×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

برد درب برقی چیست؟

بورد درب برقی چیست

امروزه درب‌های اتوماتیک برقی کاربورد بسیاری زیادی دارند. یکی از مهم‌ترین قطعات این درب‌ها در انواع مختلف آن برد است که ممکن است پس از مدتی استفاده دچار مشکل شده و به سرویس و تعمیر نیاز داشته باشد. در ادامه قصد داریم با نحوه تعمیر این برد و نکات مهمی درباره آن آشنا شویم. در صورت نیاز به تعمیر درب اتوماتیک می‌توانید از تعمیرکاران خبره آچاربــاز کمک بگیرید.

چه زمانی برد درب برقی به تعمیر نیاز دارد؟

از آنجایی که تعمیر برد کاری تخصصی و مهم است، باید توسط افراد حرفه‌ای و کاربلد انجام شود. در واقع نشانه‌های مختلفی که از خرابی درب ظاهر می‌شوند، به فرد تعمیرکار کمک می‌کنند، متوجه خرابی درب شده و برای تعمیر آن اقدام کند. درب‌ها به صورت الکترونیکی کار می‌کنند و موارد مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد اختلال در عملکرد آن‌ها می‌شود.

نوسانات برقی، استهلاک درب، نصب نادرست، باز و بسته شدن بیش از حد، سرویس نکردن به موقع درب، نفوذ آب و رطوبت به درون آن و … از جمله مواردی هستند که باعث خرابی درب می‌شوند. بیشترین میزان خرابی و از کار افتادن درب نیز به دلیل خرابی در برد است. کارکرد این درب‌ها اهمیت زیادی در تأمین امنیت ساختمان دارد، از این رو به محض خرابی یا مشاهده علائم خرابی درب باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

نقش برد در درب‌های برقی چیست؟

برد قطعه‌ای در تابلو فرمان است که با میزان حساسیت بسیار بالا نقش بسیار مهمی در عملکرد و باز و بسته شدن صحیح درب‌های اتوماتیک دارد. بیشترین میزان خرابی و از کار افتادن درب‌ها نیز مرتبط با برد آن‌هاست. به کمک برد میزان سرعت باز و بسته شدن درب نیز تعیین می‌شود.

در برد درب برقی سنسور‌هایی قرار گرفته‌اند که با ریموت کنترل درب ارتباط برقرار کرده و درب را باز و بسته می‌کنند. همچنین تنظیم کردن گیرنده‌ها و فرستنده‌ها نیز بر عهده برد است. در درب‌های اتوماتیکی که دارای چشمی هستند، تنظیم عملکرد چشمی نیز توسط برد صورت می‌گیرد. به همین دلیل است که بردها نقش بسیار مهمی در درب‌های اتوماتیک داشته و در صورت خرابی یا بروز مشکل، باید سریعا برای تعمیر آن‌ها اقدام کنید.

نقش بورد در درب های اتوماتیک

آیا امکان تعمیر برد درب برقی وجود دارد؟

با توجه به نقش برد و مشکلات رایجی که ممکن است برای آن ایجاد شوند، سوال مهم این است که آیا بردها قابل تعمیر هستند یا خیر. معمولا تمام مشکلات قابل تعمیر و برطرف شدن هستند اما این کار باید توسط افراد متخصص و باتجربه انجام شود. تعمیر برد درب برقی حساسیت بسیار بالایی دارد و هر کسی نمی‌تواند به درستی آن را انجام دهد.

عیب یابی و بررسی بخش‌های مختلف و در نهایت تعمیر یا تعویض قطعات بسیار مهم و پیچیده بوده که کارکرد اصلی درب اتوماتیک به آن وابسته است. به همین دلیل تعمیر و عیب یابی آن اهمیت زیادی داشته و باید با حساسیت بالایی انجام شود. اگر مشکل درب برقی قابل تعمیر باشد، توسط تعمیرکار انجام می‌شود، در غیر این صورت باید به فکر تعویض برد باشید. گاهی اوقات نیز تعویض کامل برد از تعمیر آن به صرفه‌تر خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه

عیب یابی و تعمیر برد درب برقی

قبل از هر کار تعمیرکار باید درب را به طور کامل بررسی کند تا با شناخت و عیب یابی مشکلات آن، خرابی درب را شتخیص دهد. عیب یابی بخش بسیار مهمی است زیرا در صورت پیدا نشدن ریشه اصلی مشکل، نمی‌توان درب را به خوبی تعمیر کرد. قبل از بررسی برد، باید ابتدا تمام بخش‌های مرتبط بررسی شوند تا از سالم بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود. ریموت، چشمی، موتور، جک و … همگی از بخش‌های مهم درب هستند که باید بررسی شده تا سالم بودن آن‌ها تأیید شود.

نحوه عیب یابی و تعمیر بورد درب برقی

پس از آن باید سراغ برد رفته تا کارکرد آن بررسی شود. برای بررسی وضعیت برد، باید ابتدا تنظیمات آن بررسی شود. گاهی اوقات برد درب کاملا سالم است اما تنظیمات آن بهم ریخته و همین موضوع سبب می‌شود برد به خوبی کار نکند. اگر تنظیمات آن درست بوده و متوجه شدید خرابی از قطعات برد است، باید به بررسی آن‌ها پرداخته تا مشکل اصلی پیدا شود.

بررسی آی سی‌های برد، عیب یابی مدارهای الکتریکی که در قسمت‌های مختلف برد واقع شده‌اند، منبع تغذیه و … از مواردی هستند که هنگام خرابی برد بررسی می‌شوند. پس از پیدا کردن مشکل اصلی، در صورت امکان تعمیر شده و در صورتی که امکان تعمیر وجود نداشته باشد، باید قطعه یا کل برد تعویض شود.

سخن آخر

درب‌های برقی از رایج‌ترین وسایل الکترونیکی هستند که برای محیط‌های مختلف مخصوصا درب‌ پارکینگ استفاده می‌شوند. این درب‌ها به کمک ریموت کنترل باز و بسته شده و کار شما را ساده و راحت می‌کنند. رایج‌ترین مشکلات ایجاد شده برای این درب‌ها، خرابی برد است که به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد. پس از بررسی قسمت‌های مختلف درب و در صورت سالم بودن آن‌ها باید به فکر عیب یابی و تعمیر برد درب باشید تا عملکرد صحیح آن دوباره برقرار شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا