×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

با این روش‌ها مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری خود را برای همیشه برطرف کنید

روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری

یکی از مشکلاتی که در آبگرمکن‌های دیواری بسیار شایع است، مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری است. در ادامه این مقاله آچارباز قصد داریم دلایل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری و راهکارهای مواجهه با این مشکل را بررسی کنیم، پس با ما همراه باشید. اما در صورتی‌که با راهنمایی‌های ارائه شده مشکل برطرف نشد می‌توانید درخواست تعمیر آبگرمکن خود را در آچارباز ثبت کنید تا تعمیرکار جهت رفع ایراد به محل شما مراجعه کند.

دلایل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری چیست؟

مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری ممکن است به علت عملکرد نادرست در قطعات مختلفی به وجود آید که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.کثیف بودن ترموکوپل

یکی از دلایل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری، دوده گرفتن ترموکوپل است. ترموکوپل قطعه‌ای است که در تمامی وسایل گازسوز وجود دارد. این قطعه در آبگرمکن شمعک دائم به کار می‌رود.

تمیز کردن ترموکوپل آبگرمکن با سمباده
در صورت کثیف بودن ترموکوپل می‌توانید نوک ترموکوپل را مطابق عکس با سیم ظرفشویی یا سمباده نرم کنید.
برای تعمیر آبگرمکن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید

2.خراب بودن شیر مغناطیسی آبگرمکن دیواری

بعد از تمیز کردن ترموکوپل، اگر مشکل همچنان باقی بود، باید سراغ قطعه شیر مغناطیسی بروید. این قطعه به انتهای ترموکوپل وصل شده است. در نتیجه وضعیت آن را چک کنید تا از شل نبودن آن مطمئن شوید.

سفت کردن شیر مغناطیسی
در صورت نیاز می‌توانید با یک آچار تخت شماره هشت مطابق تصویر بالا مهره آن را محکم کنید.

3.خراب بودن قطعه ترموکوپل

چنانچه موارد اعلام شده در مورد شیر مغناطیسی و کثیفی ترموکوپل انجام شد، ولی مشکل آبگرمکن شما همچنان وجود دارد، باید به فکر تعویض یا تعمیر ترموکوپل آبگرمکن خود باشید.

روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری ممکن است به دلیل فعال شدن سنسور دود باشد. سنسور دود در صورت گرفتگی دودکش یا عدم تهویه مناسب سیستم، جریان کل آبگرمکن را قطع می‌کند.

4.خرابی بویین

یکی دیگر از قطعات مهم در آبگرمکن‌ها، بویین است. بویین با درست کردن میدان مغناطیسی، موجب روشن شدن شمعک آبگرمکن می‌شود. در صورت خرابی این قطعه، جریان گاز بسته می‌شود و شمعک آبگرمکن کار نخواهد کرد. برای اینکه متوجه شوید اشکال از بویین است یا خیر لازم است اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. فندک را به سر ترموکوپل نزدیک کنید و شیر گاز را به مدت دو دقیقه در حالت فشار نگه دارید.
  2. فندک را روشن و شیر گاز را رها کنید. با این کار ترموکوپل گرم می‌شود.
  3. اگر پس از گذشت دو دقیقه که شیر گاز را نگه داشتید، صدایی شنیدید، یعنی بویین درست کار می‌کند.
  4. در غیر این صورت بویین خراب شده و باید تعویض شود.
خرابی بوبین آبگرمکن
یکی از متداول ترین علت های روشن نماندن شمعک آبگرمکن های خرابی بوبین است.

5.جمع شدن رسوب در فیلترهای آبگرمکن

دلیل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری می‌تواند جمع شدن رسوب در فیلترهای آبگرمکن باشد. برای جلوگیری از رسوب گرفتن فیلترهای آبگرمکن که ناشی از املاح و ناخالصی موجود در آب است، باید آن را به طور مرتب سرویس کرد. تعمیرکار در زمان سرویس وضعیت دستگاه را چک می‌کند و در صورت نیاز اقدامات لازم برای از بین بردن رسوبات را انجام می‌دهد.

6.جرم گرفتن الکترود یون آبگرمکن

یکی دیگر از دلایل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری، جرم گرفتن الکترود یون آبگرمکن است. در صورت جرم گرفتن الکترود، جرم مانع رسیدن گاز به آبگرمکن می‌شود.

7.فعال شدن سنسور دود

روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری ممکن است به دلیل فعال شدن سنسور دود باشد. سنسور دود در صورت گرفتگی دودکش یا عدم تهویه مناسب سیستم، جریان کل آبگرمکن را قطع می‌کند. برای پی بردن به این مشکل باید وضعیت دودکش را بررسی و در صورت گرفتگی آن را برطرف کنید.

پیشنهاد مطالعه

8.تنظیم نبودن وضعیت شمعک

روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری ممکن است به دلیل تنظیم نبودن وضعیت شمعک باشد. برای بررسی وضعیت شمعک می‌توانی اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. پیچ‌های روی آبگرمکن را باز کنید.
  2. به کمک یک سمباده نرم شمعک، ترموکوپل و جرقه‎‌زن را تمیز کنید.
  3. محل قرارگیری شمعک، ترموکوپل و جرقه‌زن را بررسی و آن را در محل درست قرار دهید.
روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری ایران شرق
برای تعمیر مشکلات انواع آبگرمکن دیواری می‌توانید از آچارباز کمک بگیرید.

آیا علت روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان با سایر برندها متفاوت است؟

مشکل روشن نماندن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان ، ممکن است در همه مدل‌های آبگرمکن دیواری رخ دهد. فرقی ندارد که شما از چه مدل برند آبگرمکنی استفاده می‌کنید، می‌توانید موارد اعلام شده در این مقاله را انجام دهید. چنانچه با موارد اعلام شده نتوانستید علت روشن نشدن شمعک آبگرمکن دیواری بوتان را پیدا کنید، کافیست درخواست خود را در قسمت تعمیر آبگرمکن دیواری بوتان ثبت کنید و منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
3.3/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشید. میشه روشن نشدن شعله برای نرسیدن گاز بهش باشه؟

  2. سلام‌ امگرمکن دیواری من شیر تنضیم فشار شعله شکست اب میداد شب زدم الان شمعکشه روشن نمیمونه ازچیست ؟

  3. آبگرمکن بوتان شمعک روشن میماند خاموش نمیشود اب گرم راباز میکنیم اب داغ تا هرزمان که بخواهیم می آید ولی اگه اب سرد راباز کنیم اب گرمکن خاموش میشود علت چیست

    1. با سلام
      سلمان عزیز، این نشان از عملکرد درست و طبیعی دستگاه شماست.

  4. سلام
    درمنزل مسکونی 100متری طبقه دوم به علت فشارکم آب آبگرمکن دیواری بوتان ازنوع بدون شمعک روشن نمیشه از طرفی امکان گذاشتن تانک و پمپ برای کل ساختمان وجود ندارد لطفا راهنمایی کنید از چه نوع پمپ و با چه برند و چه قدرتی می توان زیرابگرمکن نصب کرد ت اهم روشن شود هم فشار آب به اندازه کافی باشد هم صدای کمی داشته باشه.درضمن درحالت عادی فشار این واحد کمه.

    1. فریده عزیز،
      پمپ های پکیجی ای جود دارند که حتما باید کارشناس ببیند تا دقیقا بگوید پمپ با چه قدرتی برای شما گذاشته شود و این مشکل حتما حل شدنی است و خیلی ساده بعد از نصب پمپ فشار آبگرم بالا میرود.

      1. سلام، چون فشار را فقط برای آبگرمکن میخواهید، پمپ با حداقل فشار را بگیرید، چون این پمپ ها برای تأمین فشار آپارتمان هستند، اگر در بالکن نصب کردید، مراقب یخ زدگی در زمستان باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا