×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری ، زمینی و … + راه حل رفع آنها

دلایل روشن نشدن انواع آبگرمکن‌

گاهی مشکلاتی که برای آبگرمکن‌ها بوجود می‌آیند به پیچیدگی که فکر می‌کنیم نیستند. در این مواقع فقط کافی است دلایل روشن نشدن انواع آبگرمکن‌ را بدانیم تا مشکل بوجود آمده را حل کنیم. اگر اختلال بوجود آمده در آبگرمکن‌ها به روشن نشدنشان ارتباط دارد، باید دلیل روشن نشدن را فهمید. اما در غیر این‌صورت باید با ارتباط با سرویسکار به تعمیر آبگرمکن پرداخت.

علت روشن نشدن آبگرمکن دیواری چیست؟

روشن نشدن آبگرمکن دیواری می تواند دلایل زیادی داشته باشد. برخی ایرادات غیر فنی می باشند و برخی دیگر به دلیل خرابی قطعه یا مشکل در قطعه مربوط است. قبل از اقدام به هرکاری برای رفع مشکل روشن نشدن آبگرمکن دیواری بهتر است ابتداجریان گاز و  باز بودن شیر گاز ربع گرد و ورود گاز به لوله ها را چک کنید. پس از آن بهتر است صافی آب را نیز بررسی کنید. اگر مشکلی در این قسمت وجود نداشت باید موارد زیر را مورد بررسی قرار دهید.

خراب بودن واشر لاستیکی دیافراگم آبگرمکن

خراب بودن واشر و یا دیافراگم‌ در آبگرمکن‌ها، یکی از دلایل روشن نشدن سیستم‌های گرمایشی است که باید به آن توجه کرد. اگر متوجه فرسوده شدن دیافراگم‌ آبگرمکن‌های دیواری‌تان شدید بهتر است هر چه زودتر به تعمیر آن بپردازید تا از روشن نشدن آبگرمکن‌تان جلوگیری کرده باشید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

رسوب در نوک الکترود

بوجود آمدن رسوب روی الکترود می‌تواند علت روشن نشدن آبگرمکن باشد. الکترود هم مانند پیزوالکتریک، فندک و وایر جزو وسایلی است که با آن آبگرمکن را روشن می‌کنند و همه‌ی این قطعات در صورت مشکل داشتن باید تعویض شوند. بوجود آمدن رسوبات روی الکترود، باعث کثیفی آن شده و کار روشن کردن آبگرمکن را مختل خواهند کرد. به همین دلیل برای جلوگیری از بوجود آمدن این مشکلات باید بدون آسیب رساندن به الکترود، آنها را رسوب‌زدایی کرد.

روشن نشدن آبگرمکن دیواری
یکی از دلایل روشن نشدن آبگرمکن‌ها رسوب بوجود آمده در الکترود‌ها است.

روشن نشدن شمعک مخصوص در آبگرمکن

یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبگرمکن دیواری، روشن نشدن شمعکی است که در انواع آبگرمکن‌ها وجود دارد. مهم‌ترین مسئله در این بحث تشخیص دادن این موضوع است که چگونه بفهمیم که شمعک آبگرمکن روشن نمی‌شود؟

اگر دکمه‌ی اختصاصی روشن کردن آبگرمکن را روشن کنید سیستم گرمایشی شما جرقه خواهد زد و در این حین از بخش بخصوصی گاز خارج خواهد شد. اگر به محض اینکه آبگرمکن روشن شد و مشاهده کردید که سیستم خاموش شد، نشانه‌‌ی این است که شمعک آبگرمکن شما دچار اختلال شده و نیاز به تعمیر دارد.  بهتر است برای رفع مشکل شمعک آبگرمکن به مقاله تست بوبین و ترموکوپل؛ دلیل خاموش شدن شمعک آبگرمکن مراجعه کنید.

خرابی جرقه زن آبگرمکن

یکی از مهم‌ترین و یا شاید حتی مهم‌ترین دلایل  روشن نشدن انواع آبگرمکن جرقه نزدن سیستم آبگرمکن است. از دلایل جرقه نزدن می توان به کثیف شدن نوک الکترود، قطعی و یا شل شدن شمع و … اشاره کرد. برای رفع این مشکل، وایر و یا شمع آبگرمکن را باید تعویض کرد.

خرابی انواع جرقه زن انواع آبگرمکن
جرقه نزدن یکی دیگر از دلایل روشن نشدن آبگرمکن

علت روشن نشدن آبگرمکن مخزنی

آبگرمکن مخزنی همان آبگرمکن های ایستاده یا به اصطلاح زمینی هستند. انواع آبگرمکن‌ها‌ ممکن است به دلایل مشخصی دچار اختلال شده و روشن نشوند. آبگرمکن‌های مخزنی هم از این قاعده مستثنی نیستند و دلایلی وجود دارد که باعث روشن نشدن آنها نیز می‌شود.

  • مشکل در ترموکوپل: مشکل در ترموکوپل از ایراداتی است که به راحتی قابل تشخیص است و راه حل آن هم تعویض قطعه ترموکوپل است.
  • اشکال در بویین: کارکرد ترموکوپل به این صورت است که با نزدیک شدن فندک به نوک آن، گرم شده و شیر گاز آماده‌ی جرقه زدن می‌شود. اگر بعد از فشار دادن شیر گاز به مدت تقریبا دو دقیقه و نگه‌داشتن و رها کردن آن بعد از دقایقی، هیچ صدایی از گاز شنیده نشد باید آن را تعویض کنید.
  • سوختن سنسور جوش: متصل شدن رشته سیم‌های متصل به سنسور می‌توانند مشکل را تشخیص دهند. در این‌صورت اگر فندک روشن نماند سنسور دچار مشکل شده است و باید تعویض شود.
  • حجم کم آتش شمعک: پاک کردن گردوغبار از شمعک و تمیز نگه داشتن آن، درصد بیشتر را برای سالم ماندن به خود اختصاص می‌دهد.
  • ایجاد مشکل در قسمت دودکش: آبگرمکن‌هایی که مخزنی هستند یک سنسور مخصوص دارند که درست سوختن را تشخیص می‌دهد. این سنسور در صورت مشکل گاز را قطع می‌کند و از بروز مشکلات جلوگیری می‌کند.اگر که آبگرمکن شما بعد از سه چهار دقیقه خاموش شد و روشن نمی شود باید مسیر دودکش را بررسی و در صورت گرفتگی آن را باز کنید.
پیشنهاد مطالعه

علت روشن نشدن آبگرمکن برقی

معمولا از آبگرمکن‌های برقی در هتل‌ها و منازل برای گرم کردن آب استفاده می‌شود. این نوع از آبگرمکن‌ها به دلیل تولید نکردن گاز کربنیک و عدم مشکل گاز گرفتگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. اما مصرف بشدت بالای برق‌شان افراد را در انتخاب و خرید آنها دودل می‌کند. برای رفع مشکل این نوع از آبگرمکن‌ها دلایلی مطرح است که به منظور بهبود کارایی‌شان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

عدم وجود برق در پریز

آبگرمکن‌های برقی مصرف بالایی دارند به همین دلیل احتمال آسیب رسیدن به پریز‌ها زیاد است. آزمایش پریز‌ها و متوجه شدن وضعیت‌شان به بهبود اوضاع کمک بسزایی خواهد کرد. اگر عدد 220 ولت و عقربه‌ی کج به وسیله‌ی اهم‌متر نشان داده شد، پریز سالم و در غیر این‌صورت با مشکل مواجه است.

خرابی سیم رابط آبگرمکن برقی

برای برطرف کردن این مشکل باید دستگاه از برق جدا شده و بعد ورودی کابل‌های رابط به هم متصل شوند. اگر اهم‌متر متصل باشد و ایراد دیگری وجود نداشته باشد، عدد صفری که اهم‌متر نشان می‌دهد نشان‌دهنده‌ی باز بودن مسیر است. اگر دوشاخه از نوع غير پرسی است، ابتدا آن را باز کنید تا صحت اتصالات بررسی شود و اگر از نوع پرسی است باید آن را قطع کنید زیرا عموماً در این مورد، مشکل از دو شاخه است مگر آن که محل آسیب دیدگی در کابل رابط به وضوح مشخص باشد که در آن صورت باید کابل به همراه دو شاخه پرسی تعویض شود.

مشکل در ارتباط سیم های رابط داخل جعبه اتصالات آبگرمکن برقی

دوشاخه آبگرمکن را از پریز جدا نموده و سپس به آرامی جعبه اتصالات را باز کنید. این عمل را بسیار آرام و با دقت انجام دهید تا لوله مویی ترموستات گازی آسیب نبیند. در صورت مشاهده سیم جدا شده از مدار، آن را به محل اتصال خود بازگردانید تا دستگاه بتواند به کار خود ادامه دهد.

اگر دوست دارید بیشتر در مورد مشکلات آبگرمکن برقی بدانید می توانید مقاله مشکلات آبگرمکن برقی و روش تعمیر آن را مطالعه کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن

لطفا به این مطلب امتیاز دهید

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. سلام.ببخشید جرقه نزدن ربطی به باطری دارد.جرقه نمیزند برقشم وصل هست

    1. باسلام
      دوست عزیز ممکن است جرقه زن خراب شده باشد و یا شمع شل شده باشد. برای رفع این مشکل، وایر و یا شمع آبگرمکن را عوض کنید. در صورت تجربه فنی ندارید شما می‌توانید درخواست تعمیر آبگرمکن در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  2. آبگرمکن منزل بنده در آشپزخانه وصل است. وقتی آب گرم آشپزخانه را باز می کنم آبگرمکن روشن می شود ولی وقتی شیر حمام را باز می کنم آبگرمکن یا روشن نمیشود یا باید چندین بار آب گرم را ببندم و باز کنم تا روشن شود. مشکل از آبگرمکن است یا لوله کشی؟

    1. باسلام
      دوست عزیز، ممکن است آبگرمکن شما نیاز به هواگیری داشته باشد یا فشار آب کافی نباشد و یا مشکل از سایر قطعات باشد، شما می‌توانید درخواست تعمیر آبگرمکن در محل خود را در سامانه آچارباز با شماره ۰۲۱۵۴۵۹۱۶۱۶ ثبت کنید تا همکاران ما مشکل را بررسی و حل کنند.

  3. برای اینکه شمعک رو جرم گیری کنیم نوشتید از سوزن استفاده نکنیم چون دستگاه رو خراب میکنه. خب از چی برای جرم گیری استفاده کنیم؟ ماده خاصی میخواد؟ اون گرفتگی رو با چی غیر از سوزن باید باز کرد؟

    1. با سلام
      شما می‌توانید با اشیا غیرنوک تیز این کار را انجام دهید. برای مثال از دستمال مرطوب و یا مسواک نرم می‌تواند برای این کار مناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا