×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

تلویزیون و مانیتور

آشنایی با بهترین تلویزیون 8k و بررسی ویژگی آنها

بهترین تلویزیون 8k

شاید شما به‌عنوان یک کاربر از یک تلویزیون 4K استفاده می‌کنید یا شاید هم هنوز تلویزیون فول اچ‌دی دارید. حتی اگر تابه‌حال نیاز به تعمیر تلویزیون خود پیدا نکرده‌ باشید، ممکن است به فکر ارتقای آن یا خریدن تلویزیون جدید باشید. وضعیت فعلی کیفیت صفحه‌نمایش تلویزیون شما هرچه باشد، به احتمال زیاد درباره تلویزیون 8k چیزهایی شنیده‌اید. تلویزیون 8k جهش بزرگ بعدی در زمینه وضوح کیفیت تصویر است و مانند ارتقا از 1080 به 4K، انتقال از 4K به 8K نیز به فناوری‌های جدید نیاز دارد. در این مقاله با ما همراه باشید تا با همه چیز درباره بهترین تلویزیون 8k و ویژگی‌های آن‌ها را آشنا شوید.

آشنایی با بهترین تلویزیون 8k و بررسی ویژگی‌ آن‌ها

رزولوشن 8K بالاتر از 4K است. صفحه‌نمایش‌های معمولی 1080p دارای رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل و صفحه‌نمایش‌های 4K نیز 3840 در 2160 پیکسل هستند. تلویزیون 8K باز هم این روند صعودی را ادامه می‌دهد و وضوح تصویر را به 7680 در 4320 می‌رساند. برای درک کیفیت بهترین تلویزیون 8k باید از نزدیک به آن نگاه کنید. هنگام بررسی تلویزیون 8k باید به یک پیکسل از تصویر دقت کنید. حال صفحه‌نمایش 4K را نگاه کنید و اینجا متوجه خواهید شد که به‌جای چهار پیکسل، فقط یک پیکسل فضا را اشغال می‌کند. این قدرت و کیفیت تصویر 8k است و تلویزیون 8k بسیار واضح‌تر از 4K و 1080p به نظر می‌رسد.

تلویزیون 8K به‌عنوان نسل جدید تلویزیون‌های پیشرفته، باعث تحول بزرگی در صنعت تلویزیون شده است. این تلویزیون با رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل، تصاویری با جزئیات و وضوح بالا را به تماشاگران ارائه می‌دهد. این رزولوشن بیشتر از چهار برابر رزولوشن تلویزیون‌های 4k و شانزده برابر رزولوشن تلویزیون‌های Full HD است.

شما با تلویزیون 8K قادر خواهید بود تمام جزئیات تصاویر را مشاهده کنید. تمامی چیزها، از جزئیات صورت افراد در یک صحنه تا جزئیات یک منظره طبیعی، با کیفیت بسیار بالا و جذابیت بیشتری به تماشاگران نشان داده می‌شوند. تلویزیون 8K همچنین از تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای مثل HDR و Wide Color Gamut پشتیبانی می‌کنند که رنگ‌ها و شفافیت بیشتر و کنتراست بهتر را در پی دارند.

بهترین تلویزیون 8k و بررسی ویژگی آنها
برای آشنایی با بهترین تلویزیون 8k و بررسی ویژگی آنها باید موارد مختلفی را در نظر داشته باشید.

با بررسی کلی ویژگی‌های تلویزیون 8k می‌بینیم که تصویر این تلویزیون روی کاغذ واضح‌تر است اما در ادامه با ویژگی‌های دیگر این تلویزیون‌ها آشنا می‌شویم.

ویژگی ‌های تلویزیون 8K

تلویزیون‌های 8K، در زمینه رزولوشن و ویژگی‌ها نسبت به تلویزیون‌های 4K و Full HD بالاترین سطح کیفیت را ارائه می‌دهند. اما این دستگاه‌ها چه خصوصیاتی دارند؟ در ادامه، به توضیح ویژگی‌های تلویزیون 8K به‌صورت کامل و به طور جامع می‌پردازیم:

پیشنهاد مطالعه

1. رزولوشن بسیار بالا: تلویزیون‌های 8K دارای رزولوشن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل هستند که باعث ارائه تصاویر بسیار واضح و با جزئیات می‌شود. این رزولوشن ۴ برابر بیشتر از رزولوشن تلویزیون‌های 4K است و به نمایش حجم بیشتری از جزئیات در صحنه‌ها کمک می‌کند.

2. تصاویر با رنگ‌های واقعی: تلویزیون‌های 8K اغلب از فناوری‌های کوانتوم دات یا OLED استفاده می‌کنند؛ در نتیجه رنگ‌های واقعی و طبیعی را به نمایش می‌گذارند. این فناوری‌ها باعث ارائه تصاویر با رنگ‌های بیشتر، کنتراست بالا و تفکیک رنگی بینهایت می‌شوند.

3. نورپردازی پیشرفته: بسیاری از تلویزیون‌های 8K دارای فناوری نورپردازی پیشرفته هستند و با استفاده از LED یا QLED و با کنترل بسیار دقیق نور، تصاویر با کنتراست بالا و جزئیات بیشتری را به نمایش می‌گذارند.

4. نرخ تازه‌سازی بالا: بسیاری از تلویزیون‌های 8K دارای نرخ تازه‌سازی 120 هرتز هستند که باعث پخش تصاویر بسیار نرم و بدون لگ می‌شود. این قابلیت به‌خصوص در بازی‌ها و فیلم‌های اکشن بسیار کاربردی و مفید است.

5. پشتیبانی از HDR: تلویزیون‌های 8K از فرمت‌های HDR مانند HDR10، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کنند. این فناوری‌ها باعث نمایش رنگ‌های غنی‌تر، سیاهی‌های عمیق‌تر و جزئیات بیشتر در صحنه‌های روشن و تاریک می‌شوند.

ویژگی های تلویزیون 8k
به‌طورکلی، تلویزیون‌های 8K با رزولوشن و قابلیت‌های بسیار، تصاویر با جزئیات فوق‌العاده و رنگ‌های زنده و قابلیت ارتقا تصویر برای تمامی محتواها، از جمله ترندهای جذاب و امروزی دنیای تکنولوژی به‌حساب می‌آیند.

6. هوشمندسازی: تلویزیون‌های 8K دارای سیستم‌های عامل هوشمند هستند که به شما امکان استفاده آسان از برنامه‌ها و سرویس‌های وب و استریمینگ مانند Netflix, Amazon Prime Video و YouTube را می‌دهند. با این سیستم‌ها، می‌توانید به‌آسانی به محتوای موردعلاقه خود دسترسی پیدا کنید و تجربه تماشای آنلاین خود را بهبود بخشید.

7. فرمت‌های صوتی پیشرفته: تلویزیون‌های 8K اغلب از فرمت‌های صوتی پیشرفته همچون Dolby Atmos و DTS پشتیبانی می‌کنند. این فناوری‌ها یک تجربه صوتی سینمایی را برای کاربر فراهم می‌کنند و صدایی فراگیر و واضح را به گوش وی می‌رسانند.

8. اتصالات و پورت‌ها: تلویزیون‌های 8K دارای پورت‌ها و اتصالات مختلفی هستند و شما می‌توانید این تلویزیون را به دستگاه‌های جانبی مانند کامپیوتر، کنسول بازی و دستگاه‌های صوتی متصل کنید.

9. قابلیت ارتقا تصویر: یکی از ویژگی‌های جالب تلویزیون‌های 8K این است که این تلویزیون‌ها قادر به ارتقای تصاویر با رزولوشن پایین‌تر نیز هستند. به‌عبارت‌دیگر، حتی اگر شما محتوایی با رزولوشن کمتر داشته باشید، تلویزیون 8K قادر به بهبود کیفیت تصویر است و تاحدامکان آن را تا سطح 8K بهینه می‌کند.

10. طراحی زیبا و ظریف: تلویزیون‌های 8K اغلب دارای طراحی ظریف و زیبا هستند و به جذابیت دکوراسیون منزل شما اضافه می‌کنند. این تلویزیون‌ها با صفحه‌نمایش بزرگ و فریم باریک، لحظاتی لذت‌بخش و استثنایی را برای مصرف‌کننده رقم می‌زنند.

تفاوت تلویزیون 8k و 4k

میزان قابل‌مشاهده و متمایز بودن هر پیکسل در بهترین تلویزیون 8k، مانند هر تلویزیون و مانیتور دیگری، به اندازه صفحه و فاصله آن از بیننده بستگی دارد. شاید کاناپه شما حدود ۴ متر از تلویزیون 4K شما فاصله داشته باشد و از این فاصله، تصویر دانه‌دانه یا نامشخص به نظر نمی‌رسد. حتی اگر عینک هم بزنید نمی‌توانید هیچ خط و خشی روی صفحه ببینید. حال به بررسی تلویزیون 8K می‌پردازیم. بهترین تلویزیون 8k شاید از نظر فنی واضح‌تر باشد اما احتمالا آن تفاوت کیفیت تصویری را که با مقایسه 480p و 1080p مشاهده می‌کنیم، هنگام مقایسه 8K با 4K نمی‌بینیم.

وضوح بالاتر به این معناست که تلویزیون‌های بزرگ‌تر را می‌توان از فاصله نزدیک‌تر به‌راحتی مشاهده کرد اما در این صورت، با دو مشکل مواجه خواهید بود. اولا، تلویزیون‌های بسیار بزرگ اغلب بسیار گران هستند، به‌خصوص اگر خواهان وضوح بسیار بالایی هستید باید یک تلویزیون ۹۰ اینچ تهیه کنید که واقعا گران است. در ثانی، نگاه‌کردن به صفحه‌ای به این بزرگی از فاصله‌ای راحت، چشمان شما را اذیت می‌کند و مثل این است که در ردیف اول یک سینما نشسته‌اید و راحت نیستید.

کیفیت تصویر بهترین تلویزیون 8k
انتخاب بهترین تلویزیون 8k ممکن است در دید هر کس با توجه به ویژگی‌های مدنظر او متفاوت باشد.

لوازم مورد نیاز تلویزیون 8K 

برای داشتن بهترین تلویزیون ‌8k، علاوه بر صفحه‌نمایش 8K، به کابل‌های پرسرعتی نیاز دارید که به صفحه‌نمایش وصل شوند. با توجه به اینکه تعداد پیکسل‌های بیشتر نسبت به 4K از جمله ویژگی‌های تلویزیون 8K است و هر کدام از این پیکسل‌ها درجات مختلفی از اطلاعات را حمل می‌کنند؛ به همین خاطر تلویزیون 8K پهنای باند زیادی را اشغال می‌کند. با بررسی تلویزیون 8K متوجه می‌شویم که این سیستم حداقل به کابل HDMI 2.1 نیاز دارد. کابل HDMI اغلب برای دستگاه‌های سینمای خانگی استفاده می‌شود و به همین خاطر، می‌توانید مطمئن باشید که نیازهای پهنای باند لازم برای حمل محتوای 8K را برآورده کند.

کابل HDMI 2.1 استاندارد نسبتا جدید است که برای محتوای با کیفیت 4K و 8K در نظر گرفته شده است. حداکثر پهنای باند این کابل 48 گیگابیت بر ثانیه و سه برابر استاندارد HDMI 2.0 (۱۸ گیگابیت بر ثانیه) است. هرچه اتصال پهنای باند کمتر باشد، وضوح و نرخ فریم ویدیویی که روی صفحه‌نمایش ارسال می‌شود کمتر است و ویدیو فشرده‌تر می‌شود و در نهایت به جزئیات تصویر آسیب می‌رسد.

درهرصورت، اگر نمی‌خواهید از کابل HDMI 2.1 استفاده کنید باید به دنبال کابل‌هایی باشید که معیارهای بهترین تلویزیون 8K را برآورده کنند و حداکثر پهنای باند ۴۸ گیگابیت بر ثانیه داشته باشند. علاوه بر این، دستگاه منبع شما نیز باید از ویدیوی 8K پشتیبانی کند.

کابل مناسب برای بهترین تلویزیون 8k
کابل HDMI 2.1 می‌تواند ویدیوهای 8K را با کیفیت بالا و تا ۶۰ فریم بر ثانیه مدیریت کند.

اگر بهترین تلویزیون 8k را داشته باشم می‌توانم همه چیز را با کیفیت 8K تماشا کنم؟

جواب منفی است! ارتقای مدل قبلی و خرید تلویزیون 8K برای هر کسی که بودجه لازم را دارد، عملی معقول خواهد بود؛ اما هنوز هیچ محتوایی با کیفیت 8K در دسترس افراد نیست. ویدیوهای 8K هنوز در هیچ رسانه‌ای پخش نشده‌اند. سریال‌ها و فیلم‌ها هنوز با کیفیت 4K پخش می‌شوند. به احتمال زیاد باید چند سال دیگر منتظر بمانیم تا محتوای 8K در دسترس مصرف‌کنندگان قرار بگیرد. در حال حاضر، اگر بخواهید چیزی در تلویزیون 8K خود تماشا کنید، با وضوح 4K یا پایین‌تر پخش شده و تصاویر آن‌طور که انتظار دارید واضح نخواهد بود.

پس با بررسی تلویزیون 8K و الزامات آن به این نتیجه می‌رسیم که فعلا باید برای محتوای با این کیفیت صبر کنیم؛ اما این را هم می‌دانیم که اولین آثار 8K به احتمال زیاد از آمازون، اپل تی‌وی پلاس، نتفلیکس یا دیزنی پلاس پخش خواهد شد. امیدواریم در آن زمان، رسانه‌های فیزیکی با 8K سازگار شوند.

دنیای بازی نیز در این زمره قرار می‌گیرد. در حال حاضر هیچ یک از سیستم‌ها مجهز به 8K نیستند و حتی حفظ نرخ فریم ثابت در تصاویر 4K نیز برای سخت‌افزار‌های مدرن چالش‌برانگیز است. بنابراین بعید است که شاهد بازی‌های 8K در نسل فعلی کنسول‌های بازی باشیم. شاید اگر یک کامپیوتر گیمینگ فوق‌العاده قدرتمند داشته باشید، بتوانید برخی از بازی‌ها را با کیفیت 8K اجرا کنید.

5 مدل از بهترین تلویزیون‌های 8K

در ادامه، پنج مدل از بهترین تلویزیون‌های 8K را معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های آن‌ها را شرح می‌دهیم. توجه داشته باشید که این توضیحات خلاصه‌ای از خصوصیات چند مورد از بهترین تلویزیون‌های 8K است و شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره هر مدل، منابع دیگری را هم مورداستفاده قرار دهید.

1- سامسونگ QN900A:

این تلویزیون دارای تصاویر شگفت‌انگیزی با رزولوشن 8K و نرخ تازه‌سازی 120Hz است. این محصول با پشتیبانی از HDR10+ و تکنولوژی Quantum Dot، رنگ‌های واضح و مشخصی را به نمایش می‌گذارد. همچنین از جدیدترین سیستم‌عامل Tizen و قابلیت کنترل صوتی هوشمند Bixby پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ QN900A بهترین تلویزیون 8k
بسیاری از کارشناسان سامسونگ QN900A را بهترین تلویزیون 8k می‌دانند.

2- ال‌جی OLED88ZXPUA:

این تلویزیون OLED تصاویر شگفت‌انگیزی با رنگ‌های غنی و کنتراست بالا ارائه می‌دهد و دارای قابلیت Dolby Vision و نرخ تازه‌سازی 120Hz است. این تلویزیون با سیستم‌عامل webOS، قابلیت‌های هوشمندی مانند استفاده از Google Assistant و Alexa و دسترسی به پلتفرم‌های پرطرفداری مانند Netflix و Disney+ را فراهم می‌کند.

3- سونی XBR-85Z9J:

این تلویزیون سونی دارای پردازنده قدرتمند XR Cognitive Processor است که تصویر با رزولوشن 8K را به طور قابل‌توجهی بهبود می‌دهد. این دستگاه با فناوری XR Triluminos Pro و نرخ تازه‌سازی 120Hz، رنگ‌های زنده و طبیعی را به نمایش می‌گذارد. همچنین با سیستم‌عامل Google TV و پشتیبانی از Apple AirPlay و HomeKit، تجربه جالبی را برای کاربر رقم می‌زند.

4- توشیبا 75U9G:

تلویزیون توشیبا 75U9G دارای صفحه‌نمایش ۷۵ اینچی و رزولوشن 8K است. این محصول با تکنولوژی Quantum Dot و نورپردازی پس‌زمینه Mini-LED، تصاویری با رنگ‌های زنده و کنتراست بالا ارائه می‌دهد. تلویزیون توشیبا 75U9G با پشتیبانی از Dolby Vision، نرخ تازه‌سازی 120Hz و سیستم‌عامل Android TV، امکان دسترسی آسان به برنامه‌ها و سرویس‌های استریمینگ را نیز فراهم می‌کند.

5- پاناسونیک TX-55JZ2000E:

این تلویزیون OLED با رزولوشن 8K دارای تصاویری با کیفیت بسیار بالا و قابلیت‌های پیشرفته‌ است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به پشتیبانی از HDR10+ و Dolby Vision، نورپردازی پیشرفته با فناوری Master HDR OLED، فناوری Dolby Atmos و صدای فراگیر و سیستم‌عامل My Home Screen اشاره کرد که محتوای بسیار و امکانات هوشمندی را برای کاربر فراهم می‌کند.

این مدل‌ها تنها نمونه‌هایی از بهترین تلویزیون‌های 8K و هر کدام دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاص خود هستند.

بررسی ویژگی های تلویزیون 8k هنگام خرید
در هنگام خرید تلویزیون 8K، نیاز است تا الزامات شخصی خود را در نظر بگیرید و بر اساس بودجه، نیازها و ترجیحات خود، یک مدل را انتخاب کنید.

فناوری 8K شاید در یک سالن بزرگ تئاتر یا سالن ورزشی مزایای جالب‌توجهی داشته باشد؛ اما در حال حاضر هیچ مزیت عملی برای اتاق نشیمن شما ندارد. اولین تلویزیون 4K حدود یک دهه پیش وارد بازار شد و ارائه‌دهندگان محتوا حتی این روزها نیز در حال همگام‌سازی محتوای خود با این کیفیت هستند. شاید توجیه خرید تلویزیون 8K با قیمتی دو تا سه برابر 4K، آن هم برای کیفیتی که ممکن است حتی نتوانید آن را ببینید، کمی دشوار باشد. هیچ‌کس از جدیدترین فناوری‌ها بدش نمی‌آید اما به احتمال زیاد تا چندین سال نیازی به تلویزیون 8K نیست. اگر نیاز به تعمیر تلویزیون خود دارید یا می‌خواهید کیفیت تلویزیون خود را ارتقا دهید، یک صفحه‌نمایش خوب 4K و باند پیشرفته و نورپردازی خوب به آن اضافه کنید. در اینصورت باز هم مقدار کمی پول اضافی خواهید داشت. تلویزیون 8K شاید آینده دنیای تصویر و تلویزیون باشد اما این آینده در حال حاضر برای اکثر کاربران کمی دور از دسترس است.

تعمیر تلویزیون با آچارباز
تعمیر تلویزیون در شرکت آچارباز، شامل کلیه خدمات مربوط به تلویزیون مثل نصب، سرویس، تعمیر و ... است. تلویزیون شما از هر برند و مدلی که باشد، آن را در هر نقطه از تهران و هر زمانی که بخواهید در محلتان تعمیر می‌کنیم.
تعمیر تلویزیون

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا