام دهید.
  • سپس دستگاه را روی برنامه sports wear با دمای آب 40 درجه سانتیگراد، فعال کنید.
  • پس از اینکه ماشین لباسشویی عملیات شستشو را انجام داد و خاموش شد، باید کفش‌ها را خارج کرده و در محل مناسب قرار دهید تا خشک شوند.
  • در آخرین مرحله کفی تمیز یا نو را درون کفش بیندازید و بند کفش را که به صورت جداگانه شسته‌اید، روی کفش خود، ببندید.

توجه: منظور از محل مناسب این است که در مقابل نور مستقیم خورشید آنها را قرار ندهید. چرا که نور مستقیم خورشید، باعث جمع و چروک شدن، تغییر رنگ و یا آسیب به بافت کفش می‌شود. پیشنهاد ما برای خشک کردن کفش این است که درون آن، روزنامه قرار دهید تا آب آن گرفته شود سپس در محل مناسب قرار دهید تا کامل خشک شود.

پیشنهاد مطالعه
شستشوی کفش کتانی
پس از شستشوی کفش بهتر است یک مکان مناسب و به دور از نور مستقیم خورشید برای آن انتخاب کنید تا بافت کفش شما آسیب نبیند
  • از دیگر روش‌های شستشوی کفش، می‌توان شتسشوی دستی را نام برد که در بیشتر مواقع بهتر از شستشو با ماشین لباسشویی است.

در صورتی که دستگاه ماشین لباسشویی شما، دچار مشکل شده و توانایی شستشوی کفش‌های شما را نداشت، لازم است با یک کارشناس جهت تعمیر لباسشویی خود، تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. من خیلی دوست دارم کفشامو بندازم تو ماشین لباسشویی بشورم، مخصوصا این کتونی سفیدا که شستنشون دردسره!!!! اما میترسم بعدش خود ماشین لباسشویی کثیف بشه، راهی هست بعد از شستن کفش با ماشین لباسشویی، خود دستگاه رو هم تمیز کنیم؟

    1. درود بر شما
      روناک عزیز، بله شما می‌توانید هر چند وقت یکبار بعد از شستشوی کفش‌ها و یا حتی لباس‌ها درون دستگاه را نیز تمیز کنید.
      برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید، مقاله چگونه ماشین لباسشویی را تمیز و ضدعفونی کنیم را مطالعه کنید.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا