×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

مشکلات رایج و نحوه عیب یابی انواع درب برقی

درب‌های برقی اتوماتیک نسل جدیدی از درب‌ها هستند که برای انواع مختلفی از ساختمان‌های اداری، تجاری، مسکونی، درب پارکینگ و … استفاده شده و کار باز و بسته شدن درب را بسیار ساده و راحت می‌کنند. این درب‌ها معمولا دارای جک‌هایی هستند که با برق کار کرده و به صورت‌های مختلفی درب را باز و بسته می‌کنند. اما این درب‌ها به مرور زمان ممکن است دچار مشکلات و خرابی‌هایی شوند و نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشند. در ادامه به عیب یابی درب برقی و بررسی مشکلات رایج در آن‌ها می‌پردازیم.

در صورت نیاز به تعمیرکار حرفه‌ای می‌توانید از متخصصین آچارباز در زمینه تعمیر درب اتوماتیک کمک بگیرید.

آشنایی با اجزا مختلف درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی داشته و دارای اجزا و قطعات مختلفی هستند. همکاری این قطعات با یکدیگر باعث عملکر صحیح درب شده تا بدون نیاز به دخالت انسان باز و بسته شود. خرابی هر کدام از این قطعات می‌تواند باعث از کار افتادن سیستم در و کار نکردن آن شود. مهم‌ترین قطعات درب‌های اتوماتیک به صورت زیر هستند و در صورت خرابی درب برقی باید آن‌ها را بررسی کنید.

  • استاتور یا سیم پیچ
  • روتور یا چرخاننده موتور
  • دنده برنجی
  • میل ماردان
  • موتور الکتریکی
  • قفل برقی
  • لولای بازویی درب
  • جک برقی
  • سنسور چشمی
  • ریموت کنترل
  • دکمه خلاص کن
  • فتوسل
  • برد در برقی
اجزا مختلف درب های برقی
پیشنهاد مطالعه

مشکلات رایج درب و کرکره برقی

عیب یابی درب برقی با توجه به انواع آن ممکن است تا حدودی متفاوت باشد. از آنجایی که درب‌های برقی به صورت هوشمند و الکترونیکی کار می‌کنند، ممکن است به دلایل مختلفی خراب شده و نیاز به عیب یابی و تعمیر داشته باشند. خرابی‌های ساده معمولا به راحتی قابل تشخیص و برطرف شدن هستند، اما مشکلات جدی‌تر باید به کمک متخصص حل شوند.

مشکلات درب برقی پارکینگ

پارکینگ‌ها از رایج‌ترین محیط‌هایی هستند که درب آن‌ها معمولا به صورت برقی نصب می‌شود تا استفاده راحت‌تری صورت گیرد. این درب‌ها بسته به شلوغی محیط و پارکینگی که نصب شده‌اند، به تعداد مختلفی باز و بسته می‌شوند.

باز و بسته نشدن درب پارکینگ یکی از مشکلات رایج در درب‌های پارکینگ است. در این شرایط باید ابتدا موارد و مشکلات سطحی مانند قطعی برق را بررسی کنید. اگر مشکلی در این زمینه وجود ندارد، اطراف درب را بررسی کنید و ببینید آیا مانعی در مسیر وجود دارد که مانع از باز شدن یا بسته شدن درب شود یا خیر. پس از بررسی تمام موارد درصورتی که مشکلی در این زمینه وجود نداشت، باید با متخصص تعمیر درب برقی پارکینگ تماس بگیرید تا برای عیب یابی و تعمیر به محل مراجعه کند.

باز شدن خود به خود درب پارکینگ نیز از مواردی است که ممکن است با آن روبرو شوید. در این شرایط نیز باید ابتدا سیستم برق را چک کنید. پس از آن باتری‌های سیستم بررسی شده و از عملکرد درست آن‌ها اطمینان حاصل کنید. ریموت، چشم‌های الکترونیک و عملکرد جک نیز باید بررسی شود.

مشکلات رایج درب های برقی پارکینگ

مشکلات کرکره‌ برقی

برخی از درب‌های برقی به صورت کرکره‌ای هستند. این درب‌ها نیز بسیار کاربردی هستند و به علت امنیت بالا در محیط‌های مختلفی مانند کارخانه‌، خانه، مغازه، شرکت و … استفاده می‌شوند. مهم‌ترین وسیله‌ای که برای امنیت بیشتر محیط می‌توانید از آن استفاده کنید، کرکره‌های برقی هستند. اگر کرکره برقی شما دچار مشکل شده، باز یا بسته نمی‌شود باید به عیب یابی آن پرداخته و در صورتی که نتوانید مشکل را پیدا و حل کنید باید از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

پیشنهاد مطالعه

در قدم اول عیب یابی کرکره برقی از روشن بودن موتور درب اطمینان حاصل کنید. در صورتی که سیستم برق رسانی و منبع تغذیه بدون مشکل متصل باشد، موتور دستگاه باید به خوبی کار کند. در غیر این صورت مشکل درب به دلیل برق رسانی نیست. اگر به هر دلیلی فیوز برق یا سیستم برق رسانی دچار مشکل شده، به سرعت مشکل را برطرف نمایید.

بالا نیامدن درب کرکره ممکن است به علت خشک شدن مسیر ریل باشد. می‌توانید مسیر را به خوبی تمیز کرده و به کمک روغن و گریس آن را از حالت خشکی خارج کنید. روان بودن مسیر حرکت تیغه‌ها در عملکرد صحیح درب و کرکره برقی تأثیرگذار است.

استفاده بیش از حد از درب کرکره‌ای و بالا و پایین رفتن آن باعث داغ شدن و در نتیجه از کار افتادن موتور آن می‌شود. اگر مشکل درب برقی داغ شدن موتور باشد، با خاموش کردن و سرد شدن آن، مشکل برطرف شده و موتور مجددا به خوبی کار می‌کند.

یکی دیگر از مشکلات رایج درب و کرکره برقی، خرابی ریموت است. ریموت باید دستور بالا و پایین رفتن را برای کرکره صادر کند. ریموت‌ها به دلیل ضربه خوردن، آب خوردگی و عوامل دیگر دچار مشکل می‌شوند. اگر ریموت کار نکرد می‌توانید باتری آن را تعویض کنید و در صورت خرابی حتما آن را تعمیر یا به طور کامل تعویض کنید.

بررسی مسیر حرکت کرکره و اطمینان از نبود مانع در این مسیر، پارگی تیغه‌های کرکره برقی که در اثر استفاده زیاد ایجاد می‌شود، خرابی سنسور چشمی کرکره، خرابی کدهای عملیاتی و ایجاد تداخل در برخی مواقع، آسیب دیدن شفت کرکره، جک‌ها بازویی و … از مهم‌ترین و رایج‌ترین مشکلاتی هستند که برای کرکره برقی ایجاد می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه

سخن آخر

درب‌های برقی و کرکره‌ای انواع مختلفی دارند و از قطعات مختلفی تشکیل شده‌اند. به همین دلیل عیب یابی درب برقی متفاوت خواهد بود. بروز اختلال در هر کدام از قطعات می‌تواند از عملکرد صحیح درب جلوگیری کرده و باعث از کار افتادن آن شود. شما می‌توانید موارد سطحی‌تر مانند اتصال برق و .. را بررسی کنید. اگر مشکل درب برطرف نشد باید حتما از متخصص با تجربه در این زمینه کمک بگیرید. اگر با قسمت‌های مختلف آن آشنایی ندارید، به هیچ عنوان سر خود دست کار نشوید زیرا ممکن است خرابی‌های جدی‌تری در آن ایجاد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا