×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

نکات و ترفندهای تنظیم جک درب پارکینگ

آموزش تنظیم جک درب اتوماتیک

استفاده‌ از درب‌های اتوماتیک برای پارکینگ‌ها بسیار رایج شده و می‌توانند امنیت و سرعت بالایی برای شما به همراه بیاورند. اما نحوه نصب و تنظیم این درب‌ها اهمیت زیادی دارد و می‌تواند در کارکرد درب تأثیر داشته باشد. مهم‌ترین بخش این درب‌ها نیز جک آن‌هاست که برای حرکت دادن درب استفاده می‌شود. در ادامه به بررسی نحوه تنظیم جک درب پارکینگ می‌پردازیم. در صورت نیاز به تعمیر کار حرفه‌ای و باتجربه می‌توانید از خدمات آچارباز و متخصصین ما در زمینه تعمیر درب اتوماتیک استفاده کنید.

اهمیت تنظیم جک درب پارکینگ

از آنجایی که این جک به کمک برق و به صورت اتوماتیک کار می‌کند، شما هیچ گونه تسلطی روی آن ندارید. به همین دلیل تنظیم شدن آن اهمیت زیادی دارد. اگر جک به خوبی تنظیم نشود، ممکن است هنگام باز و بسته شدن به خوبی عمل نکرده و باعث آسیب دیدن خودرو شما شود.

همچنین در صورتی که درب به خوبی و در زمان مناسب باز و بسته نشود، ممکن است باعث معطل شدن شما برای زمان طولانی شده و یا مشکلات امنیتی ایجاد کند. از این رو پس از نصب درب باید از تنظیم بودن جک آن نیز اطمینان حاصل کنید.

پیشنهاد مطالعه

آموزش تنظیم جک درب پارکینگ

جک‌های درب پارکینگ دارای دو نوع مختلف هستند. نوع اول به صورت ریلی و نوع دیگر آن‌ها به صورت بازویی است. نصب و تنظیم هر کدام از آن‌ها متفاوت است و برای تنظیم کردن باید بر اساس نوع آن‌ها عمل کنید. تنظیم جک درب پارکینگ با روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

قبل از هر کار می‌توانید ابتدا تمام اطلاعات موجود در حافظه آن را پاک کرده و مجددا آن را تنظیم کنید. برای این کار باید ابتدا دکمه Learn موجود روی رسیور را فشار داده و برای 10 ثانیه نگه دارید. به این صورت تمام اطلاعات ذخیره شده پاک می‌شوند و می‌توانید تنظیمات را از ابتدا انجام دهید.

آموزش تنظیم جک درب پارکینگ

روش اول: تنظیم درب به کمک دکمه زمان

برای تنظیم زمان باز و بسته شدن درب پارکینگ، باید به منوی آن دسترسی داشته باشید. ابتدا دکمه تایم (زمان) را فشار داده و برای چند ثانیه نگه دارید. دکمه تایم معمولا در سمت چپ و پایین دکمه‌ها قرار دارد. با نگه داشتن و فعال شدن تنظیم زمان، نشانگر شروع به چشمک زدن می‌کند. در این زمان باید دکمه D روی درب را فشار داده تا زمان شروع شود. تایمر شروع کرده و باید مدت زمان موردنظر را منتظر بمانید. در زمان موردنظر دوباره دکمه را فشار دهید تا زمان در حافظه آن ثبت شود. از زمانی که دکمه D را برای اولین بار فشار دادید تا فشار دادن آن برای بار دوم، مدت زمان ثبت شده در سیستم درب اتوماتیک است.

پیشنهاد مطالعه

روش دوم: تنظیم درب به کمک Deep switch

در روش دیگر باید به کمک دیپ سوئیچ برای تنظیم جک اقدام کنید. در مدار کنترل سه کلید وجود دارد. این کلیدها برای فعال کردن و غیر فعال کردن تایمر اتوماتیک در سمت راست و چپ موتور استفاده می‌شوند. کلید دیگر نیز برای برقراری ارتباط بین درب پارکینگ و ریموت کنترل درب است.

برای روشن شدن تایمر باید کلید برقی که بر روی ریموت قرار دارد را در حالت OK قرار دهید. همچنین زمانی که قصد خاموش کردن تایمر را دارید، باید سوئیچ را در حالت OFF قرار دهید تا خاموش شود.

تنظیم نبودن زمان مهم‌ترین دلیلی است که باعث می‌شود درب در زمان درست باز و بسته نشده یا هب صورت نیمه باز باقی بماند. این دو روش به شما کمک می‌کنند زمان ثبت شده را تنظیم کرده تا درب به خوبی باز و بسته شود. اگر با سیستم درب‌های اتوماتیک پارکینگ و نحوه تنظیم آن‌ها آشنایی ندارید، بهتر است از فرد متخصص و باتجربه کمک گرفته تا بدون مشکل تنظیمات موردنیاز را برای شما انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه

نحوه تنظیم برد جک درب پارکینگ

اصلی‌ترین و پیچیده‌ترین بخش هر درب اتوماتیک، بورد آن یا همان مرکز کنترل و فرمان است. در واقع دستور باز و بسته شدن و تنظیمات دیگر از این بخش صادر می‌شود و اجزا و قطعات بر اساس این دستورات درب را باز و بسته می‌کنند. مهم‌ترین قطعاتی که در بورد جک درب پارکینگ وجود دارند، شامل بورد اصلی، ترانس تغذیه، کارت رادیویی، لامپ‌های ال ای دی، صفحه نمایشگر، فیوز و سوئیچ است.

بوردها در درب‌های مختلف متفاوتند و هر کدام به شیوه مختلفی تنظیم می‌شوند. جک‌های 220 ولت با بورد جدید و قدیمی، جک‌های 24 ولت با انواع مختلفی از بوردها، بوردهای جدید و مدرن مانند بوردهایی که با نوربالا زدن باز و بسته می‌شوند و … از انواع مختلف بوردها هستند. تنظیم این بوردها معمولا توسط افراد متخصص و کاربلد صورت می‌گیرد و به هیچ عنوان نباید بدون دانش و اطلاعات، تنظیمات آن‌ها را دستکاری کنید، زیرا ممکن است باعث خرابی و بروز مشکلات بیشتر در آن‌ها شوید.

تنظیم بورد کنترل درب های برقی
پیشنهاد مطالعه

سخن آخر

درب‌های اتوماتیک در سال‌های گذشته بسیار مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به عنوان بهترین و کاربردی‌ترین جایگزین برای درب‌های قدیمی شناخته می‌شوند. این درب‌ها به کمک جک‌های مختلف باز و بسته شده تا فرد بدون دردسر به محل موردنظر وارد شده یا از آن خارج شود. یکی از بهترین محیط‌ها برای نصب درب‌های اتوماتیک پارکینگ‌ها هستند. تنظیم جک درب پارکینگ برای باز و بسته شدن درب در زمان درست اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل در این محتوا به صورت کامل با آموزش تنظیم جک درب پارکینگ آشنا شدیم. در صورت نیاز به مشاوره بیشتر می‌توانید از خدمات آچارباز در زمینه تعمیر درب اتوماتیک استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا