×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

آبگرمکن و پکیج

راهنمای جامع خرید پکیج و آبگرمکن

راهنمای جامع خرید پکیج و آبگرمکن

آیا سیستم گرمایش منزلتان ایراد پیدا کرده است؟ آیا برای واحد جدید خود بدنبال یک سیستم مناسب برای خدمات سرمایشی و گرمایشی هستید؟ آیا می‌خواهید سیستمی بخرید که راندمان بالایی داشته باشد و در عین حال قیمت آن زیاد نباشد؟ در این مقاله آچارباز با عنوان راهنمای جامع خرید پکیج و آبگرمکن، قصد داریم نکاتی که در انتخاب شما تاثیرگذار است و باعث می‌شود کمتر نیاز به تعمیر پکیج یا تعمیر آبگرمکن پیدا کنید را به زبان ساده آموزش دهیم؛ پس در ادامه با ما همراه باشید.

چک لیست راهنمای جامع خرید پکیج و آبگرمکن

در این چک لیست، تمام نکاتی که می‌تواند در انتخاب دستگاه مناسب شما را یاری کند و باید در زمان خرید به آنها توجه داشته باشید را به زبان ساده آموزش می‌دهیم؛ پس در صورتی‌که این نکات را بدانید می‌توانید به راحتی بین پکیج و آبگرمکن یکی را انتخاب کنید.

قیمت دستگاه

اولین و شاید مهم‌ترین فاکتور برای بسیاری از افراد در زمان انتخاب و خرید وسیله جدید، قیمت آن است. اگر شما هم از این دسته کاربران هستید، باید بگوییم قیمت‌های دستگاه پکیج و آبگرمکن تحت تاثیر موارد مختلف تعیین می‌شود. اما به‌طور کلی قیمت خرید و نصب کردن پکیج بیشتر از آبگرمکن است.

در سال 1401 قیمت آبگرمکن‌های موجود در بازار ایران بین 700 هزار تومان تا 25 میلیون تومان و قیمت پکیج‌ها بین 7.5 میلیون تا 100 میلیون تومان است.

قیمت پکیج و آبگرمکن
پکیج‌ها به کمک رادیاتورها فضای خانه را گرم می‌کنند اما در صورت خریدن آبگرمکن باید بخاری هم برای گرمایش فضا بخرید.

گارانتی دستگاه

دومین مورد از چک لیست راهنمای جامع خرید پکیج و آبگرمکن داشتن گارانتی دستگاه است. اگر می‌خواهید از این وسایل برای بیش از 10 سال استفاده کنید، بهتر است مدلی خریداری کنید که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. اغلب تولیدکنندگان داخلی آبگرمکن و پکیج، محصولات خود را همراه گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتری ارائه می‌کنند. این موضوع به مشتری کمک می‌کند تا در صورت خرابی دستگاه برای تعمیر آن از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید؛ یا حتی در صورتی‌که دستگاه مشکل ساختاری داشته باشد، آن را با دستگاه یا قطعه جدید تعویض کند.

تعمیر پکیج در محل با آچارباز
تعمیر پکیج ، شامل ارائه انواع خدمات نصب، سرویس، عیب یابی، تعمیر و رفع خرابی تمامی برندهای پکیج دیواری و زمینی می‌شود. دستگاه شما را از هر مدلی که باشد، در هر نقطه از تهران، در محل خودتان تعمیر خواهیم کرد.
تعمیر پکیج

نوع دستگاه

آبگرمکن و پکیج‌ها در مدل‌های مختلف تولید و روانه بازار می‌شوند. بسته به اینکه از دستگاه چه استفاده‌ای دارید، چه مقدار در روز به آن نیاز دارید، تعداد افراد استفاده کننده از دستگاه چند نفر است، دستگاه در چه محلی نصب می‌شود و سوخت آن از چه نوعی است و … می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در ادامه با انواع مدل‌های مختلف آبگرمکن و پکیج موجود در بازار آشنا می‌شویم:

نوع سوخت

آبگرمکن و پکیج‌ها بر اساس نوع سوختی که استفاده می‌کنند به دسته بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آبگرمکن

  1. نفتی
  2. زغالی
  3. برقی
  4. گازی
  5. خورشیدی

آبگرمکن‌های نفتی و زغالی در سال‌های دور و اوایل حضور آبگرمکن‌ها بین مردم رواج داشتند و امروزه به ندرت مشاهده می‌شوند؛ در حال حاضر استفاده از آبگرمکن‌های برقی، گازی و خورشیدی بین مردم رایج است. در مناطقی‌ که لوله‌کشی گاز وجود ندارد بیشتر از آبگرمکن‌های برقی و خورشیدی استفاده می‌شود؛ اما در مناطق شهری برای سهولت کار بیشتر مردم آبگرمکن گازی خریداری می‌کنند.

پکیج

پکیج‌ها با توجه به اینکه در چندسال اخیر تولید شده‌اند در انواع زغالی و نفتی وجود ندارد. پکیج‌ها از برق و گاز همزمان استفاده می‌کنند. اگر در منطقه شما قطعی برق زیاد است و می‌خواهید همیشه حتی در زمان قطعی برق از آب داغ استفاده کنید، بهتر است به جای پکیج، آبگرمکن خریداری کنید.

فرق آبگرمکن خورشیدی و گازی با پکیج
با وجود آبگرمکن‌های گازی و خورشیدی حتی در زمان قطع بودن برق نیز به آب داغ دسترسی دارید.

ظرفیت

پکیج و آبگرمکن‌ها در ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. علت وجود ظرفیت‌های مختلف این است که کاربران بتوانند با توجه به نیاز و میزان استفاده‌شان بهترین دستگاه را خریداری کنند. پس یکی از فاکتورهایی که در زمان خرید باید در نظر بگیرید، ظرفیت است تا دستگاه مناسبی خریداری کنید؛ در غیر اینصورت ممکن است دستگاه کارایی درستی نداشته باشد و مجبور شوید بعد از مدتی دستگاه را تعویض کنید. پکیج و آبگرمکن‌ها بر اساس ظرفیتشان به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

آبگرمکن

آبگرمکن‌ها بر حسب حجم آب داغی که در دقیقه می‌توانند تولید کنند بر حسب لیتر یا گالن، تقسیم بندی می‌شوند. به طور مثال یک آبگرمکن ممکن است در دقیقه 12 لیتر آب و یک آبگرمکن دیگر میزان بیشتری آب را گرم کند. در نتیجه اگر قصد خرید آبگرمکن را دارید باید با توجه به میزان استفاده از آب گرم در دقیقه، آبگرمکنی را انتخاب کنید که ظرفیت حرارتی یا ظرفیت تامین آب گرم بیشتری داشته باشد. در تصویر زیر حداکثر میزان آب برای مناطق مختلف بیان شده است.

حداکثر میزان مصرف آبی بر حسب ساعت
محاسبه حداکثر میزان مصرف آب بر حسب ساعت می‌تواند در انتخاب کردن آبگرمکن و پکیج مناسب شما را یاری کند.

پکیج

پکیج‌ها نیز دارای ظرفیت هستند، این ظرفیت بازدهی پکیج را بر حسب کیلو وات محاسبه می‌کنند. پکیج‌ها در ظرفیت‌های مختلفی در بازار وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • 6 کیلووات
  • 9 کیلووات
  • 18 کیلووات
  • 22 کیلووات
  • 24 کیلووات
  • 28 کیلووات
  • 30 کیلووات
  • 32 کیلووات
  • 36 کیلووات
ظرفیت‌های مختلف پکیج برای خرید
چنانچه ظرفیت‌پکیج‌ کمتر از میزان استاندارد باشد، گرم کردن خانه به خوبی انجام نشده و آب گرم هم به میزان کافی تولید نمی‌شود.

عملکرد

پکیج‌ها و آبگرمکن‌ها از نظر قابلیت‌ها و عملکردشان به دسته بندی‌های مختلف تقسیم می‌شوند. برخی از آنها دارای ویژگی‌هایی بخصوصی هستند که باعث بالا رفتن راندمان و امنیت دستگاه می‌شوند. این موارد عبارتند از:

  • پکیج‌های فن دار و بدون فن
  • پکیج‌های دو مبدله و تک مبدله
  • پکیج‌های دارای پمپ سیرکولاسیون
  • پکیج‌های چگالشی
  • آبگرمکن‌های هیبریدی
  • آبگرمکن‌های دوجداره
  • آبگرمکن‌های کویلی

شکل ظاهری

علاوه بر دسته بندی‌های اعلام شده، از نظر شکل ظاهری پکیج‌ و آبگرمکن‌ها به موارد زیر تقسیم می‌شوند:

آبگرمکن

  • مخزنی
  • دیواری

از نظر ظاهری آبگرمکن‌ها به دو دسته مخزنی و دیواری تقسیم می‌شوند. آبگرمکن‌های دیواری که اغلب بدون مخزن هم هستند امکان تولید آب گرم کمتری را نسبت به آبگرمکن‌های مخزنی دارد. از آبگرمکن‌های دیواری بیشتر برای مصارف خانگی که میزان آب داغ کمتری نیاز است، استفاده می‌شود.

آبگرمکن مخزنی و دیواری
در آبگرمکن‌های مخزنی، آب گرم تولید شده در مخزن، ذخیره می‌شود تا در زمان لزوم از آن استفاده شود.

پکیج

  • دیواری و زمینی
  • دارای صفحه نمایشگر و ساده

پکیج‌های دیواری دارای مخزن برای نگهداری از آب گرم تولید شده نیستند، در نتیجه باید در لحظه آب را گرم کنند تا کاربر بتواند از آن استفاده کند؛ اما در پکیج‌های زمینی آب گرم در مخزن ذخیره می‌شود. پکیج‌های زمینی در محل‌هایی که همزمان از آب گرم زیادی استفاده می‌شود مثل مجتمع‌های مسکونی که دارای یک پکیج هستند، نصب می‌شود.

پکیج و آبگرمکن‌ها در ظرفیت‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. علت وجود ظرفیت‌های مختلف این است که کاربران بتوانند با توجه به نیاز و میزان استفاده‌شان بهترین دستگاه را خریداری کنند.

اما از نظر دیگر می‌توان پکیج‌ها را به دارای صفحه نمایش و ساده هم تقسیم بندی کرد. در پکیج‌های دارای نمایشگر، تمامی خطاها و ارورها روی صفحه نمایش داده می‌شود، در نتیجه اقدامات لازم برای عیب یابی و تعمیر پکیج از این طریق انجام می‌شود؛ اما اگر پکیج نمایشگر نداشته باشد خطاها از طریق چراغ‌های روی دستگاه نمایش داده می‌شود.

پکیج‌های نمایشگر دار و ساده
تعداد چشمک‌های چراغ‌های پکیج، مشخص می‌کند پکیج چه ایرادی دارد.

در این مطلب سعی کردیم راهنمای جامعی برای خریدن پکیج و آبگرمکن را برای شما فراهم کنیم تا به کمک آن بتوانید مناسب‌ترین گزینه را خریداری کنید.

تعمیر آبگرمکن در محل با آچارباز
در صورتی که نیاز به سرویس یا تعمیر آبگرمکن دارید یا با هرگونه مشکل در آبگرمکن خود برخورد کردید، درخواست تعمیر خود را در سامانه آچارباز ثبت کنید و منتظر تماس کارشناس باشید:
تعمیر آبگرمکن
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

    1. پارسا عزیز،
      بله، خدمات تعمیر پکیج آچارباز شامل تمام مناطق 22 تهران است. برای هماهنگی می توانید با شماره 02154591616 تماس بگیرید.

  1. سلام خونه ما 106 متره از کجا بدونم چه ظرفیت پکیجی رو باید بخرم؟

    1. سمیه عزیز،
      برای تشخیص ظرفیت پکیج موردنیازتان بهتر است با کارشناسان بخش تعمیر پکیج آچارباز در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا