×

وب اپلیکیشن آچارباز را نصب کنید!

نصب

به "وبلاگ آچارباز" خوش آمدید. | درخواست تعمیر در محل

خدمات ساختمانی

صفر تا 100 گریس کاری درب پارکینگ | آچاربـــاز

گریس کاری درب پارکینگ

امروزه استفاده از درب‌های اتوماتیک برای محیط‌های مختلف مخصوصا پارکینگ بسیار رایج شده است. این درب‌ها به شکل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند و چند وقت یکبار باید برای سرویس آن‌ها اقدام کنید تا طول عمر آن‌ها زیاد شود. گریس کاری جک درب پارکینگ یکی از کارهایی است که باید به صورت منظم آن را انجام داده تا طول عمر استفاده از درب افزایش یابد. در ادامه با نحوه انجام این کار آشنا می‌شویم. در صورت نیاز به تعمیر درب اتوماتیک می‌توانید این کار را به تعمیرکاران حرفه‌ای آچارباز بسپارید و از خدمات ویژه‌ی ما استفاده کنید.

نکات مهم برای روغن کاری جک درب پارکینگ

جک درب پارکینگ از قطعات و اتصالات مختلفی تشکیل شده است. مرکز فرمان، ریموت کنترل، فلاشر، جک بازویی، چشمی و … از بخش‌های مهم درب هستند. علاوه بر آن برخی از قسمت‌های دیگر مانند پیستون، چرخ دنده، بلبرینگ، گیربکس و … نیز وجود دارند که قرار گرفتن آن‌ها کنار یکدیگر باعث باز و بسته شدن صحیح درب می‌شود. این قطعات در طول استفاده دچار مشکلاتی مانند ساییدگی شده و طول عمر آن‌ها کاهش می‌یابد. برای گریس کاری باید نکات مختلفی را در نظر داشته باشید تا این کار به صورت اصولی انجام دهید. برخی از این نکات در ادامه ذکر شده‌اند.

  • قبل از روغن کاری جدید باید تمام روغن‌های قدیمی را از سطح جک و قطعات آن پاک کنید تا سطح برای دریافت روغن جدید آماده شود.
  • تمام قسمت‌های جک به روغن کاری نیاز ندارند. این کار تنها برای قسمت‌هایی مانند غلتک، ریل، فنر و … انجام می‌شود..
  • روغن و گریس باید به صورت کاملا مرتب و یکدست در تمام قسمت‌هایی که به روغن نیاز دارند، پخش شود.
  • پس از اتمام کار باید دستگاه را روشن کرده و چندین بار از آن استفاده کنید تا روغن به صورت یکنواخت در تمام قسمت‌ها پخش شود.
  • قبل از استفاده از گریس می‌توانید آن را گرم کرده تا تأثیر آن بیشتر شود.
  • برای این کار می‌توانید از هر نوع روغنی که برای چرب شدن و روان شدن قطعات کاربرد دارد، استفاده کنید. برای انتخاب روغن می‌توانید از افراد متخصص و باتجربه کمک بگیرید تا روغن مناسب‌تری خریداری کنید.
نکات روغن کاری درب پارکینگ
پیشنهاد مطالعه

نحوه گریس کاری جک درب پارکینگ

گریس کاری یکی از کارهای بسیار مهم و تأثیرگذار در نحوه کارکرد درب اتوماتیک پارکینگ است که باید به صورت تخصصی و توسط تعمیرکار با تجربه انجام شود. مراحل گریس کاری به صورت زیر است:

  • برای این کار باید در ابتدا جک را از درب جدا کرده و تمام قطعات داخلی و خارجی آن را به کمک ابزار از یکدیگر جدا کنید.
  • همان‌طور که گفته شد باید تمام روغن‌های قدیمی از سطح قطعات پاک شوند. این کار را به کمک دستمال تمیز و مناسب انجام دهید.
  • ریل، غلتک و فنرها که به گریس کاری نیاز دارند را مشخص کنید تا گریس کاری آن‌ها را انجام دهید.
  • می‌توانید گریس را به کمک دست یا ابزار مناسب روی قطعات گفته شده بزنید و کاملا پخش کنید.
  • روش دیگر این است که گریس را به صورت مستقیم روی قطعات قرار ندهید و گریس را روی سطح صاف جک بزنید.
  • پس از آن تمام قطعات را در جای خود قرار دهید و جک را مانند شکل اولیه خود ببندید. 
  • جک را روی درب پارکینگ نصب کنید.
  • درب پارکینگ را چندین بار باز و بسته کنید تا گریس استفاده شده کاملا در سطح قطعات به صورت یکدست پخش شود.

پس از گریس کاری باید چندین بار از درب استفاده کنید تا اثر گریس کاری مشخص شود. کار کردن جک و گرم شدن قطعات باعث می‌شود تأثیر گریس روی قطعات مشخص شده و درب به خوبی و کاملا روان حرکت کند.  

مراحل گریس کاری درب پارکینگ

چه مواقعی جک درب پارکینگ به گریس کاری نیاز دارد؟

معمولا توصیه می‌شود چند وقت یکبار سرویس درب پارکینگ انجام شده و قطعات آن گریس کاری شوند تا درب بدون مشکل کار کند. اما در صورتی که این کار به صورت منظم انجام نشود، در اثر باز و بسته شدن زیاد درب و اصطکاک میان اجزا و قطعات، درب دچار خشکی می‌شود.

در این شرایط باز و بسته شدن درب با مشکل انجام شده، قطعات هنگام حرکت با سرو صدای زیاد کار کرده و سنگینی درب با باز و بسته شدن کاملا حس می‌شود. در این شرایط باید درب را باز کرده و قطعات موردنیاز را گریس کاری کنید. معمولا موارد گفته شده در فصل سرما به دلیل سرد و خشک شدن هوا بیشتر اتفاق می‌افتد. گرمای هوا با تأثیر بر گرم کردن قطعات، باعث روان‌تر شدن حرکت درب می‌شود. در هر حالت باید از گریس کاری به صورت دوره‌ای استفاده کنید تا درب همیشه روان بوده و به خوبی حرکت کند.

پیشنهاد مطالعه

سخن آخر

جک درب پارکینگ از قطعات و اتصالات مختلفی تشکیل شده که به مرور زمان دچار خشکی، ساییدگی و … می‌شوند. از این رو بهتر است با سرویس به موقع از خرابی قطعات جلوگیری کرده و باعث افزایش طول عمر آن شوید. به این منظور گریس کاری جک درب پارکینگ باعث روان شدن قطعات و کارکرد بهتر درب می‌شود. در این مقاله با نحوه روغن کاری و نکات مهم درباره آن آشنا می‌شویم. اگر در این زمینه تجربه ندارید، بهتر است از افراد متخصص و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا کار را به صورت دقیق و اصولی برای شما انجام دهند.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا