×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

دلایل روشن شدن خود به خودی آبگرمکن

روشن شدن خود به خودی آبگرمکن

روشن شدن خود به خودی آبگرمکن نه تنها آزاردهنده است، بلکه مشکلاتی نیز ایجاد می‌کند. اگر آبگرمکن شما خود به خود روشن می‌شود، ممکن است هزینه قبض آب و برق شما افزایش یابد یا حین کار آب را بدستی گرم نکند. گاهی این مشکل می‌تواند نشانه این باشد که آبگرمکن شما قدیمی شده و عمر مفید خود را کرده؛ در اینصورت باید برای تعویض آن اقدام کنید. اما در برخی مواقع مشکل فقط ناشی از خرابی یک قطعه است که با تعمیر یا تعویض برطرف می‌شود.

در این مقاله قصد داریم دلایل روشن شدن خود به خودی آبگرمکن و راه حل رفع آنها را به شما آموزش دهیم. چنانچه باتوجه به موارد اعلام شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید، می‌توانید در این صفحه روی کلمه تعمیر آبگرمکن کلیک کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید. در اسرع وقت کارشناسان ما به محل شما اعزام شده و مشکل را برطرف می‌کنند.

7 علت روشن شدن خود به خودی آبگرمکن

روشن و خاموش شدن خود به خودی آبگرمکن در بسیاری از موارد به خرابی قطعات یا افت فشار پکیج مربوط می‌شود. با این حال برای اعلام نظر قطعی باید کارشناس از نزدیک دستگاه را بررسی و عیب یابی کند. در ادامه * علتی که در موجب روشن شدن خود به خودی آبگرمکن می‌شود را بررسی می‌کنیم:

1- گرفتگی لوله‌ها

گرفتگی لوله‌های متصل به آبگرمکن می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله کاهش جریان آب، گرمایش ناکارآمد و روشن شدن خود به خودی آبگرمکن شود. گرفتگی لوله‌ها اغلب به دلیل تجمع رسوب رخ می‌دهد. رسوبات و مواد معدنی موجود در منبع آب می‌توانند در طول زمان در لوله‌ها جمع شوند و منجر به انسداد جزئی یا کامل آنها شوند.

آب سخت که حاوی سطوح بالایی از مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است نیز احتمال تشکیل رسوبات معدنی در داخل لوله‌ها، ایجاد گرفتگی و کاهش کارایی آبگرمکن را افزایش می دهد. برای جلوگیری و رفع مشکلات مربوط به گرفتگی لوله‌ها می‌توانید برای شستشوی دوره‌ای آبگرمکن و لوله‌های آن اقدام کنید. تمیز کردن فیلتر (صافی) در نقاط ورودی آب نیز می‌توانند تاثیر زیادی در رفع این مشکل داشته باشد.

گرفتگی لوله‌ها یکی از دلایل روشن شدن خود به خودی آبگرمکن
گرفتگی لوله‌های پکیج و آبگرمکن اغلب بعد از چندماه و باتوجه به کیفیت آب منطقه رایج است. برای رفع آن باید لوله‌ها را رسوب گیری کنید.

2- اختلال در عملکرد پمپ

خرابی پمپ در آبگرمکن نیز می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله گردش ناکافی آب، کاهش راندمان گرمایش و روشن شدن خود به خودی آبگرمکن و … شود. عملکرد مناسب پمپ به مرور زمان و با استفاده زیاد کاهش پیدا می‌کند. بسته به شدت مشکل، تکنسین ممکن است تعمیر پمپ یا تعویض کامل آن را با پمپ جدید برای بازگرداندن عملکرد صحیح سیستم گرمایش آب توصیه کند.

شستشوی سیستم آبگرمکن می‌تواند به حذف هرگونه رسوب یا زباله‌ای که ممکن است باعث خرابی پمپ شود، کمک کند. با رفع به موقع و مناسب خرابی‌های پمپ می‌توانید به حفظ کارایی و طول عمر سیستم آبگرمکن خود کمک کنید و از تامین مطمئن آب گرم برای نیازهای خانگی یا تجاری خود مطمئن شوید.

پیشنهاد مطالعه

3- خراب شدن الکترود یون

سومین علت روشن شدن خود به خودی آبگرمکن، خرابی الکترود یونی است. این قطعه یک جزء حیاتی در برخی از آبگرمکن‌ها، به ویژه آنهاییست که مجهز به سیستم‌های نظارت و ایمنی پیشرفته هستند. وظیفه الکترود یون در پکیج تشکیل شعله است؛ بنابراین زمانی که خراب شود، قدرت تشخیص و تشکیل شعله را نخواهد داشت. خوردگی، تجمع رسوب، آسیب مکانیکی و استفاده طولانی مدت می‌توانند باعث خرابی الکترود یون شوند. این مشکل باعث روشن شدن خود به خودی آبگرمکن می‌شود.

اجرای یک سیستم تصفیه آب را در نظر بگیرید تا حضور عناصر و رسوبات خورنده در منبع آب را به حداقل رسانده و خطر آسیب به الکترود یونی و سایر اجزای آبگرمکن را کاهش دهید. اگر الکترود یونی به طور قابل توجهی خراب یا آسیب دیده است، برای اطمینان از اندازه گیری‌های دقیق و عملکرد قابل اعتماد آبگرمکن، آن را با یک الکترود جدید جایگزین کنید.

بررسی قطعات داخلی آبگرمکن
برای عیب یابی مشکل روشن شدن خود به خودی آبگرمکن باید قطعات داخلی مانند NTC، الکترود یون و … توسط تعمیرکار بررسی شود.

4- خراب شدن NTC

سنسورهای آسیب دیده NTC (ضریب دمای منفی) در یک آبگرمکن می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله درست نخواندن دما، گرمایش ناکارآمد و روشن شدن خود به خودی آبگرمکن شود. حسگرهای NTC اجزای حیاتی هستند که دمای آب را اندازه گیری می‌کنند و این اطلاعات را برای تنظیم دقیق دما به واحد کنترل آبگرمکن منتقل می‌کنند.

زمانی که این سنسور خراب می‌شود، مانع از روشن شدن آبگرمکن خواهد شد. نوسانات برق، مشکلات سیم‌ کشی یا سایر خطاهای الکتریکی می‌تواند به سنسور NTC آسیب برساند. حسگرهای NTC با گذشت زمان ممکن است به طور طبیعی به دلیل استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض دماهای مختلف تخریب شوند و بر حساسیت و عملکرد کلی آبگرمکن تأثیر بگذارد. در صورت خرابی، این سنسور باید تعویض شود.

برای جلوگیری از بروز مشکل روشن شدن خود به خودی آبگرمکن و اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد دستگاه، یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم برای آبگرمکن خود از جمله بررسی فن و سایر اجزای حیاتی آن تنظیم کنید.

5- خرابی برد آبگرمکن

خرابی برد آبگرمکن می‌تواند منجر روشن شدن خود به خودی آبگرمکن شود. برد کنترل در آبگرمکن وظیفه تنظیم عملکردهای مختلف از جمله کنترل دما، احتراق و مکانیسم‌های ایمنی را برعهده دارد. اگر برد کنترل از کار بیافتد، ممکن است منجر به ناتوانی آبگرمکن در عملکرد صحیح خود شود. همه دستورها و فرمان‌ها از طریق برد انجام می‌شوند و به عبارتی این قسمت مغز آبگرمکن است. این قسمت ممکن است به دلایلی مانند وجود گرد و غبار، ورود آب به محفظه برد، نوسان در برق ورودی ساختمان، خراب شدن قطعات و خازن‌های داخلی ایراد پیدا کند. با این حال، تعمیرکار ماهر ابتدا مشکل اصلی را بررسی می‌کند و سپس تدابیر لازم را برای تعمیر یا تعویض قطعات معیوب ارائه می‌دهد.

رفع مشکل روشن شدن خود به خودی آبگرمکن با تعمیر برد
یکی از پرهزینه‌ترین تعمیرات مربوط به آبگرمکن و پکیج، مربوط به تعمیرات برد است.

6- گرفتگی مسیر خروجی دود

اگر خروجی دود آبگرمکن مسدود شود، می‌تواند منجر به مشکلات مختلفی از جمله احتراق ضعیف، روشن شدن خود به خودی آبگرمکن و خروج مونوکسید کربن شود. رسیدگی سریع به این موضوع و اتخاذ تدابیر مناسب برای اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد آبگرمکن، بسیار مهم است. اولین قدم شناسایی منبع انسداد است. این مشکل می‌تواند به دلیل تجمع دوده، زباله یا سایر موانع در خروجی دود رخ دهد.

برای رفع این مشکل باید خروجی دود را تمیز کنید تا هرگونه زباله یا دوده انباشته شده در مسیر از بین بروند. اقدامات پیشگیرانه را برای جلوگیری از انسداد آینده، مانند تعمیر و نگهداری منظم و بررسی دوره‌ای دودکش ضروری است. نصب آشکارسازهای مونوکسید کربن در نزدیکی آبگرمکن و سایر مکان‌های مناسب در منزل می‌تواند احتمال ورود دود به داخل و خطر مرگ را به کلی از بین ببرد.

پیشنهاد مطالعه

7- سوختن فن پکیج

خرابی فن می‌تواند علت اصلی روشن شدن خود به خودی آبگرمکن باشد. فن در یک آبگرمکن نقش مهمی در اطمینان از ورودی و خروجی مناسب هوا ایفا می‌کند و به عملکرد کارآمد و ایمن دستگاه کمک می‌کند. اگر مشکوک به خرابی فن هستید، باید فوراً استفاده از آبگرمکن را متوقف کنید تا از خطرات احتمالی و آسیب بیشتر جلوگیری شود.

بسته به میزان خرابی فن، تکنسین ممکن است تعمیر فن موجود یا تعویض آن را با فن جدید توصیه کند؛ اما اگر فن سوخته باشد، تعویض تنها راه حل ممکن است. برای جلوگیری از مشکلات بعدی و اطمینان از عملکرد ایمن و کارآمد دستگاه، یک برنامه تعمیر و نگهداری منظم برای آبگرمکن خود از جمله بررسی فن و سایر اجزای حیاتی آن تنظیم کنید.

در این مطلب سعی کردیم 7 علت روشن شدن خود به خودی آبگرمکن را همراه راه حل رفع آنها به شما آموزش دادیم. در صورتی‌که مطابق راهنمایی‌های انجام شده نتوانستید مشکل را برطرف کنید باید در قسمت تعمیر آبگرمکن سفارش‌تان را ثبت کنید یا با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا